نحوه دریافت ویزای آمریکا و پرداخت هزینه سفارت آمریکا

نحوه دریافت ویزای آمریکا و پرداخت هزینه سفارت آمریکا

توسط : تیم محتوا
945

برای کسانی که می خواهند از طریق ویزای غیر مهاجرتی از قبیل، ویزای دانشجویی و ویزای توریستی اقدام نمایند، لازم است که هزینه تعیین وقت سفارت آمریکا را پرداخت کرده و سپس می تواند برای دریافت ویزای آمریکا، وقت سفارت را برای زمانی که در نظر دارند، اخذ کنند. 

این هزینه برای ویزاهای از نوع F,M,J و یا B1,B2 معادل یکصد و شصت دلار آمریکا می باشد که برای ویزاهای سرمایه گذاری و تجاری E1,E2 این مبلغ به دویست و پنج دلار می رسد و برای ویزای K می بایست مبلغ دویست و شصت و پنج دلار پرداخت گردد.

چگونگی دریافت ویزای آمریکا 

یکی از کشورهایی که برای بسیاری از توریست ها جذابیت خاص و همیشگی داشته است، کشور آمریکا می باشد که افراد با انگیزه های مختلفی قصد سفر به این کشور را داشته و برای دریافت ویزای آمریکا، اقدام می کنند. برای کاربران ایرانی که قصد سفر به آمریکا را دارند، لازم است که در کشورهای همسایه به یکی از سفارت خانه هایی که آمریکا دارد مراجعه کرده و مصاحبه خود را در آن به انجام برسانند. 

پیشنهاد مطالعهآموزش نحوه ثبت نام در لاتاری گرین کارت آمریکا 2022

بنابراین برای دریافت ویزای آمریکا از نوع غیر مهاجرتی، مراحلی را باید پشت سر بگذارند. به خاطر داشته باشید که می توانید برای این منظور با کارشناسان 20پیمنت مشورت های لازم را داشته باشید. 

نحوه دریافت ویزای آمریکا و پرداخت هزینه سفارت آمریکا

تقاضای فرم دریافت ویزا آمریکا 

افرادی که درخواست کننده ویزای غیر مهاجرتی و مسافرتی هستند، لازم است که ابتدا فرم اپلیکیشن ویزا را کامل کنند. این فرم که به نام DS-160 نامیده می شود، اولین مرحله در دریافت ویزای آمریکا می باشد. توجه داشته باشید که این فرم را با کمال دقت تکمیل نمایید.

شما می توانید این فرم را به صورت اینترنتی کامل کرده و مشخصات فردی خود را در آن وارد نمایید. فرم مذکور دارای چندین صفحه می باشد که لازم است با صرف وقت مناسب، به درستی و با دقت به آن ها پاسخ داده و آن ها را کامل نمایید.

هنگامی که این فرم را تکمیل نمودید، به عنوان دریافت کننده، آی دی را دریافت می کنید که برای تمامی مراحل دریافت ویزای آمریکا به آن نیاز خواهید داشت. به خاطر داشته باشید که این مرحله که شامل ثبت درخواست ویزا و کامل کردن فرم اینترنتی تقاضا می باشد، کامل رایگان است و تنها هزینه ای که می بایست در این جا برای هزینه های سفارت پرداخت کنید، تعیین وقت سفارت می باشد.

وقت سفارت برای مصاحبه 

در مرحله بعدی، بایستی برای دریافت ویزای کشور آمریکا به یکی از کشورهای همسایه مراجعه کنید و توسط سفارت خانه کشور مذکور که می تواند دبی، آنکارا  یا ایروان باشد، اقدام نموده و مصاحبه حضوری خود را انجام دهید. به خاطر داشته باشید که همراه داشتن مدارک اعلام شده هنگام مصاحبه الزامی است. 

پیشنهاد مطالعهخرید بلیط هواپیما از Skyscanner

هنگامی که درخواست ویزای آمریکا را ثبت می کنید، برای شما تعیین وقت مصاحبه می شود که می بایست در یکی از کشورهای همسایه مراجعه کرده و هزینه های تعیین وقت را پرداخت نمایید. به طور معمول ایرانیان به یکی از کشورهای امارات، ارمنستان و یا ترکیه مراجعه کرده و برای تعیین وقت سفارت و دریافت ویزای آمریکا ، در یکی از این سفارت خانه ها ثبت نام می کنند که مصاحبه نیز به صورت حضوری صورت می گیرد.

عمدتا از لحظه ای که مصاحبه صورت می گیرد تا زمانی که متقاضی موفق به دریافت ویزا گردد و بتواند سفر خود را آغاز کند، چندین ماه طول می کشد که عمدتا لازم است که درخواست کنندگان، چند ماه پیش از برنامه سفر خود، اقدامات لازم برای دریافت ویزای آمریکا را شروع نمایند. ضمن آن که ممکن است زمان مصاحبه به دلیل تعداد تقاضای زیادی که برای این کشور وجود دارد، زمان بر باشد که باید متقاضی آن را مدنظر داشته باشد.

نحوه دریافت ویزای آمریکا و پرداخت هزینه سفارت آمریکا

پرداخت هزینه مربوط به تعیین وقت سفارت 

پس از آن که به سفارت آمریکا در کشورهای همسایه مراجعه کرده و تعیین وقت مصاحبه انجام شد، لازم است که هزینه آن را پرداخت کنید که در حال حاضر برای ویزای مسافرتی می بایست مبلغ یکصد و شصت دلار آمریکا را پرداخت نمایید. برای پرداخت این هزینه می توانید از کارت های اعتباری ارزی مانند ویزا یا مسترکارت استفاده کنید که در این خصوص می توانید از طریق 20پیمنت اقدام نمایید.

شما می توانید کارت اعتباری ارزی خود را از طریق 20پیمنت تهیه کرده و با شارژ آن، خواهید توانست هزینه مربوط به تعیین وقت مصاحبه را پرداخت کرده و برای دریافت ویزای آمریکا اقدام کنید. به خاطر داشته باشید که همزمان با پرداخت این هزینه، بایستی مدارک لازم را نیز همراه داشته باشید و در زمان مشخص شده به سفارت مراجعه کرده و در مصاحبه حضوری شرکت کنید.

دریافت ویزای آمریکا 

هنگامی که مدارک را به سفارت خانه کشور مذکور تحویل داده و مصاحبه را پشت سر گذاشته اید، می بایست منتظر بمانید تا نتیجه مصاحبه روشن شود. چنانچه با تقاضای شما در خصوص دریافت ویزای آمریکا موافقت صورت گیرد، لازم است که پاسپورت خود را برای درج نمودن برچسب ویزا به سفارت خانه تحویل نمایید. می توانید برای این کار از کارشناسان 20پیمنت یاری بگیرید و یا آن که در کشور امارات با پست امپست و یا کشورهای ارمنستان و ترکیه از طریق پست دی اچ ال اقدام کنید.

نحوه دریافت ویزای آمریکا و پرداخت هزینه سفارت آمریکا

مشخصات مورد نیاز برای تعیین وقت سفارت آمریکا 

برای آن که بتوانید ویزای آمریکا از نوع غیر مهاجرتی را دریافت کنید، لازم است که هنگام مصاحبه، مدارکی را همراه خود داشته و به سفارت خانه ارائه نمایید. همچنین هنگام تکمیل فرم درخواست باید اطلاعاتی را درج نمایید که شامل نام و نام خانوادگی متقاضی است که می بایست کاملا طبق مشخصاتی باشد که در گذرنامه آورده شده است. همچنین برای آن که بتوانید به اکانت خود در سایت سفارت وارد شوید، نیاز به نام کاربری و رمز عبور دارید. شماره گذرنامه و تابعیت متقاضی نیز باید مشخص و ثبت گردد. 

پیشنهاد مطالعهآنچه باید در مورد کاریابی در خارج از کشور بدانید

برای کسانی که درخواست ویزای دانشجویی دارند، ثبت سویس نامبر نیز الزامی است. همچنین باید شماره بارکدی را که در فرم درخواست و تایید DS 160 آورده شده است را به همراه شماره تلفن و آدرس ایمیل خود وارد کنید. به خاطر داشته باشید که برای تاریخ درخواست مصاحبه حدود چند ماه پیش از برنامه سفر خود اقدام نمایید. 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد