بررسی مدرک حسابداری CMA

بررسی مدرک حسابداری CMA

توسط : تیم محتوا
1,887

از آنجایی که اعتبار حرفه حسابداری در سرتاسر دنیا از اهمیت بالایی برخوردار است، دریافت گواهینامه های حسابداری مانند CPA و مدرک CMA بیش از هر زمان دیگری شناخته می شود. گواهینامه CMA در سطح بین المللی در حال افزایش است و بر مهارت های حسابداری شرکتی که برای رقابت در فضای کسب و کار امروز که به سرعت در حال تحول است، متمرکز می باشد.

از آنجا که تجزیه و تحلیل داده ها به یک نیاز اساسی برای موفقیت بلند مدت شرکت ها تبدیل می شود، کارفرمایان به طور فزاینده ای به دنبال CMA برای پیش بینی دقیق و تصمیم گیری مبتنی بر داده هستند که زمینه را برای تضمین سودهای آینده فراهم می کند.

گواهینامه CMA چیست؟

گواهینامه حسابدار مدیریت مجاز CMA یک مدرک معتبر حرفه ای است که از طریق موسسه حسابداران مدیریت IMA ارائه می شود که تخصص در حسابداری مدیریت و مالی شرکت ها را نشان می دهد. کسب CPA شرط بالا رفتن در یک شرکت حسابداری عمومی و پیش شرط بسیاری از موقعیت های حسابداری شرکتی است.

پیشنهاد مطالعهدریافت ویزای تحصیلی نروژ

 CPA یک مجوز برای انجام حسابداری عمومی است، در حالی که مدرک CMA یک گواهینامه است که تخصص در امور مالی شرکت ها و مدیریت بازرگانی را نشان می دهد. در حالی که CPA در درجه اول بر فعالیت هایی مانند مالیات، حسابرسی و انطباق متمرکز است، CMA بیشتر نقش مشاوره را بر عهده دارد.

کارفرمایان معمولاً هنگام استخدام در پست های سطح بالا به دنبال متقاضیانی با مهارت های رهبری و تصمیم گیری استراتژیک می گردند. این مدرک برای کارفرمایانی که با کمبود فزاینده ای از کارشناسان امور مالی شرکت ها روبرو هستند، مفید است. آنها می توانند بینش عملیاتی را از مجموعه داده های بزرگ بدست آورند و از این اطلاعات برای بهبود پیش بینی و اطلاع از استراتژی های آینده کسب و کار، ارزش بیشتری کسب می کنند.

اعتبار مدرک CMA به دلیل تمرکز دوگانه در حسابداری و امور مالی، همه کاره بودن را نشان می دهد. به همین ترتیب، متخصصان معتبری که دارای این مدرک هستند، برای انواع نقش ها صلاحیت دارند و آنها را برای کارفرمایان جذاب می کند.

بررسی مدرک حسابداری CMA

CMA چه کاری انجام می دهد؟

نقش اصلی CMA استفاده از تخصص مالی و حسابداری همراه با برنامه ریزی استراتژیک، مدیریت عملکرد و مهارت های تصمیم گیری برای آگاهی از استراتژی تجارت است. کسانی که دارای مدرک CMA هستند می توانند در طیف وسیعی از صنایع از جمله امور مالی انواع شرکت ها یا شرکت های حسابداری و همچنین سازمان های دولتی، موسسات آموزشی یا شرکت های بزرگ کار کنند و می توانند نقش هایی مانند تحلیلگران مالی، مدیران حسابداری، کنترل کننده ها و چندین سمت اجرایی دیگر را داشته باشند.

پیشنهاد مطالعهنحوه و شرایط مهاجرت تحصیلی به انگلیس

اهمیت گواهی نامه CMA 

در صورتی هدف شما از دریافت این گواهینامه، کسب یک پیشرفت بزرگ باشد و یا به دنبال کردن یک مسیر شغلی جدید باشید، کسب  این گواهی نامه می تواند به شما در پیشرفت حرفه خود در حسابداری مدیریت کمک کند. بخاطر داشته باشید که این اعتبار برای کسانی که علاقه مند دنبال کردن نقش مدیریت استراتژیک یا گام برداشتن در یک مسیر شغلی اجرایی هستند، بسیار مفید است. اگر بیشتر به یک حرفه سنتی در حسابداری عمومی علاقه مند هستید، CPA شرایط بهتری است. در اینجا چند نمونه از گروه هایی آورده شده است که ممکن است گواهینامه CMA برای آنها دارای بیشترین میزان ارزش باشد. 

متخصصان حسابداری در سطح ورودی، اگرچه قبل از واجد شرایط بودن برای دریافت مدرک CMA به دو سال تجربه کار نیاز دارند، اما این تجربه می تواند با کارآموزی یا ورود به سطح مالی یا حسابداری آغاز شود. برای فارغ التحصیلان علاقه مند به تبدیل شدن به یک مدیریت حسابداری، مشاور یا مدیر اجرایی، شرکت در آزمون CMA قبل از ورود به فضای کار، می تواند راهی عالی برای کوتاه کردن مسیر صدور گواهینامه باشد.

اگرچه مدرک CMA شرط لازم برای پست های سطح ابتدایی نیست، اما می تواند راهی عالی برای اثبات مهارتها به کارفرمای خود باشد. نقش های شغلی اولیه برای داوطلبان آن، شامل کاردانی مدیریت مالی، حسابدار عمومی یا تحلیلگر است.

متخصصانی که به دنبال بهبود شغل خود هستند نیز ممکن است بخواهند CMA را در نظر بگیرند. به عنوان مثال، متخصصان امور مالی یا حسابداری و همچنین افرادی که CPA یا سایر گواهینامه ها دارند، ممکن است اعتبار این گواهی نامه را برای پیشرفت در سطح بعدی حرفه خود دنبال کنند.

در حالی که بسیاری از متخصصان حسابداری و امور مالی در حال حاضر تجربه مدیریت اوراق بهادار یا منابع مالی برای یک شرکت یا حساب را دارند، CMA یک روش موثر برای انتقال از یک مشارکت کننده فردی به یک استراتژیست با جایگاهی بزرگ است.

بررسی مدرک حسابداری CMA

جذب نیروی متخصص دارای گواهی CMA

این کاملا روشن است که شرکت های بزرگ بیشترین نیروی کار خود را از میان کسانی جذب می کنند که دارای مدرک CMA هستند، زیرا دانش و مشاوره تخصصی آنها برای سازمان هایی که فعالیت های تجاری پیچیده دارند، بسیار ارزشمند است. اعتبار CMA چندین فرصت را در چشم انداز شرکت باز می کند، از مشاور مالی گرفته تا حسابدار هزینه یا کنترل کننده و مدیر مالی که می توانند مشاغلی مهم باشند.

کسانی که گواهینامه حسابدار مدیریت مجاز را دارند، صلاحیت کار در حسابداری مالی شرکت ها و تنظیمات مدیریت استراتژیک را نیز خواهند داشت. افراد حرفه ای غالباً این مسیر را انتخاب می کنند زیرا موضوعاتی را که در گواهینامه حسابدار عمومی CPA لحاظ نشده است، را شامل می شود. در حالی که صلاحیت CPA بر وظایف شغلی مانند نوشتن گزارش های حسابرسی و تهیه اظهارنامه مالیاتی متمرکز است، مدرک CMA مدیریت و وظایف سطح اجرایی را هدف قرار می دهد.

پیشنهاد مطالعهنکات مهم درباره ویزای عمان

حسابداران دارای صلاحیت این گواهی، بودجه را برای بررسی داخلی تجزیه و تحلیل می کنند و به شرکت ها کمک می کنند تا با آگاهی، تصمیمات استراتژیک تجاری بگیرند. موسسه حسابداران مدیریت (IMA) به کسانی که در آزمون CMA قبول می شوند، مدرک CMA اعطا می کند و حسابداران اغلب این شرایط را قبل از اقدام به سمت های اجرایی، مانند مدیر ارشد مالی، دنبال می کنند. حقوق دارندگان این گواهی معمولاً از همتایان خود بسیار بالاتر است.

بنابراین کسانی که دارای این گواهی نامه هستند از اعتبار و درآمد بالایی برخوردار بوده و فرصت های شغلی بهتری را به دست خواهند آورد. این باعث می شود که ضمن پیشرفت سریع در شغل خود، از امنیت بالایی نیز در این حرفه برخوردار باشند. برای ثبت نام در آزمون CMA و دریافت این گواهی نامه معتبر، می توانید از طریق 20پیمنت اقدام کنید.

برچسـب هـا : مهاجرتی ، CMA ، گواهینامه CMA
لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد