راهنمای تحصیل در ژاپن

راهنمای تحصیل در ژاپن

توسط : تیم محتوا
1,656

ایده تحصیل در خارج از کشور برای شما چگونه به نظر می رسد؟ کشف یک فرهنگ جدید، مسیرهای جدیدی را در زندگی باز می کند که هرگز تصور نمی کردید. تحصیل در ژاپن ، گزینه ای است که باید به طور جدی در نظر بگیرید. ژاپن یا همانطور که بیشتر به آن سرزمین طلوع آفتاب گفته می شود  کشوری جزیره ای است که در شرق آسیا در شمال غربی اقیانوس آرام واقع شده است. این جزیره از پنج جزیره اصلی تشکیل شده و در حدود 7000 مجمع الجزایر جزیره ای قرار دارد. 

موقعیت کشور ژاپن

با انتخاب تحصیل در ژاپن ، شما در یکی از پرجمعیت ترین کشورهای جهان زندگی خواهید کرد. در واقع ، منطقه بزرگ توکیو پرجمعیت ترین منطقه در جهان است که با بیش از 37 میلیون نفر ساکن می باشد. در ژاپن ، شما می توانید در یکی از پنج جزیره اصلی هوکایدو ، هونشو ، شیکوکو ، کیوشو یا اوکیناوا زندگی کنید.

پیشنهاد مطالعهبهترین دانشگاه های آلمان

این کشور نسبتاً کوهستانی است، اما زندگی ساحلی نیز به شما این فرصت را می دهد تا هنگام تحصیل در این کشور، در جزایر متعدد کاوش کنید. تصور کنید از کوه فوجی، بلندترین کوه ژاپن، واقع در جزیره هونشو دیدن کرده اید. کوه معروف فوجی در واقع دومین آتشفشان مرتفع است که در جزیره ای در آسیا واقع شده است و دارای هفتمین قله کوهستانی جزیره ای مرتفع بر روی زمین است.

راهنمای تحصیل در ژاپن

مزیت تحصیل در ژاپن

بیش از 300000 دانشجوی بین المللی در طول این سالها ، ژاپن را به عنوان مقصد تحصیلی خود به دلایل متعدد انتخاب کرده اند. فارغ از اینکه در کدام رشته تحصیلی علاقه دارید، اگر در خارج از کشور و در ژاپن تحصیل می کنید، تجربه زندگی در سومین اقتصاد بزرگ جهان را خواهید داشت، زیرا ژاپن یک قدرت مالی بزرگ است.

این کشور عضو بسیاری از سازمان های بین المللی مانند سازمان ملل متحد  ، سازمان همکاری های اقتصادی و توسعه (OECD) و گروه هفت (G7) است. علاوه بر این، این کشور از نظر قدرت نظامی در رتبه چهارم قرار دارد، از پیشگامان مشارکت در علم و فناوری است و یکی از بالاترین امید به زندگی در جهان را حفظ می کند که می تواند مزیت تحصیل در ژاپن را جذاب نماید.

همچنین دانشگاه های ژاپن دارای شهرت و امکانات عالی هستند. شهرت جهانی آنها از نظر نوآوری و تحقیقات در این واقعیت منعکس شده است که تقریبا 40 موسسه آنها در بین 200 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته اند. ژاپن برای تجربه فرهنگ جدید در بین 10 مکان برتر تحصیل در خارج از آسیا در رتبه اول و در مجموع در آسیا رتبه دوم را دارد.

کشور ژاپن همه چیزهایی را که یک دانشجوی بلندپرواز به آن نیاز دارد، در خود جای داده است. این یک تجربه دانشگاهی است که می تواند زندگی دانشجویان را با چشم اندازهای شغلی امیدوار کننده تغییر دهد. راهنمای تحصیل در ژاپن را بخوانید تا دریابید چرا ژاپن به عنوان یک دانشجوی بین المللی مکانی عالی برای زندگی و تحصیل است.

پیشنهاد مطالعهچگونگی انتشار مقاله در مجلات خارجی معتبر

اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در کشور ژاپن

اما چرا باید در ژاپن تحصیل کرد و نه در یک کشور آسیایی دیگر؟ تصمیم گیری برای درخواست تحصیلات دانشگاهی در ژاپن به شما این امکان را می دهد که از بین 783 دانشگاه (دایاکو) و کالج های کوچک (تانکی دایاکو) یکی را انتخاب کنید. 

برای تحصیل در ژاپن باید در نظر داشته باشید که هم دانشگاه ها و هم کالج های کوچک یک دوره آموزشی چهار ساله ارائه می دهند که منجر به دریافت مدرک کارشناسی می شود، در حالی که برخی برنامه های شش ساله را برای یک درجه حرفه ای ارائه می دهند. فقط دانشگاه ها و کالج های کوچک به عنوان موسسات آموزش عالی در ژاپن در نظر گرفته می شوند.

راهنمای تحصیل در ژاپن

حمایت های مالی در ژاپن

دولت ژاپن در دهه های گذشته با ارائه حمایت مالی به دانشجویان از طریق بورسیه تحصیلی ، برنامه های متنوع آموزش زبان انگلیسی و همچنین استخدام کادر آموزشی از سراسر جهان با هدف ایجاد حمایت مالی به دانشجویان ، تلاش زیادی برای جذب دانشجویان بین المللی برای تحصیل در ژاپن انجام داده است. محیط دانشگاهی متنوع تر پذیرای دانشجویان بین المللی است. دانشگاه توکیو ، دانشگاه کیوتو و موسسه فناوری توکیو برترین دانشگاه های کشور محسوب می شوند که در رتبه بندی دانشگاه های جهان بسیار بالا قرار گرفته اند.

تحصیل در کشور ژاپن درهای یک زندگی دانشجویی هیجان انگیز با مدارک با کیفیت بالا را برای شما باز می کند. در ژاپن می توانید از بین برنامه های متعدد کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکترا یکی را انتخاب کنید. اگر بتوانید مهارت زبان خود را اثبات کنید، می توانید به زبان انگلیسی یا حتی ژاپنی تحصیل کنید. محبوب ترین رشته های تحصیلی در ژاپن شامل اقتصاد و تجارت ، علم و فناوری ، تحصیل یا علوم انسانی است.

پیشنهاد مطالعهبهترین زمان ثبت نام آزمون تافل

نظام آموزش و پرورش

ژاپن با توجه به برنامه های متنوع ، تحصیلات مقرون به صرفه و فرهنگ و تاریخ ، یکی از مقاصد اصلی تحصیل در ژاپن برای دانشجویان است. در نظر داشته باشید که به عنوان یک دانشجوی بین المللی، هنگام تحصیل در این کشور به ویزا نیاز دارید. بسته به وضعیت شهروندی خود، درباره روند ویزای دانشجویی و آنچه برای ورود به کشور نیاز دارید اطلاعات بیشتر را از 20پیمنت دریافت کنید. لازم به ذکر است که از شما خواسته می شود که مدارک خاصی را برای کنترل گذرنامه در فرودگاه همراه داشته باشید.

هزینه مسکن و زندگی

صرفنظر از جایی که در خارج از کشور تحصیل می کنید، مهم است که از قبل بودجه تهیه کنید تا آمادگی داشته باشید. بنابراین، هزینه های متوسط زندگی و مسکن را در این کشور بررسی کنید تا بتوانید تصور بهتری از آنچه در دوران دانشجویی در ژاپن پرداخت می کنید، داشته باشید.

شهریه و بورسیه تحصیل در ژاپن

هزینه تحصیل در مقاطع تحصیلی در ژاپن ممکن است متفاوت باشد. انتظار می رود که دانشجویان خارجی و داخلی هزینه تحصیل در ژاپن را پرداخت کنند. برای تأمین بقیه هزینه ها ، فرصتهای زیادی برای بورس تحصیلی در دسترس است.

سیستم دانشگاهی ژاپن لیسانس، فوق لیسانس و دکترا را در رشته ها و رشته های مختلف ارائه می دهد. تحصیلات عالی در ژاپن توسط دانشگاه های خصوصی یا دولتی و کالج های کوچک ارائه می شود. وزارت آموزش و فرهنگ ژاپن (MEXT) ، مرجع دولتی مسئول آموزش ، فرهنگ و مسائل زبان است.

سیستم دانشگاهی ژاپن با برابری، کیفیت و عملکرد مشخص می شود. در ژاپن، یک دانش آموز متوسط ، در خواندن، ریاضیات و علوم بر اساس برنامه OECD برای ارزیابی بین المللی دانش آموزان (PISA) نمره می گیرد و این کشور را از نظر توانایی و مهارت دانش آموزان در سطح جهانی به یکی از برترین کشورهای جهان تبدیل می کند!

راهنمای تحصیل در ژاپن

تحصیل در ژاپن در مقطع کارشناسی 

مدت تحصیل در مقطع کارشناسی در ژاپن چهار سال است به جز برنامه های پزشکی، دندانپزشکی، دامپزشکی و داروسازی که تا شش سال تحصیل می کنند. در کالج های خردسال، مدت تحصیل بسته به گروه و برنامه، دو تا سه سال است. اکثر دانشگاه ها و کالج های جوان ژاپن سال تحصیلی خود را از آوریل تا مارس سال بعد دارند. ترم اول از آوریل تا سپتامبر ، و نیم ترم از اکتبر تا مارس ادامه دارد.

به خاطر داشته باشید که برخی از دانشگاهها نسبت به ترم هایی که می توانند برای شروع تحصیل انتخاب کنند، به دانشجویان بین المللی انعطاف نشان می دهند. برای اعطای مدرک کارشناسی برای تحصیل در ژاپن ، باید حداقل 124 واحد دوره را جمع آوری کنید.

برای واجد شرایط بودن برای تحصیل در مقطع کارشناسی در ژاپن به عنوان یک دانشجوی بین المللی، گذراندن حداقل 12 سال آموزش رسمی در کشور خود الزامی است. در صورتی که تحصیلات اجباری 12 ساله را به پایان نرساندید ، هنوز واجد شرایط درخواست هستید، اما از شما خواسته می شود که در آزمون سراسری کنکور قبول شوید که صلاحیت شما را برای تحصیل در کشور تأیید می کند. علاوه بر این، شما باید رونوشت سوابق دبیرستان، نامه بیانیه شخصی و احتمالاً توصیه نامه ها را ارائه دهید.

پیشنهاد مطالعهبهترین دانشگاه ها و کالج های هلند

مهارت زبان در مقطع کارشناسی

به طور کلی، اگر لیسانس شما به زبان انگلیسی تدریس می شود، باید مدرک مهارت خود را از طریق آزمون های زبانی مانند TOEFL یا IELTS ارائه دهید. اگر برنامه تحصیلی شما به زبان ژاپنی تدریس می شود، باید به عنوان یک دانشجوی بین المللی مهارت زبان ژاپنی خود را از طریق آزمون های زیر نشان دهید:

آزمون برای پذیرش دانشگاه ژاپن (EJU) : یک آزمون استاندارد برای تسلط به زبان ژاپنی برای افراد غیر بومی که مایل به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی در ژاپن هستند.

آزمون مهارت زبان ژاپنی (JLPT) : یک آزمون استاندارد است که مهارت زبان ژاپنی دانش آموزان غیر بومی را اندازه گیری می کند.

مطالعات کارشناسی ارشد در سیستم دانشگاه ژاپن

تحصیلات تکمیلی در دانشگاه های ژاپن شامل سخنرانی، تحقیق ، پروژه های مختلف و نگارش پایان نامه دانشجویی است. برای واجد شرایط بودن در مقطع کارشناسی ارشد و تحصیل در ژاپن ، باید یک دوره کارشناسی چهار ساله در زمینه تحصیل را گذرانده باشید. مدت دوره کارشناسی ارشد در ژاپن برای اکثر برنامه ها دو سال است و پس از اتمام 30 واحد دوره ، مدرک کارشناسی ارشد به دانش آموز اعطا می شود.

همانطور که در بالا گفته شد ، بسته به زبان آموزش، باید بتوانید مهارت زبان انگلیسی یا ژاپنی خود را از طریق آزمون های زبان اثبات کنید. فراموش نکنید که ژاپن تعداد زیادی کارشناسی ارشد آموزش دیده انگلیسی نیز ارائه می دهد. برای پذیرش کارشناسی ارشد، باید رونوشت کارشناسی خود، دو توصیه نامه، یک نامه بیانیه شخصی ارائه دهید که در آن می توانید توضیح دهید که چرا می خواهید بخشی از برنامه خاص در کارشناسی ارشد باشید و احتمالاً رزومه و تجربه کاری خود را به همراه یک پیشنهاد تحقیقاتی برای پایان نامه ارائه کنید

راهنمای تحصیل در ژاپن

تحصیلات دکتری در ژاپن 

مدرک دکترا بالاترین سطح پیشرفت تحصیل در ژاپن است و سیستم دانشگاهی ژاپن بر اساس تحقیقات با کیفیت و تکنیک های تدریس با تکنولوژی بالا ، برنامه های دکترا در سطح جهانی را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. مدت تحصیل در مقطع دکترا در ژاپن برای اکثر رشته ها حداقل سه سال است، بجز مدارک دکتری پزشکی که زمان آن متفاوت است.

دانشجویانی که می خواهند مدرک دکتری خود را در ژاپن دنبال کنند، باید ابتدا تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را گذرانده باشند. با این حال، یک واقعیت جالب این است که برخی از دانشگاه های ژاپن این فرصت را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهند که بلافاصله پس از لیسانس، حتی بدون مدرک کارشناسی ارشد ، برای دریافت دکترا اقدام کنند. این بدان معناست که مدت مدرک دکتری شما به جای آن به پنج سال افزایش می یابد.

پیشنهاد مطالعهبهترین رشته ها در تحصیل آنلاین

به منظور پذیرش در مقطع دکتری و تحصیل در ژاپن، باید رونوشت های تحصیلی مدارک قبلی خود را ارائه دهید ، مدرک زبان خارجی خود را به انگلیسی یا ژاپنی ، نامه های توصیه ها و رزومه ، یک برنامه تحقیقاتی و احتمالاً کارشناسی ارشد خود را تحویل نمایید. در صورتی که قصد تحصیل در این کشور را دارید می توانید از خدمات 20پیمنت بهره مند شوید. 

برچسـب هـا : دانشگاهی ، تحصیل در ژاپن ،
لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد