همه چیز درباره اکانت Microsoft Azure

همه چیز درباره اکانت Microsoft Azure

توسط : تیم محتوا
2,543

Microsoft Azure یک پلت فرم رایانش ابری برای میزبانی از سرویس های مختلف از جمله وب سایت ها، شبکه های مجازی و ماشین ها تا سرویس های پایگاه داده SQL بسیار در دسترس است. شما ماهانه صورتحساب دریافت می کنید که بسته به نوع سرویس، از جمله سخت افزار سرور، اندازه درایو، سطح اندازه VM و غیره متفاوت است. 

حساب‌ ها 

هنگامی که به هر سرویس مایکروسافت (Office 365، Azure، Xbox Live، Xbox Music، Outlook.com، OneNote.com، Windows Phone، Sway و غیره) وارد می ‌شوید، از یکی از دو نوع حساب استفاده می ‌کنید:

همه چیز درباره اکانت Microsoft Azure

حساب سازمانی

همه سرویس ‌های مایکروسافت به شما اجازه ورود از هر دو را نمی ‌دهند. معمولاً ابتدا در Microsoft Azure یک درخواست ورود در آدرس ایمیل خود مشاهده می‌کنید تا مایکروسافت بتواند تعیین کند که آدرس ایمیل شما به چه نوع حسابی تعلق دارد.

پس از اینکه آدرس ایمیل خود را تایپ کردید، اگر برای هر دو نوع مطابقت داشت، نوع مورد نظر خود را برای ورود به سیستم انتخاب می کنید. یک حساب مایکروسافت برای خدمات شخصی مانند OneNote و Office Online، OneDrive و غیره است. 

با نماد پرچم رنگی Microsoft 4 نشان داده می شود. زمانی این حساب در Microsoft Azure دارای کاربری هات میل بود و پاسپورت نیز نامیده می شد و اکنون به یک حساب مایکروسافت تبدیل شده است. از سوی دیگر، یک حساب سازمانی،  برای خدمات متمرکز بر تجارت یا شرکت است. 

این معمولاً فقط Office 365 یا Azure می باشد. اگر یک کاربر تجاری هستید، شرکت شما یک حساب کاربری برای ورود به رایانه و دسترسی به منابع شرکت در اختیار شما قرار می دهد. یک حساب سازمانی مانند یک حساب تجاری میزبانی شده توسط Microsoft Azure است که به سرویس اشتراکی که شرکت شما برای آن هزینه پرداخت می کند، پیوست شده است.

خوب در Azure، هنگامی که با یکی از انواع حساب ها ثبت نام کردید، می توانید کاربران دیگری را برای دسترسی اضافه کنید. با این حال، مشکل این است که Azure به طور پیش فرض فقط به شما امکان می دهد کاربرانی از همان نوع که با آن ثبت نام کرده اید، اضافه کنید.

 بنابراین اگر با یک حساب مایکروسافت ثبت نام کرده اید، فقط می توانید سایر حساب های مایکروسافت را اضافه کنید. اگر بخواهید اگر به عنوان یک حساب سازمانی Microsoft Azure ثبت نام کرده اید، فقط می توانید حساب های سازمانی دیگر را اضافه کنید اما هیچ حساب مایکروسافتی را نمی توانید بیافزایید.

مراحل ساخت اکانت 

کاری که باید انجام دهید این است که Azure Active Directory موجود برای شرکت خود را به اشتراک MSDN Azure اضافه کنید. به عنوان حساب مایکروسافتی که برای ثبت نام برای اشتراک استفاده کرده اید، وارد Azure شوید.

در پایین صفحه Microsoft Azure ، روی دکمه بزرگ + NEW در نوار خاکستری کلیک کنید. App Services Directory  و سپس Custom Create را انتخاب کنید. در کادر گفتگوی افزودن دایرکتوری، این بخش را به استفاده از دایرکتوری موجود تغییر دهید و روی کادر I am ready to be sign out now کلیک کنید. روی علامت تیک در گوشه سمت راست پایین ضربه بزنید.

کاری که انجام می شود این است که گفته شود با یک حساب سازمانی وارد می‌ شویم تا Microsoft Azure بداند که چه سازمانی را مرتبط کند. از حساب مایکروسافت شما به عنوان راه حل استفاده می کند. در صفحه ورود به سیستم Azure، متوجه خواهید شد که با حساب محل سازمانی وارد شده اید. سپس ادامه را انتخاب کنید.

باید پیغام دیگری با این مضمون صادر کند که اکنون می‌توانید از دایرکتوری سازمان، هنگامی که با استفاده از «نام حساب» در مایکروسافت خود وارد می‌شوید، استفاده کنید. روی پیوند خروج از سیستم کلیک نمایید. باید دوباره به صفحه ورود به سیستم Microsoft Azure نگاه کنید. دوباره با حساب اصلی مایکروسافت خود وارد شوید. در این مرحله، اگر به اکتیو دایرکتوری بروید، دایرکتوری جدید سازمان شما باید و همه کاربران قابل مشاهده باشد.

بسته به اینکه می‌خواهید این سازمان جدید پیش ‌فرض باشد، از بالا روی Subscriptions کلیک کرده و روی Manage subscriptions کلیک کنید. اشتراک خود را برجسته کرده و روی دکمه Edit directory در پایین کلیک کنید و سازمان جدید خود را در کشویی انتخاب نمایید. اکنون با شناسه سازمانی خود وارد Microsoft Azure می شوید.

پیشنهاد مطالعه:آشنایی با سایت فریلنسری We Work Remotely

بازبینی حرفه ای حساب های مدیریتی در Microsoft Azure

دو سناریو اصلی وجود دارد. اضافه کردن کاربر از فهرستی که قبلاً به اشتراک متصل است و اضافه کردن کاربر از یک فهرست دیگر به خدمات مدیریت اشتراک Azure مشتری با استفاده از حساب سازمانی موجود شما که هر یک عملکردی متفاوت دارد.

حساب سازمانی Azure چیست؟

حساب سازمانی که به عنوان حساب Azure Active Directory (AD) شناخته می شود. به دامنه یا دامنه مدیریت شده ختم می شود. اگر از Office 365 استفاده می کنید، این یک حساب کاربری Azure AD یا سازمانی است. به عنوان بخشی از فرآیند راه‌ اندازی حساب جدید Microsoft Azure ، حساب Azure AD دریافت خواهید کرد.

 دامنه آن به .onmicrosoft.com ختم خواهد شد. البته، می ‌توانید دامنه‌ های خود را اضافه کنید و اگر می‌ خواهید یک ورود به سیستم را برنامه ‌ریزی نمایید، این یک الزام خواهد بود، اما با پیکربندی صفر، یک مستاجر Azure AD .onmicrosoft.com خواهید داشت.

تنها سرپرست آن حساب باید MSA باشد که برای ایجاد اشتراک Microsoft Azure از آن استفاده کردید. این یک تمایز مهم است، زیرا اگر حساب و فرعی شما به طور متفاوتی ارائه شده‌اند، ممکن است لازم باشد مطمئن شوید که حساب خدمات مدیریت شده (MSA) شما، مدیر Azure AD شما است.

پیوند اشتراک Azure خود به Azure AD

این در Microsoft Azure سریع و آسان است. به شرطی که دامنه Azure AD خود را راه اندازی کرده باشید، این یک فرآیند دو مرحله ای است. ابتدا باید دایرکتوری شما را به یک سازمان یا AD Azure پیوند داده شود. از https://manage.windowsazure.com شروع کنید و به تنظیمات بروید. اگر از همان MSA استفاده می‌کنید که اشتراک Microsoft Azure خود را با آن ایجاد کرده‌اید، MSA شما باید سرپرست Azure AD شما نیز باشد.

همه چیز درباره اکانت Microsoft Azure

نمای تنظیمات Windows Azure

در بخش تنظیمات و اشتراک‌ها، فهرستی از اشتراک‌ های خود را خواهید دید. اکنون، اشتراک خود را در لیست پیدا کنید. در پایین، Edit Directory را در نوار تاریک خواهید دید. دکمه ویرایش دایرکتوری را پیدا کنید تا اشتراک خود را به فهرستی پیوند دهید.

با این کار یک کادر جدید ظاهر می ‌شود که همه Azure AD (نه اشتراک‌های Microsoft Azure) که MSA شما به آنها دسترسی دارد را فهرست می‌کند. در مورد شما، ممکن است فقط یکی داشته باشید. اگر بیش از یکی دارید، هر یک از آنها را انتخاب کنید که آشنا به نظر می رسد یا حاوی کاربر سازمانی است که می خواهید به آن اشتراک دسترسی داشته باشد.

ایجاد حساب کاربری جدید Microsoft Azure 

برای راه‌ اندازی اولین ماشین مجازی (VM) خود در ابر Microsoft Azure، ابتدا باید یک حساب کاربری جدید ایجاد کنید. راه اندازی آن بسیار آسان است. کافی است مراحل زیر را دنبال کنید. بسته به جایی که هستید، ممکن است صفحه نمایش شما کمی متفاوت به نظر برسد.

Azure یک دوره آزمایشی رایگان 30 روزه را به همه دارندگان حساب جدید ارائه می دهد. به https://www.azure.com بروید و روی دکمه سبز "شروع رایگان" کلیک کنید. در مرحله بعد، روی دکمه دیگری «شروع رایگان» کلیک کنید.

اگر قبلاً یک حساب کاربری در مایکروسافت دارید، به عنوان مثال، مایکروسافت 365، از شما خواسته می شود که وارد شوید. وقتی وارد سیستم می‌شوید، ممکن است برخی از جزئیات شما از قبل وجود داشته باشد. دستورات را دنبال کنید تا حساب Microsoft Azure را از طریق تلفن تأیید کنید.

همچنین باید یک کارت اعتباری معتبر ارائه دهید. کارت ‌های اعتباری پیش ‌پرداخت کار نمی‌کنند. به یک کارت اعتباری یا بدهی «عادی» نیاز دارید. این را در نظر داشته باشید که هیچ هزینه ای برای راه اندازی یک حساب آزمایشی وجود ندارد. 

مایکروسافت فقط می خواهد کارت شما را ببیند تا هویت شما را تأیید کند. با این حال، رکوردی برای تراکنش صفر دلاری در صورت حساب بانکی شما وجود خواهد داشت. در مرحله بعد، تیک «موافقم» را بزنید و روی «ثبت نام» کلیک کنید. در عرض چند ثانیه، حساب شما آماده خواهد شد. حساب Microsoft Azure شما ایجاد شده است.

برای ادامه، روی پیوند «حساب من» در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید یا مستقیماً به پورتال Microsoft Azure بروید. در اینجا، لیستی از تمام مستاجرین Azure AD را مشاهده خواهید کرد که MSA به آنها دسترسی دارد. پس از انتخاب خود، باید تغییر را تأیید کنید. در مرحله بعد، باید مدیران را اضافه نمایید.

پیشنهاد مطالعه:بهترین سایت های کاریابی بین المللی

اضافه کردن یک مدیر سازمانی

اگر اشتراک Azure شما در مرحله آخر به دایرکتوری مناسب مرتبط شد، این کار به آسانی اضافه کردن یک سرپرست جدید است. در قسمت تنظیمات مدیران، روی افزودن در پایین کلیک کنید. برای جستجوی کاربر باید یک فرم ساده ببینید: مشاهده لینک مدیریت در تنظیمات که تنظیمات > مدیران را نشان می دهد.

متوجه خواهید شد که MSA ها به عنوان MSA حل شده و حساب سازمانی به عنوان حساب های سازمانی حل می خواهد شد. هنگامی که در Microsoft Azure ، حساب مناسبی را که نیاز به دسترسی دارد تایپ کردید، کادرهای کنار اشتراک هایی که می خواهید آن حساب قادر به مدیریت مشترک باشد را علامت بزنید. اگر نام حل شد، کار شما تمام شده است.

همه چیز درباره اکانت Microsoft Azure

مدیریت اشتراک سازمان دیگری

این سناریو را در نظر بگیرید. شما یک ارائه دهنده خدمات مدیریت شده هستید که منابع و اشتراک های Azure را به عنوان بخشی از بسته مدیریتی خود ارائه می دهید. این بدان معناست که باید به سایر اشتراک ‌های Azure وارد شوید و آنها را به عنوان یک سرپرست مدیریت کنید. 

اما حساب سازمانی شما در حال حاضر از Azure AD استفاده می‌کند، بنابراین شما و هر یک از کارمندانتان، هنوز باید از حساب‌ های سازمانی Microsoft Azure  برای مدیریت اشتراک ‌های مشتریان، به‌جای MSA استفاده نمایید. خوشبختانه، این امکان وجود دارد.

روش کار با Azure

Azure یک پلتفرم سریع، منعطف و مقرون به صرفه است و قیمت و قابلیت های مفید، آن را به بهترین ارائه ابر عمومی در بازار تبدیل کرده است. نحوه اجرای آن، بشرح ذیل است:

پیشنهاد مطالعه:بهترین روش های پرداخت آنلاین

بهبود و پیاده سازی پشتیبان گیری و بازیابی

Microsoft Azure یک ابزار رویایی پشتیبان گیری و بازیابی است. به دلیل انعطاف پذیری، بازیابی پیشرفته سایت و ادغام داخلی شناخته می شود. به عنوان یک راه حل مبتنی بر ابر، Azure ذاتاً انعطاف پذیر است و می تواند از اطلاعات شما تقریباً به هر زبانی، در هر سیستم عامل و از هر مکانی نسخه پشتیبان تهیه کند. بعلاوه، فرکانس و میزان برنامه پشتیبان خود را (روزانه، هفتگی، ماهانه و غیره) تعیین می کنید.

پشتیبان گیری Microsoft Azure نوار زمان و مکان دارد، اما توانایی های محدودی به عنوان یک راه حل مستقل پشتیبان گیری و بازیابی دارد. بازیابی سایت Azure می تواند پشتیبان گیری نوار شما را با تکرار خارج از سایت، حداقل تعمیر و نگهداری در محل، حفظ داده ها، حداقل سرمایه گذاری و حداقل هزینه های عملیاتی افزایش دهد. پشتیبان Azure سه نسخه از داده های شما را در سه مکان مختلف در مرکز داده ذخیره می کند و سپس سه نسخه دیگر را در مرکز داده Azure راه دور ذخیره می کند، بنابراین شما هرگز نگران از دست دادن داده ها نباشید.

میزبانی و توسعه برنامه های وب و موبایل

چه به دنبال پلتفرمی برای میزبانی، توسعه یا مدیریت یک برنامه وب یا تلفن همراه باشید، Microsoft Azure با مدیریت پچ، AutoScale و ادغام برای برنامه‌های داخلی، آن برنامه‌ها را مستقل و سازگار می‌سازد. با مدیریت خودکار برای ماشین های مجازی خود، می توانید زمان کمتری را برای مدیریت زیرساخت خود صرف کنید و روی بهبود برنامه های خود تمرکز کنید. Azure همچنین با پشتیبانی مستمر استقرار ارائه می شود که به شما امکان می دهد به روز رسانی کدهای مداوم را ساده کنید.

از طریق Microsoft Azure ، می‌توانید به ‌طور یکپارچه برنامه وب خود را به یک برنامه داخلی مرتبط کنید. اتصال برنامه‌ها در هر دو مکان به کارمندان و شرکا اجازه می‌دهد به طور ایمن به منابع داخل فایروال شما دسترسی داشته باشند. منابعی که در غیر این صورت دسترسی خارجی به آنها دشوار خواهد بود.

همه چیز درباره اکانت Microsoft Azure

توزیع و تکمیل اکتیو دایرکتوری 

Azure می‌تواند با Active Directory شما یکپارچه شود تا هویت و قابلیت‌های دسترسی شما را تکمیل کند. این به DNS شما دسترسی جهانی، مدیریت متمرکز و امنیت قوی می‌دهد. با Microsoft Azure ، می توانید یک محیط اکتیو دایرکتوری را که اتصال مستقیم فعال است، به صورت جهانی توزیع کنید. هیچ ارائه دهنده ابر دیگری مانند Azure توانایی گسترش دامنه کنترل کننده دامنه شما و یکپارچه سازی مدیریت AD را ندارد. شما می توانید برای تهیه اکانت این پلتفرم، از طریق 20پیمنت اقدام کنید.

برچسـب هـا : سایر ، Microsoft Azure
لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد