تفاوت های آزمون دولینگو و آیلتس

تفاوت های آزمون دولینگو و آیلتس

توسط : تیم محتوا
851

در صورتی که تحصیلات دبیرستان شما به زبانی غیر از انگلیسی بوده است یا متقاضی بین المللی هستید، باید مهارت خود را در زبان انگلیسی اثبات کنید. TOEFL و IELTS دو آزمون رایج برای سنجش مهارت های انگلیسی شما هستند، اگرچه برخی از دانشگاه ها نمرات SAT با آزمون های موضوعی، آزمون Duolingo English ، CPE  و آزمون پیرسون را با میانگین بالاتر قبول می کنند. با این حال، Duolingo ، بستر آموزش زبان، با یک قالب آزمون کم هزینه و پردازش سریع است که می توانید در هر جایی که هستید آن را انجام داده و اکنون توانسته است جایگزین بسیار مناسبی برای ارزیابی مهارت زبان باشد. در این جا تفاوت دولینگو با آیلتس را بیان می کنیم.

پذیرش بالای دولینگو 

با افزایش تعداد دانشگاه هایی که نمرات آزمون Duolingo را به عنوان شرایط لازم در زبان انگلیسی برای دانشجویان بین المللی می پذیرند، شما یک گزینه عالی برای آیلتس و سایر آزمون ها دارید. اگر بر روی آماده سازی خود برای امتحان آیلتس که اکنون لغو شده است، متمرکز شده اید، ممکن است نگران تغییر مسیر به دولینگو باشید. در این جا می توانید با مطالعه تفاوت دولینگو با آیلتس ، اطلاعات لازم را کسب کرده و بدون نگرانی در این آزمون شرکت کنید.

پیشنهاد مطالعهفروش موکاپ Mockup و کسب درآمد ارزی

شما در آزمون آیلتس می توانید بین آزمون کاغذی و رایانه ای انتخاب کنید که بر اساس زمان آزمون می توانید آن را در مکان هایی محدود شده انجام دهید. اما در آزمون دولینگو نیازی به زمان مشخصی نیست و در هر زمان پس از ثبت نام و پرداخت هزینه می توانید از منزل خود در این آزمون شرکت کنید که از طریق رایانه انجام می شود. همچنین آیلتس، مانند بسیاری دیگر از آزمون های مهم بین المللی انگلیسی، در قیمت گذاری در رتبه بالاتری قرار دارد. این درحالی است که در مقایسه، Duolingo بسیار کم هزینه است و فقط 49 دلار در سراسر جهان، خواهد بود.

تفاوت های آزمون دولینگو و آیلتس

آزمون ها چگونه کار می کنند؟

هر دو آزمون شما را بر اساس چهار مهارت یعنی گوش دادن، صحبت کردن، خواندن و نوشتن که مهارت های بنیادی ارتباطات مبتنی بر زبان هستند، ارزیابی می کنند. اما این تنها شباهت این آزمون هاست. با بررسی تفاوت دولینگو با آیلتس ، می توانید از ساختار این آزمون ها مطلع شوید.

ساختار آزمون : 

آزمون هایPBT, CBT  به طور مساوی به 4 بخش تقسیم می شود. بخش های خواندن، نوشتن و گوش دادن با هم در یک جلسه برگزار می شوند، در حالی که آزمون سخنرانی ممکن است در هر زمان در طی یک هفته قبل و بعد از آزمون باشد.

اما در آزمون دولینگو سوالات مربوطه به مهارت های چهارگانه به جای اینکه به بخش های جداگانه تقسیم شوند، با هم ترکیب می شوند. علاوه بر این، سطح دشواری سوالات با عملکرد شما سازگار است. این به این معنی است که اگر سوالی را درست پاسخ دهید، سوال بعدی از سطح دشواری بالاتری برخوردار خواهد بود. و اگر آن را اشتباه پاسخ دهید، سوال ساده تری خواهید داشت.

مدت زمان آزمون : 

در بررسی تفاوت دولینگو با آیلتس باید گفت که در آزمون آیلتس، مدت زمان آزمون تقریباً 1.5 ساعت است که به شامل موارد به شرح گوش دادن در 30 دقیقه، خواندن در 60 دقیقه، نوشتن در 60 دقیقه و آزمون مکالمه که به طور جداگانه برگزار می شود، حدود 11-14 دقیقه است. این درحالی است که آزمون دولینگو کل مدت آزمایش 60 دقیقه خواهد بود، که شامل 5 دقیقه معرفی، دقیقه 45 بخش ارتباط و 10 دقیقه مصاحبه ویدیویی بدون نمره و نمونه نوشتن خواهد بود.

پیشنهاد مطالعهمزیت های مهم در داشتن آنتی ویروس اورجینال

انواع سوالات 

در آزمون آیلتس ، به طور خاص برای آزمایش توانایی برقراری ارتباط شما به زبان انگلیسی در محیط دانشگاهی طراحی شده است. بنابراین تمام سوالات آن از مطالبی استفاده می شود که ماهیتی آکادمیک دارند. ممکن است سوالات کاملاً طولانی باشد. به عنوان مثال، متن برای خواندن ممکن است 300 کلمه یا بیشتر باشد، در حالی که حداقل حد کلمه برای کارهای نوشتن 250 است.

از طرف دیگر، Duolingo دارای مجموعه ای از سوالات نسبتاً متنوع و مختلط است که مربوط به تنظیمات تحصیلی کمتر، مانند مکالمات روزمره و همچنین دانش عمومی متناسب با بخش دانشگاهی است. در این جا سوالات بسیار کوتاه هستند و هیچ قسمت طولانی وجود ندارد و حداقل نیاز کلمات 50-100 کلمه است. علاوه بر این، بیشتر سوالات را می توان در عرض 2 دقیقه یا کمتر پاسخ داد و حداکثر 5 دقیقه برای کارهای مبتنی بر نوشتن استفاده می شود. که به خوبی تفاوت دولینگو با آیلتس را نشان می دهد. 

تفاوت های آزمون دولینگو و آیلتس

مقایسه وظایف مبتنی بر مهارت

اما در این جا بررسی خواهیم کرد که چگونه دو آزمون، شما را بر روی چهار مهارت اصلی آزمایش می کند؟ در آزمون آیلتس، در بخش خواندن، قسمت های طولانی را درگیر می کند، براساس آنها به یک سری از سوالات، از جمله ستون ها و عناوین مطابقت و پر کردن جاهای خالی و غیره پاسخ خواهید داد.

سوالات کوتاه عمدتاً به مهارت های لغات و توانایی استنباط براساس اطلاعات محدود متکی هستند. از جمله سوالاتی مانند شناسایی کلمات صحیح انگلیسی و "کلمات کامل در یک متن را شامل می شود.بخش نوشتن، شامل نوشتن اطلاعات ارائه شده به صورت مقاله نویسی است که با حداقل محدودیت کلمات 150-250 کلمه خواهد بود و همچنین توصیف یک تصویر در چند جمله و نوشتن یک متن کوتاه، با حداقل 50 کلمه می باشد.

در بخش شنیداری نیز 4 متن ضبط شده از مکالمات و مونولوگها را در دو زمینه عمومی و دانشگاهی درگیر می کند که بر اساس آن به سوالات پاسخ خواهید داد. که شامل 2 نوع  سوال شناسایی کلمات صحیح انگلیسی و رونویسی یک جمله ضبط شده است.

صحبت كردن نیز توسط شخص ممتحن انجام می شود و شامل مکالمه مقدماتی، مونولوگ کوتاه درباره یک موضوع و بحث درباره سوالات بعدی می باشد. این شامل سوالات کوتاهی است که شما را به مکالمه با میکروفون ملزم می کند که شامل برچسب زدن به اشیا، بلند صحبت کردن با یک جمله نوشتاری و صحبت کردن در مورد یک موضوع کوتاه است. 

در تفاوت دولینگو با آیلتس این در حالی است که آزمون Duolingo شامل یک بخش بدون امتیاز است. متشکل از یک نمونه نوشتن از تعداد کلمات بالاتر و همچنین یک مصاحبه که در آن شما در مورد یک موضوع خاص صحبت خواهید کرد. این سوالات به نمره کلی شما کمک نمی کنند، اما به موسسه ارسال می شوند و در تعیین صلاحیت شما نقش دارند.

پیشنهاد مطالعهکسب درآمد ارزی از سایت ArtStation آرت استیشن

نمره آزمون ها چگونه خواهد بود؟

نمره گذاری آیلتس شامل امتیازات منفرد برای هر یک از بخش های مهارت محور و یک امتیاز کلی عمل می کند. امتیاز از 1 تا 9 است. اکثر دانشگاه ها معمولاً حداقل نمره کلی در حدود 6-7 را می طلبند، در برخی از برنامه ها به امتیازات کلی بالاتر و یا حتی ویژه مهارت های خاص نیاز دارند.

امتیازات Duolingo بر اساس مقیاس 10 تا 160 است. نمرات کلی نگر هستند. این بدان معنی است که شما فقط قادر خواهید بود نمره کلی خود را ببینید و امتیازات فرعی برای هر مهارت قابل مشاهده نیست و اکثر دانشگاه ها حداقل نمره 115 را می طلبند، برخی از موسسات یا برنامه ها به نمره بالاتر نیاز دارند.

با بررسی اجمالی تفاوت دولینگو با آیلتس ، در صورتی که تصمیم دارید در آزمون دولینگو شرکت کنید و مهارت خود را در زبان انگلیسی ارزیابی کرده و آن را برای موسسات آموزشی در سطح جهان ارسال کنید، می توانید از خدمات 20پیمنت استفاده کرده و راهنمایی های لازم در این خصوص را دریافت کنید.

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد