تحصیل در چین

تحصیل در چین

توسط : تیم محتوا
1,579

برنامه ریزی برای تحصیل در چین آسان تر از آن چیزی است که فکر می کنید. این کشور آسیایی به دلیل امکانات آموزشی عالی، مدارک علمی و فناوری مشهور و بیش از 30 مؤسسه آموزش عالی رتبه برتر در سال های گذشته محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. چین از نظر فرهنگ و سنت نیز برای دانشجویان بین المللی جذاب است.

شرایط مناسب تحصیل در کشور چین 

سرمایه گذاری در آموزش عالی در چین در سال های اخیر بسیار زیاد بوده است و آن را به یک انتخاب جذاب برای دانشجویانی که به دنبال تحصیل در خارج از کشور هستند، تبدیل کرده است. تعداد مؤسسات آموزش عالی در چین در دهه گذشته دو برابر شده است و در حال حاضر تقریباً 3000 مؤسسه وجود دارد.

چین که مصمم است دانشگاه هایش در سطح جهانی شناخته شوند، پروژه 211 را در سال 1995 راه اندازی کرد تا بر روی آوردن 100 دانشگاه خود به خط مقدم آموزش عالی تمرکز کند. از طریق یک پروژه اضافی، لیگی به نام "C9" به طور خاص برای مؤسساتی که قصد ارائه آموزش نخبگان را دارند، ایجاد شد. این سرمایه گذاری و نوسازی تحصیلات دانشگاهی در چین باعث شده است که آن را به یک انتخاب محبوب تر برای دانشجویان بین المللی که به دنبال تحصیل در چین هستند، تبدیل کرده است.

تحصیل در چین

چرا تحصیل در چین

شش دانشگاه چینی در بین 100 دانشگاه برتر در رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS در سال 2019 رتبه بندی شده اند. به طور کلی، 40 موسسه چینی رتبه بندی شده اند. در حال حاضر نزدیک به 500000 دانشجوی بین المللی در دانشگاه های چین تحصیل می کنند که اکثر دانشجویان بین المللی از ژاپن، ایالات متحده، تایلند، کره جنوبی و هند هستند.

تعداد دانشجویان بین المللی به لطف طرح جدید بهبود یافته بورسیه دولت افزایش یافته است، که نزدیک به 60000 دانشجو از خارج از کشور کمک مالی دریافت کردند. علاوه بر این، دولت متعهد به بهبود تعداد و دامنه مدارک به زبان انگلیسی موجود است. این در حال حاضر 63 درصد در پنج سال گذشته افزایش یافته است.

پیشنهاد مطالعه:تحصیل در مجارستان

آموزش چین در مقابل دیگر کشورها

تحصیل در چین تجربه ای متفاوت از تحصیل در یک کشور غربی را فراهم می کند. اولین موردی که باید در نظر گرفت رویکرد آموزش و یادگیری است. به خوبی شناخته شده است که فرهنگ شرقی روش تدریس روشنی را با تمرکز بر حفظ واقعیت ها توسط دانش آموزان ترجیح می دهد. این رویکرد در آموزش عالی چین از طریق این واقعیت منعکس شده است که 95٪ ارزیابی در برنامه های مقطع کارشناسی از طریق آزمون امتحانی است.

علاوه بر تفاوت در سیستم های آموزشی، تفاوت های زیادی در فرهنگ چین در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی وجود دارد. به عنوان یک کشور پرجمعیت، شهرهای بزرگ چین مملو از جمعیت هستند و گاهی اوقات این می تواند طاقت فرسا باشد. با این حال، هنگامی که خود را با این سازگار کنید، می‌توانید با تحصیل در چین ، از فرهنگ پویایی که می‌توانید تجربه کنید، رضایت داشته باشید. اگر می خواهید تجربه غربی بیشتری داشته باشید، به هنگ کنگ بروید. به عنوان یک مستعمره سابق بریتانیا، برای دانشجویان بین المللی تجربه ای دلنشین ارائه می دهد.

در حال حاضر 20 شهر بزرگ در چین وجود دارد که بیش از سه میلیون نفر جمعیت دارند. اگر از شهرهای شلوغی که گزینه ها و فرصت های زیادی را ارائه می دهند لذت می برید، تحصیل در شانگهای، پکن یا هنگ کنگ می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. از دیگر شهرهای محبوب جامعه بین المللی دانشجویان می توان به چنگدو، کونمینگ و تیانجین اشاره کرد.

تحصیل در چین

برترین دانشگاه های چین

تعدادی از موسسات برتر در سراسر چین وجود دارد. برخی از دانشگاه های برتر عبارتند از:

دانشگاه  Tsinghua: این دانشگاه در پکن واقع است. در رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS در سال 2019، در رتبه هفدهم جهان قرار گرفت. حدود 46000 دانشجو در این دانشگاه وجود دارد که تقریباً 3000 نفر از آنها بین المللی هستند. موضوعات برتر عبارتند از مهندسی، معماری و علم مواد که برای تحصیل در چین انتخاب مناسبی است.

دانشگاه پکن : یک دانشگاه معتبر همچنین در لیگ C9 است. تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی هر ساله ثبت نام می کنند. در رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS در سال 2019 در رتبه 30 جهان قرار گرفت. به دلیل معماری سنتی چینی خود در محوطه دانشگاه مشهور است. موضوعات برتر عبارتند از زبان شناسی، دندانپزشکی، شیمی و علوم مواد که در چین انجام می شود.

دانشگاه فودان : این دانشگاه در شانگهای واقع شده است. این یکی از سه دانشگاه برتر است که در رتبه بندی جهانی  چهل و چهارم قرار دارد. فودان به عنوان یک مدرسه بسیار انتخابی مشهور است و در حال حاضر حدود 32000 دانشجو در این دانشگاه تحصیل می کنند. موضوعات برتر تحصیل در چین عبارتند از سیاست، تجارت، زبان های مدرن، شیمی و علوم مواد که در سطحی عالی تدریس می شوند

از دیگر دانشگاه های چین که می توانید برای تحصیل در نظر بگیرید شامل دانشگاه ژجیانگ ، دانشگاه پکن، شیان جیائوتنگ-دانشگاه لیورپول ، دانشگاه Tsinghua، دانشگاه شیامن، موسسه فناوری پکن که تماما در رتبه های مناسبی واقع شده اند.

پیشنهاد مطالعه:تحصیل در قبرس

درخواست پذیرش تحصیل در چین 

برای تصمیم گیری برای مدرک تحصیلی،  باید درخواست دهید. می توانید مدارک جالب و کاملاً منحصربفرد زیادی پیدا کنید، اما باید زمان کافی را صرف تحقیق کنید و تمام اطلاعات را با دقت بخوانید. بررسی کنید تا مدارک ارائه شده، با شرایط تنظیم شده دانشگاه تطابق داشته باشد. پذیرش بر اساس نمرات بالای مدرسه فارغ التحصیل قبلی شما است.

چین محدودیتی را برای سن دانشجویان در هنگام درخواست تعیین کرده است. اکثر دانشگاه ها دانشجویان بالای 30 سال را برای مدرک لیسانس و بالای 40 سال را برای مدرک کارشناسی ارشد و دکترا نمی پذیرند. حداقل برای سه دانشگاه اقدام کنید و شانس خود را برای پذیرش افزایش خواهید داد.

فرصت های بورسیه تحصیل در چین را بررسی کنید. شما همچنین می توانید برای کمک هزینه تحصیلی خود در خارج از کشور برای تحصیل در پورتال های تحصیلی اقدام کنید.

تحصیل در چین

محل درخواست

با توجه به فرآیند درخواست، دانشگاه های چین به دانشجویان بین المللی اجازه می دهند یکی از گزینه ها را انتخاب کنند. برای بسیاری، ساده‌ترین و راحت‌ترین راه درخواست آنلاین، مستقیماً در وب‌سایت دانشگاه مورد علاقه‌تان است. همچنین می توانید برای تحصیل در این کشور ، از طریق CUCAS اقدام کنید. این یک پلتفرم درخواست آنلاین است که به شما امکان می دهد برای هر دانشگاه چینی درخواست دهید. این واسطه ای میان دانشگاه و دانشجو خواهد بود.

یا آنکه از طریق CUAC درخواست دهید. می توانید برای یک دانشگاه چینی درخواست دهید، اما این وب سایت یک مشاور آنلاین و راهنمای حرفه ای نیز هست و به شما کمک می کند تا تصمیم درستی در مورد تحصیل خود در چین بگیرید.

شما می توانید درخواست های خود را با کمک دوستان خود که در حال حاضر در همان دانشگاه چینی که می خواهید درخواست دهید، ارسال کنید. آنها به راحتی می توانند تمام اطلاعات مربوط به مدارک درخواستی لازم را دریافت کنند. 

پیشنهاد مطالعه:تحصیل در فنلاند

الزامات زبان برای درخواست دانشگاه چین

اگر می خواهید برای مدرک زبان انگلیسی درخواست دهید، آزمون های زبان پذیرفته شده عبارتند از تافل iBT ، آیلتس آکادمیک که برای یک برنامه آموزش زبان چینی، آزمون های HSK پذیرفته می شود که شامل :

HSK Elementary : برای مدارک علوم، مهندسی و پزشکی

HSK Intermediate : برای بقیه مقاطع تحصیلی (مانند هنرهای لیبرال، اقتصاد، مدیریت و موارد دیگر)

مدارک مورد نیاز درخواست دانشگاه

برای تحصیل در چین و ارسال درخواست پذیرش خود، لازم است که مدارکی همچون عکس پاسپورت ، فتوکپی پاسپورت معتبر، فتوکپی ویزای معتبر، کارت شناسایی شخصی، گواهی سلامت، گواهی عدم سوء پیشینه کیفری، گواهی مهارت زبان چینی/انگلیسی، ضمانت نامه (والدین یا قیم قانونی دانش آموز بیانیه ای را امضا می کنند که تأیید می کند او مسئولیت دانشجو را برای رعایت قوانین و مقررات چین و دانشگاه بر عهده می گیرد) ، مدرکی که نشان می دهد می توانید از تحصیل خود در چین حمایت کنید، گواهی دیپلم از آخرین مدرسه فارغ التحصیل و کارنامه تحصیلی از آخرین مدرسه فارغ التحصیل که بسته به نیازهای خاص هر دانشگاه یا برنامه تحصیلی، ممکن است مدارک بیشتری مورد نیاز باشد.

برچسـب هـا : دانشگاهی ، تحصیل در چین
لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد
avatar
2 سال قبل

برا من وقت سفارت میتونید رزرو کنید؟

avatar

سلام خانم سارا لویی عزیز، سفارش ثبت نمائید تا توسط کارشناسان بررسی گردد. باتشکر