ثبت نام در آزمون SAT و پرداخت هزینه آن

ثبت نام در آزمون SAT و پرداخت هزینه آن

توسط : تیم محتوا
1,029

SAT یک آزمون ورودی است که توسط اکثر کالج ها برای تصمیم گیری در مورد صلاحیت پذیرش استفاده می شود. آزمون SAT به صورت چند گزینه ای و به صورت کاغذی است که توسط هیئت مدیره کالج ایجاد و اجرا می شود. هدف از SAT اندازه گیری میزان آمادگی دانش آموز دبیرستانی برای تحصیل در دانشگاه و کالج با یک نقطه داده مشترک است که می تواند برای مقایسه همه متقاضیان استفاده شود. 

مسئولین پذیرش کالج، نمرات آزمون را در کنار معدل میانگین دبیرستان، کلاس هایی که در دبیرستان گذراندید، توصیه نامه های معلمان یا مربیان، فعالیت های فوق برنامه، مصاحبه های پذیرش و مقاله های شخصی مرور می کنند. البته میزان اهمیت نمرات SAT در روند درخواست کالج در هر مرکزی متفاوت است. به طور کلی، هرچه نمره بالاتری در SAT کسب کنید، گزینه های بیشتری برای حضور و پرداخت هزینه دانشگاه در اختیار شما قرار می گیرد.

چه زمانی باید SAT را بگیرم؟

اکثر دانش آموزان دبیرستان SAT ، ACT یا هر دو را در بهار سال اول یا پاییز سال آخر خود می گذرانند. در صورت نیاز به بالا بردن نمره خود قبل از اقدام به دانشگاه، شرکت در آزمون مهم است. آزمون SAT همه ساله در ماه های آگوست، اکتبر، نوامبر، دسامبر، مارس، می و ژوئن ارائه می شود. 

ثبت نام در آزمون SAT و پرداخت هزینه آن

SAT چیست؟

در این آزمون دو بخش وجود دارد که به ریاضی وخواندن و نوشتن مبتنی بر شواهد می توان اشاره نمود. همچنین شامل یک بخش مقاله اختیاری است. نمرات SAT Essay جدا از نمرات کلی آزمون گزارش می شود. برخی از کالج ها ممکن است نیاز به تکمیل مقاله SAT داشته باشند. می توانید سیاست های پذیرش هر کالج را در وب سایت آن ها کنترل کنید.

همچنین مدت زمان این آزمون سه ساعت است که اگر SAT را با Essay انتخاب کنید، آزمون 3 ساعت و 50 دقیقه خواهد بود. در هر بخش از آزمون SAT در مقیاس 200 تا 800 امتیاز گرفته می شود. نمره کل SAT مجموع نمرات بخش شماست. بالاترین نمره ممکن 1600 است. اگر مقاله را شرکت کنید، نمره جداگانه دریافت خواهید کرد.

پیشنهاد مطالعهمعرفی کارگزار IQ option در معاملات آنلاین

آزمون های SAT و ACT

اکثر کالج ها و دانشگاه ها نمرات SAT یا ACT را می پذیرند. تغییرات انجام شده در SAT در سال 2016 ، آمادگی همزمان برای هر دو آزمون را آسان تر از همیشه کرده و امتیازات رقابتی را در هر دو ایجاد کرده است. بهترین راه برای تصمیم گیری در مورد اینکه آیا آزمون  SAT ، ACT یا هر دو آزمون برای شما مناسب است، شرکت در یک آزمون تمرین تمام وقت با زمان تعیین شده مناسب است. 

از آنجا که محتوا و سبک SAT و ACT بسیار شبیه به هم هستند، عواملی مانند نحوه کنترل فشار زمان و انواع سوالاتی که به نظر شما چالش برانگیز است، می توانند به شما کمک کنند تا تعیین کنید کدام آزمون مناسب تر است. 

ثبت نام در آزمون SAT و پرداخت هزینه آن

ثبت نام در آزمون SAT 

مهلت ثبت نام SAT تقریباً پنج هفته قبل از هر تاریخ آزمون است. ثبت نام آنلاین در وب سایت کالج انجام می شود. در شرایط خاص ممکن است کالج به ثبت نام SAT از طریق پست نیاز داشته باشد. برای ثبت نام در این آزمون و پرداخت هزینه های ثبت نام، می توانید از طریق 20پیمنت اقدام کنید.

SAT یک آزمون استاندارد است که توسط کالج برگزار می شود و برای دانش آموزان متقاضی پذیرش در مقاطع کارشناسی لازم است. فرم کامل SAT آزمون ارزیابی است که قبلاً به عنوان آزمون استعداد تحصیلی شناخته می شد. آزمون SAT برای ارزیابی مهارت های نوشتاری، کلامی و ریاضی داوطلبان ایجاد شده است. 

پیشنهاد مطالعهبررسی نحوه پرداخت تایید مدرک EPIC‎

متقاضیانی که تمایل به گذراندن دوره های کارشناسی، به ویژه در ایالات متحده و کانادا دارند، باید در SAT شرکت کنند. اگر دانشجو به دنبال گرفتن پذیرش در یک دوره خاص است، می تواند در آزمون های موضوعی SAT شرکت کند تا دانش و درک خود را از آن موضوع خاص نشان دهد. آزمون های موضوعی در زمینه هایی مانند ادبیات، تاریخ، ریاضیات، علوم و زبان های خارجی ارائه می شود. 

توجه داشته باشید که به دلیل COVID-19 ، مراکز آزمون SAT  با تمام ظرفیت خود کار نمی کنند. داوطلبان می توانند برای شرکت در آزمون های موضوعی SAT ، امتحانات خود را برای این سال تحصیلی ثبت نام و رزرو کنند. آنها می توانند در هنگام ثبت نام در دسترس بودن مرکز آزمون نزدیک خود را بررسی کنند. 

ثبت نام در آزمون SAT و پرداخت هزینه آن

اهمیت آزمون SAT 2021

دانشجویانی که می خواهند در برنامه های کارشناسی در ایالات متحده ثبت نام کنند برای SAT آماده می شوند. اکثر کالج های ایالات متحده برای پذیرش در دوره های کارشناسی به SAT نیاز دارند. جدا از این، بسیاری از مدارس بر اساس نتایج SAT ، بورس تحصیلی آن را نیز به دانش آموزان ارائه می دهند.

انواع SAT

SAT 1 یا بیشتر به عنوان آزمون ارزیابی است که توسط هیئت کالج آزمون SAT انجام می شود، توسط دانش آموزانی که می خواهند در مدارس کارشناسی پذیرش شوند، انجام می شود. SAT 1 یک آزمون عمومی است که برای ارزیابی مهارت های نوشتاری، کلامی و ریاضی داوطلبان ایجاد شده است. از طرف دیگر، SAT 2 یک آزمون موضوعی است. دانشجویانی که می خواهند در یک دوره خاص پذیرش بگیرند، برای نشان دادن دانش خود از آن موضوع خاص، باید در آزمون موضوع SAT شرکت کنند. 

پیشنهاد مطالعهکسب درآمد ارزی از سایت SendOwl فروش محصولات دیجیتال

واجد شرایط بودن در آزمون SAT 

هیئت کالج که هیئت مجری SAT است، هیچ معیار صلاحیت خاصی برای دانشجویانی که می خواهند در آزمون SAT حاضر شوند ، تعیین نکرده است. بنابراین برای دانش آموزانی که می خواهند برای امتحان حاضر شوند حداقل یا حداکثر معیارهای سنی تعیین نشده است. مطالعات عمومی نشان داده است که دانش آموزان متعلق به گروه سنی 17 تا 19 سال از بالاترین دانش آموزان برای آزمون SAT هستند. 

همچنین همانند ACT ، هیچ محدودیتی توسط هیئت کالج در خصوص تعداد دفعات شرکت در آزمون تعیین نشده است، دانش آموزان می توانند هر چند بار که می خواهند در آزمون شرکت کنند. SAT سالانه 5 بار انجام می شود. با این حال، دانش آموزانی که در دبیرستان هستند می توانند آن را بگیرند. 

دانشجویانی که می خواهند برای تحصیل در مقطع کارشناسی در خارج از کشور اقدام کنند، لازم است تحصیلات دبیرستان خود را با موفقیت به پایان رسانده و به مرحله بعدی یادگیری خود وارد شوند. برای ثبت نام در این آزمون و پرداخت هزینه ارزی آن، می توانید از طریق 20پیمنت اقدام نمایید.

برچسـب هـا : دانشگاهی ، آزمون SAT ، SAT
لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد