راهنمای تحصیل در آلمان

راهنمای تحصیل در آلمان

توسط : تیم محتوا
1,684

یک فرصت عالی برای دانشجویان خارجی برای دریافت آموزش اروپایی با کیفیت، موسسات آموزشی و تحصیل در آلمان خواهد بود. این یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان است که در آن به آموزش و پرورش توجه زیادی می شود و به لطف متخصصان عالی رتبه ، در مهندسی ، اقتصاد و تجارت ، این کشور همچنان در حال توسعه است و همچنان در صدر رتبه بندی جهانی قرار دارد.

مزایای تحصیل در موسسات آموزشی در آلمان

آلمان در رتبه بندی محبوبیت بین دانشجویان بین المللی رتبه 5 را دارد، 38 دانشگاه محلی در 500 دانشگاه برتر جهان فهرست شده اند. این کشور قلب نوآوری دانشگاه ، مرکز فکری ، تحقیق و توسعه اروپا محسوب می شود. تحصیلات متوسطه در اینجا آمادگی عالی برای محیط دانشگاهی و زندگی دانشجویی است.

دانشجویان دانشگاههای آلمان در بزرگترین شرکت های بین المللی مشغول کار هستند و اکثر دانشگاه ها امتحان ورودی ندارند. همچنین دانشگاه های آلمان طیف گسترده ای از تخصص ها را هنگام تحصیل در آلمان ارائه می دهند. از سال 2014 ، تحصیلات عالی در آلمان هم برای دانشجویان آلمانی و هم دانشجویان بین المللی رایگان شده است و فقط هزینه کمی برای ثبت نام و وجود دارد.

راهنمای تحصیل در آلمان

شرایط تحصیل در آلمان

آلمان کشوری با چشم اندازهای متنوع و شهرهای هیجان انگیز است. اقتصاد این کشور بزرگترین اقتصاد در اروپا و پنجمین اقتصاد بزرگ جهان است. بسیاری از اختراعات پیشگام از آلمان آمده است. علم و پژوهش سنت دیرینه ای دارند و امروزه از ارزش بالایی برخوردارند. از زمان باز شدن درهای خود به روی مهاجران در دهه 1960 ، آلمان به سرزمین مهاجرت تبدیل شده است. 

این کشور سومین مقصد پرطرفدار در بین دانشجویان بین المللی در جهان است. بیش از دوازده درصد دانشجویان دانشگاه های آلمان از خارج آمده اند. تحصیلات عالی آلمان یکی از بهترین در جهان است. شما می توانید از سنت دانشگاهی طولانی و مشهور آلمان به ویژه در زمینه های مهندسی و علوم بهره مند شوید.

تقریبا 450 دانشگاه معتبر دولتی با حدود 17،500 برنامه تحصیل در آلمان وجود دارد. دانشگاه های آلمان در هر زمینه و سطح علمی ممکن برنامه های تحصیلی ارائه می دهند. اعم از لیسانس، کارشناسی ارشد، امتحانات دولتی یا مدرک دکترا. دانشگاههای عمومی تمرکز زیادی بر روی مطالعات علمی با طیف وسیعی از رشته ها دارند.

بیشتر دوره ها و برنامه های تحصیلی به زبان انگلیسی ارائه می شود، به ویژه در سطح کارشناسی ارشد می توانید به راحتی با زبان انگلیسی به تحصیل در آلمان بپردازید. اگر شما آلمانی نمی دانید یا اگر آلمانی شما هنوز به اندازه کافی خوب نیست، این خبر خوبی است.

پیشنهاد مطالعهبهترین دانشگاه ها و کالج های هلند

شهریه در دانشگاه های آلمان 

معمولاً دانشجویان نیازی به پرداخت شهریه در دانشگاه های آلمان ندارند و اگر چنین است، هزینه ها بسیار کم است. اکثر دانشگاه های آلمان بودجه قابل توجهی را از دولت دریافت می کنند. برنامه های کارشناسی معمولاً در دانشگاه های دولتی بدون شهریه است. 

با این حال، برخی از برنامه های کارشناسی ارشد دارای شهریه هستند، اما به اندازه سایر کشورها نیست. در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی، هزینه زندگی در آلمان مناسب است. هزینه غذا ، اجاره ، پوشاک و فعالیت های فرهنگی معادل میانگین اتحادیه اروپا است. 

همچنین تعدادی امتیاز برای دانشجویان برای تحصیل در آلمان در نظر گرفته شده است. شما می توانید قیمت های کاهش یافته را در تئاترها ، موزه ها ، خانه های اپرا ، سینما ، استخرها و سایر موسسات دریافت کنید. کافی است شناسنامه دانشجویی خود را ارائه دهید.

راهنمای تحصیل در آلمان

دریافت بورسیه در آلمان

به عنوان یک دانشجوی بین المللی با پیشرفت تحصیلی برجسته ، شما شانس خوبی برای دریافت بورس تحصیلی برای تأمین هزینه تحصیل در آلمان دارید. سرویس تبادل علمی آلمان (DAAD) یکی از بزرگترین سازمان های بورسیه تحصیلی در جهان است و برنامه های تحصیلی بیشماری را ارائه می دهد. 

صرف نظر از کشور ، موضوع یا وضعیت شما ، در پایگاه داده DAAD بورسیه تحصیلی متناسب با مشخصات و نیازهای شما پیدا خواهید کرد و نه تنها پایگاه داده شامل برنامه های ارائه شده توسط DAAD ، بلکه بسیاری از سازمانهای دیگر در آلمان است.

آلمان کشوری امن است. چه در یک شهر بزرگ زندگی کنید و چه در یک کشور ، می توانید بدون هیچ احتیاط خاصی روز یا شب آزادانه حرکت کنید. آلمانی از زبان های رایج در دنیا محسوب می شود. شما می توانید در آلمان تحصیل کنید حتی اگر آلمانی نمی دانید، اما داشتن برخی از دانش زبان می تواند زندگی روزمره را آسان کرده و به شما کمک کند تا دوستان سریع تری پیدا کنید. همچنین دانستن زبان خارجی در رزومه عالی به نظر می رسد.

پیشنهاد مطالعهراهنمای تحصیل در ژاپن

آموزش متوسطه در آلمان

در مدرسه ابتدایی ، کار با دانش آموزان بر اساس اصول احترام به انتخاب شخصی و توسعه توانایی های فردی است. چهار سال اول دانش آموزان ، مشغول توسعه دانش بنیادی در زمینه ریاضیات ، موسیقی ، تاریخ محلی و آلمانی هستند. به آموزش اهمیت زیادی داده می شود، در حالی که رویکرد فردی و شیوه های بازیگوشانه آموزش مهم است. 

آموزش اولیه برای تحصیل در آلمان ، در چهارچوب موسسات تخصصی با قوانین و ساختمان های خاص خود انجام می شود. فقط در نوع خاصی از مدرسه ، می توانید از اولین تا آخرین سال تحصیل کنید. هیچ شرایطی برای پذیرش در مدرسه وجود ندارد. از کلاس پنجم به بعد، دانش آموزان و والدین آنها یک انتخاب مهم وجود دارد. با انتخاب یک مدرسه از نوع خاصی، کل حرفه آینده تصمیم گیری می شود.

مدارس اصلی جهت تمرین هستند، پس از آن، دانش آموزان وارد مدارس حرفه ای می شوند و با فرض این است که در دانشگاه تحصیل نمی کنند. با این حال، تحصیل در چنین مدارسی معتبر نیست. آلمانی ها از حرفه ای بودن در هر زمینه بسیار تمرکز می کنند. 

تفاوت بین مدارس و سالن های آموزشی برای تحصیل در آلمان ، در این است که فارغ التحصیلان گواهی فارغ التحصیلی دریافت نمی کنند، در عوض گواهی حضور در مدرسه را دریافت می کنند که نمی تواند در دانشگاه پذیرفته شود. برنامه کاملاً سخت و اجباری است، کنار گذاشتن مدرسه چندان آسان نخواهد بود. هرگونه انحراف از برنامه مدرسه نیاز به یک توجیه مستند مانند گواهی از پزشک یا بیانیه ای از والدین دارد.

راهنمای تحصیل در آلمان

ویژگی های دانشگاه های آلمان

برای تحصیل در یک موسسه آموزشی معتبر ، باید در آزمون ورودی قبول شوید. علاوه بر این، دانش آموزان آلمانی 2 سال دیگر در مدرسه می گذرانند. Studienkolleg موسسات آموزشی ویژه دانشجویان خارجی هستند که گواهینامه های آنها مطابق با الزامات دانشگاه های آلمان نیست. یکی دیگر از گزینه های دانشجویان خارجی این است که 2 دوره را در یک دانشگاه محلی گذرانده و بعد از آنها منتقل شوند.

یکی از مزایای اصلی تحصیل در آلمان، در دسترس بودن تعداد زیادی از برنامه های آلمانی و انگلیسی زبان است. در کل ، 2 نوع موسسه عالی در کشور وجود دارد. دانشگاه ها و مدارس عالی. در دانشگاه ها ، بر دانش نظری گسترده تأکید می شود و در مدارس عالی برنامه ها به صورت عملی صورت می گیرد.

همچنین مقطع کارشناسی به 2 دوره اصلی و پایه ای تقسیم می شود. در طول سال اول، دانش آموزان بر دانش عمومی موضوعات اساسی تسلط دارند و در سال دوم به مطالعه علوم عملی مشغول هستند. ضمن آنکه برنامه های کارشناسی ارشد به دلیل قیمت پایین شهریه بسیار محبوب هستند و مطالعات دکتری شامل برنامه دکتری برای تحصیل در آلمان است.

پیشنهاد مطالعهبرترین دانشگاه های انگلستان 2021

تحصیل در آلمان برای دانشجویان خارجی

بورسیه و کمک هزینه :  برای دانشجویان خارج از کشور ، لیست زیادی از برنامه های بورسیه وجود دارد که شامل  بورسیه DAAD ، برنامه Erasmus Plus ، بورسیه ملی آلمان و غیره خواهد بود. صحت گواهینامه قبل از اعطای آن به موسسات آموزشی آلمان، باید مورد تایید قرار گیرد.

ویژگی های اقامتگاه :  به عنوان یک قاعده ، دانشجویان یک آپارتمان اجاره می کنند و این یکی از بزرگترین هزینه ها است. هزینه یک ماه اقامت در شهرهای آلمان حدود 300 یورو خواهد بود. امکان اقامت در خوابگاه های دانشجویی وجود دارد. برای کسانی که آموزش مدرسه می بینند، مدارس شبانه روزی خصوصی هستند. آنها مدارس شبانه روزی نخبه ای هستند که به دلیل کیفیت بالای آموزش و شرایط زندگی راحت در کشور بسیار محبوب هستند.

کار در طول تحصیل در آلمان : یک دانشجوی خارج از کشور مجاز به کار پاره وقت است و برای این کار چندین روش وجود دارد. پس از فارغ التحصیلی، دانشجو دارای گزینه های متفاوتی است. فارغ التحصیل از دانشگاه آلمان می تواند یک سال در این کشور با هدف یافتن کار اقامت داشته باشد. اما در طول دوره دبیرستان به عنوان دستیار کار می کند که می تواند به صورت پاره وقت به مدت 90 روز کامل به صورت کارآموزی در شرکت یا تمرین داوطلبانه با مجوز بخش کار باشد.

دلایل مهم تحصیل در در آلمان 

وقتی دانش آموزان تصمیم می گیرند که در خارج از کشور تحصیل کنند، به احتمال زیاد یک چشم انداز عالی از فرانسه ، اسپانیا یا ایتالیا به ذهن می آید و دلیل خوبی هم دارد. با این حال، در سال های اخیر ، آلمان به عنوان یکی از مقاصد برتر تحصیل در خارج از کشور محبوبیت پیدا کرده است.

آلمان تا حدی به دلیل اعتبار جهانی و جمعیت خوش فکر و استقبال کننده ، هنگام تصمیم گیری در مورد تجربه تحصیلی ایده آل بین المللی خود، باید در بالای لیست انتخابی شما باشد. در اینجا دلایلی وجود دارد که چرا تحصیل در آلمان یک گزینه عالی است.

عدم دریافت شهریه و یا کمترین میزان آن

از سال 2014 ، آلمان با لغو شهریه برای دانشجویان داخلی و خارجی، از جمله دانشجویان بین المللی خارج از اتحادیه اروپا ، دانشگاه های دولتی را تقریباً رایگان کرده است. برای دانشجویانی بین المللی که شهریه آنها نگران کننده است، تحصیل در آلمان جایگزین مناسبی است. اگرچه هنوز هزینه های اداری کمی بر عهده دانشجویان است، اما هزینه نهایی تحصیل در این کشور در مقایسه با میزان پرداخت دانشجویان در سایر کشورها بسیار پایین است.

راهنمای تحصیل در آلمان

هزینه کم زندگی 

هزینه های تحصیل تنها یکی از جنبه هایی است که یک دانشجوی آینده نگر در خارج از کشور باید در هنگام تأمین هزینه های تحصیل خود باید در نظر داشته باشد. به طور مقایسه ای، تحصیل در خارج از آلمان در مورد هزینه زندگی نسبتاً ارزان است. 

شهرهای آلمان برلین، دوسلدورف ، هامبورگ و فرانکفورت همگی در لیست گرانترین شهرهای جهان قرار گرفته اند. فقط مونیخ در رتبه 98 در 100 نفر اول قرار گرفت. شگفت انگیز ، برلین در رتبه 120 قرار گرفت و آن را به یکی از ارزان ترین پایتخت های اروپا تبدیل کرده است.

شرکت در برنامه های بین المللی

با تحصیل در آلمان ، می توانید تقریباً هر علاقه ای را دنبال کنید تا زمانی که به زبان انگلیسی تسلط علمی داشته باشید. بسیاری از دانشگاه های آلمان برنامه های معتبر در زمینه تجارت و علوم انسانی را به طور کامل به زبان انگلیسی ارائه می دهند. 

خدمات تبادل علمی دانشگاهی آلمان (DAAD) یکی دیگر از منابع عالی جهت جذب دانشجویان بین المللی در دانشگاه های آلمان است. در آنجا می توانید اطلاعات گسترده ای را پیدا کنید که به شما امکان می دهد تا تحصیلات خود را تا حد ممکن به آلمان آسان کنید.

پیشنهاد مطالعهبرترین دانشگاه های سوئد

فرصت های شغلی مناسب 

آلمان همچنان نیروی محرکه اقتصاد اتحادیه اروپا است. تحصیل در این کشور، می تواند منجر به انواع فرصت های شغلی شود. زیرا آلمان یک قدرت اقتصادی پیشرو است. اگر شرکت هایی مانند بی ام و ، زیمنس ، آدیداس یا بوش آشنا به نظر می رسند، شما قبلاً با برتری صنعت آلمان آشنا شده اید.

اگرچه آلمان قوانین بسیار مشخصی در مورد دانشجویان بین المللی که در طول تحصیل مشغول به کار هستند دارد، اما بسیاری از دانشگاه ها کارآموزی و تجربه کاری رقابتی را ارائه می دهند که باعث می شود دانشجویان پس از فارغ التحصیلی بتوانند مشغول به کار باشند. علاوه بر این، دانشجویان بین المللی که با ویزای معتبر  برای تحصیل در آلمان اقدام می کنند، در صورت تمایل به یافتن کار و اقامت دائم در آلمان ، 18 ماه پس از پایان برنامه خود تمدید می کنند.

راهنمای تحصیل در آلمان

آموختن یکی از پویاترین زبانهای اروپا 

شاید شما به دنبال این انگیزه بوده اید که سرانجام متعهد به یادگیری یک زبان جدید شوید، یا شاید فقط می خواهید مهارت هایی را که در کلاس درس آموخته اید، ارتقا دهید. در هر صورت، زندگی و تحصیل در این کشور، فرصتی عالی برای تقویت مهارت های زبان آلمانی شما خواهد بود.

برای دانشجویانی که مایل به یادگیری زبان آلمانی هستند، کلاس های آنلاین 24 ساعته و 7 ساعته را با هزینه ای اندک وجود دارد. برای دانش آموزان با انگیزه بیشتر ، برنامه های بسیار خوبی مانند Tandem و Duolingo وجود دارد که به شما در یادگیری زبان آلمانی در زمان خارج از کلاس کمک می کند.

اگرچه بسیاری از آلمانی ها می توانند با دانشجویان بین المللی با زبان انگلیسی ارتباط برقرار کنند، اما اگر بتوانید با شهروندان کشور میزبان خود به زبان آلمانی ارتباط برقرار کنید، تجربه شما شخصی تر خواهد بود. علاوه بر این ، از نقطه نظر عملی ، آلمانی یکی از زبان های رسمی اتحادیه اروپا و همچنین زبان اکثر شرکتهای آلمانی است. 

پیشنهاد مطالعهمعرفی برترین دانشگاه های اسپانیا

با یادگیری زبان آلمانی در حین تحصیل در آلمان ، فرصت اشتغال پس از فارغ التحصیلی خود را افزایش می دهید. علاوه بر این، بسیاری از آلمانی ها پیشرفت های بزرگی در هنر و علوم انجام داده اند و اگر قصد تحصیل شیمی، فیزیک ، ادبیات یا موسیقی را در میان سایر موضوعات دارید، زبان آلمانی به یک مهارت تحسین برانگیز تبدیل شده است. شما می توانید برای تحصیل در آلمان ، از طریق مشاوره های 20پیمنت اقدام نمایید و اطلاعات کامل تری را در این خصوص دریافت کنید.

برچسـب هـا : دانشگاهی ، تحصیل در آلمان
لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد