بهترین دانشگاه های نروژ

بهترین دانشگاه های نروژ

توسط : تیم محتوا
1,575

نروژ یک کشور بسیار محبوب برای دانشجویان بین المللی است: دانشگاه های نروژ در سطح جهانی مطرح هستند،  شهریه در بسیاری از دانشگاه های این کشور رایگان است که هزینه های بسیار بالای زندگی را جبران می کند. برای کشور کوچکی با بیش از 5 میلیون نفر جمعیت، نروژ به موقعیت های قابل احترامی در رتبه بندی دانشگاه ها دست می یابد. می توانید از میان بهترین دانشگاه های نروژ برای تحصیل در رشته ای که به آن علاقه دارید، درخواست پذیرش بدهید.

پیشنهاد مطالعه:تحصیل در مالزی

برترین دانشگاه نروژ

برترین دانشگاه در این کشور، دانشگاه اسلو است که اغلب در بین 100 موسسه برتر جهان است. دانشگاه برگن و دانشگاه معروف علم و صنعت نروژ (NTNU) از نزدیک دنبال می شوند. رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی QS یکی از مهم‌ترین رتبه‌بندی‌هایی است که بیشترین مرجع را دارد. رتبه بندی دانشگاه های جهانی آموزش عالی تایمز نیز، طیف گسترده ای از آمار بهترین دانشگاه های نروژ را گردآوری می کند. 

در حالت کلی باید گفت که دانشگاه‌های نروژ تحصیلات با کیفیت بالایی ارائه می‌دهند و صدها برنامه تحصیلی انگلیسی در این کشور کوچک وجود دارد. اگرچه هزینه زندگی احتمالاً بالاتر از هر جای دیگری در اروپا است، اما شهریه رایگان است. با بیش از 15000 اتباع خارجی که در دانشگاه های نروژ ثبت نام کرده اند، تنوع در بهترین دانشگاه های نروژ ، یکی از نقاط قوت اصلی سیستم آموزشی بسیار معتبر نروژ است.

بهترین دانشگاه های نروژ

پذیرش و تحصیل

در نروژ، دوره ها معمولا از اوت شروع می شود. دانشگاه ها مهلت درخواست خود را بین 1 دسامبر تا 15 مارس تعیین می کنند، اگرچه ممکن است برخی از مدارس مهلت پیش صلاحیت داشته باشند. اگر می خواهید برای دریافت مدرک خود به نروژ بیایید، تحقیقات خود را زودتر انجام دهید تا مطمئن شوید که تاریخ درخواست را از دست ندهید. شرایط پذیرش تحصیلی و رسمی توسط بهترین دانشگاه های نروژ تعیین می شود. 

هزینه تحصیل در نروژ چقدر است؟

دانشگاه‌های دولتی نروژ معمولاً شهریه دریافت نمی‌کنند. در نظر داشته باشید که هزینه هایی جهت عضویت در انجمن دانشجویی منظور شده است که پرداخت هزینه آزمون های پایان ترم را نیز به عهده دارد. اما این باعث نمی شود که شما حدود 60 یورو هزینه کنید. همچنین، این هزینه ها مزایای بسیاری مانند خدمات بهداشتی در محوطه دانشگاه، مشاوره، دسترسی به امکانات ورزشی و همچنین کاهش قیمت حمل و نقل عمومی و فعالیت های فرهنگی را به همراه دارد. 

دانشگاه های خصوصی که اغلب از  بهترین دانشگاه های نروژ هستند و توسط دولت تامین مالی نمی شوند، حق دریافت شهریه را برای خود محفوظ می دارند. اغلب به اندازه سایر کشورهای اروپایی هزینه دارند. اما دانشجویان بین المللی هرگز بیشتر از دانشجویان نروژی پرداخت نخواهند کرد.

پیشنهاد مطالعه:بهترین دانشگاه های فنی دنیا

هزینه زندگی در نروژ چقدر است؟

این درست است که می توان در نروژ تحصیل بدون شهریه را تجربه نمود، اما زندگی در این کشور برای دانشجویان بین المللی، به هیچ عنوان ارزان نیست. هزینه زندگی در این کشور، در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی، در سطح بالاتری بوده و یکی از کشورهای گران محسوب می شود که می تواند جبران شهریه رایگان را داشته باشد.

دانشگاه های برتر نروژ

از جمله بهترین دانشگاه های نروژ ، می توان به  آکادمی هنر و طراحی برگن، دانشگاه برگن BI ،مدرسه بازرگانی نروژی، دانشگاه علوم کاربردی هدمارک، دانشگاه لیلهامر، دانشگاه مولد و دانشگاه تخصصی لجستیک را نام برد.

بهترین دانشگاه های نروژ

لیست بهترین دانشگاه های نروژ 

1. دانشگاه اسلو (UiO)

دانشگاه اسلو که در پایتخت این کشور واقع شده است، از بهترین دانشگاه های نروژ برای دانشجویان بین المللی است. از سال 1947 تا 1989 و متعاقباً در سال 2020، این دانشگاه میزبان اعطای جایزه صلح نوبل بود که به خودی خود یک دستاورد بزرگ است.

وقتی نوبت به بخش‌های دانشگاهی می ‌رسد، UiO از هشت دانشکده در علوم تربیتی، علوم طبیعی، علوم اجتماعی، علوم انسانی، حقوق، ریاضیات، پزشکی و دندان‌پزشکی تشکیل شده است. در حال حاضر، دانشگاه اسلو، با دوره های متنوع خود که به هشتصد دوره به زبان انگلیسی می رسد، تحصیل در مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد را ارائه می کند.

 دوره های این دانشگاه، کاملا به زبان انگلیسی است. علاوه بر این، این دانشگاه با بودجه عمومی مدیریت می شود. بنابراین دانشجویان بدون شهریه تحصیل می کنند.  به دلیل خروجی تحقیقاتی بالای خود، UiO همچنین به مؤسساتی وابسته است که با تحقیقات محیطی و مطالعات در مورد استرس تروماتیک سروکار دارند، در حالی که واحدهای تحقیقاتی آن بر روی علوم زیستی، انرژی، مسائل شمال اروپا و غیره متمرکز هستند. 

پیشنهاد مطالعه:بهترین دانشگاه ها و کالج ها در اتریش

2. دانشگاه برگن (UiB)

دانشگاه برگن به دلیل تمرکز بر تحقیقات دریایی، چالش های جهانی و انتقال آب و هوا و انرژی، یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی و پراستنادترین موسسه در نروژ و از بهترین دانشگاه های نروژ است. وقتی نوبت به برنامه های تحصیلات تکمیلی آن می رسد، Ph.D. داوطلبان این دانشگاه کسانی هستند که این برنامه را برای دانشجویان بین المللی با استعداد جذاب می کند. 

گذشته از این سرمایه گذاری بزرگ در تحقیقات، هفت دانشکده UiB تدریس با کلاس بالا در ریاضیات و علوم طبیعی، پزشکی، دندانپزشکی، هنرهای زیبا و غیره ارائه می دهند.  به دلیل گسترش بین المللی، اکثر دانشجویان این موسسه درجه یک در برنامه های تبادل شرکت می کنند، به این معنی که نزدیک به 2000 دانشجوی بین المللی دارد و در حال جذب تعداد زیادی از دانشجویان است. از همین روست که از بهترین دانشگاه های نروژ محسوب می شود.

3. UiT دانشگاه قطب شمال نروژ (UiT)

دانشگاه ترومسو،  دانشگاه قطب شمال نروژ و شمالی‌ترین دانشگاه جهان است و به دلیل موقعیت آن در قطب شمال، این موسسه نقش اساسی در علوم و تحقیقات محیطی دارد. تحقیقات آب و هوا، تحقیقات نور شفق، علم ماهیگیری و تحقیقات فرهنگ سامی از جمله فعالیت هایی است که توسط UiT برگزار می شود. 

علاوه بر این، زمینه های موضوعی مشترکی مانند علوم بهداشتی، آموزش، حقوق، گردشگری و هنرهای زیبا نیز وجود دارد که آنرا به بهترین دانشگاه های نروژ تبدیل کرده است. پشتیبانی مناسبی از سوی دانشگاه های دیگر، در خصوص مطالعات محیطی می شود که توانسته است دانشجویان زیادی را از سرتاسر جهان جذب نماید. تمامی این دوره های به زبان انگلیسی تدریس خواهند شد.

بهترین دانشگاه های نروژ

4. دانشگاه علم و صنعت نروژ (NTNU)

دانشگاه علم و صنعت نروژ یکی از بهترین دانشگاه ‌های نروژ برای دانشجویان بین‌المللی است و رشته‌های با رتبه بالایی که توسط NTNU تدریس می‌شود، مهندسی، فناوری و علوم طبیعی است. اگرچه این مؤسسه همچنین برنامه های تحصیلی در آموزش معلمان، علوم اجتماعی، پزشکی، روانشناسی، معماری و هنرهای زیبا ارائه می دهد، اما در برنامه های مرتبط با STEM بسیار شناخته شده است.
 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد