ثبت نام در آزمون جی مت GMAT

ثبت نام در آزمون جی مت GMAT

توسط : تیم محتوا
1,524

کسانی که در مراکز آموزشی بازرگانی و برای کسب رتبه در برنامه‌های کسب‌وکار انتخابی خود رقابت می‌کنند، باید نمره فوق‌العاده و قابل قبولی را در آزمون پذیرش مدیریت فارغ‌التحصیلان جی مت، دریافت کنند تا شانس پذیرش آنها را بهبود ‌بخشد. این در حالی  است که اکثر مدارس بازرگانی از یک فرآیند بررسی جامع استفاده می‌کنند و همه بخش‌های یک برنامه را برای ترسیم تصویری کامل از هر متقاضی در نظر می‌گیرند، نمره آزمون نقش مهمی دارد. امتیاز آزمون GMAT ، شاخص قوی است که نشان می دهد آیا فردی از نظر تحصیلی برای مدرسه بازرگانی آماده است، بنابراین کمیته های پذیرش آن را بسیار جدی می گیرند. در صورتی که متقاضی هستید، می توانید برای ثبت نام در آزمون جی مت GMAT ، از طریق 20پیمنت اقدام کنید.

پیشنهاد مطالعه:مهاجرت تحصیلی به آلمان با یونی اسیست

GMAT چیست؟

GMAT یک امتحان ورودی مدرسه بازرگانی است که تقریباً 3 ساعت و نیم طول می کشد و شامل چهار جزء است. یک ارزیابی نوشتاری تحلیلی که تفکر انتقادی و مهارت های ارتباطی را می سنجد. همچنین یک بخش استدلال یکپارچه که نشان می دهد دانش آموزان تا چه اندازه می توانند داده ها را تجزیه و تحلیل کنند و اطلاعات نمایش داده شده در قالب های مختلف را تفسیر کنند.

از سویی دیگر، بخش استدلال کمی است که تعیین می کند آیا دانش آموزان توانایی های ریاضی و سواد عددی قوی دارند یا خیر. ضمن آنکه بخش استدلال شفاهی که مهارت‌های درک مطلب و توانایی‌های ویرایش را سنجش می کند و اینکه آیا کسی می‌تواند استدلال‌های نوشتاری را معنا کند.

ثبت نام در آزمون جی مت GMAT

پخش ویدئو

داوطلبان این آزادی را دارند که چگونه امتحان را شروع کنند، از بخش کمی، شفاهی یا نوشتاری شروع کنند. با ثبت نام در آزمون جی مت که آگاهانه برای ارزیابی مهارت هایی طراحی شده است، بیشترین ارتباط را با مدرسه کسب و کار دارند. این یک آزمون استدلال کاربردی است که فقط در مورد دانش افراد در این زمینه نیست، بلکه در مورد این است که شما با دانش خود چه کاری می توانید انجام دهید و چگونه می توانید آن را به روشی متفکرانه در طول مدرسه کسب و کار به کار ببرید. به آنچه که تاجران روزانه انجام می دهند نزدیک تر است. 

پیشنهاد مطالعه:دانشگاه ها و کالج های برتر ترکیه

نمرات آزمون GMAT معمولی 

شرکت کنندگان در آزمون GMAT که آزمون را تکمیل می کنند باید انتظار دریافت پنج نمره از جمله نمرات بخش برای نوشتن تحلیلی، استدلال یکپارچه، استدلال کمی و استدلال کلامی را داشته باشند، به علاوه یک نمره کل که بر اساس عملکرد در بخش های کلامی و کمی است.

با ثبت نام در آزمون جی مت و شرکت در این آزمون، نمرات از 0 تا 6 در ارزیابی نوشتاری تحلیلی است که با افزایش نیم امتیاز درجه بندی می شود و از 1 تا 8 در بخش استدلال یکپارچه که دارای 8 نمره ممکن است که همه آنها اعداد کامل هستند، گسترش می یابد. 

هر دو بخش استدلال کمی و استدلال کلامی دارای حداقل نمره 0 و حداکثر نمره 60 هستند، اما نمرات زیر 6 و بالاتر از 51 نادر است. مجموع نمرات GMAT از حداقل 200 تا حداکثر 800 متغیر است و در فواصل 10 امتیازی گزارش می شود. مجموع نمرات منظور شده در این آزمون، مطابق با دقت پاسخ‌ هر شرکت‌کننده به سؤالات بخش‌های شفاهی و کمی GMAT است و هم مطابق با میزان دشواری سؤالاتی است که به آن ها پاسخ می دهد.

 ثبت نام در آزمون جی مت GMAT

فرمت سازگار با کامپیوتر GMAT چگونه کار می کند؟

پس از ثبت نام در آزمون جی مت ، بخش‌های استدلال کمی و کلامی آزمون GMAT هر کدام با یک سوال در مورد سختی متوسط شروع می‌شوند. سپس، سختی سوالات به طور مداوم بسته به دقت آزمون‌دهنده متفاوت است. بنابراین، اگر آزمون‌دهنده سؤالی را به درستی دریافت کند، معمولاً سؤال سخت‌تری در مرحله بعدی ظاهر می‌شود. این در حالی است که چانچه پاسخ نادرستی به سوالی داده شود، سوال بعدی، آسان تر خواهد بود. در پایان آزمون، رایانه امتیازی را بر اساس اینکه آیا آزمون‌دهنده قادر به پاسخگویی دقیق به سؤالات سخت بوده است، محاسبه می‌کند.

GMAT چه تفاوتی با GRE دارد؟

یکی از مهم ترین تمایز بین آزمون های GMAT و GRE ، این است که GMAT به طور خاص با در نظر گرفتن مدارس کسب و کار ایجاد شده است، در حالی که دومی برای استفاده عمومی تر در انواع مختلف دانشکده های تحصیلات تکمیلی طراحی شده است. بخش شفاهی GRE به طور کلی سخت تر از بخش شفاهی در GMAT است، در حالی که بخش کمی در GMAT معمولاً سخت تر از بخش GRE است.

پیشنهاد مطالعه:چاپ مقالات در مجلات خارجی و پرداخت هزینه آن

GMAT کجا و هر چند وقت یکبار ارائه می شود؟

مراکز آزمون GMAT در سراسر جهان وجود دارد و شرکت کنندگان می توانند مراکز آزمون مناسب را در بخش یافتن یک مرکز تست از وب سایت mba.com شناسایی کنند. هنگامی که ثبت نام در آزمون جی مت را انجام می دهید، آزمون GMAT هر 16 روز تقویمی یک بار گرفته شود و حداکثر پنج بار در یک دوره زمانی 12 ماهه تکمیل شود. شرکت کنندگان در آزمون GMAT یک محدودیت مادام العمر برای تعداد دفعات شرکت در آزمون دارند و حداکثر 8 تلاش مجاز است. در نظر داشته باشید که هزینه شرکت در GMAT نیز متناسب با محل آزمون، متفاوت است.

مهارت های قابل ارزیابی در آزمون GMAT 

بخش استدلال یکپارچه، برای ارزیابی تجزیه و تحلیل داده های متقاضی و مهارت های حل مسئله طراحی شده است. دو مجموعه مهارت که برای بسیاری از کارفرمایان فارغ التحصیل MBA مهم است. بخش IR ، که با ورودی مدارس بازرگانی و استخدام‌کنندگان شرکتی توسعه یافته است، به طور خاص مهارت‌های دنیای واقعی مرتبط با بازار کار امروزی را اندازه‌گیری می‌کند، از جمله ترکیب داده‌ها از منابع متعدد، سازمان‌دهی داده‌ها برای مشاهده روابط و قضاوت بر اساس آن‌ها که سنجش می شود.

ثبت نام در آزمون جی مت GMAT

چرا مدارس کسب و کار از GMAT استفاده می کنند؟

ثبت نام در آزمون جی مت دارای مراحل ساده ای است. مدارس کسب و کار از نمرات GMAT برای سنجش اینکه آیا دانشجویان MBA مهارت های لازم برای برتری در دوره های سخت را دارند یا خیر استفاده می کنند. آنها می‌خواهند قبل از شروع دوره ها، ثابت کنند که یک متقاضی واقعاً از تمام ارزیابی های آنان عبور می‌کند و بنابراین GMAT به آن‌ها کمک می‌کند تا با سطحی از اطمینان تصمیم بگیرند. بنابراین، نمره GMAT تنها یکی از مؤلفه های مهم در یک برنامه MBA است.

در حالی که GMAT مهم است، اما در واقع، یک جزء واحد از برنامه بزرگتری است. نمره GMAT و دوره های آکادمیک دیگر، اغلب دست به دست هم می دهند تا بینشی در مورد پتانسیل داوطلب برای موفقیت تحصیلی فراهم کنند. شما هم می توانید برای ثبت نام در آزمون جی مت ، از طریق 20پیمنت اقدام کنید.
 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد