بررسی مزایای خرید سرور VPS

بررسی مزایای خرید سرور VPS

توسط : تیم محتوا
855

در صورتی که اکنون آماده راه اندازی وب سایت خود هستید، احتمالاً به دنبال خرید میزبانی وب مناسب خواهید بود. این یک انتخاب سخت برای مبتدیان است. اما شاید در خصوص میزبانی VPS شنیده باشید و تصمیم داشته باشید برای خرید سرور VPS از سایت های خارجی اقدام کنید. در این خصوص می توانید از خدمات 20پیمنت بهره مند شوید.

سرور خصوصی مجازی 

VPS به معنای واقعی، سرور خصوصی مجازی است. به زبان ساده سرور، یک کامپیوتر قدرتمند است که تمام داده ها و پرونده های وب سایت شما را ذخیره می کند. وقتی کسی نام دامنه شما را در مرورگر وب خود تایپ می کند، آن رایانه قدرتمند، وب سایت شما را در صفحه جستجوگر سرویس می دهد.

VPS از فناوری مجازی سازی برای تقسیم آن سرور قدرتمند، به چند سرور مجازی استفاده می کند. این قطعه ای سخت افزاری می باشد که همانند سرورهای مجزا عمل می کند. کلمه private به معنای دقیقاً همان چیزی است که بر آن دلالت دارد. سرور مجازی، برای شما اختصاص داده شده است. بنابراین با خرید سرور VPS ، لازم نیست RAM ، CPU یا هر داده ای را با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

پیشنهاد مطالعهخرید گیفت کارت اسپاتیفای

VPS چگونه کار می کند؟

میزبانی VPS تجربه یک سرور اختصاصی را شبیه سازی می کند. بدین ترتیب، میزبان از فناوری های مجازی استفاده کرده و در بالای سیستم عامل سرور، لایه مجازی را نصب خواهد کرد. با تقسیم نمودن سرور به قسمت های جداگانه با پارتیشن های مجازی، هر کاربر می تواند برای نصب نرم افزار و سیستم عامل خود اقدام کند. 

بررسی مزایای خرید سرور VPS

نحوه مقایسه VPS با میزبانی مشترک و اختصاصی

برای درک واقعی عملکرد VPS ، در اینجا خلاصه ای از تفاوت های میزبانی مشترک، اختصاصی و میزبان VPS آورده شده است.

میزبانی مشترک :

میزبانی مشترک یکی از مرسوم ترین نوع میزبانی است که می تواند برای صاحبان وب سایت های جدید عملکرد خوبی داشته باشد. هنگام خرید سرور VPS و یا خرید یک برنامه میزبانی مشترک، منابع اصلی مانند CPU ، RAM و فضای هارد دیسک را با استفاده از همان سرور با سایر دارندگان وب سایت به اشتراک می گذارید.

چند نکته منفی در میزبانی مشترک وجود دارد، بیشتر به این دلیل که شما به اشتراک گذاری را انجام می دهید. به عنوان مثال، اگر شخص دیگری در سرور مشترک شما از نظر بازدید بسیار زیاد باشد، این می تواند بر عملکرد وب سایت شما تأثیر بگذارد. با این حال، اگر به تازگی وب سایت خود را راه اندازی می کنید و حجم بالایی از بازدید را ندارید، میزبانی مشترک راهی عالی برای آنلاین شدن است.

میزبانی اختصاصی : 

در خصوص بررسی خرید سرور VPS ، میزبانی اختصاصی برعکس میزبانی مشترک است. بنابراین سرور اختصاصی خواهید داشت که تنها برای وب سایت شما اختصاص یافته است. نکته این است که گران تر است، اما شما 100٪ بر منابع خود کنترل می کنید و می توانید نرم افزار را متناسب با نیازهای شخصی خود تنظیم کنید. این نوع بسته میزبانی برای وب سایت هایی با تقاضای فنی قوی بهترین است. 

به عنوان مثال، میزبانی اختصاصی می تواند برای شما مناسب باشد اگر شما هر روز مقادیر زیادی ترافیک دریافت می کنید. شما باید سیستم عامل خود را نصب کنید و در حال انجام هزاران معامله مالی هستید. 

پیشنهاد مطالعهخرید گیفت کارت XBOX ایکس باکس

شرایط خرید سرور VPS

خرید سرور VPS و میزبانی آن، کاملاً بین مشترک و اختصاصی قرار دارد. هنگامی که VPS را انتخاب می کنید، وب سایت های دیگری با همان سخت افزار شما میزبانی می شوند. این یک وب سایت بزرگ است. وب سایت شما تنها دامنه اختصاص داده شده به محفظه مجازی خاص شما است و بدین ترتیب سیستم عامل، فضای ذخیره سازی اختصاصی، پردازنده قدرتمند و پهنای باند به شکل نامحدود را دریافت خواهید نمود.

با VPS ، بسیاری از مزایای یک سرور اختصاصی ، با قیمت مقرون به صرفه را دریافت می کنید. به طور خلاصه، میزبانی VPS می تواند به شما کمک مالی بیشتری کند. بهترین راه برای ارزیابی اینکه آیا شما نیاز به ارتقاء به VPS دارید یا نه، بررسی وب سایت خود است. 

بررسی مزایای خرید سرور VPS

شرایط لازم برای خرید سرور VPS

شما نگران امنیت هستید : 

اگر امنیت و نظارت پیشرفته، به همراه فضایی برای پشتیبان گیری بیشتر نیاز داشته و می خواهید قابلیت اطمینان وب سایت بهبود بیابد یا جهت پرداخت های آنلاین نیاز به برنامه مشخصی دارید، ممکن است بخواهید برای خرید سرور VPS اقدام کنید. 

شما شروع به تجربه حجم بالای ترافیک می کنید : 

اگر به تازگی وب سایت خود را راه اندازی کرده اید و بازدید زیادی ندارید، میزبانی مشترک راه حل ایده آل است. با این حال، اگر مخاطبان وب سایت شما به طور مداوم در حال افزایش است، شما می توانید به روزرسانی کنید. شما نمی خواهید که وب سایت خود را به آهستگی اجرا کنید و یا حتی بدتر اینکه سرور شما خراب شود. زیرا نمی تواند ترافیک را کنترل کند. اگر پیش بینی افزایش بازدیدکننده دارید، برای خرید سرور VPS اقدام کنید.

وب سایت شما به طور مداوم به کندی کار می کند :

میزبانی مشترک برای وب سایت هایی که از مقدار زیادی RAM استفاده می کنند، مناسب نیست. با رشد وب سایت و افزودن محتوای بیشتر ، شاهد کاهش زمان بارگیری وب سایت خود خواهید بود. به محض این که این اتفاق بیفتد، این نشان می دهد که شما بیشتر از حد مجاز خود هستید. ارتقاء به VPS به شما امکان می دهد وب سایت خود را بدون نگرانی در مورد زمان کند بارگذاری، مقیاس بندی کنید.

پیشنهاد مطالعهمعرفی سایت Appen و کسب درآمد از آن

شما یک فروشگاه آنلاین دارید :

هنگامی که می خواهید فروشگاه آنلاین خود را راه اندازی نمایید، لازم است تا با ارتقاء برنامه میزبانی خود و خرید سرور VPS این کار را صورت دهید. بدین ترتیب شما سرور اختصاصی و ایمن دارید که می تواند استاندارد امنیت اطلاعات مربوط به کارت پرداخت را برای محافظت در برابر سرقت داده های دارندگان کارت فراهم کند. اگر کارت های اعتباری خود را از طریق یک درگاه پرداخت در وب سایت خود قبول می کنید، می خواهید برای اطمینان از ایمنی اطلاعات مالی مصرف کنندگان خود همه تلاش خود را انجام دهید. 

شما نیاز به نصب نرم افزار سفارشی دارید :

اگر به مرحله ای رسیدید که باید نرم افزار سفارشی را نصب کنید، از پیکربندی سرور سفارشی استفاده کنید و یا برنامه نویسی پیشرفته دیگری را انجام دهید، پس گزینه میزبانی را می خواهید که کنترل بیشتری به شما بدهد. اینجاست که برای خرید سرور VPS باید اقدام نمایید.

برچسـب هـا : سایر ، سرور VPS ، VPS
لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد