تحصیل در بهترین دانشگاه های رشته مدیریت

تحصیل در بهترین دانشگاه های رشته مدیریت

توسط : تیم محتوا
1,705

رشته تحصیلی MiM اگرچه نسبتاً جدید است، اما کارشناسی ارشد در مدیریت یک برنامه بسیار جامع است و فقط راه درستی برای شروع کار شما در زمینه بازاریابی، مالی، مشاوره، کارآفرینی و بسیاری دیگر است. همچنین، اکثر دانشگاه های خوب دارای رتبه بندی کارشناسی ارشد در مدیریت دانشگاه ها هستند که این برنامه بخشی از برنامه درسی آنها است. برای تحصیل در بهترین دانشگاه های رشته مدیریت ، می توانید راهنمایی های لازم را از 20پیمنت دریافت کنید.

تحصیل در مدیریت

برخلاف MBA، برنامه MiM به دنبال فارغ التحصیلان تازه کار و تازه فارغ التحصیلانی است که تجربه کاری ندارند یا حداقل تجربه کاری ندارند. این برنامه افراد علاقه مند به استراتژی، تجزیه و تحلیل، تجارت، اقتصاد و ماژول های مشابه را جذب می کند. همانطور که گفته شد، وقتی صحبت از MiM در مقابل MBA می شود، نمی توان یک مدرک را بر دیگری انتخاب کرد. هر دو مدرک مزایا و معایب خاص خود را دارند که می توان آنها را سنجید و هر دو درجه در معیارهای مربوطه برنده می شوند. می توانید بهترین دانشگاه های رشته مدیریت را انتخاب کنید.

آیا می خواهید بدانید کدام کالج برای مدرک MiM شما مناسب است؟

MiM در اصل یک مدرک اروپایی است که اکنون در سراسر جهان گسترش یافته و جایگاه خود را در اکثر مدارس برتر کسب و کار در سراسر جهان پیدا کرده است. بسیاری از دانشگاه ها شروع به توجه به این مدرک کرده اند و آن را در برنامه های دوره خود نموده اند.

یک برنامه MiM معمولاً بین 10 ماه تا 2 سال طول می کشد و مجموعه ای از دوره های آموزشی را به شما ارائه می دهد که مطمئناً همه پایه های کسب و کار شما را تقویت می کند. در زمان‌های اخیر، با رونق گرفتن نواحی راه‌اندازی در چندین صنعت، به دلیل ماهیت جامع این دوره، تعداد متقاضیان متقاضی برای مدرک MiM در بهترین دانشگاه های رشته مدیریت ، به سرعت افزایش یافته است. 

ماهیت این دوره به گونه ای است که افرادی که از زمینه های غیر مدیریتی به دنبال تغییر رشته تحصیلی خود هستند نیز می توانند برای این برنامه درخواست دهند بدون اینکه نگران نداشتن سابقه مدیریت، بازاریابی یا کسب و کار باشند.

تحصیل در بهترین دانشگاه های رشته مدیریت

انتخاب دانشگاه مناسب

هدف هر متقاضی در هنگام انتخاب دانشگاه برای ادامه تحصیل، کیفیت آموزش در دانشگاه های هدف، دوره های تدریس شده، تجربه اساتید، جامعه دانشجویی، باشگاه ها و فعالیت های فوق برنامه ای است که فرد می تواند در آن شرکت کند.

 مهمتر از همه در خصوص بهترین دانشگاه های رشته مدیریت ، میزانی است که فرد دارای دامنه یادگیری و گسترش است تا به صورت حرفه ای به این رشته بپردازد. این نه تنها ابزاری را برای متقاضی برای تحصیل دوره های فیلتر شده و با کیفیت فراهم می کند، بلکه راه را برای مشاغل آینده آنها در شرکت های بزرگ هموار می کند.

دانش عمومی این است که فارغ التحصیلان از یک دانشگاه عالی معتبر، درهای زیادی را به صورت حرفه ای به روی خود باز می کنند، با کارفرمایان شرکت های بزرگ کار خواهند کرد. به همین دلیل است که انتخاب مدرسه نقش مهمی در ایجاد موفقیت در زمینه انتخابی شما دارد. 

این یکی از جنبه هایی است که نمی توان آن را ساده گرفت و باید به آن توجه زیادی کرد. فرد باید زمان و انرژی زیادی را صرف فرآیند محدود کردن فهرستی از بهترین دانشگاه های رشته مدیریت کند که اهداف خوبی برای اخذ بهترین نتیجه دارند. برای اینکه کار را برای شما ساده‌تر کنیم، در زیر، دانشگاه های برتر را برای دریافت مدرک MiM فهرست کرده‌ایم.

پیشنهاد مطالعه:بهترین کشورها برای تحصیل در داروسازی

دانشگاه های برتر رشته مدیریت 

از آنجایی که MiM به عنوان مدرک از کشورهای اروپایی سرچشمه می گیرد، منطقی است که بسیاری از مدارس برتر B در کشورهای اروپایی واقع شده اند. اگرچه این به هیچ وجه به این معنی نیست که دانشگاه هایی که برنامه های MiM را ارائه می دهند و در اروپا قرار ندارند، مدارس خوبی نیستند. 

رتبه بندی دانشگاه های کارشناسی ارشد مدیریت به عوامل مختلفی بستگی دارد. جنبه های مختلفی از این مراکز آموزشی ذکر شده در زیر در انتخاب آنها به عنوان مدارس برتر در نظر گرفته شده است. این حوزه های مورد توجه شامل هزینه تحصیل در این مدارس، فرصت های شغلی پس از MiM از این مدارس و میانگین حقوقی که به فارغ التحصیلان تعلق می گیرد، می باشد.

این عوامل به محدود کردن بهترین دانشگاه های رشته مدیریت که به طور رضایت بخشی تمام معیارهای ذکر شده در بالا را برآورده می کنند، کمک می کند. بنابراین، بیایید نگاهی به برخی از دانشگاه های برتر MiM بیندازیم که می‌توان به آنها ورود کرد:

تحصیل در بهترین دانشگاه های رشته مدیریت

دانشگاه سنت گالن

استراتژی هنرهای ارشد و مدیریت بین المللی سنت گالن در رتبه اول از نظر بهترین مدارس B برای مدرک MiM قرار دارد. برنامه MiM در سنت گالن به عنوان یکی از جامع ترین و پرطرفدارترین دوره ها در نظر گرفته می شود. دانشکده استثنایی به طور کامل متشکل از دکترا است که 77 درصد آن هیئت علمی بین المللی است. دانستن این موضوع باعث اطمینان خاطر شما می شود، زیرا شما در حال مطالعه توسط اساتیدی در بهترین دانشگاه های رشته مدیریت خواهید بود که ماهیت متنوع و جهانی دارند.

علاوه بر این، برنامه درسی جهانی محور متشکل از چالش SIMmagination و پروژه های بین المللی SIM به دانش آموزان کمک می کند تا از طریق قرار گرفتن در معرض فرهنگ های خارجی دیدگاهی بین المللی به دست آورند. مدت زمان این برنامه 18 ماه است و این مرکز در سوئیس قرار دارد. برنامه های مختلف سنت گالن به شرح زیر است:

کارشناسی ارشد هنر در استراتژی و مدیریت بین المللی:  

این دوره معمولاً یک دوره 18 ماهه است که فرصتی برای همکاری با شرکت ها برای پروژه های کلاسی در اختیار شما قرار می دهد. برای افراد دارای سابقه در اقتصاد، مدیریت بازرگانی و غیره هدف قرار می گیرد.

کارشناسی ارشد هنر در بانکداری و امور مالی:

 این برنامه 18 ماهه عمدتاً برای افرادی است که پیشینه ای در امور مالی دارند، اگرچه پیش نیازی برای مدرک نیست.

پیشنهاد مطالعه:تحصیل در روسیه

دانشگاه HEC

HEC که در پاریس واقع شده است، بهترین دانشگاه های رشته مدیریت است و بدون شک ثابت کرده است که یکی از بهترین دانشگاه برای دنبال کردن مدرک MiM است. این برنامه که به عنوان یکی از برترین برنامه های کارشناسی ارشد مدیریت در رتبه 2 در نظر گرفته می شود، شامل مجموعه ای بسیار رقابتی از دانشجویان است که شانس خود را برای دریافت آن امتحان می کنند. 

با شهرت قوی و طیف گسترده ای از مدارک و برنامه های تخصصی، ثابت کرده است که نام تجاری که در طول سال ها ایجاد کرده است، شایسته می باشد. فضای بیش از حد رقابتی متقاضیان گواهی دیگری بر کیفیت آموزش آن است. این دانشگاه دارای نرخ بالایی از کاریابی است و در بین شرکت های بزرگ برتر در زمینه های مشاوره و امور مالی به خوبی شناخته شده است. مدت زمان برنامه 18 ماه بوده و در پاریس واقع شده است.

تحصیل در بهترین دانشگاه های رشته مدیریت

مدرسه کسب و کارIE

مدرسه کسب و کار IE، در یک بازه زمانی کوتاه 40 ساله، به یکی از بهترین دانشگاه های رشته مدیریت و MiM در سراسر جهان تبدیل شده است. این دانشگاه به دلیل نوآوری خود از نظر دوره های ارائه شده مشهور است. این بسیار بر کار در گروه ها و تیم ها متمرکز است و انتخاب عالی برای کارآفرینان نوپا است. 

باشگاه‌هایی مانند Net Impact Club فضایی امن و تشویق‌کننده برای رشد و شبکه‌سازی برای متقاضیان فراهم می‌کنند. علاوه بر این، هفته غوطه‌ وری جهانی به‌عنوان فرصتی عالی برای متقاضیان دارای روحیه کارآفرینی عمل می‌کند. 

IE عمدتاً متخصصان جوان با تجربه کاری آزمایشی 0-2 سال را هدف قرار می دهد که فرصتی عالی به فارغ التحصیلان تازه وارد برای درخواست می دهد. این همچنین گزینه خوبی برای متقاضیانی است که مدارسی را هدف قرار می دهند که به GMAT نیاز ندارند. آنها می توانند به جای آن امتحان جداگانه IeGAT بدهند. مدت برنامه در این مرکز، 10 ماهه بوده و در اسپانیا واقع شده است.

پیشنهاد مطالعه:آزمون پزشکی IMAT چیست؟

مرکز LBS

LBS یکی از محبوب ترین مدارس در مورد MiM و یکی از بهترین دانشگاه های رشته مدیریت است. برنامه MiM در LBS در مدت زمان بسیار کوتاهی رونق گرفت زیرا تنها 6-7 سال پیش معرفی شد. در این مدت توانسته رتبه ای را در بین 10 مدرسه برتر جهان کسب کند. LBS به دلیل شبکه فارغ التحصیلان غنی خود همراه با برنامه درسی مختصر خود شناخته شده است و مناسب برای فارغ التحصیلان اخیر است که به دنبال درخواست در مدارسی هستند که ارتباط قوی با شرکت های بزرگ جهانی دارند. مدت زمان برنامه 12 ماه است و در لندن واقع شده است.

مرکز ESSEC

این دانشگاه بسیار رقابتی بر اساس رتبه بندی ارائه شده توسط FT Times یکی از محبوب ترین مدارس است. مشارکت های دو مدرک آن همراه با برنامه های کارآموزی آن را به یک دوره بسیار جذاب برای درخواست تبدیل می کند. علاوه بر این، فرصت های عالی برای کاریابی با تعداد زیادی از شرکت ها و شرکت های بزرگ تنها به ارزش مدرسه می افزاید. مدت زمان برنامه 24 ماه می باشد و در پردیس های سنگاپور و پاریس واقع شده است.

تحصیل در بهترین دانشگاه های رشته مدیریت

ESCP

ESCP قدیمی ترین مدرسه بازرگانی در جهان و یکی از بهترین دانشگاه های رشته مدیریت است و به دلیل سیاست های سختگیرانه پذیرش شناخته شده است. از نظر کیفیت آموزش و ساختار دوره از شهرت بسیار خوبی برخوردار است. ESCP اغلب به عنوان یک مدرسه تجاری در کشورهایی غیر از فرانسه نادیده گرفته می شود، زیرا برنامه MBA ارائه نمی دهد. اما این واقعیت که ESCP بر روی MiM تمرکز می‌کند، زیرا این برنامه پرچم‌دار آن است، به این واقعیت اطمینان می‌دهد که زمان و منابع زیادی برای تنظیم برنامه عالی صرف شده است.

می توانید برای تحصیل در رشته مدیریت، از این دوره های آموزشی استفاده کرده و مدرک معتبر بین المللی دریافت کرده و فرصت های شغلی مناسبی را کسب کنید.
 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد