تفاوت میان آیلتس جنرال و آیلتس آکادمیک

تفاوت میان آیلتس جنرال و آیلتس آکادمیک

توسط : تیم محتوا
1,015

بسیاری از افرادی که برای آزمون آیلتس خود را آماده می کنند، مطمئن نیستند که کدام یک را انتخاب کنند، برای بسیاری سردرگمی در تفاوت میان آیلتس جنرال و آیلتس آکادمیک وجود دارد. می توان گفت که نکته اصلی بستگی به دلیل انجام آیلتس دارد.

اگر این کار را برای ورود به دانشگاه انگلیسی زبان یا ثبت نام حرفه ای انجام می دهید، پس باید IELTS Academic را انجام دهید. اگر این کار را برای اهداف مهاجرت انجام می دهید، بنابراین باید IELTS General را انتخاب کنید.

مراحل آزمون آیلتس

آزمون آیلتس دارای 4 قسمت است که شامل نوشتن، خواندن، شنیدن و صحبت کردن است که بخش نوشتن دارای دو قسمت است در بخش دوم، گوش دادن و سخنرانی در هر دو آزمون آیلتس آکادمیک و آیلتس عمومی یکسان است که مقاله ای برای داوطلب منظور می شود.

پیشنهاد مطالعهمعرفی برترین دانشگاه های استرالیا

بدین ترتیب به شما یک سوال مقاله ای داده می شود که در 40 دقیقه با نوشتن حداقل 250 کلمه پاسخ دهید. در آزمون گوش دادن نیز، 4 ضبط صدا خواهید شنید و باید به 40 سوال پاسخ دهید و برای اینکار بین 30-40 دقیقه طول می کشد. در آزمون صحبت کردن، یک مصاحبه کننده با شما صحبت خواهد کرد. این آزمون شامل 3 قسمت مصاحبه، ارائه کوتاه و بحث بوده و بین 14-14 دقیقه طول می کشد. بنابراین تفاوت میان آیلتس جنرال و آیلتس آکادمیک در نوشتن مرحله یک و خواندن می باشد.

تفاوت میان آیلتس جنرال و آیلتس آکادمیک

آیلتس آکادمیک یا آیلتس عمومی

در نوشتن مرحله یک، لازم است تا داده ها را در یکی از مواردی همچون نمودار میله ای، نمودار خطی، نمودار دایره ای، جدول، نمودار عمومی توصیف و تحلیل کنید. همچنین در یکی از سبک های رسمی (برای شخصی که نمی شناسید)، نیمه رسمی (برای شخصی که به طور رسمی می شناسید)، غیر رسمی (به دوست یا خانواده)، نامه بنویسید و برای انجام هر دو این کارها 20 دقیقه وقت دارید و باید حداقل 150 کلمه برای هر کدام بنویسید.

برای مرحله خواندن، 3 گذرگاه طولانی دارید که در سختی افزایش می یابند، همچنین متون سبک علمی (مقالات ژورنالی ، متن کتابهای درسی) و متون مربوط به موضوعات دانشگاهی مانند علم ، تاریخ ، جامعه شناسی خواهید داشت. در بخش عمومی این آزمون 4 گذرگاه کوتاه دارید که در طول و دشواری افزایش می یابد.

در تفاوت میان آیلتس جنرال و آیلتس آکادمیک ، متن های مربوط به مسائل اجتماعی شامل تبلیغات، اعلان ها و محل کار  مانند شرح وظایف، قراردادهای کاری و متون عمومی شامل روزنامه ها، مجلات، بروشورهای مسافرتی و غیره را خواهید داشت. برای تکمیل هر دو وظیفه خواندن یک ساعت وقت دارید.50 دقیقه زمان خواندن و 10 دقیقه برای انتقال پاسخ های خود به صفحه پاسخ خود زمان دارید که هر دو آزمون در کل شامل 40 سوال است.

پیشنهاد مطالعهبهترین دانشگاه ها و کالج های هلند

آیلتس جنرال و آیلتس آکادمیک، کدام بهتر است؟

اگر متقاضی ورود به دانشگاه در یک کشور دیگر هستید و قصد دارید در دانشگاهی انگلیسی زبان تحصیل کنید، آیلتس آکادمیک برای شما بسیار مناسب تر است. همچنین برای دریافت ویزای کار و فعالیت در یک شرکت بهترین گزینه برای شما و تضمین موفقیت در آن می تواند آیلتس آکادمیک را به پایان برساند.

اما اگر قصد مهاجرت و زندگی در کشور دیگری را دارید، به عنوان بخشی از درخواست خود برای مهاجرت، باید آیلتس جنرال را تکمیل کنید. اگر مطمئن نیستید کدام یک را انتخاب کنید، از سازمانی که آیلتس را درخواست کرده است سوال کنید. 

ضمن آنکه این امکان وجود دارد که در یکی از دوره های انعطاف پذیر و آنلاین آیلتس ثبت نام کنید تا استراتژی ها و روش هایی را که برای موفقیت در آیلتس آکادمیک یا عمومی لازم دارید، بیاموزید. به عنوان یک شرکت کننده در آزمون، جنبه های شخصی، آموزشی یا شغلی شما مهم بوده و در درک تفاوت میان آیلتس جنرال و آیلتس آکادمیک موثر خواهد بود.

تفاوت میان آیلتس جنرال و آیلتس آکادمیک

آزمون آیلتس آکادمیک

IELTS درمورد مهارت فرد در زبان انگلیسی است. این آزمون به طور کلی توسط دانشجویانی انجام می شود که مایل به تحصیل در خارج از کشور یا آموزش های حرفه ای در زمینه مربوط به خود هستند. نام آکادمیک خود به معنای الزامات آموزشی است.

آزمون آیلتس جنرال

این نوع از آزمون آیلتس، توسط افرادی که مایل به تحصیل، آموزش یا مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان مانند ایرلند، استرالیا، نیوزیلند، ایالات متحده، کانادا و انگلیس هستند، ترجیح داده می شود. داوطلبان با توجه به سطح مورد نیاز در بقای اجتماعی و اصطلاحات محل کار، در مهارت زبان خود آزمایش می شوند.

آزمون های مختلف بر اساس اهداف مختلف

بدیهی است که داوطلبان برای آینده تحصیلی از آیلتس استفاده می کنند وگرنه باید متقاضی شغلی باشند که برنامه مهاجرت به کشورهای خارجی را در بر بگیرد که انگلیسی به عنوان زبان ارتباطی استفاده می شود. در تفاوت میان آیلتس جنرال و آیلتس آکادمیک ،  آزمون آیلتس آکادمیک توسط داوطلبانی انجام می شود که هدفشان تحصیلات عالیه است و به دنبال پذیرش در دانشگاه های خارج از کشور هستند.

تقریباً انواع مشاغل پزشکی مانند پزشک، پرستار، داروساز و حتی یک تکنسین آزمایشگاه پزشکی به آزمون آکادمیک آیلتس نیاز دارند. این در حالی است که آزمون عمومی آیلتس برای اشتغال و مهاجرت شناخته شده است. 

پیشنهاد مطالعهبهترین رشته ها در تحصیل آنلاین

تفاوت های آیلتس دانشگاهی و عمومی

نکته اصلی در هر دو نسخه آزمون آیلتس، اندازه گیری مهارت زبان است. از این رو کلیه متقاضیان آکادمیک یا عمومی باید خود را به مهارت های مربوط به زبان تا حد ممکن مجهز کنند. همه داوطلبان مجبورند مرتباً از طریق مجلات، روزنامه ها و مطالب خود را آماده کنند. 

در مورد مهارت های نوشتاری، دانشجویان دانشگاه مجبورند از طریق کتاب های درسی و مجلات مربوط به موضوع خود صحبت کنند. افراد حرفه ای مجلات مربوط به ارتباطات بازاریابی، تبلیغات و کتابچه های راهنما را که عموماً افراد شاغل با آن روبرو می شوند، مرور می کنند.

تفاوت میان آیلتس جنرال و آیلتس آکادمیک

خواندن در آزمون های آکادمیک و جنرال 

بنابراین  در تفاوت میان آیلتس جنرال و آیلتس آکادمیک باید گفت که علیرغم این که ماژول گوش دادن و صحبت کردن در آیلتس برای آکادمیک و جنرال یکسان است، اما بخش خواندن برای آزمون های آکادمیک و عمومی آیلتس متفاوت است. تنها شباهت محدودیت زمانی آن است که 60 دقیقه می باشد. 

قسمت خواندن برای آزمون های آکادمیک شامل 3 بخش  است. امتحان آکادمیک آیلتس داوطلب را از طریق قرائت هایی مانند توصیف، حقایق قدیمی یا جدید، تجزیه و تحلیل یا تلفیق آزمایش می کند. همچنین ممکن است شامل تصاویری مانند نمودارها ، هیستوگرام ها ، نمودارهای دایره ای و غیره باشد.

آزمون جنرال نیز دارای 3 بخش است. بخش اول دارای 2 یا 3 متن کوتاه برای خواندن بوده و بخش دوم دارای 2 متن کوتاه برای خواندن است. متن های داده شده مربوط به کار هستند. در بخش سوم، متن بزرگی بر اساس مبحث مورد علاقه عمومی وجود خواهد داشت.

پیشنهاد مطالعهبهترین دانشگاه های آلمان

نوشتن در آزمون آیلتس

همچنین ماژول نوشتن تفاوت میان آیلتس جنرال و آیلتس آکادمیک است. کل زمان داده شده برای هر دو 60 دقیقه است. اما آزمون آکادمیک آیلتس 2 مرحله دارد. مرحله یک همراه با نمودار یا نمایش گرافیکی ارائه شده است. داوطلبان باید داده های ارائه شده را با کلمات خود در مدت زمان 20 دقیقه توضیح دهند.

آنها باید حدود 150 کلمه بنویسند. مرحله 2 بیان یک استدلال یا یک موقعیت است. این پاسخ داوطلب به سوال است. محدودیت زمانی 40 دقیقه است. 

در آزمون جنرال آیلتس دو مرحله وجود دارد که مرحله یک نوشتن نامه است.  به داوطلبان آزمون شرایط داده می شود و آنها باید نامه ای بنویسند و یا در توضیح یا درخواست اطلاعات پاسخ دهند. مرحله دوم نوشتن دیدگاه داوطلب در مورد استدلال، وضعیت یا هر مشکلی است.

شما می توانید برای ثبت نام در این آزمون های آیلتس، از طریق 20پیمنت اقدام نمایید.

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد