تحصیل در امارات

تحصیل در امارات

توسط : تیم محتوا
1,885

کشور امارات یکی از کشورهای نیمه گرمسیری است که به لطف شهرهای بین‌المللی، دانشگاه‌های درجه یک و امکانات مدرن، یک مقصد تحصیلی محبوب است. زبان رسمی عربی است، اما زبان اصلی برای تحصیل در امارات ، در واقع انگلیسی می باشد که یکی دیگر از جذابیت های بزرگ است.

امارات متحده عربی مکانی امن برای زندگی در نظر گرفته می شود. با این حال، برای جلوگیری از نقض قوانین، باید به فرهنگ اسلامی کشور و آداب و رسوم محلی احترام بگذارید. برخلاف کلیشه‌های رایج، قوانین مربوط به لباس در مناطق توریستی یا مهاجران آزادتر است، جایی که بیان سبک فردی شما قابل قبول است. 

در اوقات فراغت خود می توانید به سافاری در صحرا بروید یا در مرکز خرید دیدنی دبی خرید کنید، شترسواری را تجربه کنید، از جاذبه هایی مانند برج خلیفه یا جزایر نخل دیدن کنید یا به ورزش هایی مانند چتربازی، کوهنوردی، تپه شنی یا غواصی بپردازید. اما قبل از متعهد شدن به تحصیل در امارات ، مطمئن شوید که آخرین توصیه های سفر به این کشور را بررسی کرده اید. در این خصوص، 20پیمنت شما را یاری خواهد کرد.

تحصیل در امارات

دانشگاه های امارات متحده عربی

سیستم آموزش عالی امارات ، از فرانسه، کانادا، آلمان، روسیه، بریتانیا و ایالات متحده آمریکا تاثیر دارد. تعداد مؤسسات روز به روز در حال افزایش است، اما در حال حاضر سه دانشگاه با بودجه دولتی و بیش از 50 مؤسسه خصوصی محلی وجود دارد. در واقع، امارات محل برخی از بهترین دانشگاه های منطقه خلیج فارس است که می تواند جاذبه تحصیل در امارات باشد.

از مهم ترین دانشگاه های دولتی که برای تحصیل در امارات می توان برگزید کالج های عالی فناوری را می توان نام برد که که بزرگترین دانشگاه امارات می باشد. همچنین دانشگاه UAEU امارات متحده عربی بسیاری از برنامه های معتبر آموزشی بین المللی را در خود دارد و دانشگاه زاید که از برترین های مراکز آموزش عالی این کشور است.

این نکته را باید افزود که دانشگاه های دولتی که با نظارت وزارت آموزش عالی فعال هستند، موظف به پذیرش اتباع امارات هستند و دانشجویان بین المللی، می توانند برای تحصیل در امارات ، از دانشگاه ها و کالج های خصوصی استفاده نمایند.

دانشگاه های خصوصی معتبر در امارات شامل دانشگاه ابوظبی ، دانشگاه آمریکایی دبی ، دانشگاه آمریکایی شارجه، دانشگاه علم، فناوری و تحقیقات خلیفه  و دانشگاه شارجه که همگی از برترین های مراکز آموزش عالی به شمار می آیند. تعداد فزاینده‌ای از مؤسسات بین‌المللی نیز در امارات متحده عربی، دانشگاه یا پردیس دارند، از جمله مؤسسات استرالیا، کانادا، بریتانیا و ایالات متحده آمریکا که برای تحصیل در امارات ، گزینه های بی نظیری هستند.

پیشنهاد مطالعه: تحصیل در ترکیه

تحصیل در امارات در برترین دانشگاهها

ده موسسه امارات متحده عربی در رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS 2022 وجود دارد که عبارتند از دانشگاه ابوظبی، دانشگاه عجمان، دانشگاه العین، دانشگاه آمریکایی دبی، دانشگاه آمریکایی شارجه، دانشگاه کانادا دبی، دانشگاه خلیفه، دانشگاه امارات متحده عربی و دانشگاه زاید که برای دریافت اطلاعات کامل تر در خصوص این دانشگاه ها و تحصیل در امارات ، می توانید با 20پیمنت در ارتباط باشید.

تحصیل در امارات

دوره های تحصیلی در امارات 

سال تحصیلی از سپتامبر تا ژوئن با تعطیلات زمستانی در دسامبر و تعطیلات بهاری در ماه مارس ادامه دارد. شما می توانید در یک دانشگاه برتر جهانی تحصیل کنید و از زندگی در یک شهر مدرن و به سرعت در حال توسعه در قلب خاورمیانه بهره مند شوید و در عین حال به انواع برنامه های مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد بریتانیا دسترسی پیدا کنید.

برای تحصیل در امارات ، در دانشگاه های این کشور، می توان در مقطع کارشناسی، طیف وسیعی از موضوعات موجود را انتخاب نموده و آن را به صورت تمام وقت و پاره وقت مطالعه کرد. دوره های تمام وقت معمولاً سه تا چهار سال طول می کشد. دانشگاه ها شرایط پذیرش خود را تعیین می کنند، اما برای پذیرش در یک دوره، دانشجویان بین المللی معمولاً به گواهی پایان دوره دبیرستان یا معادل آن نیاز دارند.

اکثر دانشگاه ها به زبان انگلیسی تدریس می کنند، بنابراین اگر این زبان مادری شما نیست، باید مهارت خود را از طریق آزمون آیلتس یا تافل نیز ثابت کنید. علیرغم این واقعیت که بسیاری از دانشگاه ها به زبان انگلیسی تدریس می کنند، ممکن است نیاز به اثبات تسلط به زبان عربی نیز داشته باشید.

پیشنهاد مطالعه: خرید از آمازون دبی و تحویل در ایران

مقاطع کارشناسی ارشد

اکثر برنامه های کارشناسی ارشد در امارات به روشی مشابه با سایر نقاط جهان تشکیل شده اند. برای پذیرش در یک دوره، باید مدرک لیسانس داشته باشید. برنامه ها به صورت تمام وقت تدریس می شوند و یک یا دو سال طول می کشند. با این حال، برخی از دوره ها فرصتی برای مطالعه پاره وقت، آنلاین یا از راه دور ارائه می دهند که این گزینه ها تا پنج سال طول می کشد.

موضوعات محبوب برای تحصیل در امارات ، شامل مدیریت بازرگانی، معماری، علوم انسانی، علوم و مهندسی است. اکثر دوره های کارشناسی ارشد در امارات متحده عربی نیاز به تکمیل پایان نامه دارند. زبان اصلی آموزش انگلیسی است، اگرچه برخی از موسسات ممکن است دانش قابل اثبات عربی را درخواست کنند.

تحصیل در امارات در مقطع دکتری

مانند مدارک کارشناسی ارشد، دکترا در امارات متحده عربی از ساختار مشابهی در بریتانیا پیروی می کند. دانشجویان ملزم به انجام تحقیقات مستقل و ارائه پایان نامه هستند. دوره های دکترا بسته به رشته تحصیلی شما معمولاً سه تا چهار سال طول می کشد. برای درخواست برای این برنامه های مبتنی بر تحقیق باید مدرک کارشناسی ارشد داشته باشید. دکترا معمولا در بیوتکنولوژی، اقتصاد، مهندسی، علم و فناوری گرفته می شود.

تحصیل در امارات

هزینه های تحصیل در امارات

شهروندان امارات می توانند دوره های کارشناسی ارشد را به صورت رایگان در دانشگاه های دولتی بخوانند، اما دانشجویان بین المللی برای تحصیل در امارات باید شهریه بپردازند. دانشگاه های امارات هزینه های خود را تعیین می کنند، بنابراین هزینه ها بسته به دوره، سطح تحصیل و مکان شما متفاوت است.

شهریه دوره های تحصیلات تکمیلی اغلب گران است اما هزینه برنامه ها به طور قابل توجهی متفاوت است. هزینه ها ممکن است بین 48000 درهم تا 120450 درهم  هزینه داشته باشد. تمامی دروس بر حسب ساعت اعتبار ترم ارزیابی می شوند. همچنین هزینه های اضافی مانند هزینه درخواست، محل اقامت، مواد تحصیلی، غذا و سفر نیز باید در نظر گرفته شود.

پیشنهاد مطالعه: چاپ مقالات در مجلات خارجی و پرداخت هزینه آن

بورسیه دانشگاه ها در امارات

ممکن است هزینه های تحصیل در امارات گران قیمت باشد، اما تعدادی گزینه برای تامین مالی وجود دارد. دولت امارات متحده عربی در حال حاضر برنامه های بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی ارشد ارائه نمی کند. بورسیه های دولتی ارائه شده اغلب فقط برای اتباع امارات متحده عربی رزرو می شود. با این حال، برخی از موسسات در این کشور بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد را به دانشجویان خارجی ارائه می دهند. برای دریافت اطلاعات کامل تر در خصوص دانشگاه های امارات ، با 20پیمنت در ارتباط باشید.

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد