تحصیل در رشته پزشکی در روسیه

تحصیل در رشته پزشکی در روسیه

توسط : تیم محتوا
1,508

پزشکی یکی از رشته های پرطرفدار در بین دانش آموزان است و بسیاری از والدین آرزو دارند که فرزندانشان گواهینامه معتبر MD یا MBBS را دریافت کنند. با این حال، همه این فرصت را ندارند که رویای خود یعنی پزشک شدن را دنبال کنند. زیرا کرسی‌های دانشگاه‌ های دولتی محلی محدود است. علاوه بر این، رقابت شدید است و بسیاری از دانش آموزان با نمرات برجسته نمی توانند موقعیتی در دانشکده های پزشکی محلی کسب کنند. از همین روست که تحصیل در رشته پزشکی در روسیه دارای اهمیت بالایی است.

تحصیل در رشته پزشکی در روسیه

تحصیل در رشته پزشکی

مدرک پزشکی یکی از گران ترین مدارک تحصیلی در هر نقطه از جهان است و تنها درصد کمی از والدین می توانند فرزندان خود را به این موسسات خصوصی بفرستند. برای دانشجویان بین المللی در انگلستان، هزینه متوسط مدرک پزشکی می تواند تا 38000 پوند در سال باشد، بسته به دانشکده پزشکی. یک دانشجوی پزشکی در ایالات متحده می تواند انتظار داشته باشد که حدود 150,444 دلار و بالاتر پرداخت کند. با این حال، برای دانشجویانی که آرزوی پزشک شدن دارند، گزینه دیگری برای تحصیل در رشته پزشکی در روسیه وجود دارد. 

روسیه به دلیل سیستم آموزشی نوآورانه و قدرتمند خود شناخته شده است. نرخ با سوادی بالای 99.7 درصد دارد. به دلیل کیفیت آموزشی بالا و کارایی هزینه، تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی، به ویژه کسانی که می خواهند MBBS را در روسیه تحصیل کنند، جذب می کند. استانداردهای آموزشی آنها با استانداردهای اروپایی برابری می کند. علاوه بر این، دانشگاه ‌های روسیه با گذشت زمان تکامل می ‌یابند و برنامه درسی خود را با پیشرفت ‌های جدید به‌ روز می‌ کنند.

ضمن آنکه، درخواست برای تحصیل در رشته پزشکی در روسیه نسبتا ساده تر است. در صورتی که انتظار پردازش سریع مدارک و عدم آزمون ورودی در اکثر دانشگاه های روسیه را دارید. حدود 50 دانشگاه و کالج پزشکی در روسیه تحت نظارت وزارت بهداشت عمومی فدراسیون روسیه فعالیت می کنند و مدارک ارائه شده توسط سازمان جهانی بهداشت و یونسکو به رسمیت شناخته شده است. دولت روسیه 80 تا 90 درصد به هزینه های تحصیلی دانشجویان پزشکی خارجی یارانه می دهد که به این معنی است که آنها باید 10 تا 20 درصد هزینه واقعی آموزش پزشکی را بپردازند. 

پیشنهاد مطالعه:همه چیز درباره آزمون های زبان آلمانی

رشته پزشکی

روسیه به دلیل سیستم آموزشی نوآورانه و قدرتمند خود شناخته شده است. این کشور با سیستم آموزشی که رتبه 26 را در جهان دارد، به یک مقصد تحصیلی برتر برای بسیاری از دانش آموزان از سراسر کره زمین تبدیل شده است. در حالی که این کشور طیف گسترده ای از برنامه ها را در چندین دانشگاه در سطح جهانی ارائه می دهد، تحصیل در رشته پزشکی در روسیه بدون شک یکی از برترین ها در مورد لیست رشته های تحصیلی محبوب است. 

در واقع، برخی تخمین ها نشان می دهد که بیش از 50 درصد از جامعه بین المللی در روسیه به مطالعه پزشکی در این کشور می پردازند. دانش‌آموزان از هر زمینه‌ای، حتی آن‌هایی که از کشورهایی مانند ایالات متحده و بریتانیا که دارای سخت ‌ترین برنامه‌های پزشکی هستند، به دلایل مختلف برای تحصیل به روسیه سفر می‌کنند.

تحصیل در رشته پزشکی در روسیه

هزینه های تحصیلی

قبل از اینکه تصمیم بگیرید که می خواهید تحصیل در رشته پزشکی در روسیه را انتخاب کنید، در اینجا چند نکته در مورد روسیه و دانشگاه های پزشکی آن وجود دارد :

هزینه:

یکی از دلایل اصلی که دانشجویان برای تحصیل پزشکی خود به مقاصدی مانند روسیه روی می آورند، هزینه آن است. برنامه‌ ها در ایالات متحده و بریتانیا می ‌توانند فوق ‌العاده گران باشند، و در حالی که برخی از با کیفیت ‌ترین دوره‌ ها، اساتید و برنامه‌ ها را ارائه می ‌دهند، بسیاری از باهوش ‌ترین دانشجویان قادر به پرداخت هزینه ‌های شهریه نیستند، چه رسد به مسکن، هزینه‌ های بین ‌المللی، کتاب‌ های درسی و غیره.

آنها برای تحصیل در رشته پزشکی در روسیه به این کشور روی می آورند که دارای موسسات پزشکی مشهور جهانی است که برخی از رهبران جهانی در مراقبت های بهداشتی و پزشکی را ایجاد کرده اند. شهریه ها معمولاً به طور متوسط بین 2800 تا 4300 دلار در سال است. کسری از مبلغی که دانش آموزان در مقاصد دیگر برای برنامه ها، مدرک ها و برنامه های درسی مشابه می پردازند. 

البته این هزینه ها به مدرک انتخابی دانشجو در رشته پزشکی بستگی دارد. خوشبختانه، روسیه تقریباً هر چیزی را که بخواهید ارائه می دهد. با توجه به برنامه های شناخته شده در سراسر جهان و مدارک معتبر و پذیرفته شده در کشورهای اصلی مانند دانشکده های پزشکی ایالات متحده و بریتانیا، جای تعجب نیست که روسیه گزینه برتر برای دانشجویان بین المللی است که به دنبال تحصیل پزشکی هستند. 

پیشنهاد مطالعه:بهترین دانشگاه های نروژ

تحصیل به زبان انگلیسی

از آنجایی که زبان انگلیسی به طور گسترده ای به عنوان زبان جهانی شناخته شده است، داشتن فرصتی برای تدریس توسط یک استاد یا دکتر انگلیسی زبان برای تحصیل در رشته پزشکی در روسیه می تواند برای دانشجویان مزیت رشک برانگیزی ایجاد کند. خوشبختانه، بسیاری از دانشگاه‌ های روسیه برنامه‌ های مدرک پزشکی را ارائه می ‌دهند که همگی توسط پزشکان مشهور بین‌المللی به زبان انگلیسی یا روسی تدریس می‌شوند.

روسیه با دوره ها و برنامه‌ های انگلیسی در همه سطوح، از برنامه ‌های 6 ساله کارشناسی گرفته تا برنامه‌ های 4 یا 5 ساله کارشناسی ارشد و حتی برنامه‌ های دکترا، هر آنچه را که دانشجویان علاقه ‌مند به پزشکی نیاز دارند، در اختیار دارد. این واقعیت که مجموعه ‌ای از دانشگاه ‌های آن از زبان انگلیسی برای اجرای سخنرانی ‌های خود استفاده می ‌کنند، فقط به افزایش کیفیت آموزش و دسترسی به برنامه‌ ها کمک می‌ کند.

ادامه تحصیل در رشته پزشکی در روسیه 

تحصیل در رشته پزشکی در روسیه می تواند ساده ترین بخش انتخاب دانشگاه پزشکی باشد که می خواهید در روسیه شرکت کنید. به طور کلی فرآیند نسبتاً ساده در نظر گرفته می شود. با این حال، لازم به ذکر است که هر برنامه، دانشگاه و سطح مدرک به جنبه های منحصر به فردی در روند درخواست نیاز دارد.

برخی از دانشگاه‌ ها از دانشجویان آینده ‌نگر می ‌خواهند که اجزای مختلفی را برای درخواست ‌های خود ارسال کنند. بخش آنلاین، هزینه مصاحبه غیرقابل استرداد، رونوشت‌ های موسسات آموزشی قبلی، توصیه نامه‌ها و اطلاعات بهداشتی مانند سوابق را درخواست خواهد کرد. سایر دانشگاه‌ها ممکن است به مصاحبه حضوری در یک مکان بین ‌المللی یا مصاحبه ویدیویی از طریق اسکایپ برای تحصیل در رشته پزشکی در روسیه نیاز داشته باشند.

تجربه بین المللی

دانشجویان با هر زمینه ای، به ویژه آنهایی که به دنبال مدرک پزشکی هستند، از تجربیات بین المللی بهره می برند. داشتن فرصتی برای یادگیری یک فرهنگ جدید، تعامل با مردم محلی و کار در یک محیط جدید، دانشجویان پزشکی را برای دنیای مراقبت های بهداشتی که امیدوارند وارد آن شوند، آماده می کند.

دانشگاه‌های روسیه نه تنها دانشجویان را در معرض فرهنگ جایگزین قرار می‌دهند که به آنها در پیشرفت تحصیلی و شغلی کمک می‌کند، بلکه با برخی از برنامه‌های برتر در جهان همسو می‌شود. به عبارت دیگر، برای تحصیل در رشته پزشکی در روسیه اکثر دانشگاه‌های روسیه مطابقت دارند.

تحصیل در رشته پزشکی در روسیه 

برترین دانشگاه های پزشکی روسیه

 در این جا لیستی از بهترین دانشگاه های پزشکی روسیه معرفی شده است که می توانید برای تحصیل، درخواست پذیرش خود را ارسال کنید. M. Sechenov اولین دانشگاه دولتی پزشکی مسکو است که دارای بهترین امکانات تحصیلی در رشته پزشکی است.

پیشنهاد مطالعه:تحصیل در مالزی

 دانشگاه پزشکی دولتی کریمه، دانشگاه دوستی مردم روسیه، دانشگاه دولتی پزشکی توور اورنبورگ، دانشگاه دولتی پزشکی اوگارف موردویا، دانشگاه دولتی ریازان، دانشگاه دولتی پزشکی کازان، دانشگاه فدرال پزشکی باشکیر و دانشگاه دولتی پزشکی کیروف از بهترین گزینه های برای تحصیل در رشته پزشکی در روسیه می باشند. برای تحصیل در این دانشگاه های معتبر، می توانید با 20پیمنت در ارتباط باشید.
 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد