دوره های آموزشی AR و آموزش واقعیت افزونه چیست

دوره های آموزشی AR و آموزش واقعیت افزونه چیست

توسط : تیم محتوا
1,686

روشهای سنتی آموزش و پرورش، در حال تبدیل شدن است. آنها به طور فزاینده ای دیجیتالی می شوند و توسط نوآوری های فناوری هدایت می گردند. در واقع ، انتظار می رود صنعت فناوری موسوم به EdTech ، تا سال 2027 به 680.1 میلیارد دلار برسد که با نرخ سالانه 17.9 درصد رشد می کند. بنابراین دوره های آموزشی AR نیز رشد قابل ملاحظه ای خواهد داشت.

در میان مهمترین روندهای EdTech ، واقعیت افزوده به درستی موقعیت پیشرو را به خود اختصاص می دهد. با پیش بینی ارزش AR در edtech تا سال 2023 از 5.3 میلیارد دلار ، مطمئناً مجموعه ای از فرصت ها برای موسسات آموزشی و مشاغل باز می شود که می توانند برای کسب درآمد از آن بهره ببرند.

فرصت ها و چالش ها

واقعیت افزوده در آموزش و پرورش می تواند اهداف مختلفی را ارائه دهد. این به دانش آموزان کمک می کند تا اطلاعات را به راحتی بدست آورند و پردازش را به خاطر بسپارند. علاوه بر این، AR یادگیری را جذاب تر و سرگرم کننده تر می کند. همچنین به یک گروه سنی یا سطح تحصیلات محدود نمی شود و می تواند به طور مساوی در تمام مقاطع تحصیلی مورد استفاده قرار گیرد. دوره های آموزشی AR از تحصیلات پیش دبستانی تا دانشگاه یا حتی در محل کار را شامل می شود.

دوره های آموزشی AR و آموزش واقعیت افزونه

مزایای دوره های آموزشی AR

مواد آموزشی قابل دسترسی است. واقعیت افزوده این پتانسیل را دارد که جایگزین کتابهای درسی کاغذی، مدلهای فیزیکی ، پوسترها، کتابچه های راهنمای چاپی شود. این روش ، مواد آموزشی قابل حمل و ارزان تر را ارائه می دهد. در نتیجه، آموزش در دسترس بوده و متحرک تر می شود.

ضمن آنکه نیازی به تجهیزات خاصی نیست. بر خلاف VR ، واقعیت افزوده به سخت افزار گران قیمت نیاز ندارد. از آنجا که 73 درصد از همه نوجوانان در حال حاضر دارای تلفن هوشمند هستند، فناوری های AR بلافاصله برای استفاده برای اکثر مخاطبان در دسترس است که این دوره های آموزشی AR را جذاب می کند.

ضمن آنکه مشارکت و علاقه بیشتر دانش آموزان را ایجاد می کند. یادگیری AR تعاملی و بازی سازی شده، می تواند تأثیر مثبت قابل توجهی بر دانش آموزان داشته باشد. این کار آنها را در طول درس مشغول می کند و یادگیری را سرگرم کننده و بدون زحمت می کند.

بهبود قابلیت های همکاری برنامه های واقعیت افزوده، فرصت های گسترده ای برای تنوع بخشیدن و تغییر کلاس های خسته کننده ارائه می دهند. دروس تعاملی که در آن همه دانش آموزان به طور همزمان در فرایند یادگیری شرکت می کنند، به بهبود مهارت های کار گروهی کمک می کند.

پیشنهاد مطالعهکسب درآمد از سایت Smule اسمول

دیگر مزیت های AR

این دوره های آموزشی AR ، یک فرآیند یادگیری سریعتر و موثر است. AR در آموزش به دانش آموزان کمک می کند تا با تجسم و غوطه ور شدن کامل در موضوع به نتایج بهتری برسند. ارزش یک عکس هزار کلمه است، بنابراین ، به جای خواندن نظریه در مورد چیزی، دانش آموزان می توانند آن را با چشم خود در عمل ببینند.

علاوه بر تحصیل، آموزش حرفه ای نیز می تواند از AR بسیار سود ببرد. به عنوان مثال، بازتولید دقیق شرایط داخل می تواند به تسلط بر مهارت های عملی مورد نیاز برای یک کار خاص کمک کند. ضمن آنکه آموزش ایمن و کارآمد در محل کار را فراهم می کند. تصور کنید که بتوانید در جراحی قلب تمرین کنید یا یک شاتل فضایی را بدون به خطر انداختن افراد دیگر و یا خطای میلیون ها دلار ضرر انجام دهید. با دوره های آموزشی AR امکان پذیر است.

به طور جهانی برای هر سطح تحصیلات و آموزش قابل اجرا است. چه بازی های آموزشی برای مهد کودک و چه آموزش های حین کار ، AR تنها به یک مورد استفاده یا زمینه کاربرد محدود نمی شود.

دوره های آموزشی AR و آموزش واقعیت افزونه

چالش های واقعیت افزوده در آموزش 

علیرغم مزایای ذکر شده، هنگام ایجاد راه حل های EdTech با واقعیت افزوده، برخی از مشکلات را باید در نظر بگیرید:

عدم آموزش لازم برخی از معلمان ممکن است با به کارگیری این فناوری های جدید مشکل داشته باشند. زیرا آموزش قبلی آنها مهارت های لازم را ارائه نمی دهد. فقط بازترین معلمان و موسسات آموزشی ابتکاری آماده استفاده از برنامه های واقعیت افزوده در آموزش و پرورش هستند.

وابستگی به سخت افزار استفاده از واقعیت افزوده در کلاس درس به منابع خاصی نیاز دارد. به عنوان مثال، همه دانش آموزان تلفن های هوشمندی ندارند که بتوانند از برنامه های AR و دوره های آموزشی AR پشتیبانی کنند.

مسائل مربوط به قابلیت حمل محتوا برنامه AR که ایجاد می کنید باید بر روی همه سیستم عامل ها و دستگاه ها به همان اندازه خوب کار کند. با این حال، ارائه یکسان محتوای AR در هر دستگاهی عملاً غیرممکن است.

پیشنهاد مطالعهمعرفی سایت Toptal مناسب فریلنسر ها

نحوه عملکرد AR 

AR بخشی از مفهوم واقعیت گسترده تر (XR) است که شامل فناوری های VR و MR نیز می شود. واقعیت افزوده محیط متن واقعی را با متن، جلوه های صوتی، گرافیک و چند رسانه ای تقویت می کند. به عبارت دیگر ، AR با لایه بندی محتوای دیجیتالی در بالای نمای گرافیکی دنیای واقعی، یک نسخه غنی شده از محیط نزدیک خود را برای ما به ارمغان می آورد.

سخت افزار دوره های آموزشی AR ممکن است بسیار اساسی باشد، مانند دوربین های گوشی های هوشمند برای بازی در یک بازی محبوب در نظر گرفته شود. با این وجود ، سخت افزار عینک های AR ،برای انتقال آن به مصرف کنندگان راحت تر است.

ضمن آنکه محتوای AR با نرم افزار آن تولید می شود که هنوز بیشتر برای یک فروشنده سخت افزار AR توسعه یافته است و اغلب با یک کیت سخت افزاری به فروش می رسد. واقعیت افزوده در آموزش و پرورش کاربردهای گسترده ای دارد و پذیرندگان آن را قادر می سازد تا با استفاده از دستورالعمل های زمان واقعی به صورت حرکتی یاد بگیرند.

چگونگی دوره های آموزشی AR 

فناوری های AR ، امکانات بسیار زیادی را ارائه می دهند. در اینجا چند نمونه برجسته از واقعیت افزوده در آموزش و پرورش آورده شده است.

دوره های آموزشی AR و آموزش واقعیت افزونه

برنامه های AR برای کودکان

بچه ها مشتاق پذیرش فناوری های پیشگام مانند AR و دوره های آموزشی AR هستند. برخی از مبتکرانه ترین برنامه های آموزش واقعیت افزوده برای کوچکترین کاربران ساخته شده است. فروشندگان AR با الهام از موفقیت PokemonGo ، برنامه هایی را ایجاد می کنند که شیوه کتاب خوانی کودکان ، نگاه به آثار هنری و پوسترها ، یادگیری علم و انجام آزمایشات کلاس درس را تغییر می دهد.

به عنوان مثال ، NarratorAR به کودکان 3-5 ساله می آموزد که چگونه با شیوه ای سرگرم کننده و جذاب بنویسند. این روش، نامه هایی را که می نویسند و با جلوه های ویژه فریبنده تقویت می کند و دست خط را به یک تجربه واقعا هیجان انگیز تبدیل می کند.

احتمالاً ، محبوب ترین برنامه کاربردی برای واقعیت افزوده در آموزش و پرورش استفاده از برنامه های AR به طور مستقیم در کلاس درس است. در این مورد ، آنها می توانند به معلم در توضیح موضوعی، ارائه تصویری بصری از مطالب کمک کنند و به دانش آموزان در آزمایش دانش خود کمک کنند. یعنی ، تقریباً برای هر موضوعی می توانید یک برنامه AR پیدا کنید ، از جمله شیمی ، هندسه ، جانورشناسی ، دستور زبان و حتی برنامه نویسی دوره های آموزشی AR وجود دارد.

پیشنهاد مطالعهخرید بازی از نینتندو

آموزش از راه دور

با استفاده از واقعیت افزوده، دانش آموزان می توانند حتی در خارج از کلاس درس یاد بگیرند. علاوه بر این، آموزش آنلاین یا از راه دور می تواند با مطالب آموزشی به کمک AR آسان تر و کارآمدتر باشد. به عنوان مثال ، Mondly ، یک برنامه یادگیری زبان، اخیراً یک معلم مجازی مبتنی بر AR را برای کمک به کاربران به منظور تمرین مهارت های خود در شرایط واقعی قرار داده است.

می توانید برای استفاده از این برنامه کاربردی و کسب درآمد از روش های آموزشی آن، اطلاعات کاملتری را از 20پیمنت دریافت کنید.

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد