نحوه و شرایط مهاجرت تحصیلی به انگلیس

نحوه و شرایط مهاجرت تحصیلی به انگلیس

توسط : تیم محتوا
1,011

برای مهاجرت تحصیلی به انگلیس ، لازم است که ویزای این کشور را دریافت کنید. در این جا دو نوع ویزا مطرح است. برای ویزای تحصیلات به صورت کوتاه مدت که در مدت شش یا یازده ماه در دسترس خواهد بود، مناسب دانشجویانی است که تصمیم دارند در دوره ای کوتاه مدت، برای دریافت آموزش زبان انگلیسی اقدام کرده و یا دوره ای کوتاه مدت تحقیق دارند که قسمتی از برنامه مدرک تحصیلی ایشان است.

این درحالی است که ویزای دانشجویی Tier 4، مناسب دانشجویانی است که در مقاطع علمی کارشناسی، ارشد یا دکترا اقدام کرده و در مدت زمان دوره تعیین شده نیاز به دریافت ویزای تحصیلی دارند.

اقدامات لازم جهت ویزای دانشجویی انگلستان 

برای دریافت ویزای دانشجویی Tier 4خود در انگلستان دو گزینه وجود دارد. شما می توانید برای ویزای دانشجویی در سفارت انگلستان در کشور خود درخواست دهید یا می توانید درخواست خود را بصورت آنلاین، در وب سایت رسمی دولت انگلیس را ارائه کنید. همچنین لازم است که اثر انگشت و عکس خود را در یک مرکز درخواست ویزا تحویل دهید.

پیشنهاد مطالعهمعرفی آزمون سلپیپ CELPIP

به خاطر داشته باشید که لازم است درخواست ویزا خود را تا آخرین لحظه دنبال کنید. معمولاً دریافت ویزای دانشجویی Tier 4، حدود 3 هفته طول می کشد. اما متناسب به مکانی که از آن درخواست می کنید، باید مراحل درخواست ویزا  و مهاجرت تحصیلی به انگلیس را از 3 ماه قبل شروع کنید.

قبل از اقدام برای ویزای دانشجویی Tier 4 حتما از دانشگاه خود گواهی پذیرش برای تحصیل (CAS) را داشته باشید و تمام اطلاعات را بدست آورید. باید به خاطر داشته باشید که لازم است موسسه آموزشی که برای آن درخواست ارسال می کنید، مجوزهای لازم را داشته باشد. ضمن آنکه عمدتا در دانشگاه های کشور انگلیس، مشاوره های حرفه ای به دانشجویان بین المللی ارائه شده و به سوالات ایشان در خصوص روند درخواست پاسخ داده می شود.

نحوه و شرایط مهاجرت تحصیلی به انگلیس

شرایط لازم برای تحصیل در انگلیس 

برای این که بتوانید برای مهاجرت تحصیلی به انگلیس اقدام کنید، لازم است که شرایطی را داشته باشید. اولین نکته آن است که بایستی بالای 16 سال داشته باشید. همچنین لازم است بتوانید انگلیسی صحبت کنید، بخوانید و درک کنید. همچنین بایستی بتوانید هنگام تحصیل در این کشور، هزینه های زندگی خود را تامین کرده و از یکی از دانشگاه های مجاز در این کشور، پذیرش تحصیلی را دریافت کرده باشید. همچنین مدارک لازم برای زبان انگلیسی را در زمان پذیرش بایستی ارائه نمایید که متناسب با مقطع تحصیلی، متفاوت خواهد بود.

مدارک مورد نیاز برای ویزای دانشجویی انگلستان

برای مهاجرت تحصیلی به انگلیس می بایست مدارکی را تهیه کنید ابتدا باید فرم درخواست ویزا را کامل کرده و به همراه گذرنامه یا مدارک معتبر سفر و یک عکس مخصوص گذرنامه را تهیه کنید. همچنین لازم است که اثبات کنید که می توانید هزینه های زندگی در زمان اقامت خود را در انگلستان تامین نمایید. 

همچنین بایستی فرم ارزیابی را تکمیل کرده و به همراه پرداخت هزینه درخواست ویزا و هزینه بهداشت و درمان مهاجرت را پرداخت نمایید.

پیشنهاد مطالعهنحوه دریافت ویزای آمریکا و پرداخت هزینه سفارت آمریکا

ویزای تحصیلات تکمیلی

اگر قبلاً دانشجوی بین المللی انگلستان بوده اید، می توانید با اتمام موفقیت آمیز دوره خود، برای ویزای تحصیلات تکمیلی اقدام کنید. برای درخواست، باید در طول دوره تحصیل خود توسط یک حامی دانشجویی دارای مجوز از وزارت کشور حمایت مالی شوید. این ویزای تحصیلات تکمیلی از تابستان 2021 در دسترس خواهد بود.

با مهاجرت تحصیلی به انگلیس و دریافت ویزای تحصیلات تکمیلی، این امکان را خواهید داشت که تا 2 سال پس از اتمام تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و 3 سال برای دانشجویان دکترا ، بدون اسپانسر، در انگلستان تحصیل یا کار کنید. این شامل کار به عنوان یک معلم نیز می باشد. اگر شرایط ویزای جدید را داشته باشید ، می توانید بدون نیاز به ترک انگلیس، از ویزای فارغ التحصیل به ویزای دیگری مانند ویزای کار جابجا شوید.

تدریس در انگلستان 

مدارس و مراکز آموزشی انگلیس از تنوع تجربه و معلمین فرهنگ های خارج از انگلیس استقبال می کنند. از سویی دیگر شما از کار در یک سیستم آموزش کلاس جهانی، حقوق رقابتی و فرصت های شغلی فراوان بهره مند خواهید شد. در بسیاری از مدارس دولتی انگلستان، معلمان باید وضعیت واجد شرایط QTS را داشته باشند. بسیاری از مدارس از آن برای ارزیابی کیفیت داوطلبان شغل تدریس استفاده می کنند. شما می توانید پس از اتمام دوره مربوط به مهاجرت تحصیلی به انگلیس ، با عنوان تدریس در این کشور مشغول به کار شوید.

نحوه و شرایط مهاجرت تحصیلی به انگلیس

مهاجرت تحصیلی انگلستان در مقاطع تحصیلات تکمیلی 

در صورتی که بخواهید در مقطع کارشناسی در این کشور تحصیل کنید، مدت سه الی چهار سال، تحصیلات شما طول خواهد کشید که در مقاطع مختلفی همچون هنر، علوم پایه، مهندسی و پزشکی خواهد بود که شرایط ورود هر یک از آن ها متناسب با دوره و دانشگاهی که انتخاب کرده اید، متفاوت است. برای پذیرش در این دانشگاه ها باید دارای مدرک زبان آیلتس 6 باشید.

اما برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، بایستی مدرک زبان آیلتس 6.5 را داشته و دوره آماده سازی را بگذرانید. هزینه های مربوط به تحصیل در این مقطع، بر اساس دانشگاهی که در آن پذیرش می شوید متفاوت خواهد بود. در این میان برای تحصیل در مقطع دکترا و مهاجرت تحصیلی به انگلیس اولین نکته ای که مطرح است، داشتن رزومه علمی است که به همراه داشتن مدرک کارشناسی ارشد و مدرک زبا آیلتس 7 بایستی ارائه نمایید. همچنین لازم است که استاد راهنمای خود را نیز در دانشگاهی که پذیر شده اید معرفی کنید. این دوره حدود سه سال طول خواهد کشید که عمدتا بر اساس پژوهش و تحقیق خواهد بود و اجازه کار نیز به دانشجویان به صورت پاره وقت داده خواهد شد.

پیشنهاد مطالعهپردرآمد ترین شغل ها در کانادا

در صورتی که قصد دارید از مهاجرت تحصیلی به انگلیس استفاده کنید، می توانید از خدمات مهاجرتی 20پیمنت بهره مند شده و با مشاوره و راهنمایی های کارشناسان 20پیمنت مسیر خود را هموارتر سازید.

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد