بهترین دانشگاه ها و کالج های هلند

بهترین دانشگاه ها و کالج های هلند

توسط : تیم محتوا
1,784

هلند با داشتن قدیمی ترین دانشگاه های جهان و یکی از اولین کشورهای قاره اروپا برای ارائه دوره های آموزش انگلیسی، توجه بسیاری را به دلیل داشتن مدارک معتبر پزشکی معتبر، دانشکده های مهندسی، حقوق و بازرگانی مورد توجه قرار داده است که در اینجا به معرفی بهترین دانشگاه های هلند خواهیم پرداخت.

لازم به ذکر است که چندین موسسه و دانشگاه در سراسر هلند دارای رتبه های بالا و شهرت جهانی نیز برای کشف و تحقیقات علمی هستند. می توان به دانشگاه لیدن، دانشگاه اوترخت، دانشگاه و مرکز تحقیقات واگنینگن، دانشگاه اراسموس روتردام و دانشگاه فناوری آیندهوون اشاره نمود که از کالج ها و موسسات علمی محبوب این کشور هستند که در میان بهترین دانشگاه های جهان رتبه بالایی دارند.

رتبه بندی دانشگاه 

رتبه بندی دانشگاه های جهانی که توسط Times Higher Education ایجاد شده است، اعتبار تحقیق انجام شده توسط دانشگاه ها و تعداد مقالات تولید شده توسط دانشگاه ها در سراسر جهان را در نظر می گیرد. این درحالی است که رتبه بندی آکادمیک دانشگاه های جهانی، که توسط دانشگاه شانگهای جیائو تانگ ایجاد شده است، بر تعداد دانشمندان برنده جایزه محققان تاکید شده و بر سهم آنها در جامعه علمی متمرکز است.

در رتبه بندی بهترین دانشگاه های هلند ، رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS که توسط TopUniversities انجام می شود نیز تعداد زیادی از متخصصان دانشگاهی را در مورد شهرت دانشگاه ها بررسی می کند و همچنین کیفیت تدریس را اندازه گیری می کند. 

بهترین رتبه بندی دانشگاه های جهانی که توسط اخبار و گزارش جهانی ایالات متحده صورت گرفته است، میزان فارغ التحصیلی دانشگاه و تعداد دانشجویان ثبت نام شده در سال دوم تحصیل خود را تجزیه و تحلیل می کند. همچنین از نمایندگان دانشگاه در مورد عملکرد دانشگاهها نظرسنجی می نماید.

بهترین دانشگاه ها و کالج های هلند

تحصیل در هلند

هلند یک مقصد تحصیلی بسیار محبوب است و بهترین دانشگاه های هلند همواره مورد توجه بوده است. بسیاری از دانشجویان بین المللی این کشور زیبا را انتخاب می کنند، زیرا دانشگاه های هلند از بهترین دانشگاههای اروپا هستند، سطح زندگی در این کشور بالا است، از خارجی ها همیشه استقبال می شود و شما می توانید در یکی از خوشبخت ترین و امن ترین کشورهای جهان زندگی کنید.

هلند همچنین به دلیل فناوری های نوآورانه و راه حل های مهندسی مشهور است که در طیف گسترده ای از مدارک مهندسی ارائه شده توسط دانشگاه ها منعکس می شود. حدود 90٪ شهروندان هلند به انگلیسی صحبت می کنند، بنابراین موانع زبان وجود ندارد. همچنین، فرهنگ دوچرخه سواری به شما کمک می کند تا سالم بمانید و فرصت های شغلی مختلف و کارآموزی برای دانشجویان بین المللی وجود دارد.

پیشنهاد مطالعهمعرفی بهترین دانشگاه های ایتالیا

هلند، کشوری کوچک در اروپا است که نفوذ زیادی در جهان دارد. دولت با ایدئولوژی لیبرال و گشودگی در برابر ایده ها، الگویی برای جوامع آینده نگر است. این کشور به شهرهای دوستدار دوچرخه و جوامع پایدار شهرت دارد. گردشگران از حفره های آسیاب بادی و گل لاله در حومه شهر بازدید می کنند، در حالی که کلیساهای جامع و کانال های موجود در شهرها مردم را متحیر می کند. 

ظروف دلتفر، پنیر خوشمزه و مشهور جهان تأثیرات شاخص هلندی ها هستند. بعلاوه، این کشور هنرمندان و دانشمندان جهانی مانند وینسنت ون گوگ، رامبراند، کریستین هویگنس و دزیدریوس اراسموس را به جهان معرفی کرده است.. در این مقاله به دنبال بهترین دانشگاه های هلند برای دانشجویان بین المللی خواهیم بود.

کیفیت تحصیل در بهترین دانشگاه های هلند 

دانشجویان بین المللی از یادگیری عالی، تحقیقات مناسب و به طور کلی کیفیت بالای زندگی در هلند بسیار راضی هستند. تقریباً همه دانشگاه های کشور در رتبه بندی های مختلف بین المللی ظاهر می شوند، چه در زمینه های موضوعی پیشرو باشند و چه از طریق شناخت کار تحقیقاتی عمل کرده باشند.

95٪ از مردم محلی ، انگلیسی صحبت می کنند و در بیان خود و به اشتراک گذاشتن اطلاعات بسیار آزاد هستند. چندین مدرک معتبر بین المللی به زبان انگلیسی نیز تدریس می شوند. علاوه بر این، از آنجا که دولت به آنها یارانه می دهد، هزینه های تحصیل در دانشگاه های هلند نسبتاً کم است. با توجه به اقامت در یکی از امن ترین و زیباترین کشورهای جهان، هزینه زندگی در هلند نیز مقرون به صرفه است.

بهترین دانشگاه ها و کالج های هلند

کار هنگام تحصیل برای دانشجویان بین المللی 

دانشجویان بین المللی می توانند در کنار تحصیل در بهترین دانشگاه های هلند با ملاحظات بسیار کمی در هلند کار کنند. اگر دانشجوی غیر اتحادیه اروپا هستید، می توانید در تابستان حداکثر 16 ساعت در هفته یا تمام وقت کار کنید. شما به یک اجازه اقامت معتبر و یک اجازه کار احتیاج دارید. برای کارآموزی و کار داوطلبانه، هیچگونه اجازه کار وجود ندارد.

برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا ، اجازه کار توسط کارفرمای شما در اداره مهاجرت پردازش می شود که دو نوع مورد بررسی وجود دارد. برای کمتر از سه ماه کار، کارفرمای شما درخواست اجازه کار استاندارد (TWV) را می دهد. برای مشاغل بیشتر از سه ماه، کارفرمای شما درخواست اجازه کار همراه با اجازه اقامت (GVVA) را می دهد.

پس از فارغ التحصیلی ، دانشجویان بین المللی می توانند با درخواست یک سال گرایش در هلند اقامت کنند. این اجازه جستجو یک ساله به شما امکان می دهد، در بازار کار هلند که در آن کارفرمایان نیازی به درخواست مجوز کار ندارند، شرکت کنید. هدف این است که به عنوان یک مهاجر بسیار ماهر استخدام شوید.

هنگامی که به عنوان یک مهاجر بسیار ماهر استخدام شدید، واجد شرایط دریافت اجازه اقامت می شوید. می توانید اطلاعات بیشتری مانند مدارک معتبر سفر و شرایط آزمایش پزشکی را در وب سایت خدمات مهاجرت و تابعیت IND بیابید. اگر بعد از 12 ماه کاری پیدا نکردید، می توانید انواع دیگر اجازه اقامت را برای کار دریافت کنید.

پیشنهاد مطالعهمعرفی آزمون LSAT و نحوه برگزاری آن

بهترین دانشگاه های هلند برای دانشجویان بین المللی

در اینجا با معرفی بهترین دانشگاه های هلند ، این امکان برای شما ایجاد می شود که مطابق با رشته تحصیلی خود و امکانات و شرایط دانشگاه، بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

دانشگاه و مرکز تحقیقات واگنینگن (Wageningen UR)

دانشگاه و مرکز تحقیقات Wageningen یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی است که در زمینه علوم اجتماعی و زندگی تخصص دارد. دانشگاه واگنینگن در 15 سال گذشته بهترین دانشگاه هلند بوده و در زمینه علوم کشاورزی، علوم گیاهی، علوم غذایی و محیط زیست پیشتاز است.

 Wageningen UR تحقیقات میدانی را در بیش از ده موسسه در زمینه ایمنی مواد غذایی، دام، دامداری، تجزیه و تحلیل اقتصادی و غیره انجام می دهد. آنها با دولت، سازمان های غیر انتفاعی و موسسات بین المللی همکاری می کنند. این دانشگاه برتر هلند در سال 2015 توانست در برنامه تحقیقاتی خود، به هدف خنثی سازی از کربن دست یابد. تعهد دانشگاه به محیط زندگی در کل جامعه آن گسترش می یابد و دانشجویان مطمئناً چشم انداز جامع آموزش را تجربه خواهند کرد.

دانشگاه آمستردام (UvA)

دانشگاه آمستردام یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی و بزرگترین بهترین دانشگاه های هلند است. این دانشگاه برتر در هلند برای دانشجویان بین المللی شامل هفت دانشکده است که شامل علوم اجتماعی و رفتاری، علوم انسانی، اقتصاد و تجارت، حقوق، علوم، پزشکی و دندانپزشکی می باشد. این موسسه بالاترین رتبه اروپا در علوم اجتماعی است. دانشجویان بین المللی در UvA بیش از 200 برنامه آموزش داده شده به زبان انگلیسی دارند که یکی از گسترده ترین پیشنهادات در اروپا است.

 UvA مخفف تحقیقات پیشرفته در مطالعات اروپا، مغز و شناخت، فرهنگ های دیجیتال جهانی و هوش مصنوعی انسانی است که به چند مورد اشاره می کند. جدا از تعالی آکادمیک، کتابخانه و موزه های گسترده UvA حاوی مجموعه های ویژه ای در مورد تاریخ اروپا و جهان است. موقعیت UvA در شهر زیبای آمستردام یک تجربه علمی ارزشمند را رقم می زند.

بهترین دانشگاه ها و کالج های هلند

دانشگاه لیدن (LEI)

دانشگاه لیدن قدیمی ترین موسسه آموزش عالی در هلند است. LEI بیشتر به خاطر تعهد خود به علوم اجتماعی مشهور است و در تاریخ، هنر و زبانشناسی علوم انسانی، داروسازی، باستان شناسی، سیاست های عمومی و چندین شاخه دیگر دارای رتبه عالی است. تحقیقات LEI در بسیاری از زمینه ها از جمله علوم زندگی، علوم طبیعی، حقوق بین الملل و نجوم انجام می شود و از بهترین دانشگاه های هلند می باشد.

LEI در سال 1575 تاسیس شد تا با مقاومت در برابر مهاجمان اسپانیایی، به شهر لیدن پاداش دهد. این دانشگاه با شعار آزادی فعالیت می کند که مخفف تنوع و فراگیری در روزگار مدرن است. در واقع، این دانشگاه آزادی دانش را ارتقا می دهد و هر ساله از دانشجویان بین المللی از بیش از 120 کشور جهان استقبال می کند.

دانشگاه اراسموس روتردام (EUR)

دانشگاه اراسموس روتردام یک دانشگاه پیشرو در هلند است، به ویژه با پزشکی بالینی و علوم اجتماعی شناخته می شود. مرکز پزشکی آن بزرگترین مرکز پزشکی دانشگاهی در کشور است. دوره های تجارت و اقتصاد نیز در این دانشگاه مشهور هستند. 

پیشنهاد مطالعهبهترین دانشگاه های آلمان

فایننشال تایمز، یورو را در میان برترین مدارس بازرگانی در اروپا قرار داد. علاوه بر این، این دانشگاه دارای هفت دانشکده است که در زمینه علوم بهداشتی، سیاست بهداشت، اقتصاد، حقوق، علوم رفتاری، تاریخ و فلسفه آموزش با کیفیت ارائه می دهد.

EUR یک محیط چند فرهنگی با دانشجویان بین المللی است که 20٪ از جمعیت دانشجویان را تشکیل می دهد. اقدامات کلی آن شامل همکاری های بین المللی، انتخاب های دقیق برای سلامتی بهتر و افزایش سهم در شهرها است.

دانشگاه اوترخت (UU)

دانشگاه اوترخت، یکی از بهترین دانشگاه های هلند برای دانشجویان بین المللی و یک دانشگاه تحقیقاتی است که به روش ابتکاری خود در امر آموزش و پژوهش مشهور است. این موثرترین موسسه در سراسر جهان در تحقیقات اقلیمی و اکوسیستم است. 

علاوه بر این ، UU به رتبه بندی موضوعی رسیده است و در 10 رتبه برتر جهان قرار گرفته است. این موضوعات شامل علوم دامپزشکی، داروسازی، زیست شناسی تولید مثل، مدیریت عمومی و جغرافیا می باشد. تحقیقات در UU بر جوامع باز، پویایی جوانان، پایداری و علوم زندگی متمرکز است.

از سال 1636 تا امروز، UU پای شعار خود ، ایستاده است. در واقع، دانشگاه از طریق کنجکاوی، خوش بینی و عزم راسخ برای کمک به جهان به سمت افق ها حرکت می کند.

بهترین دانشگاه ها و کالج های هلند

دانشگاه صنعتی دلفت (TU Delft)

دانشگاه فناوری دلفت بزرگترین دانشگاه فناوری هلند است. این کار به عنوان آکادمی سلطنتی برای آموزش مهندسی کارمندان دولت آغاز شد. در حال حاضر، این دانشگاه دارای بیش از 40 رشته فنی، علمی است که در هشت دانشکده سازمان یافته اند. حوزه های مهندسی عمران و سازه، معماری و مهندسی مکانیک در میان 5 دانشگاه برتر جهان قرار دارد. 

ویژگی های تحقیق دانشگاه با رویکرد دلفت آن است که تعامل بین رشته های آموزشی، پژوهشی و کاربردی وجود دارد. TU Delft به عنوان بهترین دانشگاه های هلند دارای یکی از بزرگترین پردیس های جهان با شبکه دوچرخه سواری یکپارچه، پارک ها، شبیه ساز پرواز، باغ گیاه شناسی و موارد دیگر است. این جامعه دانشگاهی پر جنب و جوش نزدیک به 5000 دانشجوی بین المللی است.

دانشگاه گرونینگن (UG)

همانطور که توسط رتبه بندی علمی دانشگاه های جهان (ARWU) گزارش شده است، دانشگاه گرونینگن دومین دانشگاه قدیمی هلند است و به عنوان بهترین کشور انتخاب شده است. این دانشگاه افتخارآمیز در زمینه های گسترده ای آموزش عالی را ارائه داده است. 

علوم انسانی، اقتصاد، علوم فضایی، علوم طبیعی و فناوری برخی از زمینه های مورد توجه آن است. علاوه بر این، دانشگاه تحقیقات حیاتی در شیمی، نجوم، زیست محیطی و علوم مواد ارائه می دهد. این بهترین دانشگاه های هلند سنت دانشگاهی دیرینه خود را با نگاهی نوآورانه و جهانی آمیخته است. UG یکی از بزرگترین جوامع بین المللی را با 6000 دانشجو از 120 ملیت دارد.

پیشنهاد مطالعهبهترین رشته ها در تحصیل آنلاین

دانشگاه Vrije Universiteit Amsterdam (VU)

Vrije Universiteit Amsterdam به معنای واقعی کلمه به دانشگاه آزاد ترجمه می شود که مربوط به استقلال آن از دولت و کلیسای اصلاح شده هلند است. علاوه بر این، نشان دهنده سازماندهی آزاد دانشگاه و رابطه اساسی با جامعه است. VU در 9 دانشکده از رشته های دانشگاهی سنتی سازمان یافته است در حالی که در زمینه بهداشت بالینی، علوم اجتماعی، علوم زندگی و کشاورزی و تجارت و اقتصاد برجسته است.

VU در تحقیقات خود از رویکرد میان رشته ای پیروی می کند که بر پایداری، فناوری اطلاعات و مسئولیت اجتماعی شرکت متمرکز است. این دانشگاه 150 برنامه آموزش انگلیسی ارائه می دهد که از جمله علوم کامپیوتر، تجزیه و تحلیل تجارت و مدیریت بازرگانی بین المللی می باشد.

بهترین دانشگاه ها و کالج های هلند

دانشگاه ماستریخت (UM)

این دانشگاه از بهترین دانشگاه های هلند و جوانترین دانشگاه در بین دانشگاه های این کشور است که تاکنون جایگاه بین المللی خود را ایجاد کرده است. به آن ویژگی متمایز برای بین المللی سازی اعطا شده است و در رتبه بندی دانشگاه جوان دانشگاه Times Higher Education در جایگاه چهارم قرار گرفته است.

 Financial Times همچنین UM را در میان 25 برنامه برتر تجاری در جهان قرار داد. در زمینه های خاص، این دانشگاه در زمینه های بالینی، پیش بالینی و بهداشت و تجارت و اقتصاد سرآمد است. این دانشگاه در سال 1976 در درجه اول برای آموزش پزشکی تاسیس شد. امروزه، علاوه بر پزشکی، آموزش درجه یک روانشناسی و علوم اعصاب، علوم هنری و اجتماعی، اقتصاد، مهندسی و حقوق را ارائه می دهد. علاوه بر این، تحقیقات در UM بر نوآوری، کیفیت زندگی و مسائل جهانی متمرکز است.

پیشنهاد مطالعهثبت نام در آزمون SAT و پرداخت هزینه آن

دانشگاه (Radboud (RU

دانشگاه Radboud Nijmegen سالها به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های هلند شناخته شده است. همچنین به دلیل خروجی تحقیقات پربار و مشارکت های علمی شناخته شده است. اولین عکس از سیاهچاله، دستاورد این دانشگاه معتبر بود. فیزیک غیرقابل انکار، برنامه عالی دانشگاه است. با این وجود، RU در حقوق، تجارت، علوم سیاسی، جامعه شناسی و الهیات نیز عالی است.

دانشگاه رادبود برنامه های کامل لیسانس انگلیسی را در بسیاری از موضوعات ارائه می دهد. برخی از آنها هوش مصنوعی، علوم محاسبات، شیمی، زیست شناسی، مطالعات آمریکایی، زبان و فرهنگ و اقتصاد بین الملل هستند. در RU ، تدریس با کیفیت بالا و فرصت های برجسته تحقیق را تضمین می کنید.
در صورتی که تصمیم دارید در یکی از بهترین دانشگاه های هلند تحصیل نمایید، می توانید از طریق 20پیمنت اقدام کرده و اقدامات لازم را برای پذیرش و مهاجرت تحصیلی به هلند، انجام دهید.

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد