ارزیابی اعتبار WES چیست؟

ارزیابی اعتبار WES چیست؟

توسط : تیم محتوا
2,089

اگر قصد تحصیل در کانادا یا ایالات متحده را دارید، شما باید نمرات GRA خود را که باید بر اساس محاسبات آمریکایی باشد، ارائه دهید. بنابراین، نمرات ارائه شده شما باید تبدیل شوند. این نقطه ای در سفر شماست که باید از ارزیابی اعتبار خدمات آموزش جهانی WES کمک بگیرید. ارزیابی WES یکی از بزرگترین خدمات ارزیابی اعتبار است که درک و تشخیص آن را برای موسسات آموزشی و کارفرمایان در ایالات متحده و کانادا آسان می کند. 

با کمک این ارزیابی، می توانید برای مدارک تحصیلی خود، معادل آکادمیک دریافت کنید تا این امکان برای شما فراهم باشد که تحصیلات خود را در این کشورها ادامه داده و یا کار مناسب خود را بیابید. ارزیابی اعتبار WES در سراسر ایالات متحده و کانادا به رسمیت شناخته شده است. این خدمات بزرگترین و قدیمی ترین خدمات ارزیابی است و همچنین یکی از اعضای موسس NACES انجمن ملی خدمات ارزیابی اعتبار است.

پیشنهاد مطالعهراهنمای تحصیل در آلمان

چه زمانی باید اعتبارنامه خود را توسط WES ارزیابی کنید؟

اگر تحصیلات خود را در خارج از ایالات متحده یا کانادا به پایان رسانده اید و می خواهید برای تحصیل یا کار به این کشورها بروید، ارزیابی WES می تواند به شما در تصمیم گیری صحیح کمک کند تا درک کنید که چگونه مدارک تحصیلی شما در ایالات متحده و کانادا مشاهده می شود به از این اطلاعات می توان در مورد مدارسی که مناسب سابقه تحصیلی شما هستند، استفاده کرد. اگر به دنبال فرصت های شغلی در این کشورها هستید، این ارزیابی به شما کمک می کند موقعیت هایی را که سابقه تحصیلی مورد نیاز برای آنها را دارید، مشخص کنید.

ارزیابی اعتبار WES چیست؟

چگونه می توان برای ارزیابی WES اقدام کرد؟

برای این کار، لازم است که ابتدا در وب سایت WES مراجعه کنید و یک شماره مرجع دریافت کنید. سپس همه اسناد مورد نیاز را تنظیم کرده و آنها را به همراه پرداخت کامل به صورت DD در یک پاکت مهر و موم شده ، مطابق فرمت ذکر شده در وب سایت WES ، توسط کالج خود به این مرکز ارزیابی ارسال کنید.

WES اسناد ارسال شده توسط دانش آموزان، نمایندگان یا شخص دیگری را نمی پذیرد. به محض دریافت اسناد WES ، کارکنان آن را بررسی و تأیید می کنند. پس از تأیید، آنها به فرایند ارزیابی ادامه می دهند. پس از انجام ارزیابی WES ، گزارش را به موسساتی که تعیین کرده اید می رساند.

پیشنهاد مطالعهراهنمای تحصیل در ژاپن

مدارک مورد نیاز برای WES 

لیست مدارک مورد نیاز در ایالات متحده و کانادا با توجه به کشور تحصیل، نوع تحصیلات و غیره متفاوت است. بنابراین بر اساس مشخصات و درخواست تحصیل خود، این امکان فراهم است تا لیست اسناد و مدارک مورد نیاز را در سایت WES بررسی کنید. برخی از اسناد اصلی مورد نیاز شامل مدرک تحصیلی نهایی یا موقت، بیانیه سالانه نمرات می باشد. 

همچنین در صورت داشتن هر یک از این مدارک همچون ، کارشناسی ارشد مهندسی ، کارشناسی ارشد آموزش ، کارشناسی ارشد فناوری یا کارشناسی ارشد فلسفه نیازی به ارسال مدارک کارشناسی خود ندارید.. اگر مدرک کارشناسی ارشد شما در این گروه ها قرار نمی گیرد، باید مدارک کارشناسی خود را نیز ارائه دهید.

مدارک باید با تاریخ، مورد تأیید قرار گرفته و در یک پاکت مهر و موم شده رسمی که توسط مامور احراز هویت مناسب کالج امضا شده یا در پشت مهر شده است، قرار داده شود. اگر پاکت باز شود یا مهر یا امضا در پشت پاکت وجود نداشته باشد، ارزیابی WES فوراً آن را رد می کند. ضمن آنکه لازم است تا ثبت کننده کالج فرم درخواست سوابق تحصیلی را که باید در همان پاکت مهر و موم شده به عنوان ریز نمرات خود قرار دهید، امضا کند.

انواع ارزیابی WES

سه نوع ارزیابی توسط WES ارائه می شود :

سند به سند : این ارزیابی شامل شرح مدارک تحصیلی شماست که شامل نام خود، نام موسسه حضور یافته، سال اعطا و رشته تحصیلی اصلی است. همچنین معادل ایالات متحده و کانادا را برای هر اعتبارنامه ارائه می دهد.

دوره به دوره : این ارزیابی WES شامل تمام اطلاعات پوشش داده شده در ارزیابی سند است و همچنین کلیه موضوعات پس از متوسطه و ارزش مربوطه آنها را با توجه به معادل درجه ایالات متحده و کانادا فهرست می کند.

ارزیابی CPA : این ارزیابی برای متقاضیان آزمون های حسابدار رسمی مفید است.

ارزیابی اعتبار WES چیست؟

هزینه ارزیابی WES چقدر است؟

هزینه WES در هر دوره 160 دلار هزینه دارد در حالی که ارزیابی هر سند 100 دلار هزینه را خواهد داشت. اگر دانش آموزی بخواهد خدمات فوری یا تحویل سریع انجام دهد، هزینه اضافی اعمال می شود. به طور معمول، ارزیابی WES بسته به نوع خدمات درخواست شده توسط دانشجو،  فرآیند ارزیابی را ظرف 7 روز کاری تکمیل می کند. 

در صورت نیاز به تأیید، تحقیق یا مکاتبات اضافی، ارزیابی ممکن است زمان بیشتری را صرف کند. بنابراین ، همیشه توصیه می شود که فرآیند را در اسرع وقت آغاز کنید تا مطمئن شوید که گزارش ارزیابی شما به موقع تکمیل شده است. 

در نظر داشته باشید که WES هیچ لیست خاصی از موسسات شناخته شده ندارد. با این حال، اگر در یک موسسه مجاز و شناخته شده شرکت کرده اید، به احتمال زیاد ، اسناد شما مورد ارزیابیWES  قرار می گیرد. مهم است که بدانید این  ارزیابی ، برای دانشجویانی که مایل به تحصیل یا کار در ایالات متحده و کانادا هستند بسیار آسان است. 

پیشنهاد مطالعهبرترین دانشگاه های انگلستان 2021

برای به دست آوردن نمرات تحصیلی خود با توجه به معادل نمرات ایالات متحده و کانادا ، می توانید از ماشین حساب معدل WES استفاده کنید. نمرات خود را ارزیابی کنید و شانس خود را برای تأمین پذیرش در دانشگاه رویایی خود بسنجید.

اگر برای دریافت پذیرش در خارج از کشور به کمک نیاز دارید ، با کارشناسان 20پیمنت تماس بگیرید و تمام نگرانی های خود را برطرف کنید. در هر مرحله از سفر تحصیلی خود به خارج از کشور می توانید از مشاوره و راهنمایی 20پیمنت بهره مند شده و با آگاهی کامل در خصوص ارزیابیWES قدم بردارید.

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد