بهترین دانشگاه های معماری در جهان کدامند؟

بهترین دانشگاه های معماری در جهان کدامند؟

توسط : تیم محتوا
2,056

تعداد زیادی دانشگاه برای انتخاب وجود دارد. مهم نیست که در کجای جهان می خواهید تحصیل کنید، دانشگاه های معتبری در سرتاسر جهان وجود دارد که پس از جستجو در منابع آنلاین می توانید برای تحصیل در بهترین دانشگاه های معماری در جهان خود را آماده سازید و در آن ها شرکت کنید.

بهترین دانشگاه های معماری در جهان کدامند؟

تحصیل در معماری

دوره ‌های معماری با ترکیب خلاقیت و دقت ریاضی، طراحی مدرن و فرمول‌های کلاسیک، به دانشجویان این فرصت را می‌دهد تا طرحی ارائه کنند و روی ساخت و نگهداری سازه‌ ها کار نمایند. این ممکن است شامل ساختمان های بتنی، مجتمع های مسکونی، استراحتگاه ها و حتی مکان های مذهبی، همراه با پروژه هایی مانند پروژه برج خلیفه باشد. 

علاوه بر این، معماران همچنین روی فناوری، پایداری، ایمنی و مناسب بودن چنین ساختمان ‌هایی با در نظر گرفتن استانداردهای شهری کار می‌کنند. اگر تصمیم دارید در بهترین دانشگاه های معماری در جهان تحصیل کنید، می توانید از راهنمایی و مشاوره کارشناسان 20پیمنت در این زمینه بهره مند شوید.

پیشنهاد مطالعه:درباره آزمون IMAT

دانشگاه های برتر دنیا برای تحصیل در رشته معماری 

موسسه فناوری ماساچوست (MIT)، ایالات متحده

MIT همواره مقام اول را در بین بهترین دانشگاه های جهان برای معماری کسب کرده است. مدرسه معماری آن اولین مدرسه در نوع خود در ایالات متحده بود. این موسسه در سال 1865 تاسیس شد. این به دلیل معرفی مدرنیسم به ایالات متحده و همچنین راه اندازی ساختمان های مترقی شناخته شده است.

MIT با تنها 25 دانش آموز در کلاس های برنامه M. Arch، به دلیل ارائه فضای عالی به دانشجویان خود مشهور است. اندازه ‌های کوچک کلاس‌ ها، بحث غنی ‌تر را در بین دانش‌آموزان و معلمان تضمین می‌کند و آن را در لیست بهترین دانشگاه های معماری در جهان قرار می دهد.

مدرسه معماری بارتلت، انگلستان

مدرسه معماری بارتلت بریتانیا، پس از MIT در رتبه دوم قرار دارد. این دانشکده که در سال 1947 تأسیس شد، یکی از 11 دانشکده تشکیل دهنده UCL است. این مدرسه ادعا می کند که اولین مدرسه معماری است که در بریتانیا تأسیس شده است. با وجود دانشکده هایی که به دلیل تحقیقات تجربی و اصلی و توسعه نحو فضا شناخته شده اند، جای تعجب نیست که دانشکده معماری بارتلت یکی از بهترین دانشگاه های جهان است.

دپارتمان معماری که به عنوان بخشی از چهار بخش اصلی MIT تأسیس شد، تعهد مؤسسه را به گسترش در فضاها و علوم مختلف نشان داد. این که بهترین دانشگاه های معماری در جهان است، مجموعه ای از دوره های آموزشی و همچنین مدارک تحقیقاتی مرتبط با زمینه های فناوری ساختمان، محاسبات، تاریخ، معماری و شهرسازی، تاریخ، نظریه و نقد معماری و هنر و هنر، فرهنگ و فناوری را ارائه می دهد. مدرک دوگانه در ارتباط با سایر بخش ها نیز ارائه می شود.

بهترین دانشگاه های معماری در جهان کدامند؟

دانشگاه صنعتی دلفت، هلند

این دانشگاه که مقر آن در هلند است، رتبه سوم خود را در رتبه بندی معماری حفظ کرد و بهترین دانشگاه های معماری در جهان نام گرفت. دانشکده معماری در TU Delft بزرگترین دانشکده با 3000 دانشجو است. آنها با تصویر چند ملیتی و مدارک کارشناسی ارشد، از سنت هلندی چند رشته ای استفاده می کنند، یعنی دانش آموزان در گروه ها برای تولید راه حل های جامع کار می کنند.

دانشکده معماری و محیط ساخته شده در TU Delft که در سال 1904 تأسیس شد، نقش برجسته ای در آموزش و تحقیقات معماری به معنای وسیع دارد. صدها محقق، مدرس و استاد در فضایی پویا، منحصربه‌فرد و بین‌المللی، آموزش می ‌دهند، تحقیقات کرده و از کار حمایت می‌کنند. 

هدف این دانشکده به عنوان یکی از  بهترین دانشگاه های معماری در جهان این است که دانشجویان را برای مهندسین معماری استثنایی، از فن‌آوران ساختمان و شهرسازان گرفته تا معماران، کارشناسان املاک و متخصصان داده‌های جغرافیایی که در مقیاس ملی و جهانی فعالیت می‌کنند، آماده کند. با بیش از 30 درصد دانشجویان و اساتید خارجی کارشناسی ارشد از 42 کشور، جامعه بین المللی پر جنب و جوشی دارد.

ETH Zurich (موسسه فناوری فدرال سوئیس) سوئیس

دانشگاه ETH زوریخ سوئیس به عنوان یکی از معتبرترین دانشگاه ‌های معماری شناخته می ‌شود. دپارتمان معماری در سال 1854 تاسیس شد و 2000 دانشجو دارد. موفقیت و نام خوب ETH Zurich عمدتاً به دلیل نتایج آموزشی و تحقیقاتی درخشان آن است. تمرکز این دانشگاه بر روی مسائل محیطی ساخته شده به طور کلی تعریف شده است. این از بهترین دانشگاه های معماری در جهان به شمار می آید.

دپارتمان معماری ETH زوریخ سوئیس یکی از قدیمی ترین و بهترین کالج های معماری در سراسر جهان است. دوره های تحصیلی لیسانس تا آموزش مداوم آن به طور گسترده به معماری، سیستم های ساختمانی یکپارچه و معماری منظر تقسیم می شود. همچنین دارای یک موسسه فناوری اختصاصی در معماری، در میان دیگران است.

پیشنهاد مطالعه:معافیت از هزینه دانشگاه با Application Fee

دانشگاه کالیفرنیا، برکلی (UCB)، ایالات متحده

دانشگاه کالیفرنیا، برکلی به دلیل تحقیقات خود و تشویق طراحی معماری شناخته شده است. مدارک معماری بر مولفه های زیبایی شناختی، فرهنگی و فنی طراحی تمرکز دارند. در این دانشگاه که یکی از بهترین دانشگاه های معماری در جهان است، با وجود دانشکده ها و اساتید برنده جایزه که متفکران و طراحان مبتکر هستند، قابل درک است که چرا UCB یکی از بهترین دانشگاه های جهان است.

کالج طراحی محیطی دانشگاه کالیفرنیا (CED) به عنوان یکی از بهترین موسسات طراحی محیطی در این کشور در نظر گرفته می شود. این دانشگاه به عنوان یکی از معتبرترین فضای آموزشی برای آزمایش، تحقیق و هم افزایی فکری در دنیا و بهترین دانشگاه های معماری در جهان در نظر گرفته می شود. CED پیشگام رویکردی یکپارچه برای ارزیابی، درک و ایجاد محیط ساخته شده ما به عنوان اولین مدرسه ای بود که رشته های معماری، برنامه ریزی و معماری منظر را در یک دانشکده واحد ادغام کرد.

دانشگاه هاروارد، ایالات متحده

بسیاری از معماران مشهور و تأثیرگذار، معماران منظر و شهرسازان از دانشکده طراحی هاروارد فارغ التحصیل شده اند. دوره های معماری برای اولین بار در سال 1864 در هاروارد آغاز شد و امروزه این دپارتمان دارای تنوع فراوانی است و به جامعه ای منحصر به فرد می بالد. با کشف روش های جدید تفکر، همکاری را ترویج می کند. از همین رو از بهترین دانشگاه های معماری در جهان شناخته می شود.

GSD دارای قدیمی ترین برنامه معماری منظر در جهان با تاسیس در سال 1893 و همچنین قدیمی ترین برنامه ریزی شهری در آمریکای شمالی است. دانشگاه هاروارد اولین دانشگاهی بود که کلاس های معماری را در سال 1874 ارائه کرد. در سال 1936، دانشکده طراحی فارغ التحصیل تاسیس شد که سه حوزه معماری، شهرسازی و معماری منظر را زیر یک سقف گرد هم می آورد. برای سال مالی 2016، موقوفه مدرسه ارزش بازاری در حدود 428 میلیون دلار داشت.

مدرسه معماری منچستر، انگلستان

مدرسه معماری منچستر یک همکاری نوآورانه بین دانشگاه متروپولیتن منچستر و دانشگاه منچستر است. این دو مدرسه معماری با بیش از 100 سال تجربه آموزشی را برای ایجاد یکی از بزرگترین دانشکده های معماری در بریتانیا متحد کرده است و اکنون در لیست بهترین دانشگاه های معماری در جهان قرار دارد.

دانشگاه کمبریج، انگلستان

با محبوبیت آکادمیک دانشگاه کمبریج و مکان شهر قرون وسطایی، مطالعه معماری در اینجا تجربه منحصر به فردی را برای شما به ارمغان خواهد آورد. دانشکده معماری و تاریخ هنر در دانشگاه کمبریج دارای دپارتمان معماری است. تراس اسکروپ در خیابان ترامپینگتون هر دو بخش را در خود جای داده است که آن را در لیست بهترین دانشگاه های معماری در جهان قرار می دهد.

علیرغم اندازه کوچک آن در مقایسه با سایر مؤسسات، این دپارتمان به توسعه خود ادامه می دهد و پذیرش فارغ التحصیلان اکنون چندین سال است که از میزان پذیرش در مقطع کارشناسی پیشی گرفته است. این دپارتمان تقریباً 300 دانشجو و حدود 30 عضو هیئت علمی دارد، از جمله کارکنان تمام وقت دانشگاهی و همکاران طراحی پاره وقت از مشاغل بسیار موفق مستقر در لندن.

Politecnico di Milano، ایتالیا

با حدود 42000 دانشجو، Politecnico di Milano بزرگترین دانشگاه فنی در ایتالیا است. بسیاری از معماران مشهور در Politecnico di Milano تحصیل کرده و اکنون تدریس می کنند. همین امر آن را در لیست بهترین دانشگاه های معماری در جهان قرار داده است.

بهترین دانشگاه های معماری در جهان کدامند؟

دانشگاه کالج لندن

وقتی نوبت به تعیین بزرگترین موسسه آموزشی بر اساس تعداد کل دانشجویان در بریتانیا می رسد، دانشگاه کالج لندن به عنوان سومین موسسه بزرگ شناخته شد. UCL 193 سال پیش تشکیل شده است. در آن زمان دانشگاه لندن نام گرفت. 

این دانشگاه اولین دانشگاه در بین مؤسسات آموزشی بود که به عنوان بهترین دانشگاه های معماری در جهان شناخته شده و دانشجویان می توانند بدون هیچ گونه تبعیض در آن به تحصیل مسالمت آمیز بپردازند. این دانشگاه دارای چندین پردیس در شرق لندن و بلومزبری است. با این حال، بلومزبری پردیس شناخته شده تری است زیرا پردیس اصلی می باشد.

دانشگاه ملی سنگاپور (NUS)، سنگاپور

بخش معماری دانشکده طراحی و محیط زیست NUS در سال 1969 تأسیس شده و طیف گسترده ای از برنامه ها از جمله معماری منظر، طراحی شهری، برنامه ریزی شهری و طراحی پایدار یکپارچه را ارائه می دهد. این فرصت هایی را به دانشجویان خود ارائه می دهد تا از مسیرهای خلاقانه متناسب با استعداد طراحی و علایق تحقیقاتی شما انتخاب کنند.

دپارتمان معماری NUS به عنوان بهترین دانشگاه های معماری در جهان ، با ارائه برنامه های متنوعی که شامل معماری، طراحی پایدار، برنامه ریزی شهری و غیره می شود، محیطی مساعد برای یادگیری و آزمایش را به افراد ارائه می دهد. این به دلیل تمرکز دو طرفه خود بر تخصص فنی و تفکر هوشمند یا خلاقیت مشهور است. NUS که در میان بهترین کالج‌های معماری در آسیا به حساب می‌آید، جوایز و بورسیه‌های مختلفی را نیز برای تشویق دانشجویان از تمام گوشه‌های جهان اعطا می‌کند.

پیشنهاد مطالعه:رتبه بندی دانشگاه های برتر جهان در سال 2022

دانشگاه کرنل

Cornell AAP Architecture and Art & Planning که در سراسر ایالات متحده به عنوان یکی از بهترین کالج های معماری مورد احترام است، نام خود را در لیست برترین موسسات ارائه دهنده دوره های آموزشی در این زمینه ثبت کرده است. برنامه ‌های ارائه ‌شده توسط دانشگاه بر توسعه از طریق کلاس ‌های کوچک، ایجاد جامعه، برنامه‌های تحصیل در خارج از کشور و غیره تأکید دارند. اکنون از بهترین دانشگاه های معماری در جهان است.

دانشگاه Tsinghua

گروه معماری دانشگاه Tsinghua در اکتبر 1946 توسط محقق مشهور معماری لیانگ سیچنگ تأسیس شد و در سال 1988 به دانشکده معماری منتقل گردید که در حال حاضر شامل دپارتمان معماری و دپارتمان برنامه ریزی شهری است. دپارتمان های علوم و فناوری ساختمان و معماری منظر به طور مستقل در سال های 1380 و 1382 تأسیس شدند و تمامی دپارتمان های فوق از چهار گروه دانشکده حاضر تشکیل شده اند.

ادامه تحصیل در رشته معماری 

به طور کلی، تحصیل در بهترین دانشگاه های معماری در جهان ارتباط نزدیکی با رشته هایی از جمله مهندسی، طراحی، سیستم ها، هنر و فرهنگ و تاریخ دارد. در حالی که طول دوره لیسانس معماری ممکن است بسته به مقصد بین 3-5 سال متغیر باشد، دوره های تحصیلات تکمیلی به طور متوسط 1-3 سال طول می کشد. 

علاوه بر این، دانش‌آموزان می‌توانند براساس علایق و اهداف خود، بین برنامه‌های حرفه‌ای، تئوری فشرده یا مبتنی بر پژوهش انتخاب کنند. همچنین می توان برای دوره های کوتاه مدت مانند دیپلم در معماری یا برنامه های مرتبط مانند دیپلم در طراحی داخلی که آموزش های مبتنی بر مهارت در جنبه خاصی از معماری را ارائه می دهد، رفت. زمینه های در حال رشد مانند معماری دریایی نیز فرصت های شغلی شایسته ای را ارائه می دهد.

بهترین دانشگاه های معماری در جهان کدامند؟

آیا تحصیل در رشته معماری سخت است؟

کسب مدرک معماری در بهترین دانشگاه های معماری در جهان ، ممکن است بسیار مفید باشد. اما، با ساعات طولانی، حجم کاری زیاد و تمرکز روی جزئیات، یکی از سخت ترین ها نیز هست، بنابراین دانستن اینکه به چه چیزی وارد می شوید بسیار مهم است. 

به برنامه ریزی و طراحی زیرساخت ها مانند خانه ها، کارخانه ها، ادارات و سایر سازه ها، معماری جریان گفته می شود. جدای از آن، نقش معمار مستلزم تعیین هدف و مشخصات سازه و همچنین تعیین هزینه اولیه و برآورد زمان ساخت است. این فرآیندی است که شامل کار با مشخصاتی مانند نقشه ها و کاغذهای مقیاس شده، تهیه اسناد قرارداد برای پیمانکاران ساختمان و مدیریت قراردادهای ساخت و ساز با اطمینان از اجرای طرح های معماری است.

پیشنهاد مطالعه:بهترین دانشگاه های فنی دنیا

چند سال طول می کشد تا در رشته معماری تحصیل کنید؟

مدرک لیسانس معماری (B. Arch.) که تکمیل آن پنج سال طول می کشد، برای فارغ التحصیلان دبیرستانی که آرزوی معمار شدن دارند در بهترین دانشگاه های معماری در جهان در دسترس است. چهار سال برای تکمیل برنامه های لیسانس پیش حرفه ای در مطالعات معماری یا مدیریت ساخت و ساز مورد نیاز است. 

با افزایش تقاضا برای متخصصان معماری، دانشگاه های سراسر جهان مجموعه ای از مدارک تحصیلی یا برنامه های کوتاه مدت را در این زمینه ارائه می دهند. برای تحصیل در این دانشگاه های برتر، مشاوره های لازم را از 20پیمنت دریافت کنید.
 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد