دانشگاه ها و کالج های برتر ترکیه

دانشگاه ها و کالج های برتر ترکیه

توسط : تیم محتوا
1,633

دانشگاه هایی که دارای رتبه های برتر و با شهرت گسترده هستند، در ترکیه واقع شده اند و در سراسر جهان به دلیل سیستم آموزشی برتر شناخته شده اند. ترکیه چندین مدرسه و کالج با رتبه های عالی برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، لیسانس یا دکترا دارد که بدین ترتیب می توانید در برخی از بهترین دانشگاه های ترکیه و شناخته شده‌ترین دانشکده‌های حقوق، دانشکده‌های بازرگانی، دانشکده‌های مهندسی و دانشکده‌های پزشکی شرکت خواهید کرد. 

دانشگاه ها و کالج های برتر ترکیه

بهترین دانشگاه های ترکیه 

ترکیه به لطف برنامه های تحصیلی مقرون به صرفه، تعداد زیادی از لیسانس ها و کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی و بورس های تحصیلی متعدد که هزینه های تحصیل، اقامت، مراقبت های بهداشتی و حتی هزینه های سفر را پوشش می دهد، جذاب است. 

ترکیه، در میان کشورهای جهان با بالاترین نرخ دسترسی به تحصیلات عالی است. سیستم آموزش عالی آن از روند اروپایی بولونیا پیروی می کند، بنابراین مدرکی که در دانشگاهی در ترکیه کسب می کنید در تمام اروپا به رسمیت شناخته می شود. 

پس از تکمیل مدارک تحصیلی در بهترین دانشگاه های ترکیه ، دانشجویان بین المللی می توانند برای مجوز کار درخواست دهند زیرا ویزای دانشجویی آنها منقضی می شود. به آنها اجازه اقامت موقت داده می شود تا بلافاصله پس از فارغ التحصیلی به دنبال کار بگردند. 

برترین دانشگاه های ترکیه برای دانشجویان بین المللی

دانشگاه کانکایا

دانشگاه چانکایا یک دانشگاه جوان و خصوصی است که در آنکارا واقع شده است. این دانشگاه برتر ترکیه برای دانشجویان بین المللی است که شامل مجموعه ای جامع از رشته ها از جمله معماری، مهندسی، اقتصاد، هنر و علوم و حقوق است. برنامه های تحصیلی در دانشگاه چانکایا عمدتاً به زبان انگلیسی است تا دانشجویان بین المللی بتوانند بهترین استفاده را از تدریس و تحقیق خود ببرند. برای کسانی که زبان بین المللی را یاد می گیرند، این دانشگاه به عنوان بهترین دانشگاه های ترکیه دارای یک مدرسه مقدماتی انگلیسی اختصاصی است. تحقیقات در چانکایا در حال حاضر بر کارآفرینی و مطالعات زنان تمرکز دارد.

علاوه بر برنامه های با کیفیت بالا در همه سطوح، آنچه این دانشگاه را از سایرین متمایز می کند پردیس برنده جایزه آن است که در سال 2011 افتتاح شد. این دانشگاه شامل یک کتابخانه مدرن، آزمایشگاه های علمی درجه یک، یک مرکز ورزشی اختصاصی، و اتوبوس های مستقیم به شهر است. 

پیشنهاد مطالعه:مزیت دانشگاه های کلمبیا

دانشگاه کوچ

دانشگاه کوچ، یکی از بهترین دانشگاه‌های ترکیه برای دانشجویان بین‌المللی است که آغاز کار خود را از ساختمان‌های کارخانه‌ای که به کلاس‌های درس تبدیل شده است، ردیابی می‌کند. این پردیس دارای دانشکده‌های علوم اجتماعی و انسانی، اقتصاد، پرستاری و پزشکی، علوم اداری و مهندسی است. دانشگاه کوچ بزرگترین دریافت کننده جوایز تحقیقاتی ملی و کمک های مالی است. آنها با 132 آزمایشگاه تحقیقاتی به توسعه علمی، اجتماعی و اقتصادی ترکیه کمک می کنند.

کلاس ها در دانشگاه کوچ به زبان انگلیسی تدریس می شوند، به استثنای چند مورد در برنامه های پرستاری و حقوق که به زبان رسمی ترکیه است. این دانشگاه همچنین با دانشگاه های خارج از کشور مانند دانشگاه کالیفرنیا، دانشگاه کرنل، دانشگاه جورج تاون و بسیاری دیگر همکاری می کند.

دانشگاه Hacettepe

دانشگاه Hacettepe یک مؤسسه عمومی بسیار مورد توجه است، به ویژه هنگامی که صحبت از پزشکی و علوم زیستی می شود. پردیس اصلی در شهر قدیمی آنکارا دانشکده پزشکی مشهور جهانی خود را در خود جای داده است. همچنین از بهترین دانشگاه‌های ترکیه است و شامل دانشکده های دندانپزشکی و داروسازی و مراکز زیست پزشکی و چندین موسسه بهداشتی می باشد. 

در پردیس Beytepe، می توانید دانشکده های اقتصاد، آموزش، علوم طبیعی، مهندسی، هنرهای زیبا، ادبیات و علوم ورزشی را بیابید. همچنین دارای یک هنرستان، پنج هنرستان و 104 مرکز تحقیقاتی است. دوره های آموزشی در Hacettepe به دو زبان ترکی، انگلیسی، آلمانی و فرانسوی تدریس می شود. این دانشگاه از بین‌المللی شدن در هر سطح مدرکی پشتیبانی می‌کند و بیش از 500 قرارداد دوجانبه با دانشگاه‌های سراسر جهان دارد.

دانشگاه ها و کالج های برتر ترکیه

دانشگاه سابانچی

دانشگاه سابانچی از بهترین دانشگاه‌های ترکیه و یک دانشگاه جوان و متمایز است که با رویکردی میان رشته ای در آموزش طراحی شده است. بنیاد سابانچی آن را در سال 1995 پس از یک فرآیند گسترده بررسی بهترین سیستم های آموزشی در سراسر جهان تأسیس کرد. سبک تدریس آنها شامل دو مرحله است.

 ابتدا، دانش‌آموزان یک سال توسعه بنیادها را تکمیل می‌کنند که شروع جامعی را ارائه می‌دهد. آنها سپس به سمت دوره های دانشگاهی حرکت می کنند که آنها را برای مشاغل مختلف آماده می کند. در دانشگاه سابانچی سه دانشکده وجود دارد که شامل مهندسی و علوم طبیعی، هنر و علوم اجتماعی و مدیریت است.

پیشنهاد مطالعه:لیست بهترین دانشگاه های انگلستان

دانشگاه سابانچی در رتبه بندی های مختلف به عنوان کارآفرین ترین و نوآورترین دانشگاه ترکیه معرفی شده است. این عناوین درست باقی می مانند، زیرا کارهای تحقیقاتی آنها بر تمام زمینه های توسعه اجتماعی، از جمله توسعه سیاست، فناوری های تولید و حل تعارض متمرکز است.
دانشگاه بیلکنت

دانشگاه بیلکنت یکی از بهترین دانشگاه های ترکیه برای دانشجویان بین المللی است. نام Bilkent مخفف bilim kenti است که به معنای شهر علم ترجمه شده است و از طیف گسترده رشته های آن قابل مشاهده است. این دانشکده شامل نه دانشکده است که شامل آموزش، مدیریت بازرگانی، علوم انسانی و ادبیات، مهندسی و حقوق می باشد. برنامه های این دانشکده ها همگی به زبان انگلیسی تدریس می شوند. دارای هیئت علمی بین المللی از بیش از 40 کشور در سراسر جهان و تعداد فزاینده ای از دانشجویان بین المللی است.

رشته‌های آکادمیک گسترده دانشگاه بیلکنت با چندین باشگاه و فعالیت‌هایی که میزبان آن است، متعادل می‌شود. دانش‌آموزان می‌توانند با باشگاه‌های ورزشی اختصاصی، کنفرانس‌ها و سخنرانی‌های مکرر، نمایشگاه‌های هنری و فرهنگی، و رویداد سالانه می‌فست یا یک رویداد موسیقی هفتگی شرکت کنند.

دانشگاه ها و کالج های برتر ترکیه

دانشگاه بوغازیچی

دانشگاه بوغازیچی در ابتدا به عنوان کالج رابرت، یک دانشگاه آمریکایی توسط خیرین و مبلغان در ترکیه در سال 1863 تأسیس شد. امروزه، این دانشگاه از بهترین دانشگاه‌های ترکیه است و کاملاً تحت مدیریت ترکیه است اما روابط قوی با سیستم دانشگاهی آمریکا دارد. 

دانشگاه بوغازیچی بیشترین متقاضی را در کنکور سراسری دارد. در این دانشگاه برتر ترکیه، دانشجویان می توانند برنامه های شناخته شده ای مانند مهندسی کامپیوتر، مهندسی صنایع، و مهندسی برق و الکترونیک را دنبال کنند. علاوه بر مهندسی، علوم اجتماعی و آموزش نیز رشته های مورد علاقه بسیاری از دانشجویان داخلی و بین المللی است.

زندگی دانشجویی دانشگاه بوغازیچی مملو از رویدادهای تفریحی و فرهنگی مانند فستیوال موسیقی تاسودا و یک جشنواره ورزشی بین‌المللی هر بهار است. دانشجویان در هر یک از ده خوابگاه، از ساختمان‌های تاریخی گرفته تا ساختمان‌های مدرن که ابزارهای پایداری مانند پانل‌های خورشیدی و جمع‌آوری فاضلاب را در خود جای داده‌اند، اقامت دارند.

پیشنهاد مطالعه:برترین دانشگاه ها و کالج های روسیه

دانشگاه اوزیگین

دانشگاه Ozyegin، یکی از بهترین دانشگاه‌های ترکیه و دانشگاهی جوان است که توسط میلیاردر ترک Husnu Ozyegin برای ایجاد یک دانشگاه تحقیقاتی کارآفرینی مقرون‌به‌صرفه تأسیس شده است. با الگوبرداری از کمبریج و MIT، چشم اندازی برای یک تجربه دانشجویی متحول کننده دارد. دانشکده های دانشگاه شامل معماری و طراحی، مهندسی، بازرگانی، علوم اجتماعی و حقوق هستند. همچنین دارای مدارسی است که برنامه های پرواز حرفه ای، غذا و هنرهای آشپزی و زبان های مدرن را ارائه می دهند. می توانید برای ارسال درخواست پذیرش خود در بهترین دانشگاه های ترکیه ، از طریق 20پیمنت اقدام کنید.
 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد