تحصیل در هند

تحصیل در هند

توسط : تیم محتوا
1,585

هند، کشوری به تمام معنا وسیع است. از جمعیت بیش از یک میلیاردی، تا شهرهای وسیع، تا حومه های باز و به ظاهر بی پایان، این کشور، قطعاً موقعیت شبه قاره خود را به دست آورده است. هند خانه ده ها جامعه، زبان و چندین دین است. هند در سال 1948 به دلیل قدرت جنبشی که توسط مهاتما گاندی آغاز شد، از بریتانیا مستقل شد. امروز هند یک قدرت بزرگ در آسیا است و در راه تبدیل شدن به یک قدرت جهانی مانند چین یا آلمان است. که تحصیل در هند را برای بسیاری از دانشجویان بین المللی جذاب می کند.

تحصیل در هند

شرایط تحصیل در هند 

همچنین این گذشته استعماری هند است که تضمین می کند زبان انگلیسی در بسیاری از دانشگاه های این کشور، گسترده است. در کنار زبان هندی، زبان انگلیسی نیز رسمیت دارد. بیشتر هندی ها به این دو زبان و همچنین یک یا چند زبان منطقه ای و اقلیت در کشور مانند پنجابی، گجراتی و بنگالی صحبت می کنند.

چیزی که هند را به مکانی جذاب برای تحصیل در هند تبدیل می کند این است که کشوری در حال پیشرفت است. پیشرفت‌های تکنولوژیکی بزرگ ظاهراً هر روز در هند انجام می‌شود، با این حال این کشور، هنوز یک کشور در حال توسعه با فقر و مسائل اجتماعی زیادی است. این کشور در حال ثروتمندتر شدن و کسب قدرت بیشتر است. از همین روست که طبقه متوسط آن بیشتر شده و نرخ بی سوادی، فقر و مرگ و میر در این کشور، به شدت کاهش یافته و امید به زندگی افزایش یافته است.

ضمن آنکه این کشور به عنوان یک مقصد تحصیلی در خارج از کشور در آسیا، از نظر تجربه فرهنگ یا سبک زندگی جدید در رتبه بالایی قرار دارد. تنوع غذاها، یکی از چیزهایی است که هند به خاطر آن بیشتر در سراسر جهان شناخته می شود و یکی از جذابیت های مهم برای دانشجویان بین المللی است.

پیشنهاد مطالعه:ثبت نام در آزمون جی مت GMAT

نحوه تحصیل در هند

اگر می خواهید در مورد نحوه عملکرد سیستم آموزش عالی در هند بیاموزید، باید گفت که این کشور، با توجه به برنامه‌های خوب، شهریه‌های پایین‌تر و فرهنگ و تاریخ مشهور جهانی، مقصدی عالی برای دانشجویان مختلف است. در واقع، هند سیستم آموزشی خود را از بریتانیا به ارث برده است. اما، همانطور که نقش و جایگاه هند در جهان در طول زمان توسعه یافته و رشد کرده است، سیستم آموزشی تغییر کرده است.

آموزش عالی هند به سرعت در حال گسترش است. امروزه بیش از هزار مدرسه معتبر در هند وجود دارد. حدود پنجاه مرکز از آنها در سطح بین المللی به رسمیت شناخته شده اند. همه موسسات توسط چارچوب رتبه بندی موسسه ملی (NIRF) معتبر و رتبه بندی شده اند.

آموزش عالی هند در طول این قرن دستخوش تغییر چشمگیری شده است. از غیر استاندارد بودن به طور کامل تنظیم شده است. در نتیجه، برخی از مدارس برتر هند، اکنون در برخی از رشته‌ها با برخی مدارس آمریکایی برابری می‌کنند. که تحصیل در هند را برای بسیاری از دانشجویان بین المللی، جذاب می کند.

ضمن آنکه، برنامه های انگلیسی در هند رایج است و دامنه و دامنه وسیعی دارد. تقریباً تمام دانشگاهیان هندی، انگلیسی کامل صحبت می کنند. بسیاری از مدارس نیز، برنامه های یکسانی را ارائه می دهند. با این حال، انگلیسی به طور فزاینده ای در کلاس های آموزش عالی هند غالب می شود.

تحصیل در هند

برنامه های تحصیلی در هند

مدرک لیسانس بین سه تا پنج سال طول می کشد، بسته به موضوع و هر زمانی که صرف تحصیل در بورس می شود. مدرک کارشناسی ارشد که در هند مدرک حرفه ای نیز نامیده می شود، معمولاً یک یا دو سال طول می کشد اگر در زمینه پزشکی باشد. در مورد دکترا، زمان استاندارد بین المللی بین سه تا پنج سال طول می کشد، بسته به اینکه شما در حین تحقیق تدریس می کنید یا نه.

هزینه زندگی هنگام تحصیل در هند به طور پیوسته در حال افزایش است، اما هنوز بسیار کمتر از ایالات متحده و بسیاری از کشورهای اروپایی است. هزینه زندگی هند نیز به طور قابل توجهی کمتر از بسیاری دیگر از مقاصد تحصیلی محبوب در خارج از کشور، مانند چین، ژاپن و کره جنوبی است. 

اکثر دانشجویان بین المللی در یکی از این دو شهر دهلی نو و  بمبئی به تحصیل می پردازند. از آنجایی که هر دو هزینه زندگی نسبتاً مشابهی دارند، این هزینه ها منعکس کننده هزینه زندگی در دهلی نو خواهد بود. بعضی از مدارس بزرگتر هند دارای خوابگاه دانشجویی هستند. 

پیشنهاد مطالعه:مهاجرت تحصیلی به آلمان با یونی اسیست

اقامت در هند

اینها در هند تالارهای اقامتی نامیده می شوند. بسیاری از تالارهای اقامتی شامل خدمات آب و برق، گاهی اوقات حتی اینترنت، به عنوان بخشی از اجاره هستند. متوسط هزینه زندگی در هند 2620 دلار در ماه است. این رقم شامل اجاره بها می شود. همانطور که بسیاری از مردم محلی انجام می دهند، می توانید با خرید در بازارها و از دست فروشان خیابانی، هزینه های غذا را حتی پایین تر نگه دارید. 

اکثر دانشجویان بین المللی در طول مدت اقامت خود و تحصیل در هند ، زندگی در سالن های اقامت را انتخاب می کنند. برخی از تالارهای اقامتی دارای اتاق های خصوصی با آشپزخانه مشترک هستند. برخی دیگر بیشتر شبیه خوابگاه های آمریکایی هستند و اتاق خواب های مشترک نیز دارند.

مراقبت های بهداشتی در هند، در شهرها به ویژه در کلینیک های خصوصی در حال بهبود است. با این حال، مگر اینکه مدارک هندی داشته باشید، باید به یک کلینیک خصوصی بروید. بسیاری از این کلینیک ها حتی برنامه های پرداختی را برای روش های پرهزینه تر ارائه می دهند. مراقبت های بهداشتی در بیشتر مناطق روستایی هنوز توسعه نیافته است.

تحصیل در هند

هزینه های تحصیل در هند 

هند هم پول نقد و هم کارت محور است. همه چیز بستگی به این دارد که کجا هستید. پرداخت با کارت در شهرهای بزرگ بیشتر رایج می شود، اما در غرفه های خیابانی و در مناطق کمتر شهری، به پول نقد نیاز خواهید داشت. در خارج از شهرها، احتمالاً برای یافتن دستگاه خودپرداز با مشکل مواجه خواهید شد.

پیشنهاد مطالعه:دانشگاه ها و کالج های برتر ترکیه

در صورتی که قصد دارید برای تحصیل در هند ، برنامه ریزی کنید، می توانید از طریق 20پیمنت اقدام کرده و راهنمایی های لازم را در این خصوص، از کارشناسان مجرب 20پیمنت دریافت کنید.
 

برچسـب هـا : دانشگاهی ، تحصیل در هند
لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد