آزمون TestDaf و نحوه ثبت نام آن برای کشور آلمان

آزمون TestDaf و نحوه ثبت نام آن برای کشور آلمان

توسط : تیم محتوا
1,006

شما می توانید با شرکت در آزمون TestDaF در یک تست زبان شرکت کنید که توسط همه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در آلمان شناخته شده است. بدین ترتیب دارای مدرکی خواهید بود که بتوانید آن را در موسسات علمی  تحقیقاتی و یا کارفرمایان ارائه دهید.

TestDaF یک آزمون سطح زبان پیشرفته است. این سطوح B2 تا C1 را در مقیاس شش سطح صلاحیت تعیین شده در چارچوب مرجع مشترک اروپا برای زبانها (CEFR) پوشش می دهد. گواهی صادر شده پس از اتمام موفقیت آمیز هر چهار بخش آزمون TestDaF ، به عنوان مستنداتی از مهارت های زبان مورد استفاده خواهد بود که برای پذیرش در تقریبا هر رشته و دوره در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در آلمان کاربرد دارد. آزمون TestDaF فقط در مراکز آزمون مجاز انجام می شود. در حال حاضر حدود 450 مرکز آزمون وجود دارد که آزمون را ارائه می دهند. 

پیشنهاد مطالعه: آزمون دولینگو Duolingo زبان آموزی دولینگو

TestDaF چیست؟

TestDaF یک آزمون زبان برای زبان آموزان خارجی و آلمانی است که قصد تحصیل در این کشور را دارند، این آزمون برای کسانی مناسب است که در آلمان برای مهارتهای زبان خود نیاز به گواهینامه شناخته شده دارند. آزمون TestDaF به طور متمرکز توسط موسسه TestDaF توسعه یافته و رتبه بندی می شود. این موسسه مستقر در هاگن آلمان است. اما می توان در مراکز آزمون دارای مجوز  این آزمون را انجام داد.

80 کشور مختلف برای این آزمون داوطلب می پذیرند و امتحانات توسط داوران آموزش دیده درجه بندی می شوند. نتایج آزمون به سه سطح تقسیم می شود که شامل (TDN 5) – TestDaF،(TDN 4) ،  (TDN 3) می شود که اینها معادل سطوح B2.1 تا C1.2 چارچوب مشترک اروپایی است.

برای قبولی در دانشگاه به کدام سطح TestDaF نیاز است؟

اگر در آزمون TestDaF حداقل به TDN 4 برسید، هیچ مانعی برای شما نیست. برای تحصیلات در آلمان، تا آنجا که به زبان مربوط می شود، نمره TDN 5 نشان می دهد که شما دانش بسیار خوبی از زبان آلمانی دارید و این بالاتر از آنچه در ابتدای کار شما لازم دارید، خواهد بود.

از آنجا که هر دانشگاهی در آلمان سیاست پذیرش خود را دارد، به صلاحدید دانشگاه های جداگانه پذیرش متقاضیانی صورت می گیرد که نمره آنها حداقل TDN 4 است. اما برای تحصیل در دوره های آموزشی دانشگاه ها و موسسات آلمان،  نتایج آزمون TestDaF مورد نیاز است.

آزمون TestDaf

شرایط و ضوابط شرکت در TestDaF 

زبان آموزان متوسط تا پیشرفته زبان آلمانی که می خواهند ارزیابی متفاوتی از مهارت های زبان خود بدست آورند و متقاضیان محل تحصیل در دانشگاه های آلمان یا افرادی که به شواهد شناخته شده بین المللی خود در خصوص زبان نیاز دارند، می توانند در این آزمون شرکت کنند. 

این آزمون که برای کشور آلمان است برای کسانی است که به صورت حرفه ای و آکادمیک در خارج از کشور به دنبال کسب مدارک معتبر هستند، اگر اخیراً یادگیری زبان آلمانی را شروع کرده اید، توصیه می شود تا کسب مهارت های لازم، صبر کنید. توصیه می شود قبل از ثبت نام در آزمون TestDaF به سطح متوسط رسیده باشید.

شما می توانید یک آزمون آزمایشی آنلاین در وب سایت موسسه TestDaF انجام دهید تا دریابید که آیا برای TestDaF مناسب هستید یا خیر. این آزمون آزمایشی تنها ده دقیقه طول می کشد تا تکمیل شود و به شما کمک می کند تا خود را پیش از آزمون اصلی، محک بزنید.

مزایای TestDaF چیست؟

لازم به ذکر است که تمام دانشگاه های آلمان گواهی TestDaF را به رسمیت می شناسند. با نمره TDN 4 در هر چهار آزمون فرعی شما می توانید در یک دانشگاه پذیرش بگیرید. پذیرش برای داوطلبانی که موفق شوند نمرات مناسبی دریافت کنند، همراه با مدرک معتبر و شناخته شده این موسسه، از سوی بسیاری از دانشگاه ها امکان پذیر خواهد بود.

موارد آزمون 

آزمون TestDaF مهارت های زبانی لازم برای تحصیل در آلمان را ارزیابی می کند. محتوا و وظایف TestDaF همه مربوط به مباحث دانشگاهی، علمی و مرتبط با مطالعه است. این آزمون چهار مهارت زبان را به طور جداگانه ارزیابی می کند که درک مطلب، درک شنیدن، نوشتن و مکالمه است. این گواهینامه چهار نتیجه جداگانه را نشان می دهد و به شما یک تصویر واضح از نقاط قوت و ضعف شما در هر مهارت می دهد.

پیشنهاد مطالعهآزمون پرومتریک Prometric

می توانید TestDaF را در کشور خود و یا کشورهای مجاز از سوی این موسسه انجام دهید و گواهینامه خود را که از سوی TestDaF ارسال می شود، دریافت کنید. برای این آزمون، نیازی نیست که به آلمان سفر کنید، این به شما امکان می دهد قبل از سفر به آلمان تمام مدارکی را که برای درخواست دانشگاه خود نیاز دارید، جمع کنید و در وقت و هزینه صرفه جویی کنید.

Test TestDaF به شما امکان می دهد تا روی آماده سازی خاص تمرکز کنید. آشنا شدن با ساختار آزمون TestDaF ، باعث می شود تا بتوانید بر روی آزمون های مدل کار کنید، که می توانید در نمونه های آزمایشی این آزمون که از سوی موسسات مجاز اجرا می شود، آن را کسب نمایید. برای اطلاع از مراکز مجاز این آزمون، می توانید آن را در وب سایت موسسه جستجو کنید.

موسسه TestDaF یک شبکه جهانی از آزمون دارای مجوز را اداره می کند. مراکزی که کارکنان آنها برای ارائه اطلاعات بیشتر به زبان آموزان دوره دیده اند و مشاوره های لازم را در مورد آزمون، مراکز زبان و دپارتمان های دانشگاهی آلمان و دیگر اطلاعات مورد نیاز را در اختیار شما قرار می دهند.

توجه داشته باشید که certificate گواهی TestDaF برای مدت نامحدود معتبر است. در صورت عدم رضایت می توانید هر چند بار که خواستید آزمون TestDaF را مجدداً انجام دهید.

آزمون TestDaf

ثبت نام در TestDaF 

می توانید از طریق اینترنت برای TestDaF ثبت نام کنید. ابتدا وارد www.testdaf.de شده و کشور، شهر و مرکز آزمون که می خواهید در آن آزمون شرکت کنید، انتخاب نمایید. دوره ثبت نام حدود هشت هفته قبل از تاریخ امتحان آغاز می شود و طول می کشد.  شما تا چهار هفته پیش از آزمون، می توانید انصراف خود را اعلام نمایید که در این صورت پانزده درصد از هزینه پرداخت شده آزمون کسر خواهد شد. 

توجه داشته باشید که پس از پایان تاریخ ثبت نام، هزینه آزمون را پس نمی گیرید. می توانید آزمون TestDaF را در یک مرکز آزمون دارای مجوز در کشور خود یا یکی از آنها انجام دهید. تاریخ های دقیق را می توانید در وب سایت TestDaF بیابید. 

پیشنهاد مطالعهثبت نام آزمون USMLE تایید مهارت پزشکی

هنگام ثبت نام در TestDaF هزینه آزمون پرداخت باید پرداخت شود که لازم است برای دریافت هزینه به روز شده، در سایت این موسسه آن را مشاهده کنید. شما می توانید نزدیکترین مرکز آزمون را انتخاب کنید.  زیرا هزینه در هر کشور و مرکز متفاوت است.

توجه داشته باشید که می توانید برای شرکت  و ثبت نام در این آزمون و پرداخت هزینه های آن می توانید از طریق 20پیمنت اقدام نمایید. 

برچسـب هـا : دانشگاهی ، آزمون TestDaf ، TestDaf
لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد