تحصیل در نروژ

تحصیل در نروژ

توسط : تیم محتوا
1,635

دلیل واقعی بسیاری از افراد برای تحصیل در نروژ این است که دریابند چرا این کشور کوچک با تولید ناخالص داخلی در هر ساعت تقریباً 50 درصد بیشتر از بریتانیا، رتبه اول را از نظر بهره وری به ازای هر کارگر دارد. اما چگونه رهبران نروژی کارگران خود را به ارائه چنین اعداد چشمگیری ترغیب می کنند؟ تحصیل در نروژ به شما درک کاملی از مدل رهبری اسکاندیناوی می دهد. شما درخواهید یافت که چگونه ذهنیت ذاتی نروژی برای برابری و سلسله مراتب یکسان، با تجربه دست اول، چنین نیروی کار موثری را فراهم می کند.

تحصیل در نروژ

درباره نروژ

نروژ شمالی ترین کشور اروپاست و مناظر طبیعی بسیار متنوعی دارد. دارای مناطق پست در جنوب شرقی و کوه های بلند و خط ساحلی در غرب و شمال که همگی بسیار زیبا و چشم نواز است. اگر از پیاده روی و تجربه های بزرگ در فضای باز لذت می برید، این مکان فوق العاده ای برای زندگی است.

از زمانی که نفت در سواحل این کشور کشف شد، نروژی ها از استاندارد زندگی بالایی برخوردار بوده اند. نروژ جامعه امنی است و میزان جرم و جنایت پایین است. بازار کار جذابی دارد و نرخ بیکاری تنها 3.6 درصد است . نروژ دارای یک اقتصاد باز با بسیاری از شرکت های بین المللی و تجارت خارجی گسترده است که این می تواند تحصیل در نروژ را جذاب تر کند. این یک جامعه رفاه است که در آن ترکیب یک حرفه چالش برانگیز با زندگی خانوادگی و اوقات فراغت مناسب،  کاملاً ممکن است.

نروژ در صنایعی مانند نفت و گاز و خدمات آن، انرژی های تجدیدپذیر، کشتیرانی، مخابرات، محصولات با فناوری پیشرفته و پرورش ماهی ، در جهان پیشرو است. اگر قصد دارید در هر یک از صنایع ذکر شده شغلی داشته باشید، تحصیل در نروژ مزیت بزرگی برای شما به همراه خواهد داشت.

پیشنهاد مطالعه: مزیت دانشگاه های کلمبیا

زندگی در نروژ

همه نروژی ها به خوبی انگلیسی صحبت می کنند و آنها عاشق آموزش مهارت های زبانی خود با افراد دیگر کشورها هستند. آنها به خاطر محتاط بودن، همیشه مفید شناخته می شوند. همچنین دوستان وفاداری پیدا می کنند که شما را برای یک عمر حفظ خواهید کرد. نروژی ها عاشق فضای باز هستند. اسکی یا پیاده روی در هر فرصتی که دارند را انتخاب می کنند. آنها همچنین عاشق فیلم، کنسرت و جشنواره های متعدد هستند. 

نروژی ها بسیار باهوش هستند. آنها اساساً بر هر چیزی که برای شما ناسالم است یا برای محیط زیست مضر است، مالیات می دهند. بنابراین، مشروبات الکلی و سیگار می توانند گران باشند، همچنین اگر ماشین دارید، سوخت نیز گران است. 

برای دانشجویانی که به دنبال تحصیل در نروژ هستند، امکانات مناسبی وجود دارد و زندگی آسان است. همچنین مراقبت های بهداشتی نسبتاً مقرون به صرفه است. ضمن آنکه برای مسکن دانشجویی، توسط دولت یارانه پرداخت می شود، بنابراین مسکن بسیار مقرون به صرفه و با استاندارد بسیار بالا است. 

تحصیل در نروژ

برتری های تحصیل در نروژ

آموزش عالی نروژ دارای استانداردهای بالای آکادمیک است که از روش های نوآورانه در آموزش های خود استفاده کرده و روابط میان اساتید و دانشجویان را نزدیک نموده است. در این دانشگاه ها مطالعه موضوعات مختلف و برنامه ها و دوره های متنوعی وجود دارد که به زبان انگلیسی برای دانشجویان خارجی ایجاد شده است.

علاوه بر این، زندگی دانشجویی در اکثر مؤسسات آموزش عالی بسیار پویا است و طیف وسیعی از فعالیت های اجتماعی ارائه می شود. دانشجویان بین المللی دلایل زیادی در مورد اینکه چرا آنها تحصیل در نروژ را دوست دارند ارائه می کنند که شامل جامعه ایمن، صلح آمیز و از نظر فناوری پیشرفته نیز در شرایطی ایده آل است.

ضمن آنکه مناظر باشکوه، فرصت شرکت در انواع ورزش ها و فعالیت های فضای باز در تابستان و زمستان، این واقعیت را نشان می دهد که تحصیل در نروژ ، می تواند فرصت های شغلی را هم در نروژ و هم در سایر کشورها افزایش می دهد. بنابراین می تواند در این کشور برای مقاطع مختلف درخواست پذیرش خود را ارسال کنید.

می توانید دانشگاه‌ها و کالج‌ های دانشگاهی که دوره ‌هایی را به زبان انگلیسی ارائه می‌دهند، را شناسایی کرده و آموزش عالی را در سطح بین المللی در دانشگاه های دولتی را تجربه کنید. تحصیل در نروژ یک تجربه چالش برانگیز اما ارزشمند خواهد بود. این منجر به یک مدرک علمی ارزشمند می شود که افزوده قابل توجهی به رزومه شما خواهد بود.

پیشنهاد مطالعه: تحصیل در فنلاند

هزینه تحصیل در نروژ برای دانشجویان بین المللی

در نروژ، اکثر دانشگاه‌های دولتی شهریه دریافت نمی‌کنند. این برای دوره های کارشناسی، برنامه های کارشناسی ارشد و دکترا و برای دانشجویان از همه کشورها معتبر است، فقط یک هزینه اتحادیه دانشجویی وجود دارد که باید به طور کامل پرداخت شود که بین 30 تا 60 یورو در هر ترم است.

این در حالی است که در دانشگاه های خصوصی، دریافت شهریه انجام می شود که سالانه میان 7000 تا 9000 یورو برای کارشناسی  و سالانه 9000 تا 19000 یورو برای کارشناسی ارشد می باشد.

دانشگاه های پیشنهادی برای تحصیل در نروژ نیز شامل BI مدرسه بازرگانی نروژی، دانشگاه علم و صنعت نروژ (NTNU) و دانشگاه استاوانگر است که از بهترین دانشگاه های نروژ ، بر اساس رتبه بندی جهانی هستند. ضمن آنکه دانشگاه های دولتی رایگان مانند مدرسه اقتصاد NHH نروژ ، دانشگاه برگن، دانشگاه اسلو، دانشگاه متروپولیتن اسلو و UIT دانشگاه قطب شمال نروژ را می توان نام برد.

تحصیل در نروژ

هزینه های زندگی در نروژ 

حضور در دانشگاه در نروژ مستلزم هزینه های زندگی است که شامل محل اقامت، کتاب و سایر مواد تحصیلی، غذا و آب و برق است. اگرچه هزینه های زندگی در هر ماه می تواند بالاتر از میانگین کشورهای اروپایی باشد، اما هنوز هم برای یک کشور شمال اروپا بهترین هستند.  

به عنوان یک امتیاز، استاندارد زندگی و کیفیت زندگی نروژ بسیار بالا است. به طور متوسط، شما می توانید انتظار داشته باشید برای تحصیل در نروژ ، بین 800 تا 1400 یورو در ماه برای زندگی در این کشور پرداخت کنید. که البته در شهرهای بزرگ، هزینه ها بیشتر خواهد بود. 

پیشنهاد مطالعه: لیست بهترین دانشگاه های انگلستان

هزینه های اسکان

دانشجویان در نروژ حدود 36 درصد از کل هزینه های زندگی را برای اقامت پرداخت می کنند. محبوب ترین گزینه ها مسکن دانشجویی و اجاره،  اشتراک آپارتمان است. به طور کلی، شما می توانید بین 300 تا 700 یورو در ماه پرداخت کنید. قیمت‌ها بسته به شهری که در آن زندگی می‌کنید، میزان نزدیکی شما به مرکز شهر و اینکه تنها یا با دانش‌آموزان دیگر زندگی می‌کنید بسیار متفاوت است. می توانید برای تحصیل در نروژ از طریق 20پیمنت اقدام کنید.


 

برچسـب هـا : دانشگاهی ، تحصیل در نروژ
لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد