تحصیل در مجارستان

تحصیل در مجارستان

توسط : تیم محتوا
1,603

مجارستان کشوری کوچک و زیبا با محیطی امن و دوستانه است. اگرچه این کشور از نظر مطالعات بین المللی به اندازه سایر کشورهای اروپایی شناخته شده نیست، اما در مجارستان، می توانید مدارک لیسانس یا کارشناسی ارشد با کیفیت بالا را در رشته های مختلف مطالعه کنید. دانشگاه های معتبری جهت تحصیل در مجارستان وجود دارد که دارای امکانات و مزیت های خوبی بوده و در رتبه بندی های برتر جهانی واقع شده  و مورد تایید هستند.

پیشنهاد مطالعه:تحصیل در قبرس

تحصیل در مقاطع مختلف

در سال‌های اخیر، دانشجویان بیشتری تصمیم گرفته‌اند در مجارستان و در خارج از کشور تحصیل کنند و تجربه‌ای شگفت‌انگیز را تجربه کنند. بنابراین به عنوان یک دانشجو در مجارستان، احتمالاً می خواهید برخی از مهم ترین جنبه های عملی را بدانید که به شما کمک می کند تا راحت تر با زندگی در هر شهر دانشجویی مجارستان سازگار شوید.

اما قبل از رسیدن به آن، در اینجا چند دانشگاه عالی را می توانید در نظر بگیرید که می توانید برای تحصیل در مجارستان آنها را برگزینید که شامل دانشگاه پکس، دانشگاه سگد، دانشگاه میسکولک و مدرسه بازرگانی بین المللی که می توانید در خصوص تحصیل در این کشور و دانشگاه های معتبر آن با 20پیمنت در ارتباط بوده و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

تحصیل در مجارستان

نکات مهم برای تحصیل در مجارستان 

در صورتی که برای تحصیل در مجارستان برنامه ریزی می کنید، لازم است که حقایقی را برای زندگی و تجربه تحصیل در این کشور بدانید و با  آگاهی کامل به برنامه خود بپردازید. 

ارز در مجارستان و میزان هزینه ها 

اگرچه مجارستان یکی از اعضای اتحادیه اروپا است، به طور کلی، شما نمی توانید از یورو استفاده کنید. واحد پول رسمی فورینت (Ft) نام دارد. اگرچه در برخی مکان‌ها، همچنان می‌توانید با یورو پرداخت کنید، اما انتظار دریافت فورینت را داشته باشید.

یک یورو حدود 300 فورینت ارزش دارد. بین قیمت خرید و فروش ارزها فاصله وجود دارد و آنها می توانند از فروشنده ای به فروشنده دیگر متفاوت باشند، بنابراین هنگامی که پول خود را تغییر می دهید، به دقت بررسی کنید.

پیشنهاد مطالعه:تحصیل در امارات

تخفیف با کارت دانشجویی

برای دانش آموزان و دانشجویان بین المللی جهت تحصیل در مجارستان تخفیف های زیادی وجود دارد، به عنوان مثال، در حمل و نقل عمومی، مکان های ورزشی، یا برای بلیط سینما ، همه آنها تقریباً نیمی از مبالغ اصلی با کارت دانشجویی هزینه خواهند داشت. می توانید از دانشگاه محل اقامت خود کارت شناسایی دانشجویی بگیرید یا یک کارت بین المللی (به نام ISIC) بگیرید.

استفاده از حمل و نقل عمومی برای تحصیل در مجارستان 

در مجارستان، دانشجویان می توانند تا 50 درصد از هزینه های حمل و نقل را تخفیف بگیرند. برای خرید بلیت جایزه دانشجویی باید کارت دانشجویی معتبر همراه داشته باشید در غیر این صورت جریمه می شوید. متاسفانه محدودیت هایی برای دانشجویان مبادله ای وجود دارد و از شرکتی به شرکت دیگر متفاوت است. برای تحصیل در مجارستان، پیشنهاد می شود که ابتدا اطلاعات و مشاوره های لازم را از 20پیمنت دریافت کنید.

تحصیل در مجارستان

مزیت های بوداپست 

بوداپست، به عنوان پایتخت مجارستان، حمل‌ونقل عمومی بسیار خوبی دارد و حتی در شب، می‌توانید به هر نقطه‌ای برسید. خطوط مترو، خطوط تراموا، راه‌آهن حومه‌ای، اتوبوس، واگن برقی، اتوبوس شبانه و غیره همگی توسط یک شرکت اداره می‌شوند، بنابراین برای هر وسیله حمل‌ونقلی تنها به یک گذرنامه نیاز دارید.

گزینه تخفیف واقعی، مجوز ماهانه بوداپست برای دانشجویان 3900 فوت است. یک مجوز سه ماهه برای دانشجویانی که تحصیل در مجارستان را انتخاب کرده اند، وجود دارد که با اعتبار 100 روزه بوده و هزینه آن 11500 فورینت است. اگر بازدیدکنندگانی دارید که دانشجو نیستند، می‌توانند یک پاس 14 روزه به قیمت 6500 فورینت بخرند.

پیشنهاد مطالعه:تحصیل در فنلاند

هزینه های رفت و آمد در مجارستان

راه‌آهن مجارستان می‌تواند مفید باشد اگر با قطار به مجارستان بیایید یا سفر طولانی‌تری در این کشور داشته باشید. آنها بلیط های دانشجویی را نیز ارائه می دهند، اما کارت شناسایی دانشجویی بین المللی را نمی پذیرند، فقط کارت شناسایی از دانشگاه های محل اقامت شما مورد قبول است. اما متأسفانه خطوط، معمولاً تأخیر بیشتری دارند.

یافتن محل اقامت در مجارستان

محل اقامت یکی از مهم ترین چیزهایی است که هنگام رفتن به خارج از کشور و تحصیل در مجارستان باید برای آن برنامه ریزی کنید. بسته به دانشگاه، ممکن است در خوابگاه ها یا اقامتگاه های دانشجویی اقامت داشته باشید، اما اگر اینطور نیست، دانشگاه می تواند به شما کمک کند تا مکانی برای اجاره پیدا کنید.

اگر دانشگاه دارای بخش ESN (شبکه دانشجویی) باشد، آنها می توانند در مورد محل اقامت و همچنین سایر مشکلاتی که ممکن است داشته باشید به شما کمک کنند. هزینه اقامت ماهانه در محدوده میان 360 تا 750 یورو است. در دبرسن، ممکن است بتوانید یک خوابگاه با 150 تا200 یورو در ماه بگیرید. در پچ، خوابگاه‌های بیشتری برای دانشجویان خارجی وجود دارد که 100 تا 150 یورو در ماه است.

در بوداپست برای تحصیل در مجارستان ، به سختی می توانید مکان های خوابگاه را دریافت کنید. می‌توانید خوابگاه‌ها را بررسی کنید، به تنهایی یا با تعداد بیشتری از دانش‌آموزان یک آپارتمان اجاره کنید. دانشگاه‌های بزرگ‌تر بخش‌های ESN خود را دارند، که در آن آپارتمان‌های 1 اتاقه از 320 یورو در ماه اجاره دریافت می‌کنند، یا می‌توانید اتاق‌های مسطح بیشتری را با سایر دانشجویان برای تخفیف کمتر از 170 یورو اجاره کنید.

تحصیل در مجارستان

تنظیم بیمه درمانی برای تحصیل در مجارستان

هنگامی که در خارج از کشور هستید، باید بدانید در صورت نیاز به کمک پزشکی به کجا می توانید مراجعه کنید. به عنوان یک دانشجوی بین المللی، می توانید کارت بیمه اجتماعی بین المللی (EHIC) درخواست کنید. با استفاده از این کارت با همان شرایط و هزینه ای که افراد بیمه شده در این کشور دارند درمان خواهید شد. ضمن آن که برخی از دانشگاه های این کشور، خود بخش درمانی ساده ای دارند که در بیماری های سبک درمان را خواهند داشت.

در نظر داشته باشید که می توانید برای تحصیل در مجارستان ، دریافت ویزای دانشجویی این کشور و موضوع ارز و اقامت خود در مجارستان ، می توانید از خدمات 20پیمنت بهره مند شوید. تیم مجرب و متعهد 20پیمنت در مسیر مهاجرت تحصیلی، شما را یاری خواهند کرد تا تجربه ای زیبا از دوره زندگی و تحصیل خود در مجارستان داشته باشید.
 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد