درباره آزمون IMAT

درباره آزمون IMAT

توسط : تیم محتوا
1,831

تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در ایتالیا به شما این امکان را می دهد که رویای خود را برای تبدیل شدن به یک پزشک، در یکی از دانشگاه های دارای رتبه برتر محقق کنید و در عین حال از فضای جذاب و دوستانه ایتالیا لذت ببرید و همچنین فرهنگ جدیدی را کشف کنید و افق دید خود را گسترش دهید. اگر قصد دارید در یک دانشگاه ایتالیایی ثبت نام کنید، احتمالاً در حال آماده شدن برای آزمون IMAT هستید.

پیشنهاد مطالعه:بهترین دانشگاه های فنی دنیا

IMAT 2022 چیست؟

آزمون پذیرش بین‌المللی پزشکی (IMAT 2022) یکی از آزمون ‌های مهارتی است که برای فرآیند پذیرش برخی از دوره‌های دانشگاه ایتالیا استفاده می‌شود. اگر قصد دارید برای دوره های پزشکی، جراحی یا دندانپزشکی در ایتالیا درخواست دهید، باید آزمون IMAT را پشت سر بگذارید.

آزمون IMAT 2022 یک آزمون 100 دقیقه ای است که در مراکز رسمی آزمون مجاز در سراسر جهان برگزار می شود. هر بخش از آزمون به زبان انگلیسی گرفته می شود. آزمون با قلم و کاغذ برگزار شده و به طور کلی شامل 60 سوال چند گزینه ای است. برای هر سوال 6 گزینه پاسخ وجود خواهد داشت که تنها 1 گزینه برای آنها صحیح خواهد بود.

درباره آزمون IMAT

بخش های مختلف آزمون

آزمون IMAT چهار بخش دارد:

بخش 1: استدلال منطقی و دانش عمومی

این بخش به بررسی چگونگی حل مسائل و تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از توانایی های استدلال منطقی می پردازد. 22 سوال چند گزینه ای برای این بخش وجود دارد. همچنین از شما چند سوال مبتنی بر دانش عمومی پرسیده خواهد شد.

بخش 2، 3 و 4: دانش علمی

سه بخش دیگر آزمون IMAT از شما می خواهد که دانش علمی خود را از دبیرستان، در 38 سوال چند گزینه ای به کار ببرید. 18 سوال برای زیست شناسی (بخش 2)، 12 سوال برای شیمی (بخش 3) و 8 سوال برای فیزیک یا ریاضی (بخش 4) وجود دارد.

IMAT طوری طراحی شده است که در پایان دوره متوسطه استاندارد، در سطح دشواری باشد. این بدان معناست که احتمالاً نیازی نیست قبل از امتحان چیز جدیدی یاد بگیرید، با این حال توصیه می کنیم برنامه درسی را بررسی کنید و موضوعات مربوطه را مرور نمایید.

کدام دانشگاه ها به IMAT 2022 نیاز دارند؟

در سال 2022، دانشگاه های بسیاری همچون دانشگاه باری، دانشگاه بولونیا، دانشگاه کامپانیا "لوئیجی وانویتلی"، دانشگاه مسینا دانشگاه میلان، دانشگاه میلان-بیکوکا، دانشگاه ناپل فدریکو دوم، دانشگاه پادووا، دانشگاه پارما، دانشگاه پاویا، دانشگاه رم "Sapienza"، دانشگاه رم "تور ورگاتا"، دانشگاه سینا و دانشگاه تورین،  شما را ملزم به گذراندن آزمون IMAT برای تحصیل در رشته پزشکی یا دندانپزشکی می کنند.

پیشنهاد مطالعه:تحصیل در مالزی

IMAT 2022 را کجا می توانم انجام دهم؟

شما فقط می توانید IMAT را در یک مرکز آزمایشی دارای مجوز رسمی شرکت کنید. تمامی مراکز آزمون از تیرماه برای مشاهده در پورتال ثبت نام در دسترس خواهند بود. مراکز تست IMAT 2022 در اکثر شهرهای بزرگ جهان از جمله لندن، دبی، نیویورک و بارسلون وجود دارد.

داوطلبان آزمون ورودی پزشکی بین المللی می توانند در ایتالیا یا در مراکز معاینه واقع در بیش از 20 کشور در سراسر جهان شرکت کنند. برای درخواست برای هر مکان در دوره پزشکی در تمام دانشگاه های دولتی ایتالیا، داوطلبان باید دانشگاه ها را به ترتیب اولویت رتبه بندی کنند. داوطلبان دارای ناتوانی و نارساخوانی فرصت بیشتری برای تکمیل آزمون و پذیرش در دانشگاه دولتی ایتالیا دارند.

اگر هیچ مرکز تستی در کشور شما وجود ندارد، یا اگر نزدیکترین مرکز کاملاً رزرو شده است، باید به نزدیکترین مرکز سفر کنید. متأسفانه آزمون IMAT در آذربایجان، اسرائیل یا عربستان سعودی اجرا نمی شود. به یاد داشته باشید که مکان‌ ها در ابتدا ارائه می‌شوند، بنابراین بهتر است از قبل رزرو کنید تا مطمئن شوید که می‌توانید در مکان مورد نظر خود جایی پیدا کنید. در این خصوص، راهنمایی های لازم را از 20پیمنت دریافت کنید.

هزینه آزمون IMAT چقدر است؟

یک سوال بسیار رایج برای داوطلبان هزینه IMAT است. مهم است که مطمئن شوید که ثبت نام کرده اید و هزینه های IMAT را به موقع پرداخت می کنید. 

امتیاز IMAT 2022 چگونه است؟

آزمون IMAT دارای حداکثر امتیاز ممکن 90 است. این آزمون ممکن است کمی متفاوت از سایر آزمون ‌هایی باشد که شرکت کرده‌اید، زیرا دارای علامت منفی است. این بدان معنی است که برای دریافت پاسخ نادرست، امتیاز از دست می دهید.

به طور کلی، برای هر پاسخ صحیح 1.5+ و برای هر پاسخ اشتباه 0.4- امتیاز به شما تعلق می گیرد. وقتی از پاسخی مطمئن نیستید، شاید بهتر باشد به سوال پاسخ ندهید تا حدس بزنید و آن را اشتباه بگیرید. مطمئن شوید که نحوه علامت گذاری امتحان را متوجه شده اید تا بتوانید از این سیستم به نفع خود استفاده کنید.

چگونه نمره IMAT خود را بدانم؟

نتایج اولیه آزمون IMAT اندکی پس از امتحان، تقریباً در اواسط سپتامبر منتشر می شود. این نتایج به شما نمره عددی از 90 را می دهد، اما به شما نمی گوید که در چه رتبه ای در کل گروه قرار گرفته اید. شما باید وب سایت های هر یک از دانشکده های پزشکی را که برای آنها درخواست داده اید بررسی کنید تا از روند پذیرش به روز باشید.

آیا می توانم IMAT را دوباره شرکت کنم؟

تنها یک تاریخ آزمون IMAT در سال وجود دارد، بنابراین تا سال آینده نمی ‌توانید در آزمون مجدد شرکت کنید. اگر سال آینده مجدداً در آزمون شرکت کنید، دانشگاه‌های انتخابی شما نمی‌دانند که قبلاً در آزمون شرکت کرده‌اید. نمرات IMAT فقط برای یک سال معتبر است.

آزمون پذیرش بین المللی پزشکی (IMAT) یک آزمون ورودی است که به عنوان بخشی از فرآیند ثبت نام در برخی از دانشگاه های دولتی و خصوصی ایتالیا استفاده می شود که دوره های پزشکی، جراحی و دندانپزشکی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. هدف آن آزمون مهارت ها و دانش متقاضیان در دو زمینه اصلی استدلال منطقی، دانش عمومی و دانش علمی است.

بخش اول مهارت های حل مسئله، تجزیه و تحلیل داده ها و تفکر انتقادی و همچنین دانش عمومی را با 22 سوال چند گزینه ای تست می کند، در حالی که بخش دانش علمی شامل 38 سوال چند گزینه ای در مورد زیست شناسی، شیمی، فیزیک و ریاضیات است. شما 100 دقیقه برای تکمیل آزمون در اختیار دارید.

درباره آزمون IMAT

نمره خوب برای IMAT چقدر است؟

حداقل نمره برای قبولی در آزمون IMAT وجود ندارد، اما دانش آموزان بر اساس نمره خود رتبه بندی می شوند و تنها بهترین ها می توانند در دوره ثبت نام کنند. رتبه بندی حدود دو هفته پس از آزمون، منتشر خواهد شد. IMAT به سختی و چالش برانگیز بودن سایر آزمون های پذیرش مانند BMAT و HPAT نیست، اما آن را دست کم نگیرید.

چگونه می توانم برای IMAT مطالعه کنم؟

به منظور آمادگی برای IMAT، توصیه می ‌شود که در آزمون ‌های آزمایشی تمرین کنید و به آزمون ‌های سال ‌های قبل نگاه کنید. شما می توانید بر روی کتاب های خاص مطالعه کنید و مطمئن شوید که از اخبار و رویدادهای جاری در سراسر جهان به روز می شوید.

باید گفت که آزمون IMAT یک آزمون کنکور است. دانشجویان با پشت سر گذاشتن این آزمون می توانند در رشته های پزشکی، جراحی و دندانپزشکی در 13 دانشگاه دولتی ایتالیا پذیرش بگیرند. آزمون ورودی ارزیابی شده کمبریج و وزارت آموزش ایتالیا همکاری نزدیکی با دانشگاه ها و تحقیقات (MIUR) برای توسعه و ارائه آزمون ورودی پزشکی بین المللی دارند.

IMAT آزمون ورودی پزشکی بین المللی است. این یک آزمون ورودی 100 دقیقه ای است که به زبان انگلیسی در دوره های جراحی دارویی و دندانپزشکی در ایتالیا ارائه می شود. از آنجایی که این دوره ها به زبان انگلیسی تدریس می شوند، امتحانات برای دانشجویان ایتالیایی و بین المللی آزاد است.

لازم است برای هر دانشجویی که می خواهد در دانشگاه های دولتی ایتالیا پذیرش بگیرد، این آزمون را ارائه دهد. این دانشگاه ها دوره های کارشناسی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. این آزمون گاهی اوقات آزمون پذیرش پزشکی ایتالیا نیز نامیده می شود.

معیارهای واجد شرایط بودن آزمون IMAT چیست؟

همانطور که دانش آموزان برای حضور در هر امتحان باید برخی از شرایط اولیه واجد شرایط بودن را برآورده کنند، به طور مشابه برای این آزمون IMAT نیز دانش آموز باید شرایط اولیه واجد شرایط بودن را برآورده کند که به شرح زیر است:

دانش آموز باید کلاس XII را از یک هیئت شناخته شده گذرانده باشد.

دانشجو باید تمام اطلاعات مورد نیاز را در فرم درخواست ارائه کند و فرم درخواست را به طور کامل پر کند.

پیشنهاد مطالعه:تحصیل در رشته پزشکی در روسیه

فرمت و زمان IMAT چیست؟

ابتدا در مورد فرمت آزمون IMAT صحبت خواهیم کرد. این آزمون ورودی از چهار بخش زیر تشکیل شده است. بخش اول شامل سؤالات مربوط به استدلال منطقی و دانش عمومی و بخش های دو، سه و چهار سؤالات مربوط به دانش علمی است. این بخش، شامل 22 سوال چند گزینه ای مربوط به حل مسئله، درک استدلال، تجزیه و تحلیل داده ها، استنتاج و آزمون دانش عمومی است.

بخش ‌های دو، سه و چهار، توانایی دانش مدرسه‌ای داوطلب را برای آزمایش دانش علمی، شامل تقریباً 38 سؤال چند گزینه‌ای، آزمایش می‌کنند. در این آزمون بین المللی ورودی پزشکی به داوطلبان 100 دقیقه زمان داده می شود که داوطلب باید در این مدت به 40 سوال پاسخ دهد.

مجموع نمرات داوطلب با استفاده از فرمول زیر محاسبه می شود:

•    برای هر پاسخ صحیح 1 امتیاز یا 5 نمره تعلق می گیرد.

•    صفر امتیاز یا 4 نمره برای هر پاسخ اشتباه کسر می شود.

•    به هر سوالی که پاسخ نداده اید نمره صفر تعلق می گیرد.

•    امتیاز کلی با درج امتیاز هر بخش استخراج و گزارش می شود.

برنامه درسی IMAT یا آزمون پذیرش پزشکی بین المللی

مقالات آزمون IMAT به 4 بخش تقسیم می شود که در زیر به آنها اشاره می شود:

بخش 1 - استدلال منطقی و GK

بخش 2 - زیست شناسی

بخش 3 - شیمی

بخش 4 - فیزیک و ریاضیات

بخش یک: استدلال منطقی و GK:

GK: تاریخ، فلسفه، فرهنگ اجتماعی و سیاسی، ادبیات.

استدلال منطقی: سوال مبتنی بر تفکر انتقادی و مهارت های حل مسئله.

بخش دو: زیست شناسی

سلول و زندگی آن، شیمی موجودات زنده، تولید مثل و ارث، انرژی زیستی، آناتومی انسان و حیوانات، فیزیولوژی انسان و حیوانات در آزمون IMAT.

بخش سوم: شیمی

جدول تناوبی، پیوند شیمیایی، ترکیب ماده، ساختار اتمی، مبانی شیمی معدنی، راه حل ها، واکنش های شیمیایی و استوکیومتری، اسید، باز و نمک، اکسیداسیون و احیا، مبانی شیمی آلی.

بخش چهارم: فیزیک و ریاضیات

فیزیک، معیارها، پویایی شناسی، سینماتیک، ترمودینامیک، مکانیک سیالات، الکترودینامیک، الکترواستاتیک، ریاضیات، جبر، مجموعه های عددی، کارکرد، هندسه، احتمال، استاتیک.

پس از دادن آزمون ورودی IMAT در کدام دانشگاه می توانم پذیرش بگیرم؟

تحت این ابتکار آزمون IMAT ، دانشگاه های زیر چندین صندلی را برای دانشجویان داخلی و خارجی برای تحصیل در ایتالیا فراهم می کنند. البته رتبه بندی متفاوتی بین نامزدهای اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا وجود دارد، بنابراین حداقل امتیاز برای ورود به هر دانشگاه بین دانشجویان اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا متفاوت است.

چرا تحصیل در ایتالیا؟

ایتالیا کشور زیبایی است که به دلیل غذا و فرهنگ خود شناخته شده است و به دلیل دانشگاه های پزشکی که میزبان قدیمی ترین دانشگاه اروپا هستند، مشهور است. تقریباً همه دانشگاه ها رتبه جهانی پزشکی را دارند. در مقایسه با تقریباً تمام اروپا و قطعاً برای ایالات متحده و بریتانیا بسیار مقرون به صرفه است، تا جایی که مردم می پرسند آیا دانشکده پزشکی در ایتالیا رایگان است؟ آزمون IMAT فرصتی عالی برای کسانی است که می خواهند با شرایطی عالی در ایتالیا در رشته پزشکی تحصیل کنند.

درباره آزمون IMAT

آیا تحصیل در دانشگاه های ایتالیا رایگان است؟

بسته به شهر دانشگاه، هزینه های زندگی شما بین 400 تا 1200 یورو در ماه برای یک اتاق و غذا متغیر است. مانند تمام محل‌های اقامتی در سراسر جهان، دانشجویی یا غیر دانشجویی، به نوع اتاق، موقعیت مکانی و کیفیت آن بستگی دارد، اما مطمئناً چیزی برای بودجه تقریباً همه می‌توان یافت.

هزینه های حمل و نقل و شهریه دانشگاه بر اساس درآمد خانواده و شخصی است. آنها می توانند از 500 یورو در سال تا 4000 یورو (حداکثر) در سال برای دانشگاه های دولتی متغیر باشند. می توانید اطلاعات کامل تر را از 20پیمنت دریافت کنید و برای شرکت در آزمون IMAT با کارشناسان آن مشورت نمایید.

برچسـب هـا : دانشگاهی ، آزمون IMAT
لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد