بهترین دانشگاه های فنی دنیا

بهترین دانشگاه های فنی دنیا

توسط : تیم محتوا
2,176

مشاغل مهندسی یکی از پرطرفدارترین و پردرآمدترین مشاغل در جهان هستند. برای به دست آوردن بهترین کرسی ‌ها در صنعت مهندسی، باید مطمئن شوید که در کاری که انجام می‌دهید بهترین هستید، یا حداقل بهترین ابزار را برای توسعه مجموعه‌ای از مهارت ‌های مناسب دارید که صنعت از شما انتظار دارد. تحصیل در یکی از بهترین دانشگاه های فنی دنیا می تواند شروع خوبی باشد، اما این تنها راه نیست. 

می توانید دانشگاه های معرفی در اینجا را بررسی کنید که نقطه شروع خوبی برای داشتن ایده در مورد بهترین دانشگاه های مهندسی است، اما نباید دانشکده های مهندسی دیگر را صرفاً به این دلیل که در لیست برتر قرار ندارند، نادیده بگیرید. قبل از تصمیم گیری، گزینه های خود را به طور کامل بررسی کنید و مشاوره های لازم را از 20پیمنت دریافت کنید.

بهترین دانشگاه های فنی دنیا

کارشناسی ارشد مهندسی 

در این جا، 10 لیست برتر از دانشکده های مهندسی با بهترین کیفیت را از رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS، US News & Global Report، Times Higher Education و AcademicInfluence.com پیدا خواهید کرد. برای تکمیل آن، همچنین میانگین نرخ پذیرش و نظرات دانشجویان فارغ‌التحصیلان این دانشگاه‌ها را در نظر گرفته ‌ایم تا بهترین دانشگاه های فنی دنیا را با توجه به محبوب ترین منابع رتبه بندی بررسی کنید.

پیشنهاد مطالعه:انواع بورسیه تحصیلی در خارج از کشور

رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS بر اساس موضوع 

برای آنکه بتوانید در یکی از دانشگاه های معتبر جهانی در رشته های مهندسی و فناوری تحصیل کنید، لازم است که بهترین آن ها را ابتدا بررسی نمایید. در این جا بر اساس رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS و طبق موضوع، دسته بندی های لازم صورت گرفته است که بشرح ذیل اعلام می گردد : 

•    دانشگاه استنفورد، ایالات متحده : نرخ پذیرش 4.3٪

•    دانشگاه Tsinghua، چین : 2٪ نرخ پذیرش

•    دانشگاه کمبریج، انگلستان : نرخ پذیرش 21 درصد

•    دانشگاه آکسفورد، انگلستان : 17.5 درصد نرخ پذیرش

•    امپریال کالج لندن، بهترین دانشگاه های فنی دنیا با 14.3 درصد 

•    دانشگاه ملی سنگاپور (NUS)، سنگاپور : 5% نرخ پذیرش

•    دانشگاه جیائو تونگ شانگهای، چین – 32 درصد نرخ پذیرش

•    دانشگاه فنی نانیانگ (NTU)، سنگاپور : نرخ پذیرش 36 درصد

•    دانشگاه کالیفرنیا، برکلی (UCB)، ایالات متحده : نرخ پذیرش 16.3٪

•    موسسه فناوری ماساچوست (MIT)، ایالات متحده : نرخ پذیرش 6.7٪

•    ETH زوریخ ، موسسه فناوری فدرال سوئیس، سوئیس : نرخ پذیرش 27٪

بهترین دانشگاه های فنی دنیا

انتخاب بهترین دانشگاه ه ای مهندسی 

می توانید به راحتی در میان بهترین دانشگاه های فنی دنیا ، متناسب با شرایط خود، انتخاب نمایید. دانشگاه هایی همچون دانشگاه Tsinghua یا دانشگاه علم و صنعت Huazhong، چین می توانند گزینه ای مناسب برای کسانی باشند که تحصیل در کشوری با هزینه های متعادل را می خواهند.

از دیگر دانشگاه های معتبر جهانی که در ایالات متحده یا انگلستان نیز در دسترس است و دارای رتبه بندی مناسبی در رشته های مهندسی می باشد، شامل دانشگاه هاروارد، ایالات متحده ، دانشگاه استنفورد، ایالات متحده، دانشگاه کالیفرنیا – برکلی، ایالات متحده، موسسه فناوری ماساچوست، ایالات متحده، دانشگاه کمبریج، انگلستان، دانشگاه آکسفورد، انگلستان، دانشگاه پرینستون، ایالات متحده، موسسه فناوری کالیفرنیا، ایالات متحده و ETH زوریخ، سوئیس است. 

برای رتبه بندی کامل بهترین دانشگاه های فنی دنیا و بررسی شرایط پذیرش آنها، می توانید از کارشناسان 20پیمنت یاری بگیرید. مهندسی مدرک آسانی نیست، اما منجر به مشاغلی با درآمد خوب و رضایت بخش می شود. فعالیت های شما می تواند فناوری  و ساختارهای جدیدی را ایجاد ‌کند یا فناوری ‌های موجود را بهبود ‌بخشد. این امر زندگی مردم را آسان‌تر می ‌کند، زیرا ما به سمت جامعه ‌ای پیش می ‌رویم که ماشین ‌ها سخت ‌ترین کار را انجام می ‌دهند.

پیشنهاد مطالعه:دانشگاه ها و کالج های برتر فنلاند

اهمیت رشته های مهندسی 

اکنون که بهترین دانشکده های مهندسی در سراسر جهان را می شناسید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که از میان رشته های مهندسی متعدد (مانند مهندسی برق، شیمی، ساخت و ساز، مکانیک، حمل و نقل) انتخاب کنید و ماجراجویی تحصیلی خود را در خارج از کشور و در بهترین دانشگاه های فنی دنیا آغاز نمایید.

بنابراین انتخاب بهترین دانشگاه های فنی دنیا و تحصیل در آن می تواند برای بسیاری از افراد، گزینه ای برای مهاجرتی موفق باشد. مهندسی نقش مهمی در زندگی ما دارد. از جوشاندن کتری گرفته تا سوار شدن به هواپیما برای تعطیلات، مفهوم مهندسی را می توان در اطراف خود دید. 

مهندسان مسئول توسعه یک کشور هستند، زیرا در کمک به جامعه موثر خواهند بود. بدون این دانش، هیچ اختراع یا پیشرفتی در هیچ چیزی وجود نداشت و اکنون، با پیشرفت تکنولوژی تا این حد، تصور دنیایی بدون مهندسی کاملاً غیرممکن است. بهترین دانشگاه های فنی دنیا نیز بر مبنای این ضرورت، شکل گرفته اند.

بهترین دانشگاه های فنی دنیا

دانشگاه پردو

می توان به عنوان مثال، دانشگاه پردو را نام برد که به طور معمول در رتبه‌بندی دانشگاه‌ های معتبر ملی و جهانی مانند بهترین کالج‌های US News and World Report و رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی QS برای برنامه‌های دانشگاهی برجسته ‌اش رتبه بالایی دارد. برنامه های آنلاین مهندسی پوردو، آموزش رتبه های بالایی کسب می کنند

پیشنهاد مطالعه:بهترین دانشگاه ها و کالج ها در اتریش

برنامه ‌های فارغ‌التحصیل آنلاین دانشگاه پردو در کالج‌های مهندسی و آموزش، در جدیدترین رتبه‌بندی جهانی ایالات متحده قرار گرفتند. برنامه های کارشناسی ارشد آنلاین کالج مهندسی به عنوان پنجمین کشور در بین 94 کالج و دانشگاه فهرست شده فهرست شده است. کالج آموزش در میان 278 کالج و دانشگاه فهرست شده در رتبه 35 قرار گرفت. 

این یکی از نمونه های موفق بهترین دانشگاه های فنی دنیا است که می توانید به صورت آنلاین نیز، تحصیل در آن را تجربه کنید. توجه داشته باشید که پس از بررسی این دانشگاه های مهندسی، برای انجام مقدمات درخواست پذیرش و مهاجرت به این کشورها، از خدمات 20پیمنت بهره مند شوید.


 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد