معرفی برترین ارزهای رمزپایه

معرفی برترین ارزهای رمزپایه

توسط : تیم محتوا
832

صدها ارز رمزنگاری شده در سراسر جهان وجود دارد اما گروه اصلی 20 سکه حدود 99٪ از حجم بازار را تشکیل می دهد. برترین ارزهای رمزپایه طی سال گذشته از بخشی مبهم در امور مالی، به مرحله اصلی تبدیل شده اند. در طی 12 ماه، بیت کوین از معاملات 8166 دلار عبورد کرد و به بالاترین رقم بیش از 58000 دلار در 2021 رسید. 

افزایش شهاب سنگی آنها با افزایش علاقه نهادی همراه بوده است، از جمله نام های بزرگی مانند HSBC، گلدمن بوده است. به طوری که در هفته اول مارس 2021 آرام ترین هفته از اوایل ژانویه، ورودی به محصولات سرمایه گذاری دارایی دیجیتال 108 میلیون دلار بود. 

از این ورودی ها ، 90٪ بیت کوین بوده و 4 میلیون دلار در اتریوم سرمایه گذاری کرده اند. با این وجود حجم معاملات بیت کوین همچنان بالا بود و میانگین آن روزانه 11.8 میلیارد دلار برای سال 2021 در مقایسه با 2.2 میلیارد دلار در سال 2020 بود.

پیشنهاد مطالعهبهترین کیف پول سخت افزاری

در حالی که برترین ارزهای رمزپایه به حرکت رو به رشد خود در سال 2021 ادامه می دهند و در فوریه و مارس به بالاترین سطح خود می رسند، اما لیستی از رمز ارزهای بزرگ با توجه به سرمایه بازار همواره مطرح است. در این میان رقبای وال استریت، به عنوان مهمترین نقاط در گسترش بانکداری سرمایه گذاری هدف قرار گرفته و Bitcoin با جهش از توییت های Elon Musk ، با سبزتر شدن رمزنگاری، تسلا معاملات خود را از سر می گیرد.

لیست برترین ارزهای رمزپایه

معرفی برترین ارزهای رمزپایه

بیت کوین :

BTC که در سال 2009 راه اندازی شد، همانطور که توسط بازار آن شناخته می شود، بزرگترین ارز رمزنگاری شده با ارزش بازار 1.01 تن است. به عنوان ذخیره ارزش و وسیله ای برای تسهیل معاملات غیرمتمرکز ایجاد شد. بیت کوین ارز رمزنگاری شده در سه ماه گذشته نوسان دارد و در فوریه به بیش از 58000 دلار رسیده است و برای اولین بار از سرمایه بازار 1 تن دلار فراتر رفته است.

پس از آنکه ایلون ماسک اعلام کرد شرکت خودروی الکتریکی وی تسلا در تاریخ 8 فوریه 1.5 میلیارد دلار در ارز رمزنگاری شده سرمایه گذاری کرده است، این موضوع تا حدودی با افزایش علاقه نهادها به بیت کوین تقویت شده است. بانک سرمایه گذاری آمریکایی گلدمن ساکس نیز میز معاملات خود را برای برترین ارزهای رمزپایه راه اندازی کرد و هدف آن بازگشایی آن در اواسط ماه مارس بود.

اتریوم :

Ethereum دومین ارز رمزنگاری شده با ارزش کل بازار با 211.2 میلیارد دلار است، اتریوم برای اولین بار در سال 2013 توسط توسعه دهنده Vitalik Buterin پیشنهاد شد، در ژوئیه 2015 به کار خود ادامه داد و به فناوری بلاکچین متکی است. این سکه اخیراً در 19 فوریه 2021 به بالاترین قیمت 1،958 دلار صعود کرد.

رمز ارز XRP :

XRP ، ارز رمزنگاری شده مورد علاقه بانک ها و دیگر موسسات، در 9 مارس با 0.48 دلار معامله شد و سقف آن 48 میلیارد دلار است. این ارز دیجیتال در سال 2012 توسط شرکت بلاکچین Ripple Labs ایجاد شد و براساس پروتکل بلاکچین اختصاصی خود به نام Ripple اجرا می شود.

پیشنهاد مطالعهروش استفاده از سایت بایننس

ارز دیجیتالی Stellar :

بنیانگذار Ripple Labs Jed McCaleb سیستم پرداخت بلاکچین منبع آزاد Stellar را در سال 2014 ایجاد کرد. Lumens ارز رمزپایه بومی این سیستم است. Stellar در تاریخ 9 مارس با 0.42 دلار معامله می شود و ارزش بازار آن 44.7 میلیارد دلار است.

Tether :

Tether که در ابتدا Realcoin نامیده می شد، در سال 2014 راه اندازی شد و به دلار آمریکا متصل است و این یکی از اولین و برترین ارزهای رمزپایه است که چنین کاری انجام می دهد. در 9 مارس با 1 دلار معامله شد. این ارز دیجیتال با سرمایه گذاری در بازار 37.6 میلیارد دلار ، بزرگترین پایدار بیت کوین است. زیرا به ارز فیات مرتبط است.

Tether در حال حاضر موضوع تحقیق توسط دادستان کل نیویورک است. دفتر آمریكا ادعا كرده است كه شركت معروف در پشت ارز رمزنگاری شده ، برای مدت زمانی از اواسط سال 2017 ، هیچ ذخیره دلار برای پس گرفتن سكه های در گردش نداشته است.

کاردانو : 

کاردانو یک پروژه بلاکچین و رمزنگاری عمومی غیرمتمرکز است که توسط تیمی از دانشگاهیان و مهندسان پیشگام شده است. ADA ، ارز دیجیتالی که در سیستم عامل غیرانتفاعی فعالیت می کند، در 9 مارس، با قیمت 1.15 دلار و ارزش بازار آن 36.6 میلیارد دلار بود.

معرفی برترین ارزهای رمزپایه

ChainLink : 

ChainLink در سال 2017 توسط سرگئی ناذروف راه اندازی شد، توکن مبتنی بر اتریوم است که استفاده از قراردادهای اتصال به سیستم های پرداخت را تسهیل کرده است. در تاریخ 9 مارس، این معامله با قیمت 31.4 دلار معامله شد و سقف آن در بازار 31.4 میلیارد دلار بود.

Litecoin :

Litecoin ، که در سال 2011 توسط مهندس سابق گوگل و Coinbase چارلی لی راه اندازی شد. ارز رمزنگاری نظیر به نظیر است که گاهی اوقات نقره دیجیتال نامیده می شود، در حالی که طلای دیجیتال بیت کوین محسوب می شود. در 9 مارس این ارز به عنوانی یکی از برترین ارزهای رمزپایه با 199.7 دلار معامله با سقف بازار 13.4 میلیارد دلار معامله شد.

بیت کوین کش :

Bitcoin Cash که در سال 2017 توسط مهندس سابق فیس بوک Amaury Séchet راه اندازی شد، بزرگترین انشعاب بیت کوین توسط بازار یا تقسیم در زنجیره معاملات براساس نظرات کاربران در مورد تاریخ معاملات است که در نهایت نسخه های جدیدی از ارز ایجاد می کند.
این ارز دیجیتال مدیر عامل bitcoin.com Roger Ver را از جمله سرمایه گذاران اولیه خود می داند. در تاریخ 9 مارس ، 544.4 دلار و سقف بازار 10.2 میلیارد دلار معامله شد.

پیشنهاد مطالعهبهترین ارزهای دیجیتال نوظهور برای سرمایه گذاری

سکه USD :

این پایدار کوین که در سپتامبر 2018 وارد بازار شد، توسط کنسرسیومی به نام CENTER مدیریت می شود که توسط شرکت همتا به همتا Circle و مبادله رمزگذاری Coinbase راه اندازی شده است. هدف آنها ، طبق وب سایتشان ، ایجاد ثبات در رمزنگاری است. در تاریخ 9 مارس، با یک دلار معامله در بازار با 9.12 میلیارد دلار معامله شد.

نکته ای که باید همواره مد نظر داشته باشید این است که صنعت ارزهای دیجیتال همواره دارای نوسانات بوده و برترین ارزهای رمزپایه بر اساس کارشناسان آن بررسی و اعلام شده است که می تواند دستخوش تغییرات پیش بینی نشده در بازار باشد. بنابراین برای سرمایه گذاری در این حوزه، پیشنهاد می شود از کارشناسان خبره مشورت بگیرید. در این خصوص با 20پیمنت همراه باشید.

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد