همه چیز درباره Google Wallet

همه چیز درباره Google Wallet

توسط : تیم محتوا
2,030

Google Wallet یک سیستم پرداخت موبایلی است که توسط گوگل توسعه یافته است که به کاربران گوشی های هوشمند اجازه می دهد اطلاعات کارت نقدی و اعتباری را برای خریدهای آنلاین و در فروشگاه ذخیره کنند. این روش پرداخت آنلاین گوگل، استفاده از ارتباطات میدانی نزدیک (NFC) و فناوری ابری، به افراد اجازه می‌دهد تا با کیلک روی تلفن خود، روی هر پایانه فروش NFC مانند Mastercard PayPass و Visa payWave،  پرداخت‌های سریع و ایمن را هنگام پرداخت انجام دهند.

وقتی دکمه خرید Google Wallet در وب‌سایت‌های تجاری وجود دارد، کاربران آنلاین می‌توانند از حساب خود استفاده کنند. این روش پرداخت علاوه بر ذخیره اطلاعات اعتباری، به کاربران این امکان را می دهد که کارت های وفاداری و کارت های هدیه را در تلفن همراه خود نگه دارند و تبلیغات فروش را با استفاده از برنامه بازخرید کنند.

درباره Google Wallet

عملکرد Google Wallet

همه کارت‌های اعتباری و نقدی در سرورهای امن Google با اجزای امنیتی زیر ذخیره می‌شوند :

قابلیت قفل: 

در تلفن هوشمند، یک شماره شناسایی شخصی 4 رقمی (PIN) از دسترسی غیرمجاز به اطلاعات کارت اعتباری جلوگیری می کند. گوگل به صورت آنلاین چندین لایه حفاظت از رمز عبور برای کمک به ایجاد دفاع در برابر مجرمان سایبری یا کلاهبرداری اعتباری دارد.

کنترل از راه دور: 

حساب‌های کیف پول گوگل را می‌توان از راه دور در صورت گم شدن گوشی هوشمند غیرفعال کرد. کارت‌های فردی همچنان کار خواهند کرد، اما خرید Google Wallet از طریق تلفن همراه غیرفعال خواهد شد.

پیشنهاد مطالعهمعرفی بهترین ثبت کننده های دامنه

رمزگذاری: 

کارت‌های اعتباری و نقدی ذخیره شده در این روش پرداخت، در سرورهای امن گوگل، در مکانی امن رمزگذاری می‌شوند. وقتی کاربران در فروشگاه پرداخت می کنند، گوگل به تاجر پرداخت می کند و سپس تراکنش را با کارت اعتباری یا بدهی انتخابی کاربر پردازش می نماید. این کار از اطلاعات کارت پرداخت هم از طرف بازرگانان و هم از سیستم عامل Android محافظت می کند.

شماره‌های حساب پنهان: 

برنامه Google Wallet شماره حساب کارت پرداخت را پنهان نگه می‌دارد. وقتی کارت‌ها در فروشگاه روی صفحه تلفن کاربر ظاهر می‌شوند، اعداد قابل مشاهده نیستند. آنلاین، تنها 4 رقم آخر در هنگام خرید قابل مشاهده است.

درباره Google Wallet

روش استفاده از کیف پول دیجیتالی

کیف پول دیجیتال، اپلیکیشنی است بر روی گوشی یا دستگاه تلفن همراه شما که به شما امکان می‌دهد نسخه‌های مجازی اقلامی را که معمولاً در یک کیف پول فیزیکی پیدا می‌کنید، مانند کارت‌های اعتباری، اطلاعات حساب بانکی، کارت‌های هدیه، کوپن‌ها یا کارت‌های وفاداری مشتری را ذخیره کنید. اطلاعات ممکن است روی خود دستگاه یا در فضای ابری ذخیره شوند و می‌توانند در مکان‌های آجر و ملات یا آنلاین استفاده شوند. 

مفهوم Google Wallet بر روی چند فناوری در حال گسترش، از جمله تلفن‌های هوشمند و ارتباطات میدان نزدیک (NFC) متمرکز است. NFC یک فناوری بی سیم با برد کوتاه است که انواع قابلیت های جدید را به گوشی هوشمند شما می دهد. برای مثال، می‌توانید از یک تلفن دارای NFC برای پرداخت هزینه‌ها، استفاده کنید.

همچنین می توانید به تاجری مراجعه کنید که مجهز به سیستم پرداخت NFC است و با تلفن هوشمند NFC خود  کاری را که پرداخت بدون تماس نامیده می‌شود، انجام دهید. روی تلفن خود در ترمینال NFC کلیک کنید، پین (شماره شناسایی شخصی) خود را وارد کنید و کار تمام است. شما حتی نیازی به رسید کاغذی ندارید زیرا فروشگاه می تواند یک نسخه الکترونیکی را مستقیماً به حساب ایمیل شما ارسال کند.

راه اندازی برنامه 

برای شروع، برنامه Google Wallet را در گوشی هوشمند یا تبلت خود دانلود کنید. اگر تلفن شما NFC داشته باشد، اپراتور تلفن همراه نیز باید دستگاه شما را قادر به استفاده از NFC با کیف پول دیجیتالی کند و اکثر اپراتورها این کار را انجام می دهند.

پیشنهاد مطالعهمعرفی سایت Scribendi و تصحیح متون انگلیسی با آن

اگر تلفن و اپراتور سازگار ندارید، می توانید به صورت آنلاین در Google Wallet ثبت نام کنید. اساساً می‌توانید از این سرویس برای تسریع پرداخت در سایت‌های سراسر وب و برای برخی استفاده‌های غیر NFC استفاده کنید. پس از دانلود برنامه یا ثبت نام آنلاین، می‌توانید Wallet را با کارت‌های اعتباری، کارت‌های هدیه، کارت‌های وفاداری و موارد دیگر راه‌اندازی کنید، بنابراین می‌توانید با هر منبعی که انتخاب می‌کنید پرداخت کنید. 

البته، برای استفاده از کیف پول، باید فروشگاه هایی را پیدا کنید که در واقع تجهیزات خواندن تراشه NFC را در تلفن شما دارند. گوگل این مشکل زیرساختی را پیش بینی کرده بود. این شرکت به جای ایجاد یک شبکه اختصاصی از پایانه‌ها، Wallet را با سیستم PayPass MasterCard سازگار کرد. پرداخت های سریع و بدون دردسر تنها یکی از اجزای Google Wallet است. 

نحوه تنظیم Google Pay برای اندروید و iOS

Google Wallet اکنون با نام Google Pay شناخته می شود. Google Pay به عنوان یک سرویس پرداخت ساده شروع به کار کرد و پرداخت در صندوق فروشگاهی مواد غذایی، خرید آنلاین و ارسال پول به دوستان و خانواده به صورت دیجیتالی را آسان کرد. اما در نوامبر 2020، این سرویس با تغییرات اساسی روبرو شد و راه‌های بیشتری را برای مدیریت پول در اختیار کاربران قرار داد.

راه اندازی و استفاده از Google Pay نسبتاً ساده است. می‌توانید با Google Pay پول ارسال و دریافت کنید، در فروشگاه و آنلاین خرید کنید، جوایزی کسب کنید و هزینه‌های خود را پیگیری کنید. برای استفاده از برنامه به گوشی اندرویدی نیاز ندارید. ضمن آنکه در دستگاه های iOS نیز وجود دارد.

Google Wallet یک کیف پول تلفن همراه و سرویس پرداخت آنلاین است که برای دستگاه‌های Android و iOS در دسترس است. این برنامه به کاربران اجازه می‌دهد تا کارت‌های اعتباری و نقدی و همچنین حساب‌های بانکی خود را برای پرداخت در محل تسویه‌حساب  متصل کرده و برای دیگران پول ارسال کنند.

علاوه بر این، کاربران می‌توانند هزینه‌های خود را پیگیری کنند، پیشنهادات بازپرداخت نقدی دریافت کنند و در نهایت یک حساب بانکی جدید از طریق Google Pay باز کنند.

اگر آیفون یا آیپد دارید، نمی‌توانید از قابلیت پرداخت‌های بدون تماس استفاده کنید. اما اگر تاجر کد QR Google Pay ارائه کند، می‌توانید در فروشگاه با Google Wallet پرداخت کنید.

درباره Google Wallet

سه ویژگی Google Wallet

Google Pay دارای سه ویژگی اصلی است که شامل Pay، Explore و Insights می شود.

Pay : 

این ویژگی کیف پول تلفن همراه این روش پرداخت است که با استفاده از شماره حساب مجازی هنگام پرداخت‌های بدون تماس و خرید آنلاین، تراکنش‌های ایمن را فراهم می‌کند. با استفاده از شماره کارت مجازی یک بار مصرف که به آن توکن نیز گفته می شود، برنامه از شماره حساب واقعی شما محافظت می کند. همچنین می‌توانید از Google Wallet برای ارسال پول به دوستان و خانواده استفاده کنید و صورت‌حساب‌ها را با دیگران تقسیم کنید و افرادی را که اغلب با آنها تراکنش می‌کنید برجسته کنید.

پیشنهاد مطالعهدرآمدزایی از سایت Respondent

Explore :

Google با مارک‌هایی مانند Burger King، Etsy، Target و دیگران شریک می‌شود تا پیشنهادات، تخفیف‌ها و موارد دیگر را به شما بازپرداخت کند. همچنین می‌توانید حساب‌های برنامه وفاداری خود را متصل کنید تا هنگام تسویه حساب پس‌انداز کنید.

Insights : 

ویژگی Google's Insights چیزی است که یک کیف پول تلفن همراه اولیه را می گیرد و آن را به یک برنامه مدیریت مالی تبدیل می کند. می‌توانید حساب‌های بانکی و کارت اعتباری خود را به هم متصل کنید تا موجودی‌های خود را ردیابی کنید و در مورد عادت‌های خرج کردن خود اطلاعاتی کسب کنید. همچنین می‌توانید میزان پولی را که هزینه کرده‌اید، ببینید و رسیدهایی را که از آن‌ها عکس گرفته‌اید یا از طریق Gmail دریافت کرده‌اید در Google Wallet جستجو کنید.  می توانید در این خصوص، از کارشناسان 20پیمنت راهنمایی دریافت کنید.

برچسـب هـا : سایر ، Google Wallet ، کیف پول google
لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد