خرید دامنه رایگان از Freenom

خرید دامنه رایگان از Freenom

توسط : تیم محتوا
4,888

Freenom یک ثبت کننده دامنه است که دامنه های رایگان نامحدودی را ارائه می دهد که دارای یک سال اعتبار هستند. تنها محدودیت این است که شما فقط می توانید دامنه هایی را دریافت کنید که به .tk، .ml، .ga، .cf، یا .gq ختم می شوند. در این جا نحوه ثبت دامنه در Freenom را نشان خواهیم داد. می توانید سرورهای نام پیش‌فرض Freenom را جایگزین کنید تا کنترل بهتری بر دامنه‌های خود داشته باشید.

پیشنهاد مطالعهمعرفی سایت Scribendi و تصحیح متون انگلیسی با آن

ثبت دامنه در Freenom

برای دریافت دامنه در این سایت، لازم است که ابتدا به آدرس https://www.freenom.com رفته و برای خود یک حساب کاربری ایجاد کنید. سپس به صفحه اصلی بروید. دامنه ای را که می خواهید ثبت کرده و یافتن یک دامنه جدید رایگان را تایپ کنید. سپس قابلیت در دسترس بودن را انتخاب کنید.

اگر نام دامنه در دسترس است روی دریافت آن کلیک کنید و سپس بر روی Checkout کلیک کنید. دوره را روی 12 ماه تنظیم کرده و گزینه ادامه را انتخاب نمایید. موافقت خود را با شرایط و ضوابط اعلام کرده و سپس روی Complete Order کلیک کنید. اکنون شما با موفقیت دامنه های رایگان خود را ثبت کردید. 

ثبت دامنه در Freenom

تغییر دامنه Freenom

پس از ثبت دامنه در Freenom ، برای تغییر دامنه خود می توانید از Cloudflare استفاده کنید. وارد این سایت شده و حساب کاربری ایجاد کنید. سپس روی افزودن سایت در داشبورد حساب کلیک کنید. لازم است که در این مرحله، دامنه خود را تایپ کنید و روی افزودن سایت کلیک کنید. طرح رایگان را انتخاب کرده و آن را تایید نمایید.

Cloudflare سوابق DNS موجود را اسکن می کند. پس از این مرحله، ادامه را انتخاب کنید. Cloudflare دو سرور نام را به شما می دهد که باید آنها را در Freenom تنظیم کنید. به ثبت دامنه در Freenom برگردید و روی گزینه دامنه من کلیک کنید.
 شما می توانید همه دامنه هایی را که ثبت کرده اید ببینید. روی Manage Domain در دامنه ای که پیکربندی می کنید، کلیک نمایید. در مرحله بعد در ابزارهای مدیریت، سرورهای نام، استفاده از سرورهای نام سفارشی کلیک کنید. اکنون سرورهای ارائه شده توسط Cloudflare را وارد کرده و روی Change Nameservers کلیک کنید.

پیشنهاد مطالعههمه چیز درباره جستجوی صوتی گوگل

به Cloudflare برگردید، روی Done کلیک کنید، سرورهای نام را بررسی کنید. کمی طول می کشد. اما پس از آن می توانید از دامنه رایگان خود لذت ببرید. این دامنه ها برای استفاده حرفه ای مناسب نیستند، اما اگر نمی توانید دامنه ای بخرید یا فقط می خواهید دامنه ای برای آزمایش پروژه خود پیدا کنید، یک انتخاب عالی است. 

همچنین در کنار ثبت دامنه در Freenom باید اضافه کنیم که اگر با Google App Engine آشنا هستید، باید بدانید که آنها به جای آدرس IP یک نام دامنه ارائه می دهند. با این حال، به خاطر سپردن این نام دامنه آسان نیست. بنابراین، می توانید یک نام دامنه را با دامنه های پیچیده نیز پیوند دهید. 

ثبت دامنه در Freenom

پیوند نام دامنه با IP

امروزه پلتفرم های زیادی وجود دارند که به ما اجازه می دهند وب سایت خود را با کلیک یک دکمه میزبانی کنیم. Microsoft Azure، Google Cloud Platform، Amazon Web Services برخی از این پلتفرم ها هستند. وقتی برای خودمان یک ماشین مجازی در این پلتفرم‌ها صادر می‌کنیم، معمولاً یک IP عمومی  دریافت می‌کنیم که با استفاده از آن می‌توانیم به وب‌سایت خود دسترسی پیدا کنیم.

با این حال، در دنیای امروز، این کار جالب به نظر نمی رسد. هیچ کس نمی خواهد وب سایتی را باز کند که فقط با استفاده از آدرس IP قابل دسترسی باشد. همچنین، به خاطر سپردن آدرس IP برای هر وب سایت دشوار است. تصور کنید، هر بار که نیاز به جستجوی گوگل داشتید، باید آدرس IP آن را جستجو کنید.

پیشنهاد مطالعههمه چیز درباره کیف پول SafePal

در اینجا استفاده از نام دامنه مانند ثبت دامنه در Freenom می آید. نام‌های دامنه زیبا هستند و به راحتی قابل یادآوری هستند. اما، ابتدا باید برای خود یک نام دامنه صادر کنیم و آن را با IP خود پیوند دهیم. سرورهای عمومی اختصاصی  که به نام سرورهای سیستم نام دامنه در اینترنت وجود دارد که وظیفه آنها تبدیل نام دامنه به آدرس IP است.

هر زمان که نام دامنه ای را در نوار آدرس مرورگر خود وارد می کنیم، مرورگر ما با یکی از این سرورهای سیستم نام دامنه، مانند سرورهای DNS تماس می گیرد تا آدرس IP مرتبط با آن را دریافت کند. هنگامی که مرورگر آدرس IP را دریافت کرد، برای دریافت صفحات وب با سرور تماس می گیرد.

ثبت دامنه در Freenom

دریافت میزبان در فضای ابری 

قبل از ثبت دامنه در Freenom ، باید یک نمونه ماشین مجازی روی ابر داشته باشیم. مطمئن شوید که یک نمونه Cloud VM با یک وب سایت مستقر در آن دارید. شما باید آدرس IP عمومی آن را نیز بدانید. همچنین مطمئن شوید که می توانید با این آدرس IP به وب سایت خود دسترسی داشته باشید.

به یاد داشته باشید، در این جا به سرورهای DNS اشاره شده است که تنها هدف آنها تبدیل نام دامنه به آدرس IP است. بنابراین، پیوند یک نام دامنه با یک آدرس IP یا سرور به معنای ایجاد یک رکورد در یکی از این سرورها است که حاوی نام دامنه شما و آدرس IP سرور یا Cloud VM شما است. 

سرورهای DNS زیادی در سرتاسر جهان وجود دارد و دائماً با یکدیگر تعامل می کنند. بنابراین، اگر رکوردی را در یکی از این سرورها ایجاد کنید، به طور خودکار با سایر سرورهای DNS نیز به اشتراک گذاشته می شود، اگرچه مدتی طول می کشد تا در تمام سرورهای DNS پخش شود. برای ثبت دامنه در Freenom می توانید از خدمات 20پیمنت بهره مند شوید.
 

برچسـب هـا : سایر ، ثبت دامنه در Freenom
لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد