معرفی برترین دانشگاه های استرالیا

معرفی برترین دانشگاه های استرالیا

توسط : تیم محتوا
950

اگر می خواهید در استرالیا تحصیل کنید، نیاز است تا برای بررسی برترین دانشگاه های استرالیا تحقیقات لازم را صورت دهید. طبق رتبه بندی دانشگاه جهانی Times Higher Education’s World University 2021 ، 37 دانشگاه برتر در استرالیا وجود دارد و شش مورد از آنها به عنوان یکصد دانشگاه برتر معتبر قرار دارند، که این می تواند انتخاب را برای علاقه مندان تحصیل در این کشور، بسیار گسترده نماید. 

بهترین دانشگاه های استرالیا در سراسر کشور گسترش یافته اند و بر اساس رتبه بندی THE ، دانشگاه ملبورن، تنها دانشگاه در این کشور است که در میان 50 رتبه برتر جهانی قرار دارد و در رتبه 30 می باشد. پس از آن دانشگاه سیدنی دارای رتبه 51 ، دانشگاه ملی استرالیا رتبه 59 ، دانشگاه کوئینزلند رتبه 62  و دانشگاه موناش با رتبه 69 دنبال می شوند.

پیشنهاد مطالعهبهترین دانشگاه های آلمان

لازم به ذکر است که استرالیا سومین کشور از نظر تعداد دانشجویان بین المللی در جهان، بعد از انگلیس و ایالات متحده است و برای کشوری که فقط 24 میلیون نفر جمعیت دارد، بسیار چشمگیر می باشد. به طور کلی می توان گفت که در استرالیا 36 دانشگاه در QS World University Rankings 2021 وجود دارد که از این تعداد، امسال تنها شش دانشگاه در رتبه بندی سقوط کرده اند و اکثر دانشگاه های استرالیا پیشرفت های چشمگیری داشته اند.

معرفی برترین دانشگاه های استرالیا

دانشگاه های برتر استرالیا

دانشگاه ملبورن

دانشگاه ملبورن در سال 1853 تاسیس شد و آن را به عنوان دومین دانشگاه قدیمی در کشور بدل نمود. این دانشگاه 47000 دانشجو و 6500 کارمند دارد و 280،000 دانش آموخته در سراسر جهان دارد که حدود 15 درصد آنها خارج از استرالیا زندگی می کنند.

در این دانشگاه به عنوانی یکی از برترین دانشگاه های استرالیا ، بیش از 12000 دانشجوی بین المللی در دانشگاه ملبورن ثبت نام کرده اند و اگر موقعیت تحصیلی در آنجا بدست آورید، به دانشجویان 130 کشور جهان می پیوندید. شما همچنین با برخی از دانشمندان مشهور همراه هستید. برنده جایزه نوبل پیتر دوهرتی در رشته فیزیولوژی و پزشکی و همکاران انجمن سلطنتی دیوید سلیمان و دیوید بوگر همه در ملبورن تدریس یا تحقیق می کنند.

دانشگاه سیدنی

دانشگاه سیدنی در سال 1851 تاسیس شد و قدیمی ترین دانشگاه در استرالیا است. تقریباً 46000 دانشجو در دانشگاه سیدنی حضور دارند که نمایندگی حدود 134 کشور را دارند. کمتر از پنج نخست وزیر استرالیا در دانشگاه حضور داشتند، از جمله ادموند بارتون که در سال 1901 ، در اولین انتخابات فدرال استرالیا پیروز شد. دانشگاه سیدنی همچنین یکی از برترین دانشگاه های استرالیا برای دانشجویان در نظر گرفته شده است. 

پیشنهاد مطالعهمعرفی بهترین دانشگاه های ایتالیا

دانشگاه ملی استرالیا

دانشگاه ملی استرالیا (ANU) در سال 1946 تاسیس شد و در ابتدا به عنوان دانشگاه تحقیقاتی تحصیلات تکمیلی توسط پارلمان استرالیا ایجاد شد. این دانشگاه در شهر کانبرا ، پایتخت استرالیا و مقر حکومتی واقع شده است.

این دانشگاه شش نفر از برندگان جایزه نوبل را در بین اعضای هیئت علمی و فارغ التحصیلان خود دارد و حتی توسط یک برنده جایزه نوبل نیز اداره می شود. برایان اشمیت، برنده جایزه نوبل فیزیک 2011 به دلیل ارائه شواهدی مبنی بر تسریع در گسترش جهان، معاون این نهاد است. این دانشگاه همکاری های بسیاری را با بسیاری از دانشگاه های بین المللی دارد که آن را در شمار برترین دانشگاه های استرالیا قرار داده است.

معرفی برترین دانشگاه های استرالیا

دانشگاه کوئینزلند

در دانشگاه کوئینزلند، حدود 40،000 دانشجو ثبت نام شده است كه 12000 دانشجوی بین المللی از 141 كشور شامل آنها می باشد. این دانشگاه همچنین دارای یکی از بزرگترین گروه های دکترا در استرالیا با حدود 13،800 دانشجوی تحصیلات تکمیلی است.

فارغ التحصیلان مشهور برنده نوبل و شاعران معروف از این دانشگاه معتبر هستند. پردیس اصلی دانشگاه در حومه سرسبز داخلی بریزبن سنت لوسیا، یکی از مرفه ترین مناطق شهر واقع شده است و از برترین دانشگاه های استرالیا به شمار می آید.

دانشگاه موناش

دانشگاه موناش در سال 1958 تاسیس شد و بزرگترین دانشگاه در استرالیا است. این دانشگاه به نام رهبر نظامی و مدیر سر جان موناش نامگذاری شده است دانشجویان می توانند از بین بیش از 6000 دوره از 10 دانشکده را انتخاب کنند که شامل هنر، طراحی و معماری می باشد. رشته هایی همچون تجارت و اقتصاد، تحصیلات مهندسی، فناوری اطلاعات، قانون، علوم پزشکی، پرستاری و بهداشت داروسازی و علوم دارویی در این دانشگاه ارائه می شود.

این دانشگاه دارای پردیس های زیادی در سراسر ویکتوریا و استرالیا و همچنین پردیس های بین المللی در مالزی، ایتالیا،  هند و چین است. ضمن این که چندین کتابخانه را در کل دانشگاه های خود اداره می کند و در مجموع بیش از 3.2 میلیون مورد را در خود جای داده است. از فارغ التحصیلان مشهور این دانشگاه، به عنوان برترین دانشگاه های استرالیا می توان به موسیقی دان نیک کیو، رمان نویس برنده بوکر پیتر کری و نمایشنامه نویس دیوید ویلیامسون اشاره کرد.

پیشنهاد مطالعهبهترین رشته ها در تحصیل آنلاین

دانشگاه Wollongong

دانشگاه Wollongong در جایگاه 196 جهان قرار دارد. این دانشگاه با استناد به شاخص های دانشکده، با داشتن رتبه 75 در جهان، عملکرد خوبی دارد و بازتاب کیفیت بالای نتایج تحقیق توانسته است آن را به یکی از برترین دانشگاه های استرالیا تبدیل کند.

دانشگاه ولونگونگ در اصل در سال 1975 با کمک های مردمان محلی تأسیس شد. از آن زمان تاکنون، این دانشگاه با همکاری جوامع خود برای تأثیرگذاری در منطقه ایلاوارا و پرداختن به چالش های اقتصادی، زیست محیطی، اجتماعی و پزشکی جامعه اقدام کرده است.

معرفی برترین دانشگاه های استرالیا

دانشگاه فناوری سیدنی (UTS)

دانشگاه فناوری سیدنی (UTS) امسال هفت رتبه در رتبه بندی دانشگاه های جهان افزایش یافته است. UTS در سال 1988 تأسیس شد و یکی از جوانترین دانشگاه های برتر استرالیا است. هدف آنها پیشبرد دانش از طریق آموزش الهام گرفته از تحقیق، استفاده از مشارکت آنها با صنعت، مشاغل و جامعه است.

دانشگاه آدلاید

دانشگاه آدلاید به عنوان یکی از برترین دانشگاه های استرالیا که در سال 1874 تاسیس شده است، سومین دانشگاه قدیمی استرالیا است و امسال یکصد و ششمین مکان مشترک در رتبه بندی دانشگاه های جهان است. دانشگاه آدلاید از نظر شاخص دانشجویان بین المللی در رتبه 44 جهانی قرار دارد و بیش از 7860 دانشجوی 21142 دانشگاه دانشجویان بین المللی از بیش از 100 کشور مختلف هستند.

پیشنهاد مطالعهبهترین دانشگاه ها و کالج های هلند

توجه داشته باشید که می توانید برای تحصیل در این دانشگاه های برتر جهانی و اقامت در استرالیا، از خدمات 20پیمنت بهره مند شوید.

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد