نحوه دریافت ویزای هند

نحوه دریافت ویزای هند

توسط : تیم محتوا
1,924

همه اتباع خارجی که وارد هند می شوند باید از یک سند مسافرتی معتبر بین المللی در قالب گذرنامه ملی با ویزای معتبر اخذ شده از نمایندگی ها در خارج از کشور برخوردار باشند. از همه متقاضیان ویزای فردی درخواست می شود تا از طریق لینک برنامه آنلاین برای دریافت ویزای هند اقدام کرده و درخواست دهند.

مراحل درخواست ویزای هند

نخست لازم است که نسخه فیزیکی فرم درخواست، تکمیل شده و با موفقیت ارسال شود. باید در تاریخ برنامه مصاحبه در مرکز، درخواست ویزای هند به همراه دیگر اسناد، مستقیماً به نمایندگی ارسال شود. همچنین از متقاضیان خواسته می شود تا از وب سایت مهاجرت هند، جهت کسب اطلاعات دقیق در مورد ویزای هند، دیدن کنند.

پیشنهاد مطالعهنحوه دریافت ویزای آمریکا و پرداخت هزینه سفارت آمریکا

ارائه گذرنامه فعلی

متقاضی باید گذرنامه امضا شده فعلی خود را ارائه دهد. ویزا در گذرنامه مهر می شود، بنابراین اصل گذرنامه مورد نیاز است. همچنین گذرنامه باید دارای دو  صفحه ویزای خالی باشد و حداقل شش ماه در زمان درخواست و در طول سفر هنگام ورود معتبر باشد. اگرچه شش ماه از تاریخ خروج از هند توصیه می شود که در راستای جلوگیری از مشکلات هنگام ورود می باشد.

نحوه دریافت ویزای هند

عکس مورد نیاز

برای دریافت ویزای هند ، متقاضی باید دو عکس یکسان، رنگی و سبک پاسپورت ارسال کند. عکسها باید جدید باشند و به طور کلی نباید همانهایی باشد که برای خود پاسپورت استفاده می شود. سفارت هند در صورت استفاده از عینک ، عکس ویزا را نمی پذیرد.

مدرک سفر

متقاضی باید یک برنامه سفر کامپیوتری از یک آژانس مسافرتی یا ابزار رزرو آنلاین مانند تأیید الکترونیکی یا رزرو آنلاین، ارائه دهد که خروج از و ورود و عزیمت به مقصد را نشان می دهد. توجه داشته باشید، در صورت سفر از طریق چارتر خصوصی، منشور اجاره کافی است.

مدرک اقامت

متقاضی باید برای دریافت ویزای هند ، یک کپی رنگی خوانا از گواهینامه رانندگی یا شناسه صادر شده دولتی ارائه دهد. اگر متقاضی فاقد شناسه دولتی است یا اخیراً شناسنامه خود را جابجا کرده و به روز نکرده است، باید قبض آب و برق را ارائه دهد. لطفاً توجه داشته باشید که برنامه های تکمیل شده باید بدون استثنا به آدرس ارائه شده در مدارک اقامت برگردانده شوند.

پیشنهاد مطالعهدریافت ویزای تحصیلی نروژ

نکات مهم برای دریافت ویزای هند

اگرچه ممکن است متقاضی مدارکی را به همراه سایر اعضای خانواده ارائه دهد، اما در صورت ارائه به سفارت یا کنسولگری، درخواست ها به صورت جداگانه انجام می شود. در صورتی که متقاضی کمتر از 18 سال سن داشته باشد، متقاضی باید فرم مجوز تکمیل و امضا شده و اعلام شده را ارسال کند. اگرچه به وضوح نشان داده نشده است، هر دو والدین یا یکی از والدین دارای مدارک حضانت، باید فرم را امضا کنند.

فرم تکمیلی اخذ ویزا 

متقاضی باید یک فرم تکمیل شده دو صفحه ای ارسال کند. لازم است که فرم اسناد را چاپ کنید. صفحه اول باید تکمیل شود. برای سوال مکان، با مکان فیزیکی خود پاسخ دهید. امضای اصلی در هر دو صفحه الزامی است. در فرم اعلامیه آمده است که برای هرگونه تغییر نام باید اسناد ارائه شود. این امر در مورد تغییر نامها از طریق ازدواج صدق نمی کند. سایر تغییرات نام (طلاق ، فرزندخواندگی ، حکم دادگاه و غیره) باید پشتیبانی شوند.

نحوه دریافت ویزای هند

راهنمای درخواست ویزا

به متقاضیان توصیه می شود هنگام تکمیل فرم درخواست ویزا و برنامه دریافت ویزای هند ، راهنمای برنامه را چاپ کرده و به آن ارجاع دهند. متقاضی باید یک برنامه آنلاین را تکمیل کند. پس از تکمیل درخواست آنلاین ، باید هر دو صفحه را چاپ و امضا کند.

هنگام تکمیل درخواست ، متقاضی باید شماره تلفن ، شماره تلفن همراه و آدرس ایمیل خود را وارد کند. اگرچه این زمینه ها الزامی نیست، اما کنسولگری درخواست بدون این اطلاعات را رد می کند. تلفن و تلفن همراه ممکن است یک شماره باشند.

در مورد دانش آموزان، کپی شناسنامه از موسسه آموزشی باید ضمیمه شود و افراد بازنشسته به اوراق بازنشستگی نیاز دارند. همچنین در خصوص اثبات صحت مالی، کارت مسافرتی بین المللی مانند صورت حساب بانکی به روز شده به مدت 3 ماه گذشته و یا کارت اعتباری بین المللی با تأییدیه سال جاری در گذرنامه نیاز است.

متقاضیان ملزم به اسکن و بارگذاری عکس خود در فضای تعیین شده در فرم درخواست آنلاین هستند. آنها باید مطمئن شوند که تاریخ تولد و محل تولد آنها در گذرنامه فعلی با گذرنامه قدیمی ، کارت NID و / یا گواهی تولد مطابقت دارد. تمام گذرنامه های قدیمی باید در تاریخ ارائه ارسال شوند، بدون این که همه درخواست های گذرنامه قدیمی ناقص تلقی شوند.

فرم درخواست باید ظرف 8 روز پس از پر کردن فرم در مرکز نمایندگی دریافت ویزای هند ارسال شود. معمولاً برای مدت اقامت در هند تا 90 روز به منظور گردشگری، ملاقات با اقوام یا زیارت و غیره صادر می شود.

پیشنهاد مطالعهنحوه دریافت ویزای استرالیا

ویزای آنلاین توریستی هند

ویزای توریستی هند که توسط دولت هند در نوامبر 2014 معرفی شد، یک ویزای آنلاین است که روند درخواست ویزا به هند را تسهیل می کند و از نیاز به مراجعه به سفارت یا کنسولگری جلوگیری می کند. این نوع از ویزای آنلاین هند، ویزای چند بار ورود است و از تاریخ صدور آن 365 روز اعتبار دارد.

شهروندان واجد شرایط می توانند برای اهداف گردشگری تا 90 روز متوالی در هر سفر به هند سفر کنند. آنهامی توانند با تکمیل فرم درخواست ویزای آنلاین هند ساده و مستقیم اقدام کنند. ویزای توریستی الکترونیکی هند برای مقاصد گردشگری مانند تعطیلات ، تفریح و گشت و گذار ، تعطیلات ، حمل و نقل هنگام سفر ، برای دیدار دوستان یا اقوام یا شرکت در یک برنامه کوتاه یوگا صادر می شود.

برای مقاصدی غیر از گردشگری، بازدید تجاری یا پزشکی ، شهروندان خارجی باید با سفارت یا کنسولگری هند تماس بگیرید. برای دریافت ویزای هند ، لازم است تا گذرنامه با حداقل اعتبار 6 ماه، تصویر صفحه اطلاعات گذرنامه، عکس اخیر مسافر، کارت اعتباری/بدهی و آدرس ایمیل ارائه شود.
شرایط اخذ ویزای توریستی هند

مدارک مربوط به ویزای توریستی الکترونیکی هند و الزامات درخواست ویزای توریستی الکترونیکی بصورت آنلاین اعلام شده است که لازم است یادآور شویم چک لیست مدارک ویزای توریستی هند در بالا برای درخواست ویزای الکترونیکی ضروری است. هنگام ورود به نقاط ورودی مرزی هند، یک نسخه چاپی از ویزای توریستی تأیید شده باید ارائه شود. می توانید برای این منظور، از خدمات 20پیمنت بهره مند شوید.

برچسـب هـا : مسافرتی ، ویزای هند
لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد