چگونگی تعیین وقت سفارت کانادا

چگونگی تعیین وقت سفارت کانادا

توسط : تیم محتوا
1,604

نحوه تعیین وقت سفارت کانادا  در بخش کنسولی سفارت انجام می شود که اطلاعات دقیق را در بخش های مربوط به خدمات خاص خواهید یافت. بسیاری شهروندان دیگر کشورها به دلیل جاذبه هایی که این کشور برای مهاجرت و سفر دارد، سالانه برای اخذ ویزای کانادا اقدام کرده و به این کشور وارد می شوند. بسیاری از ایرانیان نیز در این راستا اقدام به تعیین وقت سفارت کرده و برای دریافت ویزای کانادا مراحل لازم را طی می کنند.

می توانید لیست مناطق کنسولی کانادا را در بخش سفارت و کنسولگری ها پیدا کنید و قرار ملاقات حضوری را تعیین کنید، برای درخواست این سرویس می توانید در ساعات مقرر کاری به مرکز درخواست ویزا کانادا مراجعه کرده و همچنین قرار ملاقات را تعیین کنید.  لطفا توجه داشته باشید، سفارت کانادا تنها با تعیین وقت ملاقات، اطلاعات شخصی شما را دریافت می کند. برای یافتن نزدیک ترین مکان مرکز درخواست ویزا و مراحل گرفتن وقت سفارت، می توانید با 20پیمنت درارتباط باشید.

تعیین وقت سفارت کانادا 

قرار ملاقات و تعیین وقت سفارت کانادا برای ثبت نام بیومتریک نیاز بوده و ضرورت دارد. معیارهای تعیین وقت بیومتریک اضطراری شامل مواردی به شرح ذیل می باشد.

- مرگ یکی از اعضای نزدیک خانواده ساکن کانادا

- بیماری شدید یکی از اعضای خانواده که در کانادا اقامت دارند

پیشنهاد مطالعهنحوه دریافت ویزای آمریکا و پرداخت هزینه سفارت آمریکا

توجه داشته باشید که هنگام تعیین وقت سفارت کانادا ، یک عضو خانواده نزدیک شامل همسر یا شریک زندگی، کودک وابسته، پدر یا مادر یا مادر ناتنی و سرپرست می شود. متقاضیانی که به منظور جمع آوری بیومتریک تقاضای قرار ملاقات اضطراری می کنند، باید در زمان حضور در قرار ملاقات در سفارت، مدارک اثبات درخواست خود را ارائه دهند که شامل گواهی پزشکی مرگ و ... می شود.

لطفاً توجه داشته باشید که بخش بیومتریک سفارت، کلیه متقاضیانی را که در زمان حضور در قرار ملاقات اضطراری در VAC مدرک اضطراری لازم را ارائه نمی دهند، به بخش صدور ویزا گزارش می دهد. ممکن است IRCC هنگام بررسی برنامه، این مورد را در نظر بگیرد. قرار بیومتریک اضطراری تاثیری بر زمان پردازش درخواست ویزای شما ندارد.

در نظر داشته باشید که قرار ملاقات های بیومتریک اضطراری با استفاده از سیستم تعیین وقت سفارت کانادا به صورت آنلاین قابل برنامه ریزی نیست. برای تعیین قرار ملاقات بیومتریک اضطراری، لازم است که به صورت حضوری به این بخش در سفارت مراجعه کنید.

چگونگی تعیین وقت سفارت کانادا

مراحل تعیین وقت 

برای تعیین وقت ملاقات لازم است که مراحل ذیل را انجام دهید. هنگامی که به صفحه اصلی اداره مهاجرت کانادا در وب سایت سفارت وارد می شوید، پیوند شما را به صفحه ورود به سیستم هدایت می کند که شما را قادر می سازد،  قراری را تعیین کنید، آن را لغو کرده و یا زمان دیگری را تنظیم کنید. برای ایجاد اعتبار ورود به سیستم و تعیین وقت سفارت کانادا ، باید دستورالعمل های ذکر شده در صفحه را دنبال کنید.

در نامه قرار ملاقات جزئیات تاریخ، زمان و مکان قرار ملاقات، همراه با سایر اطلاعات مربوطه ارائه می شود. شما باید 15 دقیقه قبل از زمان تعیین شده خو،د به مرکز درخواست ویزا کانادا برسید. برای آگاهی از مقررات امنیتی در مرکز درخواست ویزا می توانید از کارشناسان 20پیمنت راهنمایی دریافت کنید.

پیشنهاد مطالعهنحوه دریافت ویزای استرالیا

روش های گرفتن وقت سفارت کانادا

در صورت تمایل به تعیین وقت ملاقات از طریق تلفن، می توانید این کار را با کمک کارشناسان 20پیمنت انجام دهید. همچنین یک نماینده مرکز تماس برای کمک به شما در تعیین زمانبندی، زمانبندی مجدد یا لغو وقت ملاقات در دسترس خواهد بود.

پس از برنامه ریزی قرار ملاقات و تعیین وقت سفارت کانادا ، نامه ملاقات با شناسه ایمیل ثبت شده ای که طی مراحل برنامه ریزی قرار ملاقات گرفته شده،  ارسال می شود. در صورت عدم ارائه آدرس ایمیل، یک اعلان پیامکی با تأیید تاریخ و زمان قرار ملاقات بر روی شماره تلفن همراه ثبت شده ارسال می شود. همچنین اعلان یادآوری از طریق ایمیل یا تلفن همراه 24 ساعت قبل از تاریخ قرار ارسال می شود.

نکته ای که لازم به ذکر است این است که می توان برای گرفتن ویزای کانادا و تعیین وقت، به صورت آنلاین و یا حضوری اقدام کرد. به جهت آن که کانادا در کشور ایران سفارت خانه ندارد، برای درخواست کنندگان تعیین وقت سفارت کانادا ، لازم است که به کشورهای همسایه از قبیل امارات، گرجستان یا ترکیه مراجعه کرده و به کارگزاری های سفارت درخواست ویزای خود را ارائه کنند.

چگونگی تعیین وقت سفارت کانادا

درخواست آنلاین وقت سفارت 

همان گونه که اشاره شد، یکی دیگر از روش های گرفتن وقت سفارت، به صورت آنلاین است که در این شرایط، لازم است که فرم مربوطه را در سایت کارگزاری تکمیل کرده و مدارک لازم را برای اخذ ویزای کانادا و تعیین وقت سفارت کانادا ، بارگذاری نمایید. توجه داشته باشید که مدارک را مطابق با شرایط به روز شده این واحد تهیه کرده و ارسال کنید تا به دلیل نقص در مدارک رد درخواست نشوید.

پس از ثبت درخواست خود، کد رهگیری به متقاضی داده می شود که می توان به صورت آنلاین روند رسیدگی و زمان تعیین شده را پیگیر نمود. ضمن آنکه پس از چندین روز، نامه ای از سوی سفارت ارسال خواهد شد که تایید یا دلایل رد درخواست را شرح می دهد.

هنگامی که نامه تعیین وقت سفارت کانادا ارسال می گردد، درخواست کننده یک ماه فرصت خواهد داشت تا به دفاتر ثبت بومتریک مراجعه نموده و در خصوص انگشت نگاری اقدامات لازم را انجام دهد. 

توجه به این نکته مهم است که انگشت نگاری متقاضی به عنوان بخشی از مراحل دریافت ویزای کانادا بوده و ضرورت دارد تا متقاضی به صورت حضوری در یکی از مراکز VFS و یا VAC که در کشورهای همسایه وجود دارد، مراجعه نموده و در این خصوص اقدام نماید. 

پیشنهاد مطالعهدرخواست ویزای آلمان و انواع آن

مدارک برای قرار سفارت کانادا

همزمان با ارائه درخواست تعیین وقت سفارت کانادا ، لازم است که گذرنامه خود را که ده سال اخیر صادر شده است به همراه ترجمه شناسنامه و یک قطع عکس در اندازه گذرنامه و با پس زمینه سفید ارائه کنید. همچنین مدارک لازم در خصوص اثبات مالی و گردش سه ماهه حساب بانکی نیز الزام خواهد داشت.

از دیگر مواردی که باید در این خصوص پیوست نمایید، تکمیل نمودن فرم مشخصات خود و خانواده بوده و مدارک شغلی و فیش حقوقی یا بازنشستگی نیز باید پیوست گردد. همچنین برای افرادی که به هدف تحصیل به این کشور سفر می کنند، مدارک اشتغال به تحصیل نیز الزام دارد.

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد