تحصیل در مالزی

تحصیل در مالزی

توسط : تیم محتوا
1,613

مالزی با جاذبه های طبیعی، فرهنگ غنی و مناظر باشکوه، مردم را از سراسر جهان جذب می کند. این کشور دارای ترکیبی منحصر به فرد از معماری باستانی و مدرن است که از ترکیب فرهنگ ها و قومیت ها الهام گرفته شده است. موقعیت مکانی این کشور، آن را به مقصدی عالی برای هر دانشجوی بین المللی تبدیل می کند که به دنبال تجربه ای جدید برای تحصیل در مالزی است.

تحصیل در مالزی

هزینه تحصیل و زندگی در مالزی

مالزی از رینگیت مالزی (MYR) به عنوان واحد پول خود استفاده می کند. هزینه های تحصیل در هر موسسه متفاوت است، اما در دانشگاه های دولتی، این هزینه ها کمتر خواهد بود. به طور متوسط، یک دانشجوی بین المللی می تواند انتظار داشته باشد که حدود 7000 MYR در سال برای مدرک لیسانس بپردازد. 

هزینه تحصیل در مالزی در مقطع کارشناسی ارشد برای یک دانشجوی بین المللی حدود 11000 MYR در سال است. موسسات خصوصی و خارجی ممکن است هزینه تحصیل بالاتری داشته باشند، به ویژه برای موضوعات تخصصی مانند پزشکی این هزینه بیشتر است. بورسیه های تحصیلی برای افرادی که تحصیلات تکمیلی را انجام می دهند وجود دارد که به تامین مالی کمک می کند. 

هزینه زندگی در مالزی در مقایسه با کشورهای اروپایی پایین است. توصیه می شود که بودجه ای بین 10000 تا 15000 MYR در سال داشته باشید. این شامل غذا، مسافرت و اقامت است. اگر در یک شهر بزرگتر مانند کوالالامپور زندگی می کنید، هزینه های تحصیل در مالزی  و زندگی شما بیشتر از زمانی است که در یک شهر کوچکتر زندگی می کنید. 

همچنین باید مطمئن شوید که برای مدتی که در مالزی هستید بیمه درمانی دارید. این را نیز باید در نظر داشته باشید که دانشجویان بین المللی مجاز به کار در طول ترم نیستند، اما باید ثابت کنید که بودجه کافی برای ورود به مالزی دارید. 

پیشنهاد مطالعه:بهترین دانشگاه های فنی دنیا

ویزای دانشجویی 

برای تحصیل در مالزی ، باید ویزای دانشجویی، درخواست دهید. این را می توان قبل از ورود شما به صورت آنلاین درخواست کرد، در این خصوص می توانید از راهنمایی و خدمات 20پیمنت بهره مند شوید. اگر خودتان برای ویزای دانشجویی درخواست می دهید، به مواردی همچون یک عکس به اندازه پاسپورت، یک کپی از پاسپورت، یک کپی از نامه پیشنهاد دانشگاه، کپی مدارک تحصیلی و ریز نمرات، گزارش معاینه پزشکی قبل از ورود و مدرک بیمه که اثبات اینکه شما بودجه کافی برای هزینه دوره و هزینه های زندگی دارید نیز الزامی است.

در نظر داشته باشید که برای تحصیل در مالزی ، ویزای دانشجویی شما یک سال طول می کشد، بنابراین اگر دوره شما بیش از 12 ماه باشد، نیاز به تمدید دارد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد فرآیند و شرایط ویزا، لطفاً به وب سایت آموزش مالزی که توسط وزارت آموزش و پرورش برای کمک به درخواست دانشجویان بین المللی راه اندازی شده است، مراجعه کنید.

تحصیل در مالزی

زبان ها

زبان رسمی مالزی باهاسا ملایو مالزی است، اما این کشور یک زبان انگلیسی نیز دارد. اکثر دوره ها به زبان انگلیسی در موسسات دولتی و خصوصی ارائه می شود. اگر زبان مادری شما انگلیسی نیست، ممکن است لازم باشد ثابت کنید که مهارت های زبانی شما، مطابق با استانداردهای آموزشی است. برای تحصیل در مالزی ، معمولاً دانشگاه ها دوره های مهارت زبان انگلیسی را برای کمک به پیشرفت شما ارائه می دهند.

حتی اگر در حال تحصیل در یک دوره به زبان انگلیسی هستید، همیشه توصیه می شود که سعی کنید مقداری از زبان مالزیایی را آموزش ببینید. برقراری ارتباط با مردم محلی و سایر دانش آموزان بهترین راه برای تمرین است و یادگیری را آسان تر می کند

پیشنهاد مطالعه:بهترین دانشگاه ها و کالج ها در اتریش

شهرهای مهم مالزی برای تحصیل

کوالالامپور

پایتخت این کشور، کوالالامپور، 1.79 میلیون نفر جمعیت دارد. کوالالامپور در حال حاضر شهری بسیار مدرن است که بلندترین ساختمان های دوقلوی جهان یعنی برج های دوقلوی پتروناس را در خود جای داده است. اگر برای تحصیل در مالزی ، این شهر را در نظر دارید، باید در نظر داشته باشید که دانشگاه مالایا در این شهر واقع شده است که یکی از قدیمی ترین دانشگاه های کشور و همچنین بالاترین رتبه است.

پنانگ

پنانگ نیز در شبه جزیره مالزی واقع شده است. پنانگ از دو منطقه اصلی تشکیل شده است که عبارتند از جزیره پنانگ و سبرانگ پرای. پایتخت آن، جورج تاون، در اواخر دهه 1700 توسط بریتانیایی ها تأسیس شد و در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. این به تنهایی این منطقه را به یک مقصد برتر گردشگری تبدیل می کند. 

کی دیگر از قدیمی ترین موسسات آموزشی در کشور برای تحصیل در مالزی ، دانشگاه Sains  است که می توانید در اینجا پیدا کنید. علاوه بر این، پنانگ همچنین خانه تعدادی از دانشکده ها و کالج های پزشکی است. سیستم آموزش عالی در مالزی هر سال در حال بهبود است و دارای کالج ها و دانشگاه های برتر است. بسیاری از آنها نه تنها در داخل، بلکه در خارج از کشور نیز شناخته شده اند.

تحصیل در مالزی

اشتغال به کار پس از فارغ التحصیلی 

به طور متوسط برای زندگی راحت در مالزی به حدود 800 دلار آمریکا نیاز دارید. در واقع این عدد بسته به سبک زندگی شما می تواند بسیار کمتر باشد. هنگامی که تحصیل در مالزی را تمام کردید، اما نمی خواهید مالزی را ترک کنید و اگر مایل به کار در مالزی هستید، می توانید برای دریافت مجوز کار خود برای کار درخواست دهید.

تا زمانی که شرایط لازم را داشته باشید، می توانید برای کار در مالزی اقدام کنید. پس از تایید درخواست شما، کارفرمای شما ویزای کار قانونی در کشور را برای شما درخواست خواهد کرد.

ویزاهای کاری موجود عبارتند از Employment Pass، Temporary Employment Pass و Visitor’s Pass (حرفه ای) که طول هر یک از این گزینه ها متفاوت بوده و از شش ماه تا حدود پنج سال خواهد بود. از آنجایی که شرایط و ضوابط آن متفاوت است، بنابراین حتما واجد شرایط بودن خود را بررسی کنید.

پیشنهاد مطالعه:دانشگاه ها و کالج های برتر فنلاند

دانشجویان بین المللی می توانند در طول تحصیل در مالزی کار کنند. اما محدودیت های خاصی برای آن وجود دارد. دانشجویان بین المللی فقط می توانند حداکثر 20 ساعت در هفته فقط در تعطیلات ترم یا تعطیلات طولانی بیش از 7 روز کار کنند. به عنوان یک دانشجوی بین المللی، پس از اتمام تحصیل در مالزی ، شما به ویزای کار نیاز دارید و این معمولا توسط کارفرمای شما حمایت می شود. می توانید اطلاعات کامل تر را از 20پیمنت دریافت کنید.

برچسـب هـا : دانشگاهی ، تحصیل در مالزی
لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد