پردرآمد ترین شغل ها در کانادا

پردرآمد ترین شغل ها در کانادا

توسط : تیم محتوا
1,017

سالانه هزاران دانشجوی بین المللی به جهت تدریس به زبان انگلیسی، اقتصاد پیشرفته، سطح بالای زندگی و فرصت های شغلی فراوان، تصمیم به مهاجرت به کانادا می گیرند. در اینجا در مورد بهترین مشاغل در کانادا صحبت خواهیم کرد و پردرآمد ترین شغل ها در کانادا را معرفی کرده و خواهیم گفت که چه مدارکی و کدام دانشگاه ها بهترین فرصت های شغلی را به شما ارائه می دهند.

برخی از رشته ها پس از فارغ التحصیلی در کانادا دارای بیشترین حقوق هستند که از آن جمله می توان به مدارک دندانپزشکی، پزشکی، پرستاری، حقوق، مهندسی، بازررگانی و کامپیوتر اشاره کرد. البته باید گفت که این لیست به هیچ وجه یک لیست جامع نیست. این امکان برای شما وجود دارد که با کسب تجربه، در سمت های مدیریتی رشد کرده و بتوانید متناسب با مهارت خود، در زمینه های کاری مناسبی، از درآمد بالایی برخوردار شوید.

پیشنهاد مطالعه: آموزش نحوه ثبت نام در لاتاری گرین کارت آمریکا 2022

بهترین شغل در کانادا 

شاید نتوان به سادگی گفت که بهترین و مناسب ترین شغل چیست، زیرا مهم ترین عامل در این موضوع، اولویت های شما، مهارت و علایق شخصی است که می تواند تعیین کننده باشد. در کنار این موضوع شما می توانید مشاغل زیادی را متناسب با چشم اندازی که دارد و میزان حقوقی که تعیین شده است، رتبه بندی کرده و لیستی عالی از مشاغل را تهیه کنید.

می توان گفت که حقوق و دستمزد عامل بسیار مهمی در رتبه بندی است. اما تنها عامل مهم نبوده و موارد دیگری نیز همچون نوع مدرک تحصیلی و سابقه کار می تواند تاثیر مستقیمی بر میزان درآمد شما داشته باشد. بنابراین  درآمد شما اغلب به دانش، مهارت و حتی گاهی شانس شما بستگی خواهد داشت. و بر این اساس خواهید توانست پردرآمد ترین شغل ها در کانادا را بررسی کنید.

این کاملا روشن است که اعتبار دانشگاه اگر شما را برای بازار کار آماده نکند، معنی چندانی ندارد. البته نکته ای که در خصوص دانشگاه های کانادا مطرح است این است که آن ها به خوبی می دانند که اهمیت مهارت هایی که بتواند در دنیای واقعی به کار بسته شود، چقدر می تواند زیاد باشد.

بر اساس داده های رتبه بندی اشتغال پذیری دانشگاه در سطح جهانی در سال 2019، بهترین موسسات آموزش عالی در کانادا، دانشگاه تورنتو، دانشگاه مک گیل، دانشگاه مونترال، دانشگاه بریتیش کلمبیا و دانشگاه مک مستر معرفی شده اند. 

پردرآمد ترین شغل ها در کانادا

محیط کار در کانادا

در اینجا 3 جنبه اصلی مثبت وجود دارد که می توانید از کار در کانادا انتظار داشته باشید :

همکاری و ادغام :

کانادا فرهنگ کار گرمی دارد و این یکی از دلایل اهمیت کار گروهی برای فارغ التحصیلان داخلی و بین المللی است. علاقه شما و اندازه شبکه ای که در آن مشغول کار شده اید، نشان می دهد که شما پس از فارغ التحصیلی، موفق به استخدام مناسب شده اید. و به پردرآمد ترین شغل ها در کانادا دست یافته اید.

ساعات کار منصفانه : 

همانند بسیاری از کشورها، به صورت استاندارد در کشور کانادا، هفته کاری از روز دوشنبه شروع شده و تا جمعه ادامه خواهد داشت و بین ساعات 9 تا 5 عصر می باشد. توجه داشته باشید هنگامی که برای کار درخواست می کنید، باید تمام جزئیات، از جمله فرم لباس و اطلاعات مربوط به تیمی را که در آن کار خواهید کرد، بپرسید، زیرا به میزان همکاری شما کمک موثری خواهد کرد.

مدیران معمولاً با کارمندان به یک اندازه رفتار می کنند و بازخورد آنها همیشه مورد استقبال قرار می گیرد. از وقت شناسي نيز بسيار استقبال مي شود، بنابراين به شما توصيه مي شود كه طبق برنامه مشخص عمل كنيد.

پیشنهاد مطالعه: آنچه باید در مورد کاریابی در خارج از کشور بدانید

ارتباط کلیدی : 

لازم به ذکر است که یکی از نکاتی که در فضای کاری کشور کانادا مطرح است این است که فضای کاری برای مدیران بسیار اهمیت دارد. بنابراین، بایستی با ایجاد روابطی مثبت و دیدگاهی سازنده در خصوص همکاران، مدیران و وظایف خود عمل کنید. ارتباط موفق همچنین همراه با کسب اطلاعات مفید بوده است، بنابراین اگر کاملاً موضوعی را درک نکرده اید، به شما توصیه می شود سوالات بیشتری بپرسید. برای یافتن پردرآمد ترین شغل ها در کانادا ، توجه به تمامی این نکات مهم است.

آیا برای کانادا ویزای کار لازم است؟

پس از اتمام دوره تحصیلات خود در کانادا به عنوان دانشجوی بین المللی، مجاز به کار برای دوره ای هستید که متناسب با طول برنامه شما باشد که عمدتا بیش از سه سال نخواهد بود. شما باید برای برنامه اجازه کار پس از فارغ التحصیلی PGWPP ظرف 90 روز از زمان دریافت تأیید کتبی مبنی بر اتمام دوره تحصیلات دانشگاهی خود، اقدام کنید.

برای واجد شرایط بودن برای درخواست PGWPP ، باید فارغ التحصیل یک موسسه آموزش عالی دولتی یا یک موسسه آموزش عالی خصوصی که از قوانین مدارس دولتی پیروی می کند و یا دارای برنامه های 900 ساعت یا بیشتر است، باشید. 

پردرآمد ترین شغل ها در کانادا

بررسی مشاغل پردرآمد در کانادا 

کانادا کشوری با طیف گسترده ای از صنایع و مشاغل پردرآمد است که شامل ساخت و ساز، معدن، نفت و گاز، امور مالی، فناوری اطلاعات و مراقبت بهداشتی می شود. باید در نظر گرفت که میزان حقوق و درآمد تنها عاملی نیست که باید در نظر داشت. زیرا میزان علاقه مندی شما نیز در این انتخاب نقش مهمی دارد. مهم است که بتوانید تعادل خوبی بین زندگی و یک محیط کار مثبت داشته باشید. در این جا لیست پردرآمد ترین شغل ها در کانادا را بررسی می کنیم.

پزشک پرستار :

پزشکان پرستار متخصصان مراقبت های بهداشتی هستند که در ارزیابی، تشخیص و درمان بیماران آموزش دیده اند. این یکی از مشاغلی است که نیازمند دانشی دقیق در خصوص مراقبت های پزشکی بوده و مورد تقاضای بسیاری از مناطق آمریکای شمالی در حال حاضر است. با توجه به مهارت های مورد نیاز و کمبود پزشک پرستار، تعجب آور نیست که در حال حاضر یکی از شغل های پردرآمد در کانادا است.

برای تبدیل شدن به یک پزشک پرستار، اغلب مسیر طولانی است. معمولاً شما حداقل به مدرک کارشناسی ارشد پرستاری نیاز خواهید داشت، اما اگر می خواهید در یک زمینه خاص تخصص داشته باشید، ممکن است به مدارک اضافی نیز نیاز داشته باشید. توجه داشته باشید، متناسب با استانی که می خواهید در آن مشغول به کار شوید، لازم است قبل از هر کاری، در نهاد حرفه ای ثبت نام خود را انجام دهید. حقوق متوسط برای پرستاران در کانادا 104000 دلار است.

پیشنهاد مطالعه: هزینه سفارت انگلیس

مدیر خدمات :

تاسیسات شامل مواردی مانند برق، آب و گاز طبیعی است. یکی از پردرآمد ترین شغل ها در کانادا مدیر خدمات و تاسیسات است و یک مدیر تاسیسات، مسئول سیستم های مختلف توزیع، نیروگاه ها و تاسیساتی است که با این منابع سروکار دارند. این گونه افراد در سازمان های دولتی و خصوصی مشغول کار بوده و عمدتا بر گروهی از متخصصین نظارت و کنترل های لازم را اعمال می کنند. ضمن آن که این شغلی است که به دانش گسترده و متنوعی نیاز دارد.

برای آن که بتوانید یک مدیر تاسیسات و خدمات شوید و یا مدیریت برنامه های کاربردی را در اختیار داشته باشید، راه های متفاوتی وجود دارد. به عنوان بهترین مسیر می توان تحصیل در رشته های مرتبط را پیشنهاد نمود. ضمن آن که لازم است که در این صنعت، به اندازه کافی تجربه کار را دریافت کنید تا بتوانید در مسیر خود پیشروی کرده و به عنوان مدیر و سرپرست فعالیت نمایید. حقوق متوسط برای یک مدیر خدمات در کانادا 114000 دلار است.

پزشک :

در حال حاضر کانادا با کمبود نیروی پزشکی آموزش دیده محلی روبرو است، به این معنی که تقاضای زیادی برای پزشکان در این کشور وجود دارد. پزشکان، مسئول تشخیص و درمان طیف وسیعی از بیماری های جسمی و روحی، دیدن بیماران و تجویز دارو هستند. با توجه به اهمیت و کمبود آنها، این یکی از پردرآمدترین شغل ها در کانادا است.

برای آن که بتوانید به عنوان یک پزشک در این کشور فعالیت کنید لازم است که دارای مدکر پزشکی بوده و مجوزهای لازم را از کالج پزشکان خانواده و یا کالج سلطنتی پزشکان و جراحان این کشور دریافت کنید. ضمن آن که شما باید در نهاد نظارتی پزشکی در استان مورد نظر خود برای کار ثبت نام نمایید. میانگین حقوق یک پزشک در کانادا 150،000 دلار است.

پردرآمد ترین شغل ها در کانادا

دندانپزشک : 

تمامی افراد برای سلامت نگاه داشتن بهداشت دهان و دندان خود به دندانپزشکان احتیاج دارند. آن ها به عنوان متخصصان آموزش دیده و مسئول برخی از اقدامات مانند معاینه بهداشت دهان و دندان، جراحی های جزئی لثه و جراحی دندان هستند. به طور معمول آنان در بخشی از این حوزه تخصص خود را دریافت می کنند.

برای شروع، شما باید حداقل یک سال تحصیل پیش از دندانپزشکی در دانشگاه داشته باشید. پس از اتمام این دوره، به یک مدرک برنامه دندانپزشکی شناخته شده، نیاز خواهید داشت. دقیقاً مانند پزشکان، شما باید در نهاد نظارتی در استان محل کار خود ثبت نام کنید. میانگین حقوق یک دندانپزشک در کانادا 93،600 دلار است.

ناظر معدن :

یکی از تجارت های بزرگ و سودده در کانادا استخراج منابع طبیعی می باشد. به همین دلیل این یکی از پردرآمدترین شغل ها در کانادا است. ناظران معدن متخصصانی هستند که بر فرآیند استخراج نظارت می کنند، خواه زغال سنگ، مواد معدنی یا سنگ معدن باشد. علاوه بر مسئولیت ایمنی کارگران، ممکن است مجبور به استفاده از ماشین آلات سنگین پیچیده و انجام کارهای اداری برای پشتیبانی از روند کار باشند.

بسته به مسیری که طی می کنید، آموزش رسمی لازم برای ورود به این صنعت بسیار کم است. با این حال، برخی از نقش ها نیاز به داشتن مدرک در موضوعی مانند مهندسی دارند. هر چند قطعاً به تجربه ای نیاز خواهید داشت و مجبورید چندین سال در مسیر صعود خود تلاش کنید. برای انجام اقدامات تخصصی تر، لازم است که در یک نهاد حرفه ای ثبت نام کنید. متوسط حقوق یک ناظر معدن در کانادا 82200 دلار است.

پیشنهاد مطالعه: رزرو خانه در استانبول

مهندس : 

نقش های مهندسی را در صنایع مختلف خواهید یافت. آنها به لطف توانایی خود در استفاده از علم، ریاضیات و فن آوری برای حل مشکلات، همیشه تقاضای زیادی دارند. مهندسان با برنامه ریزی تا مراحل ساخت انواع پروژه ها درگیر می شوند. چندین رشته مهندسی مختلف وجود دارد که می توانید در آنها تخصص داشته باشید. با توجه به مهارت شما ، این یکی از بهترین و پردرآمد ترین شغل ها در کانادا است.

رسیدن به یک مهندس حرفه ای در کانادا یک سفر کاملا طولانی است. معمولاً باید با یک دوره لیسانس چهار ساله در یک موضوع مرتبط با مهندسی، علوم یا فناوری شروع کنید. برای ثبت نام خود برای کار در یک استان، به چهار سال سابقه کار در یک رشته مهندسی نیاز دارید. متوسط حقوق یک مدیر مهندسی در کانادا 106000 دلار است.

آمارگیر یا مجری اداری : 

افرادی که در این حوزه فعالیت داشته و از متخصصین داده می باشند، جهت جمع آوری و تفسیر اطلاعات برای مشتریانشان را بر عهده خواهند داشت. آمارگیران از مدل های ریاضی و آماری برای بررسی احتمال وقوع در آینده استفاده می کنند. به دلیل ماهیت ریاضی این مشاغل، شما معمولاً به مدرک ریاضیات، آمار یا یک رشته مرتبط نیاز خواهید داشت. 

بسیاری از سازمان ها، داوطلبانی را جذب می کنند که دارای مدارک کارشناسی ارشد باشند. اگر می خواهید وارد صنعت خاصی شوید، به مدارک مربوطه احتیاج دارید. حقوق معمول در این حوزه در کانادا 87000 دلار است.

پردرآمد ترین شغل ها در کانادا

مدیر ساخت و ساز : 

آخرین مورد در لیست پردرآمدترین شغل ها در کانادا ، مدیر ساخت است. همانطور که انتظار دارید این نقش شامل نظارت بر پروژه های ساختمانی باشد. این یک کار متنوع است که نیاز به سازمان، دانش، بودجه و تجربه در این صنعت دارد.

در بیشتر موارد ، شما به یک مدرک مربوطه مانند فناوری ساخت و ساز یا مهندسی عمران نیاز خواهید داشت. با این حال، مانند اکثر نقش های مدیریتی، تجربه عامل اصلی موفقیت در این زمینه است. متوسط حقوق یک مدیر ساخت و ساز در کانادا 83000 دلار است.

ما در این جا به برخی از مشاغل پردرآمد در کانادا پرداختیم. شما می توانید بر اساس مهارت و تخصصی که دارید، در میان مشاغل پردرآمد این کشور جستجو کرده و شغل مناسب خود را بیابید. برای این کار می توانید از کارشناسان 20 پیمنت یاری بگیرید. 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد