نکات مهم درباره ویزای عمان

نکات مهم درباره ویزای عمان

توسط : تیم محتوا
846

eVisa عمان یک مجوز الکترونیکی سفر است که در سال 2018 توسط پلیس سلطنتی عمان معرفی شده است که به شهروندان کشورهای واجد شرایط اجازه می دهد برای گردشگری کوتاه مدت در عمان اقامت داشته باشند. ویزای عمان بصورت آنلاین برای اقامت 10 یا 30 روزه با اعتبار یک ماه بوده و از تاریخ تأیید بصورت ویزای یکبار در دسترس است. 

همچنین برای اقامت حداکثر 30 روز، به مدت یک سال از تاریخ تأیید، به عنوان ویزای چند بار ورود در دسترس است. ضمن آن که ویزای توریستی عمان برای اهداف گردشگری صادر می شود. شهروندان واجد شرایط می توانند از طریق اپلیکیشن ویزای عمان بصورت آنلاین اقدام کنند. تکمیل آنها با اطلاعات اولیه شخصی و گذرنامه فقط چند دقیقه طول می کشد.

متقاضیان همچنین باید اقامت GCC را انتخاب كرده و یا هزینه ویزای توریستی عمان را پرداخت كنند. زمان استاندارد پردازش eVisa عمان 24 ساعت است. به متقاضیان توصیه می شود حداقل 4 روز قبل از ورود مورد نظر به عمان، برنامه eVisa توریستی عمان را ارسال کنند.کسانی که برای اهداف دیگر مانند کار یا تحصیل به عمان سفر می کنند، لازم است با سفارت یا کنسولگری عمان در کشور محل اقامت خود تماس بگیرند.

ویزای عمان

مدارک لازم برای دریافت ویزای عمان 

برای ارائه درخواست ویزای عمان ، لازم است شرایط آنلاین آن را رعایت کرده و مدارک لازم را تهیه کنید. لازم به ذکر است که گذرنامه از یک کشور واجد شرایط eVisa که حداقل 6 ماه از تاریخ ورود در نظر گرفته شده است، در عمان اعتبار دارد. همچنین لازم است کپی از صفحه اطلاعات گذرنامه به همراه عکس دیجیتالی مسافر، به سبک گذرنامه تهیه شود. 

برای پرداخت هزینه ویزای عمان نیز به یک کارت اعتباری ارزی نیاز دارید که برای آن می توانید از خدمات 20پیمنت بهره مند شوید. سایر الزامات eVisa عمان شامل ارائه آدرس ایمیل فعلی است که نسخه ای از درخواست ویزا تأیید شده و رسید پرداخت به آن ارسال می شود. همچنین متقاضی موظف است حداقل یک نسخه از ویزای توریستی عمان را برای ارائه به مقامات مرزی هنگام ورود به کشور چاپ و ارائه کند.

چه زمانی بهترین زمان برای درخواست ویزای عمان است؟

بهترین زمان برای درخواست ویزای عمان یک الی دو ماه قبل از تاریخ سفر به این کشور است. با این حال، اگر مدت زمان کوتاهی فرصت دارید، می توانید ویزای خود را با صلاحدید سفارت با خدمات سریعتر پردازش کنید.

پیشنهاد مطالعهآموزش نحوه ثبت نام در لاتاری گرین کارت آمریکا 2022

واجد شرایط بودن eVisa

قبل از عزیمت به این کشور، باید ویزای عمان بصورت آنلاین تهیه شود. شرکت حامی مالی شما در عمان باید قبل از ورود به عمان ویزای الکترونیکی تجارت را از طرف شما دریافت کنید. پس از تأیید ویزای الکترونیکی، اعلامیه تأیید از طریق پست الکترونیکی به آدرس ایمیل معرفی شده در برنامه آنلاین ارسال می شود. تأیید باید چاپ شود و پس از ورود به عمان به مقامات مهاجرت ارائه شود. 

دولت عمان تسهیلات ویزا در ورود را با سیستم صدور ویزا تحت وب جایگزین کرده است. eVisa مجوز الکترونیکی دولت برای ورود به عمان است که معادل ویزا است، اما هیچ مهر یا برچسب در گذرنامه گذاشته نمی شود. برای واجد شرایط بودن، مسافر باید یک گذرنامه با ورود به سیستم با یک صفحه خالی از ویزا با حداقل شش ماه اعتبار داشته باشد.

همچنین مدارک کافی را در اختیار داشته و مدرک سفر بعدی یا برگشتی را در اختیار داشته باشد. ضمن آینکه باید مدرک رزرو هتل را به همراه تمام اسناد مورد نیاز برای مقصد بعدی نگاه دارد. و در نهایت تمام الزامات مندرج در پرسشنامه eVisa را رعایت کند.

تمدید ویزای عمان 

متقاضیان باید بیش از یک ماه پس از اعطای ویزای الکترونیکی وارد شوند. ویزا ممکن است به مدت 30 روز تمدید شود. متقاضیانی که بیش از اقامت مجاز خود را سپری کنند، توسط مهاجرت عمانی جریمه می شوند. متقاضیان مجاز به داشتن هر بار یک ویزای معتبر عمان بوده و کسانی که ویزای معتبری دارند تنها با اتمام اعتبار ویزای موجود می توانند درخواست جدید ارسال کنند.

ویزای عمان

انواع ویزای عمان 

برای آن که بتوانید ویزای عمان را دریافت کنید، لازم است که ابتدا نوع سفر و مهاجرت خود را تعیین کنید. برای ورود به این کشور، لازم است که بر اساس برنامه خود در هنگام ارائه درخواست، نوع ویزای بلند مدت یا کوتاه مدت را مشخص نموده و مطابق با آن برای ویزاهای یک بار، دو بار و چند بار ورود مجوزهای لازم را دریافت نمایید. 

همچنین از جمله ویزاهای این کشور می توان به ویزای کاری، ویزای اقامت خانواده، ویزای تحصیلی، ویزای سرمایه گذاری و ویزای چندگانه اشاره نمود.

پیشنهاد مطالعهنحوه دریافت ویزای تاجیکستان

آیا ایرانیان جهت سفر به عمان نیاز به دریافت ویزا دارند؟

یکی از خبرهایی که از سوی ایرانیان بسیار مورد توجه قرار گرفته است این است که برای ورود به کشور عمان نیازی به دریافت ویزا نمی باشد. مطابق با خبر اعلام شده از سوی سفارت این کشور، حدود یکصد کشور برای ورود به عمان نیاز به دریافت ویزا نخواهند داشت و این موضوع از ابتدای سال 2021 اجرایی شده است. 

برای مسافران ایرانی که قصد سفر به عمان را دارند، ویزای فرودگاهی صادر خواهد شد و هنگام ورود، مهر ورود آنان به کشور عمان خورده و آنان می توانند تا مدت ده روز در این کشور اقامت داشته باشند. البته لازم به ذکر است که دریافت ویزای عمان بسیار ساده بوده و به طور معمول پس از درخواست به مدت سه روز کاری طول می کشد تا ویزای این کشور ارائه و تحویل گردد. برای سفر به کشور عمان و دریافت ویزای این کشور، می توانید از خدمات 20پیمنت استفاده کرده و امور خود را به کارشناسان 20پیمنت بسپارید.

برچسـب هـا : مهاجرتی ، ویزای عمان ، عمان
لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد