همه چیز درباره آزمون های زبان آلمانی

همه چیز درباره آزمون های زبان آلمانی

توسط : تیم
1,756

آلمانی یکی از ده زبان رایج در جهان است و در واقع، پرگویش ترین زبان مادری در اتحادیه اروپا است. این زبان رسمی در آلمان، اتریش و بخش هایی از سوئیس محسوب می شود. اقتصاد کشورهای آلمانی زبان، یکی از قوی ترین اقتصادهای جهان است که تعداد زیادی از شرکت ها و مشاغل مرتبط آلمانی را در خود جای داده است. در نتیجه، به جرات می توان گفت که یادگیری آلمانی گزینه بسیار جذابی است که می تواند درهای بسیاری را در آینده برای شما باز کند. در اینجا، درباره آزمون های زبان آلمانی صحبت خواهیم کرد.

همه چیز درباره آزمون های زبان آلمانی

یادگیری زبان آلمانی 

اگر مدتی است که زبان آلمانی را یاد می‌گیرید و قبلاً به سطح خوبی رسیده‌اید، ممکن است زمان آن رسیده باشد که برای اثبات آن، مدرک رسمی آلمانی دریافت کنید. شرکت در یک آزمون رسمی سطح آلمان و دریافت گواهی متعاقب آن، دارایی بزرگی در رزومه شما خواهد بود که قطعا کارفرمایان بالقوه آینده شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد. 

گواهینامه ها و آزمون های زبان آلمانی ، حتی قبل از جستجو در محیط حرفه ای نقش مهمی ایفا می کنند. آیا تا به حال به تحصیل در دانشگاه های آلمان چه در مقطع کارشناسی ارشد و چه در مقطع فوق لیسانس فکر کرده اید؟ اگر چنین است، به احتمال زیاد به یک مدرک رسمی نیاز خواهید داشت که نشان دهد شما به سطح خاصی از مهارت آلمانی دست یافته اید.

انتخاب آزمون های زبان آلمانی که در دسترس باشند، بسیار گسترده است و اینکه کدام یک برای شما مناسب است به سطح، هدف نهایی شما و مدرسه ای که قصد دارید برای آن درخواست بدهید، بستگی دارد. آزمون های آلمانی شناخته شده و مطرح که در دنیا پذیرفته شده است، شامل آزمون های DSH، TestDaF و موسسه گوته است.

پیشنهاد مطالعه:بهترین دانشگاه های نروژ

آزمون های اصلی زبان آلمانی

از جمله آزمون های زبان آلمانی می توان به موارد ذیل اشاره کرد :

 آزمون DSH IELTSTestDaF : 

این آزمون سطح از B2 تا C1 و از B2 تا C1 می باشد واعتبار آن مادام العمر است. نتایج مقیاس نمره از 1 تا 3، 3 بهترین نمره است. به غیر از نمره کلی، به هر قسمت یک نمره جداگانه نیز داده می شود. آزمون هدف برای دانشجویان خارجی که مایل به پذیرش در یک دانشگاه آلمانی زبان هستند. همچنین می تواند برای کسانی که به مدرک آلمانی برای صلاحیت شغلی نیاز دارند مفید باشد. آزمون های زبان آلمانی ، در درجه اول برای ورود به دانشگاه های آلمانی زبان است و هر دانشگاهی در آلمان آن را به رسمیت می شناسد. همچنین به عنوان یک مدرک برای حرفه های دانشگاهی مفید است.

امتحانات موسسه گوته : 

آزمون های این موسسه نیز دارای اعتبار بالایی است. نتایج آزمون دارای 4 ماژول (خواندن، نوشتن، شنیدن و صحبت کردن) است که از 0 تا 100 درجه بندی می شوند. برای قبولی در هر یک از آنها حداقل نمره 60/100 لازم است. هدف این آزمون های زبان آلمانی این است که به دانشجویان خارجی اجازه می دهد در دانشگاه های آلمانی زبان یا سایر موسسات آموزش عالی پذیرفته شوند و به عنوان مدرکی دال بر مهارت های مورد نیاز برای آموزش آلمانی شناخته می شود.

همه چیز درباره آزمون های زبان آلمانی

در کدام آزمون آلمانی شرکت کنم؟

یکی از نکات اصلی که باید به آن توجه کنید سطح زبان شماست. آزمون های TestDaF و DSH برای کاربران سطح متوسط و پیشرفته (سطح B2-C1) آزمایشی است. در مقابل، انستیتو گوته 6 آزمون مختلف، یکی برای هر سطح CEFR ارائه می دهد.

اگر برای هدف خاصی در آزمون های زبان آلمانی شرکت نمی کنید، بلکه فقط برای داشتن مدرکی برای اثبات سطح زبان آلمانی که تاکنون کسب کرده اید، امتحانات انستیتو گوته می تواند بهترین گزینه باشد. انستیتو گوته، موسسه پیشرو در جهان برای ترویج زبان و فرهنگ آلمانی است. 

پیشنهاد مطالعه:تحصیل در مالزی

گواهینامه هایی که صادر می کنند توسط کارفرمایان و مدارس در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده و ارزش بالایی دارند. برای شرکت در یکی از این آزمون های زبان آلمانی ، باید از قبل بدانید که قصد دارید به کدام سطح برسید. برخلاف TestDaF و DSH که سطح گواهی شما به نمره آزمون شما بستگی دارد، امتحانات گوته برای سطوح خاصی طراحی شده است. این بدان معنی است که اگر آن را قبول کنید، فقط گواهینامه سطحی که برای آن طراحی شده اند، دریافت خواهید کرد.

اگر می خواهید برای یک دانشگاه در آلمان درخواست دهید، باید در آزمون TestDaF یا DSH شرکت کنید. هر دو کاملا مشابه هستند و محدوده یکسانی از سطوح CEFR (B2-C1) را پوشش می دهند که تفاوتی هایی نیز در آن ها وجود دارد.

همه چیز درباره آزمون های زبان آلمانی

تفاوت های زبان آلمانی 

اولین مورد در مورد محل برگزاری آزمون است. در حالی که می توانید TestDaF را در کشور خود بگذرانید (در بیش از 90 کشور در سراسر جهان ارائه می شود)، شما فقط می توانید در آلمان در آزمون های زبان آلمانی DSH شرکت کنید. هر دو آزمون فرمت های مشابهی دارند و داوطلبان را در 4 مهارت اساسی خواندن، نوشتن، شنیدن و صحبت کردن ارزیابی می کنند. 

دوم، اگر DSH را بگیرید، باید یک بخش گرامر خاصی را نیز حل کنید که بخشی از TestDaF نیست. تفاوت سوم این است که هزینه های آزمون به کشور و موسسه بستگی دارد، اما TestDaF معمولا کمی گران تر است.

پیشنهاد مطالعه:بهترین دانشگاه های فنی دنیا

بخش دیگری که تفاوت میان دو آزمون TestDaF و DSH مطرح است، نتایج می باشد. داوطلبانی که در آزمون های زبان آلمانی TestDaF شرکت می کنند، برای موفقیت در آزمون کلی باید تک تک قسمت های امتحان را پشت سر بگذارند. با این حال، برای برآورده کردن الزامات زبان در آزمون DSH، تنها در صورتی مهم است که نمره کل را کسب کنید. 

برای مثال، اگر در بخش شنیداری شکست خوردید، اما نمره واقعاً خوبی در صحبت کردن دارید، همچنان می توانید گواهی DSH خود را دریافت کنید. نتایج حاصل از TestDaF معمولاً نسبت به نتایج DSH زمان بیشتری برای صدور نیاز دارد. جدای از آن، از آنجایی که هر دانشگاه آلمانی سیاست پذیرش خود را دارد، نمره مورد نیاز آنها در کل آزمون های زبان آلمانی یا هر آزمون فرعی می تواند بستگی داشته باشد و بهترین کار این است که مستقیماً با بخش پذیرش هر یک از آنها چک کنید.
 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد