نحوه خرید از alibaba علی بابا

نحوه خرید از alibaba علی بابا

توسط : تیم محتوا
3,255

Alibaba.com یکی از بازیگران اصلی فضای تجارت الکترونیکی B2B است. خریداران و تأمین کنندگان در سراسر جهان از این بستر برای گسترش و مقیاس کاری خود استفاده می کنند. آنچه که سایت علی بابا را بسیار قدرتمند می کند، ارائه طیف وسیعی از ویژگی ها، ابزارها و خدمات است که برای ساده سازی تجربه تأمین منابع و خرید از علی بابا طراحی شده اند.

Alibaba یک فهرست عمده فروشی است که در آن می توانید تولیدکنندگان محصولات و همچنین محصولات از قبل ساخته شده را پیدا کنید. در برخی محافل، علی بابا بزرگترین سایت تجارت الکترونیکی در جهان محسوب می شود که با آمازون رقابت می کند. با این حال، یکی از تفاوتهای اصلی آمازون و علی بابا این واقعیت است که آمازون بیشتر ویترین فروشگاه است، در حالی که علی بابا دایرکتوری عمده فروشی ارائه داده و به شما امکان تهیه محصولات خود را می دهد.

نحوه خرید از alibaba علی بابا

ویژگی های خرید از علی بابا

برخی از ویژگی های خرید از Alibaba عبارتند از :

خرید محصولات با قیمت عمده : بیشتر افرادی که برای اولین بار از این سایت استفاده می کنند از دیدن قیمت پایین در مقایسه با خرده فروشی های دیگر، بسیار شوکه می شوند. به راحتی می توانید حاشیه های 66٪ یا بالاتر را برای تخفیف ها بدست آورید.

انتخاب گسترده ای از محصولات : ممکن است از انتخاب گسترده محصولات موجود از طریق خرید از علی بابا شگفت زده شوید، به شما این امکان را می دهد تا آنچه را که نیاز دارید پیدا کنید و حتی در مکان های مختلف جستجو کنید.

محصولات بدون مارک : شما می توانید مارک و آرم خود را بسازید و آن را روی محصولی که از Alibaba دریافت می کنید قرار دهید.

ایجاد محصولات سفارشی : حتی می توانید از طرح های خود برای ایجاد محصولات سفارشی استفاده کنید که سپس می توانید بفروشید.

پیشنهاد مطالعهآموزش خرید از آمازون ترکیه

کار با تولیدکنندگان : در سایت علی بابا ، در واقع شما تولیدکنندگان را پیدا می کنید و با آنها کار می کنید، بنابراین فرصتی را دارید که در طراحی، ساخت و ارسال محصول خود شرکت کنید.

وقتی تهیه کننده ای را در این سایت پیدا می کنید، مهم است که بدانید که با یک کارخانه شخص ثالث که به Alibaba وابسته نیست کار می کنید. از این گذشته، علی بابا یک وب سایت خرده فروشی نیست.

در عوض، Alibaba یک فهرست آنلاین است. آنها چیزی نمی فروشند. در عوض ، آنها شما را با تولیدکنندگانی که در واقع فروش را انجام می دهند متصل می کنند. بنابراین در این جا همه مواردی که باید در مورد خرید از Alibaba و تهیه منابع از Alibaba.com بدانید صحبت خواهیم کرد و طی بررسی مزیت های این سایت، نحوه پرداخت در سایت علی بابا را نیز بیان می کنیم.

Alibaba.com چیست؟

باید اشاره کنیم که Alibaba.com یک بازار آنلاین B2B است که در آن خریداران و فروشندگان از سراسر جهان می توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و معاملات را انجام دهند. این یک پلتفرم امن و قابل اعتماد است که توسط میلیون ها کسب و کار مورد استفاده قرار می گیرد.

این سایت بخشی از گروه Alibaba است و توسط جك ما در سال 1999 تأسیس شد. این شركت در چین مستقر است اما در بیش از 190 كشور و منطقه و 40+ صنعت با بیش از 5900 دسته مختلف ارائه خدمات به تجارت می پردازد. این پلت فرم مجهز به ابزارها و ویژگی های بسیاری است که برای ساده سازی خرید و فروش B2B طراحی شده اند.

نحوه خرید از alibaba علی بابا

خرید از Alibaba

AliExpress یکی دیگر از پلتفرم های تجارت الکترونیک در گروه Alibaba است، اما بر خلاف Alibaba.com ، این مکان بازار معاملات B2C است. از آنجا که این یک پلت فرم B2C است، فروشندگان علی اکسپرس، محصولات خود را برای فروش به مصرف کنندگان لیست می کنند. قیمت محصولات به جای قیمت عمده با قیمت خرده فروشی تعیین می شود. حتی علی رغم اینکه قیمت های آن نسبتاً بیشتر از Alibaba.com است، AliExpress به دلیل اقلام ارزان قیمت شناخته شده است.

علی بابا در مقابل آمازون

آمازون یک پلت فرم تجارت الکترونیکی B2C آمریکایی است. تفاوت اصلی بین علی بابا و آمازون این است که خریداران چه کسانی هستند. تأمین کنندگان در Alibaba.com به مشاغل می فروشند، در حالی که تأمین کنندگان در آمازون به مصرف کنندگان می فروشند. آمازون از این نظر که در بازارهای B2C هستند بسیار شبیه AliExpress است. هر دو سیستم عامل به خرده فروشان مستقل اجازه می دهند محصولات خود را لیست کنند. 

قیمت محصولات آمازون به طور کلی کمی بالاتر است و این باعث می شود تا فروشگاه های آنلاین عمومی بیشتر از فروشگاه تخفیف باشند. علاوه بر این، آمازون از یک مدل اشتراک استفاده می کند که در آن کاربران می توانند سالانه هزینه Amazon Prime را پرداخت کنند، که به آنها حمل 2 روز رایگان برای همه اقلام Prime را می دهد. اشتراک همچنین به کاربران امکان دسترسی به هدیه های اضافی مانند کتابخانه موسیقی، نمایش های تلویزیونی و فیلم را می دهد.

پیشنهاد مطالعهبررسی صرافی CoinEx کوینکس

مزیت های خرید از علی بابا 

همانطور که اشاره کردیم، سایت علی بابا یک بستر B2B است. این بدان معنی است که بیشتر خریداران و فروشندگان آن مشاغل تجاری هستند. تأمین کنندگان معمولی مشاغلی هستند که مواد اولیه یا کالاهای تولیدی می فروشند. خریداران معمول خرده فروشان، عمده فروشان، نمایندگان تامین کالا و تولیدکنندگانی هستند که محصولات خود را برای فروش مجدد یا برچسب خصوصی برای مشاغل شخصی خود تهیه می کنند. 

گاهی اوقات، تولیدکنندگان مواد اولیه را از هنگام خرید از Alibaba تهیه می کنند و از آن برای فروش محصولات کامل خود بهره می برند. نکته اصلی این است که خریداران برای خرید کالا یا مواد به صورت ارزان و عمده به سایت علی بابا مراجعه می کنند که در نهایت برای کسب سود فروخته می شوند. بنابراین دلایل مختلفی به وجود آمده است که چرا خریداران از Alibaba.com استفاده می کنند. 

بستر قابل اعتماد

دلیل اصلی این است که به طور کلی یک سیستم عامل قابل اعتماد است. مردم می توانند در خرج كردن پول در اینترنت تردید داشته باشند، مخصوصاً وقتی كه مبلغ آن هزاران یا ده ها هزار دلار باشد. چندین عامل باعث می شود خرید از علی بابا قابل اعتماد باشد. اولین درگاه پرداخت امن است و پرداخت در سایت علی بابا می تواند آسودگی خاطر را ایجاد کند.

معاملات با تعدادی تضمین در سایت علی بابا پشتیبانی می شوند، اما دسترسی به درگاه پرداخت امن برای خریداران و فروشندگان جذاب است. به این ترتیب، خریداران لازم نیست نگران به خطر افتادن شماره کارت اعتباری و سایر اطلاعات حساس خود باشند.

علاوه بر این، برنامه ای به نام Trade Assurance ارائه می دهد که اطمینان می دهد خریداران محموله های خود را به موقع دریافت می کنند. همچنین تضمین می کند که کیفیت محصولات با آنچه توسط فروشنده وعده داده شده مطابقت دارد. Alibaba.com همچنین خدمات بازرسی محصولات را ارائه می دهد که یکی دیگر از اقدامات مورد استفاده برای اطمینان از کیفیت است.

خریداران می توانند در خرید از Alibaba اطمینان حاصل کنند که هر بار آنچه را که برای پرداخت در سایت علی بابا انجام می دهند، دریافت می کنند و اگر این کار را نکنند، می توانند روی Alibaba.com حساب کرده تا تا حل اختلاف برای آنها را فراهم کنند.

نحوه خرید از alibaba علی بابا

استفاده آسان از برنامه سایت علی بابا

استفاده از سیستم عامل Alibaba.com بسیار آسان است و روند خرید آن بسیار ساده تر از زمانی است که شما سفارش خود را روی یک فرم کاغذی یا از طریق تلفن انجام می دهید. خریداران می توانند سفارشات حمل و نقل محصولات را سفارش دهند، این کار به سادگی افزودن کالا به سبد خرید، وارد کردن اطلاعات پرداخت در سایت علی بابا و سفارش شما است. روش دیگر هنگام خرید از علی بابا این است که شما می توانید مستقیماً به فروشندگان پیام دهید تا در مورد قیمت ها مذاکره کرده یا محصولات خود را سفارشی کنند. 

میلیون ها محصول برای انتخاب

سایت علی بابا میلیون ها فروشنده دارد، به این معنی که میلیون ها محصول نیز برای انتخاب وجود دارد. این طیف گسترده ای از محصولات را به خریداران در انتخاب فروشنده و اقلامی را که مناسب آنها باشد، می دهد. به عنوان مثال ، اگر تی شرت را جستجو کنید تقریباً برای آن 180،000 نتیجه خواهید گرفت. می توانید نتایج خود را بر اساس چندین معیار مختلف فیلتر کنید.

گاهی اوقات، شرکت های نوپا برای ادامه کار هنگام خرید از علی بابا به یک دستیار کوچک احتیاج دارند. Alibaba.com گزینه های Pay Later را دارد تا خریداران بتوانند موجودی خود را خریداری کنند تا حتی اگر بودجه ندارند، چرخه را به حرکت در آورند. این به خرده فروشان کمک می کند تا از کمک سرمایه گذاران یا سایر گزینه های تأمین مالی که ممکن است کمی پیچیده تر شود، جلوگیری کنند. پرداخت بعداً توسط Kabbage Funding پشتیبانی می شود و اعتبارات 500 تا 150 هزار دلاری را با اعتبار 6 ماهه ارائه می دهد که با نرخ بهره از 3.5٪ شروع می شود.

پیشنهاد مطالعهبهترین سیم کارت بین المللی

ابزاری برای تأمین منابع جهانی

ماهیت Alibaba.com برای مشاغل آماده برای ورود به سطح جهانی مفید است و این پلتفرم ابزارهای ویژه ای برای خرید از Alibaba جهت خریداران و فروشندگانی که می خواهند تجارت خارج از مرزها انجام دهند را در اختیار دارد. ارزشمندترین ابزار برای گسترش جهانی، ترجمه خودکار ویترین فروشگاه ها و پیام های خصوصی است. در حال حاضر این پلتفرم از 16 زبان پشتیبانی می کند که به حذف موانع زبان کمک می کند. تبدیل ارز نیز به همان روش کار می کند. می توانید لیست ها را با ارز دلخواه خود مشاهده کنید، بنابراین مجبور نیستید دستی تبدیل ها را محاسبه کنید.

نحوه خرید از alibaba علی بابا

مراحل خرید از Alibaba 

خرید از Alibaba کمی متفاوت از خرید از فروشگاه آنلاین B2C مانند آمازون یا AliExpress است. فرآیند به گونه ای طراحی شده است که کارآمد و قابل تنظیم است اما بسیار ساده است و برخی از مراحل دارای روش های جایگزینی است که به کاربران کمی قدرت می دهد تا تجارب خرید خود را شکل دهند. 

ایجاد یک حساب کاربری

در مرحله اول ایجاد حساب کاربری رایگان در Alibaba.com است. از شما خواسته می شود اطلاعاتی را که معمولاً شامل مواردی همچون کشور / منطقه، نقش تجاری، نام و نام خانوادگی، آدرس ایمیل، نام شرکت، شماره تلفن است را اضافه کنید. در این مرحله همچنین از شما خواسته می شود یک گذرواژه ایجاد کنید.

در مورد نقش تجاری ، شما خریدار یا هر دو را انتخاب خواهید کرد. اگر قصد خرید از سایت علی بابا و فروش در Alibaba.com را دارید، فقط هر دو را انتخاب کنید.

پیشنهاد مطالعهنحوه عضویت در Clubhouse کلاب هاوس

محصولات را جستجو و پیدا کنید

زمان جستجو برای محصولات، دو روش وجود دارد که خریداران می توانند اقلام را برای سفارش در سایت علی بابا پیدا کنند که شامل جستجو و گشت و گذار در بازار عمومی یا ارسال درخواست قیمت گذاری است. مرور در بازار آسان است زیرا دقیقاً مانند سایر موتورهای جستجو کار می کند. همچنین می توانید بارگذاری تصویر را انجام دهید تا با تصاویر محصول مورد نظر شما به طور موثرتری جستجو شود.

این به خریداران کمک می کند محصولات را برای تأمین نیازهایشان محدود کنند. اگر نتوانستید هنگام خرید از علی بابا ، کالایی را با شرایط مناسب پیدا کنید، می توانید یک درخواست قیمت در بازار RFQ ارسال کنید و تامین کنندگان در صورت انجام سفارش مورد نظر شما می توانند با شما تماس بگیرند.

فروشندگان را مقایسه کنید

میلیون ها فروشنده در Alibaba.com وجود دارد، اما برخی از فروشندگان دارای شرایط یا گواهینامه های خاصی هستند که آنها را از بقیه جدا می کند. این سه شناسه اصلی تأمین کننده برتر ، تأیید شده و تأمین کننده تجارت اطمینان هستند.

تأمین کنندگان برتر در پلتفرم Alibaba.com اعضای پولی هستند که به عنوان مشاغل دارای قابلیت های صنعتی یا تجاری تأیید شده اند. تأمین کنندگان تأیید شده مشاغلی هستند که نمایه شرکت، سیستم مدیریت، توانایی تولید و کنترل فرآیند توسط موسسات شخص ثالث ارزیابی، تأیید و یا بازرسی شده است و در نهایت تأمین کنندگان تجارت اطمینان تأمین کنندگانی هستند که پرداخت در سایت علی بابا را مستقیماً از طریق درگاه پرداخت Alibaba.com می پذیرند و این امکان را برای محافظت از سفارش می دهد.

نحوه خرید از alibaba علی بابا

بلافاصله در مورد معاملات مذاکره کنید یا خرید کنید

هنگامی که یک تامین کننده و یک محصول را انتخاب کردید، می توانید بلافاصله در مورد معامله مذاکره کنید یا خرید کنید. برای خرید از Alibaba به صورت فوری، محصول باید دارای برچسب آماده ارسال باشد و دکمه شروع سفارش را در صفحه جزئیات محصول نشان می دهد. اگر می خواهید نمونه هایی از محصول را دریافت کنید، سفارشی کمتر از درخواستی خود ثبت کنید، قیمت کالا را پایین بیاورید یا هر نوع سفارشی سازی را انجام دهید، باید با تامین کننده تماس بگیرید و از چت استفاده کنید. 

ثبت سفارش و پرداخت در سایت علی بابا 

هنگامی که جزئیات معامله خود را بررسی کردید، زمان سفارش آن و پرداخت در سایت علی بابا فرا رسیده است. اگرچه می توانید معامله را از سایت علی بابا خارج کنید، اما پیشنهاد می کنیم این کار را نکنید. وقتی معامله از سیستم عامل خارج شد، دیگر واجد شرایط Trade Assurance نیست که هم از خریدار و هم از فروشنده محافظت می کند. اگر سفارش خود را در Alibaba.com ثبت کنید، ارتباط خود را در سیستم عامل حفظ کرده و از طریق درگاه پرداخت امن برای پرداخت در سایت علی بابا و خرید از Alibaba اقدام می کنید. روش های پرداخت پذیرفته شده شامل کارت های اعتباری، کارت های بدهی و پرداخت بانکی بصورت آنلاین است.

پیشنهاد مطالعهکسب درآمد از سایت 99designs

آخرین مرحله از فرآیند خرید از علی بابا ، دریافت کالاهای خود است. وقتی صحبت از حمل و نقل مرزی و تدارکات می شود، خریداران می توانند برای یک تجربه مطمئن و شفاف از این سایت استفاده کنند. این محموله های دریایی، حمل و نقل هوایی و بسته های هوایی سریع را از چین به سراسر جهان فراهم می کند. می توانید برای این منظور از خدمات 20پیمنت بهره مند شوید.

برچسـب هـا : سایر ، Alibaba ، علی بابا
لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد