معرفی ابزارهای افزایش سرعت وب سایت

معرفی ابزارهای افزایش سرعت وب سایت

توسط : تیم محتوا
645

بهینه سازی عملکرد سایت ، نقطه کانونی طراحی برتر وب سایت از نظر فناوری و عامل اصلی موفقیت در مشاغل آنلاین مدرن است. از این گذشته، هنگامی که انتظار برای صفحات وب، برای بارگذاری بازدیدکنندگان، باعث ناامیدی در جستجوی گزینه های دیگری می شود، باعث از بین رفتن عملکرد وب سایت خواهد شد که به کاهش کاربران می انجامد.

معیارهای تحقیقاتی بی شماری اثبات می کنند که بهینه سازی سرعت سایت ها، یکی از مقرون به صرفه ترین و بالاترین میزان سرمایه گذاری در زمینه بازگشت سرمایه کسب و کارهای آنلاین است. در اینجا سعی خواهیم کرد به اختصار جزئیات فنی را توضیح دهیم، در عین حال دستورالعمل هایی را که می توانید بلافاصله شروع به کار کنید به شما ارائه می دهیم.

سرعت بارگذاری صفحه با سرعت بسیار بالا باعث افزایش مخاطب، حفظ آن و افزایش فروش می شود. پاسخ فوری وب سایت منجر به نرخ تبدیل بالاتر می شود و هر 1 ثانیه تأخیر در بارگذاری صفحه باعث می شود رضایت مشتری 16 درصد، بازدید صفحه 11 درصد و نرخ تبدیل 7 درصد کاهش یابد.

سرعت صفحه چیست ؟

در راستای بهینه سازی عملکرد سایت باید توضیح دهیم که سرعت صفحه اغلب با سرعت سایت اشتباه گرفته می شود که در واقع سرعت صفحه برای نمونه بازدید از صفحه در یک سایت است. سرعت صفحه اینگونه توصیف می شود که هنگام بارگذاری صفحه، زمانی که لازم است تا تمامی مطالب در یک صفحه مشخص نمایش داده شود، مطرح است. بنابراین مدت زمانی که طول می کشد تا مرورگر بتواند نخستین بایت داده ها را از وب سرور بگیرد، در میان خواهد بود.

پیشنهاد مطالعهآموزش خرید از آمازون ترکیه

بهترین روش های جستجوگرها

Google سرعت سایت را نشان داده است و در نتیجه سرعت صفحه یکی از سیگنالهایی است که الگوریتم آن برای رتبه بندی صفحات از آن استفاده می کند.  تحقیقات نشان داده است که گوگل ممکن است به طور خاص زمان بایت را اندازه گیری کند، همانطور که سرعت صفحه را در نظر می گیرد. علاوه بر این، سرعت پایین صفحه به این معنی است که موتورهای جستجو می توانند صفحات کمتری را پرش کنند و این می تواند بر نمایه سازی و بهینه سازی عملکرد سایت شما تأثیر منفی بگذارد. ضمن آن که سرعت صفحه نیز برای تجربه کاربر مهم است. 

معرفی ابزارهای افزایش سرعت وب سایت

راه های بهینه سازی عملکرد سایت

برای درک بهتر مطالب، روش هایی برای بهینه سازی سرعت و عملکرد سایت مطرح شده است : 

فعال کردن فشرده سازی

برای کاهش اندازه پرونده های CSS ، HTML و JavaScript که بزرگتر از 150 بایت هستند، از Gzip ، یک برنامه نرم افزاری برای فشرده سازی فایل استفاده کنید. در عوض، اینها را در برنامه ای مانند فتوشاپ فشرده کنید که می توانید کیفیت تصویر را در آن کنترل کنید. 

با بهینه سازی عملکرد سایت  و بهینه سازی کد از جمله حذف فاصله، ویرگول و سایر نویسه های غیرضروری، می توانید سرعت صفحه خود را به طرز چشمگیری افزایش دهید. Google توصیه می کند از CSSNano و UglifyJS استفاده کنید.

کاهش هدایت ها

هر بار که یک صفحه به صفحه دیگری هدایت می شود، بازدید کننده شما با زمان بیشتری منتظر می ماند تا چرخه درخواست پاسخ HTTP تکمیل شود. JavaScript مسدود کننده رندر را حذف کنید. قبل از اینکه مرورگرها یک صفحه را ارائه دهند، باید با تجزیه HTML اقدام کنند. اگر مرورگر شما در طی این فرآیند با اسکریپت روبرو می شود، قبل از ادامه کار باید آن را متوقف و اجرا کند. گوگل پیشنهاد می کند از مسدود کردن JavaScript جلوگیری کرده و آنرا و به حداقل برسانید.

پیشنهاد مطالعهکسب درآمد از سایت 99designs

اهرم ذخیره مرورگر

در راستای بهینه سازی عملکرد سایت مرورگرها اطلاعات زیادی را در حافظه پنهان می کنند. صفحه سبک، تصاویر، پرونده های جاوا اسکریپت و موارد دیگر هستند. به طوری که وقتی بازدید کننده ای به سایت شما بازگشت، مرورگر مجبور نیست کل صفحه را بارگیری کند. از ابزاری مانند YSlow استفاده کنید تا ببینید آیا برای حافظه پنهان خود تاریخ انقضا تعیین کرده اید یا خیر. 

سپس سرصفحه منقضی شده خود را برای مدت زمانی که می خواهید این اطلاعات پنهان شود تنظیم کنید. در بسیاری از موارد، یک سال یک دوره زمانی معقول است؛ مگر اینکه طراحی سایت شما به طور مکرر تغییر کند. Google در اینجا اطلاعات بیشتری در مورد استفاده از کش در اختیار دارد.

بهبود زمان پاسخ سرور 

در خصوص زمان پاسخ گویی سرور، باید گفت که این متاثر از میزان ترافیکی دریافتی خواهد بود. همچنین منابع دریافت شده در هر صفحه و نرم افزاری که مورد استفاده واقع شده است و میزبان انتخاب شده در زمان آن موثر می باشد. برای بهینه سازی عملکرد سایت  و بهبود زمان پاسخ سرور، به دنبال گلوگاه های عملکردی مانند جستجوی کند پایگاه داده، مسیریابی کند یا کمبود حافظه کافی باشید و آنها را برطرف کنید. 

معرفی ابزارهای افزایش سرعت وب سایت

ابزارهای مناسب برای بهینه سازی عملکرد سایت

آنالیز کننده Stage

Stage یک سرویس میزبانی وردپرس است که مجموعه کاملی از راه حل ها، از ایجاد تا بهینه سازی عملکرد سایت برای محتوا ، تجربه و تبدیل بهتر را ارائه می دهد. Stage Analyzer به عنوان بخشی از تمرکز خود بر روی عملکرد و امنیت، ابزاری اختصاصی از Stage است که نمای کاملی، جامع و عینی از نحوه عملکرد وب سایت شما و اقدامات شما برای بهبود آن را ارائه می دهد. آنالیزور می تواند عناصر SEO و خطاهای احتمالی را بررسی کند، مسائل مربوط به تصویر را تشخیص دهد و بهترین روش ها را برای پیشی گرفتن از رقابت توصیه کند.

Google PageSpeed Insights

اگر هدف اصلی یک استراتژی SEO ، دستیابی به موقعیت های بهتر در جستجوی Google است، چرا از منبع معتبر در مورد عملکرد سایت خود جستجو نمی کنید. Google PageSpeed Insights ابزاری ساده و قدرتمند برای تجزیه و تحلیل و دریافت پیشنهادات در مورد بهینه سازی عملکرد سایت شماست. بر اساس نتایج شما یک نمره یا یک عدد می دهد. این شاخصی از تکامل UX وب سایت شما و تأثیر آن بر SEO است.

GTMetrix

GT Metrix ابزاری دیگر است که می تواند به شما کمک کند تجربه کاربری بهتری را به بازدیدکنندگان خود ارائه دهید. این سایتی را جستجو می کند که به دنبال خطا و گلوگاه است، عملکرد را با توجه به کشور و مرورگر اندازه گیری می کند و بر اساس آمار عینی امتیاز می دهد.

پیشنهاد مطالعهخرید انواع SSL به صورت ارزی

تست سرعت Pingdom

Pingdom یک راه حل برای نظارت بر کاربر و توسعه وب است که ابزار خاص خود را برای تجزیه و تحلیل عملکرد وب سایت ارائه می دهد. این روش همان تحلیل قبلی را انجام می دهد. اما از یک سیستم بصری استفاده می کند که به شما کمک می کند مشکلات اصلی را هنگام بهینه سازی عملکرد سایت  و بهینه سازی کد و محتوا را به سرعت شناسایی کنید.

تست سرعت KeyCDN

KeyCDN برای بهینه سازی عملکرد سایت ، ابزار خاص خود را دارد که در تجزیه و تحلیل و ارائه بینش درباره عملکرد یک صفحه متمرکز است. با الهام از Google PageSpeed Insights ، به شما نمره ای از سرعت و بهینه سازی و همچنین برخی نکات مفید در مورد چگونگی جذابیت وب سایت خود برای گوگل و بازدیدکنندگان می دهد.

معرفی ابزارهای افزایش سرعت وب سایت

Varvy PageSpeed بهینه سازی

Varvy Pagespeed بیشتر شبیه یک کلاس است تا یک ابزار. با محتوای ساده و جامع و منظم، تمام عناصری را که باعث کند شدن یک صفحه می شوند و آنچه را که می توانید برای حل این مشکلات انجام دهید، به شما نشان می دهد. همه اینها با مثالهای غنی طبقه بندی و توضیح داده شده اند.

ابزار بهینه سازی عملکرد سایت YSlow

متفاوت از همه موارد موجود در این لیست، YSlow یک ابزار مبتنی بر وب نیست بلکه یک برنامه افزودنی مرورگر منبع باز است که برای Chrome ، Firefox ، Opera ، Safari و موارد دیگر در دسترس است. این یک راه حل ساده تر با بینش محدود است. اما بررسی فوری از تغییرات جزئی ایجاد شده در کد هنگام کار برای بهبود عملکرد آن را ارائه می دهد.

پیشنهاد مطالعهبهترین هاست برای مبتدیان و استارتاپ های کوچک

توجه داشته باشید که تجربه کاربر برای دید دیجیتال بسیار مهم است، بنابراین فقط از یکی از این ابزارهای سرعت صفحه استفاده نخواهید کرد. مواردی را پیدا کنید که بهترین تحلیل و بینش را در بهینه سازی عملکرد سایت ارائه می دهند اما خدمات بزرگتر و متمرکز بر سئو را نیز در اختیارتان می گذارند. در خصوص دسترسی به هر یک از این ابزارهای کارآمد می توانید با 20پیمنت همراه باشید.

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد