معرفی برترین دانشگاه های اسپانیا

معرفی برترین دانشگاه های اسپانیا

توسط : تیم محتوا
1,513

بسیاری از دانشجویان به دلیل سواحل، شهرهای پر جنب و جوش، جشنواره ها و معماری زیبا به اسپانیا جذب می شوند. اسپانیا شبه جزیره است که با پرتغال در انتهای غربی دریای مدیترانه مشترک است. در سراسر کشور جاذبه های زیادی وجود دارد. جالب اینجاست که این کشور پس از ایتالیا و چین دارای سومین تعداد میراث جهانی یونسکو است. در صورتی که به دنبال تحصیل در اسپانیا تحصیل، لیست برترین دانشگاه های اسپانیا را در این جا بررسی کنید. ضمن انکه می توانید به خوبی در حین تحصیل، مهارت هایی را که کارفرمایان می خواهند توسعه دهید.

تحصیل در اسپانیا

اسپانیا دارای 52 دانشگاه در رتبه بندی دانشگاه های تایمز است که برخی از آنها در مادرید، بارسلونا و شهرهای کوچکتر سویا و گرانادا رتبه بندی شده اند. هر منطقه ای از اسپانیا متفاوت است، بنابراین علاقه مندان به تحصیل، باید جایی را که می خواهند تحصیل کنند، بررسی نمایند که این نه تنها بر اساس دانشگاه، بلکه بر اساس شیوه زندگی مرتبط با این منطقه نیز خواهد بود.

پیشنهاد مطالعهبرترین دانشگاه های انگلستان 2021

از جمله محبوبیت تحصیل در اسپانیا، این است که هزینه های زندگی برای دانشجویان بین المللی پایین بوده و لذا فرصت مناسبی است تا بتوانند در شرایطی ایده آل و با هزینه هایی کمتر، تحصیل در خارج را انتخاب نمایند. ضمن آنکه یادگیری گویش اسپانیایی، به عنوان دومین زبان رایج دنیا، از دیگر مزیت های تحصیل در این کشور است.

این دانشگاه ها در میان برترین دانشگاه های اسپانیا قرار دارد. لازم به ذکر است که اکثر دوره ها به زبان اسپانیایی تدریس می شوند، همچنین تعدادی دوره در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی برای پذیرش دانشجویان خارج از کشور وجود دارد که فرصتی مناسب برای دانشجویان بین المللی خواهد بود.

معرفی برترین دانشگاه های اسپانیا

بهترین دانشگاه های اسپانیا

1. دانشگاه Pompeu Fabra

دانشگاه پمپئو فابرا هنوز یک دانشگاه نسبتاً جوان است که در سال 1990 در بارسلونا تأسیس شد. نقاط قوت دانشگاه در علوم اجتماعی ، علوم انسانی ، بهداشت ، علوم زیستی ، ارتباطات و فناوری اطلاعات و ارتباطات است. نام این زبان برگرفته از زبان شناس پومپه فابرا ، متخصص در زبان کاتالان است که به عنوان جایگاهی که امروزه به زبان  اختصاص داده است، شناخته می شود. 

زبان کاتالان زبان رسمی دانشگاه پمپئو فابرا است. دانشجویانی که مایل به یادگیری زبان کاتالان هستند فرصت های زیادی در بارسلونا و اطراف پومپه فابرا خواهند داشت. می توان برای تحصیل از میان برترین دانشگاه های اسپانیا ، این دانشگاه را برگزید.

2. دانشگاه خودمختار بارسلونا

پردیس اصلی در Bellaterra ، یکی از مناطق اصلی صنعتی و تکنولوژیکی مدیترانه اروپا قرار دارد و تنها 25 دقیقه با مرکز بارسلونا واقع شده است. این دانشگاه 87 مدرک کارشناسی ، 315 مدرک کارشناسی ارشد و 68 برنامه دکتری ارائه می دهد. مدرک کارشناسی در مدیریت و مدیریت تجارت، اقتصاد ، آموزش ابتدایی و گردشگری به طور کامل به زبان انگلیسی ارائه می شود و بسیاری از مدارک دیگر موضوعاتی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند.

 این دانشگاه به عنوان برترین دانشگاه های اسپانیا ، به دلیل این امر دانشجویان بین المللی زیادی را جذب می کند. شما می توانید در این دانشگاه اسپانیایی، در رشته های علوم زیستی، پزشکی، علوم انسانی، ارتباطات و هنر ادامه تحصیل دهید. این دانشگاه دارای سیزده دانشکده مختلف است.

پیشنهاد مطالعهبهترین دانشگاه های آلمان

3. دانشگاه بارسلونا

سومین و بهترین دانشگاه اسپانیایی نیز در شهر پر جنب و جوش بارسلونا واقع شده است. می توان گفت که دانشگاه بارسلونا از جمله دانشگاه های برجسته و بزرگ اسپانیا است که توانسته است دانشجویان بین المللی زیادی را به خود جذب نماید. این دانشگاه 140 دوره در کارشناسی و 400 دوره در کارشناسی ارشد دارد. دو دوره درجه به طور کامل به زبان انگلیسی (تجارت بین المللی و مطالعات انگلیسی) و پنج دوره به صورت جزئی به زبان انگلیسی تدریس می شود و در لیست برترین دانشگاه های اسپانیا می باشد.

4. دانشگاه ناوارا

دانشگاه ناوارا یک دانشگاه خصوصی غیرانتفاعی است که در سال 1952 تأسیس شد. این دانشگاه در ابتدا به عنوان یک دانشکده حقوق شروع به فعالیت نمود و در حال حاضر دارای 14 دانشکده ، دو مدرسه دانشگاهی ، 17 موسسه ، یک مدرسه تجاری و بسیاری از مراکز و موسسات دیگر را در خود دارد. این دانشگاه بیش از 120 رشته را ارائه می دهد.

این دانشگاه با سایر موسسات ، از جمله دانشگاههای واشنگتن ، هنگ کنگ و ادینبورگ ، موافقت کرده است تا مبادلات بین المللی بین دانشجویان را توسعه دهد. این دانشگاه در پامپلونا واقع شده است که به دلیل دویدن گاوها در جشنواره سان فرمان مشهور است و از برترین دانشگاه های اسپانیا به شمار می آید.

5. دانشگاه خودمختار مادرید

پردیس اصلی دانشگاه خودگردان مادرید در منطقه کانتوبلانکو در حومه مادرید واقع شده است و با قطار شهری به مرکز شهر متصل می شود. خدمات رفاهی این دانشگاه برای دانشجویان بسیار عالی بوده که باعث می شود تحصیل در این دانشگاه را برای دانشجویان بین المللی بسیار آسان و جذاب نموده و از کیفیت تحصیل و زندگی خوبی برخوردار نماید.

فارغ التحصیلان مشهور شامل چندین وزیر سابق دولت هستند. گاسپار لامازارس ، رهبر سابق حزب چپ متحد  و فیلیپه ششم پادشاه اسپانیا که فارغ التحصیل رشته حقوق هستند که برترین دانشگاه های اسپانیا نیز می باشد.

معرفی برترین دانشگاه های اسپانیا

رتبه بندی دانشگاه های اسپانیا 

  • دانشگاه پمپئو فابرای بارسلونا با رتبه 156 در جهان و رتبه 1 در اسپانیا
  • دانشگاه خودمختار بارسلونا با رتبه 170 جهانی و رتبه 2 در اسپانیا 
  • دانشگاه بارسلونا با رتبه 193 جهانی و رتبه 3 در اسپانیا 
  • دانشگاه ناوارا پامپلونا با رتبه 251 جهانی و رتبه 4 اسپانیا 
  • دانشگاه خود مختار مادرید با رتبه 301 جهانی و رتبه 5 اسپانیا 
  • دانشگاه والنسیا با رتبه 401 جهانی و رتبه 6 در اسپانیا 
  • دانشگاه CEU بارسلونا با رتبه 600 جهانی و رتبه 9 در اسپانیا 
  • دانشگاه ویک – دانشگاه مرکزی کاتلونیا بارسلونا با رتبه 500 جهانی و رتبه 6 در اسپانیا

 

پیشنهاد مطالعهمعرفی برترین دانشگاه های استرالیا

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد برترین دانشگاه های اسپانیا و ارسال درخواست پذیرش، از خدمات 20پیمنت بهره مند شوید.
 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد