خرید از سایت DHgate

خرید از سایت DHgate

توسط : تیم محتوا
1,887

اگر قصد خرید از سایت های خارجی را دارید و به دنبال قیمت های مناسب در این گونه از سایت ها هستید، توصیه می شود تا خرید از سایت DHgate را انتخاب نمایید. زیرا قیمت‌های بسیار ارزان‌تری نسبت به آمازون، eBay و سایر خدمات مشابه دارد.\

پیشنهاد مطالعه:خرید از سایت تاوباو Taobao

آیا DHgate قانونی است؟

DHgate خود یک بازار تجارت الکترونیک قانونی است اما فروشندگان آن ممکن است چنین نباشند. زیرا مستقیماً به خریداران نمی فروشد. در عوض، به فروشندگان اجازه می دهد محصولات را از طریق پلتفرم خود بفروشند، بنابراین قبل از خرید باید درباره فروشنده تحقیق کنید.

این سایت، اساساً به عنوان یک واسطه بین خریدار و فروشنده کار می کند و بیشتر شبیه eBay یا AliExpress است اما محدود به فروشندگان در چین است. در این شرایط، فروشنده یک کالا را فهرست می کند، عکس ها، توضیحات را اضافه کرده، قیمت و گزینه های ارسال را تنظیم می کند. 

سپس خریداران سفارشات خود را ثبت می کنند و از طریق هر یک از گزینه های مختلف، پرداخت می کنند و در نهایت، فروشنده، سفارش را ارسال می کند. هنگامی که خرید از سایت DHgate  انجام می شود، این سایت، پرداخت خریدار را تا زمانی که فروشنده محصول را تحویل خریدار داده و آن را تایید نماید، نگه خواهد داشت.

خرید از سایت DHgate

Dhgate چگونه کار می کند؟

DHgate برای این فرآیند از Escrow استفاده می کند، یک پلت فرم توافقنامه مالی معروف و قابل اعتماد که برای محافظت از خریداران و فروشندگان در یک معامله طراحی شده است. بنابراین در صورتی که در حین معامله بین خریدار و فروشنده مشکلی پیش بیاید و خریدار بخواهد وجه را بازپرداخت کند، این سایت، می تواند بازپرداخت کامل یا جزئی را به خریدار ارائه دهد.

پیشنهاد مطالعه:کسب درآمد از سایت PeoplePerHour

درخواست بازپرداخت باید منصفانه و واقعی باشد. به عنوان مثال، اگر کالا را همانطور که توضیح داده شد دریافت کردید، نباید درخواست بازپرداخت کنید. با این حال، اگر مورد دریافت نشد یا آنطور که توضیح داده شده نبود، یا دلیل منصفانه دیگری داشتید، قطعاً باید درخواست بازپرداخت کنید. 

در صورتی که خرید از سایت DHgate  کامل انجام شود، این سایت، هزینه خدمات استاندارد 3٪ خود را از فروشنده دریافت می کند. پس از تکمیل تراکنش، خریدار و فروشنده هر دو بازخوردی را درباره فرآیند فروش و/یا کالای فروخته شده به یکدیگر ارائه می دهند.

خرید از سایت DHgate

آیا می توانید در DHgate مورد کلاهبرداری قرار بگیرید؟

در DHgate این امکان وجود دارد که مورد کلاهبرداری قرار بگیرید، درست مانند بازارهای دیگر مانند eBay، Aliexpress و غیره. قطعاً برخی از کلاهبرداران نیز در این سایت، راه هایی وجود دارند، اما این بدان معنا نیست که این پلتفرم کلاهبرداری است.

همانطور که قبلاً گفتم، DHgate کالاهای خود را نمی فروشد، در عوض، شما با فروشندگانی در پلتفرم آنها سروکار دارید، بنابراین باید قبل از خرید از سایت DHgate  ، در مورد فروشنده تحقیق کنید تا از کلاهبرداری دور بمانید. 

خرید از سایت DHgate

حفاظت از خریدار DHgate

کلاهبرداران همه جا هستند و در حالی که DHgate قوانین زیادی برای محافظت از خریداران و فروشندگان دارد، مسئولیت شما به عنوان یک خریدار است که مرتکب اشتباهاتی نشوید که شما را در معرض خطر کلاهبرداری قرار می دهد و نکات زیر را قبل از خرید دنبال کنید.

با پیروی از این نکات، تقریباً هرگز در DHgate توسط فروشندگان کلاهبرداری نخواهید شد. برای پیدا کردن یک فروشنده قابل اعتماد و جلوگیری از کلاهبرداری در DHgate، در اینجا 6 نکته وجود دارد که باید قبل از خرید بدانید.

1. قبل از خرید، نظرات و بازخورد مشتری را بررسی کنید.

بهترین راه برای جلوگیری از کلاهبرداری در هنگام خرید از سایت DHgate  ، این است که قبل از خرید هر چیزی، نظرات و بازخوردهای باقی مانده توسط سایر مشتریان را در صفحه محصول فروشنده بررسی کنید. این باعث می شود سفارش از DHgate بسیار کمتر نگران کننده باشد. اگر هزاران مشتری راضی در گذشته از فروشنده استفاده کرده باشند و نظرات مثبت زیادی را به جا گذاشته باشند، شانس شما برای مواجهه با مشکلات بسیار کمتر است.

علاوه بر این، شما باید به تصاویر آپلود شده توسط سایر مشتریان نگاه کنید تا تصور بهتری از ظاهر واقعی محصول داشته باشید. برای درک بهتر فروشندگان قابل اعتماد، هرگز نباید از فروشندگانی خرید کنید که بین 0 تا 50 نظر درباره محصول خود دارند، حتی اگر همه آنها مثبت باشند، زیرا ممکن است توسط خود فروشنده پست شده باشند. اگر نظرات مثبت اخیراً توسط مشتریان ارسال شده باشد، این نشانه واضحی از یک محصول عالی و فروشنده است.

2. قبل از خرید مشخصات فروشنده را بررسی کنید.

برای خرید از سایت DHgate  ، مشابه بررسی نظرات و بازخورد یک محصول خاص از فروشنده ای که مایل به خرید آن هستید، باید مشخصات فروشنده را نیز بررسی کنید. شما باید به دنبال 4 چیز در نمایه فروشنده باشید که شامل کل امتیاز بازخورد که باید 95٪ یا بالاتر باشد، مرور امتیاز ، امتیاز سرویس و سال تاسیس فروشگاه خواهد بود.

با این حال، لزومی ندارد همیشه از فروشندگانی خرید کنید که نشان Merchant Top یا Merchant ممتاز دارند، اما این نکته توصیه می‌شود. زیرا این نشان‌ها تنها در صورتی توسط DHgate اعطا می‌شوند که فروشندگان خدمات عالی و محصولات باکیفیت را به مشتریان خود ارائه دهند.

3. قبل از دریافت سفارش، تحویل را تایید نکنید.

همانطور که می دانیم، DHgate تا زمانی که خریدار سفارش را بررسی و تحویل را تأیید نکند، پرداختی را به فروشندگان آزاد نمی کند. بنابراین هنگام خرید از سایت DHgate  ، کاملا سفارش خود را بررسی کنید. بنابراین، هرگز نباید تحویل سفارش خود را از حساب خود تأیید کنید تا زمانی که سفارش را دریافت کرده اید.

اگر سفارش مطابق شرح نیست یا سفارش را دریافت نکرده‌اید، می‌توانید به فروشنده مراجعه کنید و مشکلی را که دارید بپرسید و اگر فروشنده مشکل شما را حل نکرد، می‌توانید با فروشنده اختلاف نظر ایجاد کنید. 

پیشنهاد مطالعه:سایت های فریلنسری وبلاگ نویسی

4. هرگز با فروشنده خارج از DHgate معامله نکنید.

اگر فروشنده ای از شما بخواهد که به جای DHgate مستقیماً برای آنها پول ارسال کنید، این نشانه واضحی است که ممکن است فروشنده از شما کلاهبرداری کند. همچنین برخلاف دستورالعمل‌های این سایت است و آنها به وضوح اشاره کردند که اگر مستقیماً به جای DHgate با فروشنده معامله کنید، تحت سیاست‌های حمایت از خریدار نیستید.

5. مراقب توضیحات گمراه کننده باشید.

هنگام خرید از سایت DHgate ، اکثر خریداران به تصاویر و نظرات محصول نگاه می کنند اما اغلب اوقات توضیحات را نادیده می گیرند. کلاهبرداران گاهی اوقات محصولات خود را به شیوه ای گمراه کننده یا مبهم توصیف می کنند. به عنوان مثال، ممکن است تصاویر ایکس باکس را با قیمت بسیار پایین در لیست مشاهده کنید، اما ممکن است در توضیحات، فروشنده بیان کند که این فقط یک جعبه است.

این یک کلاهبرداری آشکار نیست، اما همچنان فریبنده است. این اغلب گمراه کننده است و خریداران را به سمت خرید جعبه به جای یک کالای واقعی سوق می دهد. بنابراین برای اطمینان از اینکه دقیقاً آنچه را که نیاز دارید دریافت می‌کنید، قبل از خرید، حتماً توضیحات را بخوانید و بدانید که چه چیزی در جعبه وجود دارد.

6. در ابتدا سفارش بزرگی انجام ندهید.

نکته نهایی هنگام خرید از سایت DHgate این است که اگر برای اولین بار با فروشندگان سروکار دارید، سفارش بزرگی انجام ندهید، حتی اگر آنها نظرات مثبت زیادی داشته باشند. همیشه در ابتدا یک سفارش کوچک انجام دهید تا بتوانید کیفیت کالا را آزمایش کنید و زمانی که از کیفیت محصول فروشنده راضی شدید، می‌توانید برای سفارش بزرگ اقدام کنید. برای خرید از این سایت، می توانید از طریق 20پیمنت اقدام کنید.

برچسـب هـا : سایر ، خرید از سایت DHgate
لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد