همه چیز درباره جستجوی صوتی گوگل

همه چیز درباره جستجوی صوتی گوگل

توسط : تیم محتوا
1,672

سرنوشت موتور جستجوی گوگل تبدیل شدن به آن کامپیوتر Star Trek است. این همان چیزی بود که آمیت سینگال، رئیس تیم رتبه بندی جستجوی گوگل، در مورد آینده فناوری جستجوی گوگل گفته است. جستجوی صوتی گوگل ، هدف بلندپروازانه و یکی از هیجان انگیزترین پیشرفت ها در زمینه جستجوی صوتی و فناوری پردازش زبان طبیعی است.

اگرچه جستجوی صوتی استعدادهای ویژه ای را مانند کامپیوتر Star Trek در تجسم های طولانی نمایش نشان نمی دهد، اما به همان اندازه به آن نزدیک شده است. این الهامات تخیلی است، همانطور که فناوری معاصر اجازه می دهد. با این حال، جستجوی صوتی گوگل بسیار بیشتر از راحتی صرف است. 

این روشی است که گوگل با پرسش‌های جستجو خدماتی را به کاربران می دهد. این نحوه جستجوی کاربران برای اطلاعات مورد نیاز است و حتی نگرش نسبت به موتورهای جستجو را به طور کلی تغییر می‌دهد. در اینجا عمیقاً به آنچه که جستجوی صوتی Google را بسیار منحصر به فرد می کند، خواهیم پرداخت. 

قبل از اینکه بررسی کنیم چگونه توسعه آن بر رویکرد گسترده تر جستجوی گوگل تأثیر گذاشته است، نگاهی گذرا به تاریخچه چگونگی توسعه فناوری جستجوی صوتی انقلابی گوگل خواهیم داشت. در این جا بررسی خواهیم کرد که چگونه کسب و کارها و بازاریابان می توانند محتوا، کمپین های تبلیغاتی و استراتژی هایی را با در نظر گرفتن جستجوی صوتی گوگل توسعه دهند. 

جستجوی صوتی گوگل

عملکرد جستجوی صوتی گوگل

جستجوی صوتی Google عملکردی است که به کاربران امکان می دهد به جای تایپ کردن، با استفاده از Google از طریق دستورات صوتی گفتاری در وب جستجو کنند. این روش در گوگل را می توان هم در جستجوهای دسکتاپ و هم در جستجوهای موبایل استفاده کرد. 

در برخی موارد، کاربران باید یک عبارت بیداری را بگویند تا به Google اعلام کنند که شروع به تجزیه و تحلیل آنچه کاربر می‌گوید، مانند OK، Google است. جستجوی صوتی گوگل را می‌توان از طریق فرمان صوتی هندزفری در دستگاه‌های تلفن همراه و سیستم‌عامل‌های خاص انجام داد، یا با ضربه زدن یا کلیک کردن بر روی نماد میکروفون در سمت راست فیلد اصلی جستجوی Google انجام داد.

پیشنهاد مطالعهبرترین سایت های کلیکی برای کسب درآمد ارزی

نماد میکروفون جستجوی صوتی Google

به غیر از نحوه فعال سازی و استفاده کاربران از دستورات جستجوی صوتی، تفاوت بسیار کمی بین جستجوی گفتاری صوتی و جستجوی معمولی تایپ شده وجود دارد. جستجوهای روی دسکتاپ بسیار شبیه به نتایج جستجوی مشابه انجام شده توسط جستجوی صوتی گوگل در یک دستگاه تلفن همراه خواهد بود.

کاربران به یک صفحه نتایج موتور جستجوی معمولی منتقل می شوند، چه درخواست خود را بیان کرده باشند و چه آن را تایپ کرده باشند، با چند استثناء بالقوه این کار انجام می شود. برای مثال، کاربرانی که مسیرهای یک مکان را با استفاده از دستگاه تلفن همراه جستجو می کنند، ممکن است نتایج متفاوتی را نسبت به کاربر دسکتاپ مشاهده کنند که اطلاعات مشابهی را جستجو می کند. با این حال، به طور کلی، پرس و جوهای جستجوی صوتی اغلب نتایج مشابه ، اگر نه تقریباً یکسان،  به عنوان پرس و جوهای تایپ شده دارند. گفتن درخواست خود به جای تایپ کردن آن بسیار ساده تر و راحت تر است.

جستجوی صوتی گوگل

تاریخچه جستجوی صوتی گوگل

مانند بسیاری از محبوب ترین سرویس های گوگل، جستجوی صوتی گوگل  در آزمایشگاه های گوگل متولد شد، مکانی که مهندسان گوگل می توانند با فناوری ها و ایده های جدید که بسیاری از آنها به محصولات محبوب گوگل تبدیل شده اند، عمل کنند. 

جستجوی صوتی Google برای اولین بار در سال 2010 معرفی شد، ابتدا کاربران را ملزم می کرد که با یک شماره تلفن از دستگاه تلفن همراه خود تماس بگیرند، پس از آن با یک پیام ضبط شده از آنها خواسته شد تا کلمات کلیدی جستجوی خود را بگویید. 

سپس کاربر کلمات کلیدی را که می‌خواهد جستجو کند، می‌گوید و یک صفحه وب باز را با نتایج جستجوی خود به روز می‌کند یا لینکی را به کاربران ارائه می‌دهد که می‌توانند روی آن کلیک کنند تا به صفحه نتایج موتور جستجو برای درخواست خود منتقل شوند. 

مسلماً این زیباترین راه حل نبود، اما راه را برای پیشرفت های اساسی در فناوری تشخیص گفتار که گوگل مدت کوتاهی بعد از آن استفاده کرد، هموار کرد. در سال‌های بعدی پس از راه‌اندازی جستجوی صوتی گوگل ، Google شروع به ادغام فناوری تشخیص صدای خود در بسیاری از محصولات محبوب Google، از جمله Google Maps، دستیار مجازی Google Now و حتی هسته فناوری موتور جستجوی خود کرد.

پیشنهاد مطالعههمه چیز درباره Google Wallet

امروزه جستجوی صوتی با ده ها محصول و برنامه کاملاً سازگار است. فراتر از آن، جستجوی صوتی به بخشی جدایی ناپذیر از تجربه گوگل تبدیل شده است و حتی نحوه رسیدگی الگوریتم های گوگل به انواع خاصی از پرس و جوها را شکل داده است.

به روز رسانی جستجوی صوتی 

چند سال پیش، گوگل یکی از بزرگترین تغییرات را در الگوریتم اصلی خود در حافظه اخیر ایجاد کرد. یکی از بزرگترین عناصری که با ظهور این بروز رسانی تغییر کرد، تاکید بر جستجوی معنایی یا معنای ضمنی جستجو بود. هدف کاربر یکی از مهم‌ترین اصول جستجو است، اما برای ماشین‌ها، استنباط اینکه کاربران در هنگام انجام جستجوهای خاص چه می‌خواهند بسیار دشوار است.

این یکی از دلایل بسیار مهمی است که به‌روزرسانی را بسیار مهم نشان می‌دهد. این نشانگر تغییری در توانایی گوگل برای تعیین هدف از جستجوهای نسبتا مبهم و ارائه تجربه بهتر به کاربران است، چیزی که گوگل با توسعه سیستم یادگیری ماشینی خود ادامه داد.

جستجوی صوتی گوگل

آینده جستجوی صوتی گوگل

Google Voice Search سال‌هاست که در دستیار مجازی Google، Google Now، یکپارچه بوده است. ترکیب الگوریتم‌های جستجوی قدرتمند گوگل با فناوری پردازش زبان طبیعی (NLP) به همین دلیل است که اکثر مردم می‌توانند موافق باشند که Google Now به طور قابل توجهی دقیق‌تر از سیری اپل، کورتانا مایکروسافت یا دستیارهای مجازی الکسای آمازون است، علی‌رغم اینکه سه مورد آخر بسیار مشابه هستند. 

فکر کردن به جستجوی صوتی گوگل ، به عنوان یک محصول مستقل که وجود دارد می‌تواند وسوسه‌انگیز باشد، اما وقتی به نحوه توسعه طیف محصولات Google در سال‌های اخیر نگاه می‌کنید، در واقع می‌توانیم نتیجه‌گیری کنیم که آینده جستجو ممکن است چگونه باشد. 

برای مثال، ردیابی تبدیل بین پلتفرمی را در Google Analytics در نظر بگیرید. Google تمام تلاش خود را کرده است تا تبلیغ‌کنندگان و مدیران وب‌سایت را برای شناسایی تبدیل‌های آفلاین و جلسات تبدیلی که در چندین دستگاه انجام می‌شوند آسان‌تر کند و حتی در نظر دارد داده‌های درخواست صوتی را به کنسول جستجوی Google اضافه کند.

پیشنهاد مطالعههمه چیز درباره کیف پول Payeer

این بدان دلیل است که گوگل بهتر از هر کسی می‌داند که در محیط رسانه‌ای چند دستگاهی امروزی، روزهای تبدیل مسیرهای تبدیل تک جلسه‌ای و تک دستگاهی مدت‌هاست گذشته است. به طور مشابه، روش جستجوی صوتی گوگل و بسیاری دیگر از روش های جستجو، در حال تغییر و رشد هستندو یک رویکرد مناسب برای بهینه‌سازی، در محیط آنلاین امروزی خواهند داشت. می توانید برای دریافت اطلاعات جامع تر، از کارشناسان 20پیمنت یاری بگیرید.

برچسـب هـا : سایر ، جستجوی صوتی گوگل
لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد