ارز دیجیتال آواکس AVAX

ارز دیجیتال آواکس AVAX

توسط : تیم محتوا
1,572

Avalanche یک پلتفرم غیرمتمرکز است که بر روی بلاک چین خود کار می کند، اما قابلیت تجمیع سایر ارزهای دیجیتال و پروتکل های بلاک چین را در شبکه خود نیز دارد. این ارز، به عنوان جایگزین اتریوم در نظر گرفته می شود و با افزایش کارمزد تراکنش های اتریوم، ارزش ارز دیجیتال AVAX به طور قابل توجهی افزایش یافته است. ارز دیجیتال آواکس ، رمز ارز بومی روی پلتفرم است و برای پرداخت‌ها، پاداش‌ها و مدیریت در Avalanche استفاده می‌شود. این پلتفرم به دنبال دیجیتالی کردن هر نوع دارایی ، مانند سایر دارایی های رمزنگاری، سهام، هنر و کالاها در بلاک چین خود است.

ارز دیجیتال آواکس AVAX

AVAX چیست؟

Avalanche پروتکلی است که در صنعت مالی غیرمتمرکز (DeFi) عمل می کند. صنعت DeFi به دنبال جایگزینی توابع بانکداری متمرکز با کد روی بلاک چین به نام قراردادهای هوشمند است. قراردادهای هوشمند با کدهای سنتی متفاوت هستند، زیرا می‌توانند دارایی‌های رمزنگاری شده و ارز دیجیتال AVAX را در بلاک چین بدون نگهبان متمرکز نگه دارند.

Avalanche منحصر به فرد است زیرا تنها پلتفرم DeFi است که تراکنش ها را در کمتر از یک ثانیه نهایی می کند. همچنین، به چندین شبکه بلاک چین متصل می شود و به کاربران خود امکان دسترسی به پلتفرم های موجود در بلاک چین های محبوب مانند اتریوم را می دهد.

دو راه اصلی برای تقویت فناوری بلاک چین ارز دیجیتال AVAX وجود دارد که شامل اثبات کار و اثبات سهام می شود. اثبات کار، ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین و اتریوم را با قدرت محاسباتی از یک شبکه توزیع شده از گره های کامپیوتری نیرو می دهد. عیب اصلی اثبات کار، حجم کم تراکنش و کارمزد بالای تراکنش است.

اثبات سهام از گره‌های اعتبارسنجی استفاده می‌کند که دارای سهم مالی در ارز دیجیتال هستند تا تراکنش‌های روی بلاک چین را ایمن کنند. این بلاک‌چین‌ها بسیار مقیاس‌پذیرتر و کارآمدتر از بلاک‌چین‌های اثبات کار هستند. بلاک چین ارز دیجیتال آواکس تحت یک سیستم اثبات سهام کار می کند و اجازه می دهد تا تراکنش ها در چند ثانیه با کسری از هزینه ای که برای اثبات کار بلاک چین هزینه دارد، انجام شود.

پیشنهاد مطالعه:کیف پول تراست Trust

تاریخچه مختصر Avalanche

بخش آزمایشگاه این پلتفرم، شبکه اصلی Avalanche را در سپتامبر 2020 پس از جمع آوری 60 میلیون دلار از سرمایه گذاری های خصوصی و دولتی در آگوست 2020 راه اندازی کرد. Avalanche توسط شرکت های معتبر سرمایه گذاری خطرپذیر مانند Adreessen Horowitz و Polychain Capital حمایت می شود.

این پروژه توسط تیمی متشکل از 3 ‌بنیان‌گذار پایه‌گذاری شد و برجسته‌ترین بنیانگذار، امین گون سیرر است. سیرر یک دانشمند کامپیوتر از کرنل است که از روزهای اولیه رمزارزها با ارتقاء مقیاس پذیری بیت کوین درگیر بوده است. توکن ارز دیجیتال AVAX در ماه آگوست برای جمع آوری بودجه برای این پروژه راه اندازی شد. 

در سپتامبر 2020، این توکن با قیمت 4.10 دلار به ازای هر سکه با ارزش بازار 100 میلیون دلار معامله می شد. در حالی که در ابتدای سال 2022 به میزان قابل توجهی کاهش یافت، قیمت Avalanche همچنان نسبت به اوایل سال 2021 افزایش یافته است.

نحوه خرید AVAX

برای خرید توکن ارز دیجیتال آواکس باید یک حساب آنلاین با یک کارگزاری رمزنگاری که از AVAX پشتیبانی می کند ایجاد کنید. اگر فقط یک حساب صرافی ارز دیجیتال در Coinbase یا Gemini دارید، باید حساب دیگری با یک صرافی جداگانه ایجاد کنید، زیرا این پلتفرم‌ها از معاملات AVAX پشتیبانی نمی‌کنند.

صرافی هایی که از ارز دیجیتال AVAX پشتیبانی می کنند عبارتند از Binance، Huobi و OKEx که مانند بورس اوراق بهادار، باید اطلاعات شخصی را برای اهداف مالیاتی در اختیار پلتفرم قرار دهید. برخی از اطلاعاتی که باید هنگام ایجاد حساب ارائه دهید عبارتند از نام کامل، آدرس، شماره تامین اجتماعی و تاریخ تولد که با دقت باید وارد شود.

ارز دیجیتال آواکس AVAX

خرید کیف پول

 کیف پول های رمزنگاری به شما این امکان را می دهد که دارایی های رمزنگاری خود را با خیال راحت ذخیره کنید. فقط در صورتی باید رمزنگاری خود را در صرافی نگه دارید، زیرا نمی‌توانید ارز دیجیتال آواکس را از اکثر کیف‌پول‌های رمزنگاری معامله کنید. صرافی ها بسیار بیشتر از کیف پول ها در معرض خطر هک شدن هستند، بنابراین توصیه می شود رمزارز خود را در یک کیف پول سخت افزاری یا یک کیف پول نرم افزاری ذخیره کنید.

پیشنهاد مطالعه:کیف پول کوینومی Coinomi

کیف پول‌های نرم‌افزاری برنامه‌های رایانه‌ای هستند که می‌توانید به‌طور امن ارز دیجیتال خود را در آن ذخیره کنید. این کیف‌پول‌ها می‌توانند برنامه‌های رایانه‌ای و برنامه‌های تلفن همراه باشند. لازم به ذکر است که کیف پول‌های نرم‌افزاری زیادی در بازار هستند که می‌توانید انتخاب نمایید. اکثر کیف پول‌های نرم‌افزاری رایگان هستند و برخی حتی به شما اجازه می‌دهند از دارایی‌های ارز دیجیتال خود سود کسب کنید.

هنگامی که یک کیف پول رمزنگاری را برای ذخیره دارایی های خود انتخاب کردید، برای خرید ارز دیجیتال AVAX باید در یک صرافی رمزنگاری سفارش خرید بدهید. بسته به قیمتی که می خواهید AVAX را در آن بخرید، می توانید سفارش خرید خود را به صورت سفارش بازار یا سفارش محدود ثبت کنید. اگر سفارش خود را به عنوان سفارش بازار ثبت کنید، ارز دیجیتال آواکس را با قیمت فعلی بازار خریداری خواهید کرد.

با این حال، با یک سفارش محدود، فقط AVAX را با قیمت مشخص می توانید تهیه کنید و اگر قیمت به آن سطح کاهش یابد، سفارش شما تکمیل می شود. اگر نظر خود را تغییر دهید، می‌توانید هر زمان که بخواهید یک سفارش محدود را قبل از تکمیل شدن لغو کنید.

ارز دیجیتال آواکس AVAX

کیف پول توصیه شده برای توکن AVAX

اگر به دنبال راه امن تری برای ذخیره ارز دیجیتال آواکس خود هستید، باید از یک کیف پول سخت افزاری یا نرم افزاری استفاده کنید. مطمئن شوید که کلیدهای خصوصی خود را یادداشت کرده و آنها را در مکانی امن قرار دهید، زیرا در صورت از دست دادن دسترسی به کیف پول، به دارایی های دیجیتال خود دسترسی خواهید داشت.

کیف پول های سخت افزاری ارز دیجیتال AVAX امن ترین راه برای ذخیره ارزهای دیجیتال هستند. این کیف پول‌ها کلیدهای خصوصی شما را روی یک دستگاه خارجی که به اینترنت متصل نیست، ذخیره می‌کنند و هکرها نمی‌توانند رمز ارز شما را از طریق اینترنت به سرقت ببرند. اما نقطه ضعف کیف پول‌های سخت‌افزاری این است که هزینه دارند و استفاده فعال از ارز دیجیتال را سخت‌تر می‌کنند.

پیشنهاد مطالعه:خرید کیف پول لجر نانو اس

کیف پول Avalanche یک کیف پول نرم افزاری است که توسط Ava Labs برای ذخیره توکن های AVAX شما ساخته شده است. کیف پول ممکن است در ابتدا گیج کننده باشد - ویژگی های زیادی وجود دارد که معمولاً در کیف پول های نرم افزاری در دسترس نیستند.

می‌توانید  ارز دیجیتال AVAX خود را در شبکه Avalanche قرار دهید تا از دارایی‌های ارز دیجیتال خود سود کسب کنید. از آنجایی که هیچ نقدینگی مرکزی برای پروتکل‌های DeFi وجود ندارد، پروژه‌هایی مانند Avalanche کاربران را تشویق می‌کند تا توکن‌های خود را برای پاداش به اشتراک بگذارند.

یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد کیف پول Avalanche، توانایی آن در برش توکن های جدید غیر قابل تعویض (NFT) است. هر NFT ارزش متمایز خود را دارد. از این توکن ها می توان برای احراز هویت هنری، موسیقی و کلکسیون ها استفاده کرد. NFTها این پتانسیل را دارند که هر دارایی دنیای واقعی را در آینده توکن کنند، که هدف Avalanche با این پلتفرم است. برای خرید ارز دیجیتال آواکس ، می توانید از خدمات 20پیمنت بهره مند شوید.

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد