ارزهای دیجیتال معتبر با پشتوانه طلا

ارزهای دیجیتال معتبر با پشتوانه طلا

توسط : تیم محتوا
3,053

ارزهای رمزنگاری شده ای که دارای پشتوانه طلا هستند، به عنوان شکل پایدار، سرمایه گذاری ظاهر می شوند. به جز تبلیغات در مورد ارزهای رمزپایه معروف مانند بیت کوین، دوج کوین، اتریوم و تتر، هیچ نشانه ای از پیشرفت بزرگ در میان سایر ارزها دیده نمی شود. اگرچه حوزه ارزهای دیجیتال دائماً دستخوش تحولات عظیمی است، انتظار چندانی از ارزهای دیجیتال جدید نداریم که وارد بازار شوند. در حقیقت، ارزهای دیجیتال معتبر با پشتوانه طلا امروزه بیش از سایرین، جایگاه خود را یافته اند.

رمز ارزهای معتبر در بازار

این وضعیت نامطمئن، بیشتر به دلیل نوساناتی است که ارزهای دیجیتال دارند. برای شکستن این زنجیره، ارزهای رمزنگاری شده با طلا دارای شرایط پایدارتری در سرمایه گذاری ها هستند. عدم قطعیت قیمت در حوزه ارز دیجیتال چیز جدیدی نیست. 

اکنون سال هاست که بیت کوین با میلیون ها سرمایه گذار فعالیت می کند. در ماه می 2021، زمانی که قیمت بیت کوین به رکورد 60000 دلار آمریکا رسید، سرمایه گذاران کریپتو از این افزایش ناگهانی بسیار خوشحال شدند. حتی افراد جدیدی که وارد سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال می‌شوند، ترجیح می‌دهند سرمایه خود را روی ارز دیجیتال پیشرو امتحان کنند.

 اما بعدها همه چیز به شدت تغییر کرد. بیت کوین قبل از اینکه در حالت متوسط باقی بماند، تقریباً یک صلیب مرگ را لمس کرد. با این حال، در آن مرحله، بسیاری از سرمایه گذاران ناامید شده بودند و می خواستند در چیزی کمتر از بیت کوین نوسانات سرمایه گذاری کنند. در نتیجه، بسیاری، ارزهای دیجیتال معتبر با پشتوانه طلا و دلار را انتخاب کردند.

ارزهای دیجیتال معتبر با پشتوانه طلا

سکه های پایدار

ارزهای رمزنگاری شده با طلا، کم و بیش شبیه سکه های پایدار هستند که توسط طلای فیزیکی پشتوانه می شوند. هنگامی که یک توکن دیجیتال به ارزش فعلی قیمت طلا متصل می شود، در مقایسه با سایر ارزهای رمزنگاری معروف، نوسانات کمتری را تجربه می کند.

 اگرچه ارزهای رمزپایه با پشتوانه ارزهای فیات، در زمان رشد سریع، شاهد پذیرش بالایی هستند، ارزهای رمزپایه دارای پایه طلا نیز فضای قابل توجه خود را در بین سرمایه‌گذاران کریپتو ایجاد می‌کنند. مفهوم ارزهای رمزپایه شده با طلا در سال 2017 زمانی که بیت کوین در کنار قیمت طلا قرار گرفت، ظهور کرد.  این علاقه سرمایه گذاران را برانگیخت تا چیزی به گرانبهایی و پایداری طلا را انتخاب کنند. 

برترین ارزهای رمزنگاری شده طلایی برای خرید

نماد طلای ضرابخانه پرث (PMGT):

Perth Mint Gold Token که با نام PMGT نیز شناخته می شود، یکی از قابل اعتمادترین ارزهای دیجیتال معتبر با پشتوانه طلا در بازار است. قابل توجه است که PMGT به طور رسمی توسط دولت استرالیا تایید شده است. طلای دیجیتالی که توسط ضرابخانه استرالیای غربی ایجاد شده است، با بلوک ‌های طلای واقعی تضمین می‌شود و این شرکت همچنین گواهی‌ های طلای دیجیتال را به عنوان مدرک برای هر خرید ارائه می‌کند. 

علاوه بر این، PMGT در بین سرمایه گذاران به دلیل فراگیر بودن آن در ذخیره سازی آسان، هزینه های نگهداری و بیمه کمتر و جایگزین رقابتی و مقرون به صرفه مشهور است.

پیشنهاد مطالعه:بررسی کیف پول اینفینیتو

DigixGlobal (DGX):

شرکت مستقر در سنگاپور، DigixGlobal، توکن های DGX را ارائه می دهد. هر سکه DGX نشان دهنده 1 گرم طلا است که در انبارهای کانادا و سنگاپور نگهداری می شود. قابل توجه است که خزانه های طلا کاملاً بیمه شده اند و DGX را به یکی از امن ترین شکل های سرمایه گذاری تبدیل می کند. 

مزیت دیگر ارزهای دیجیتال معتبر با پشتوانه طلا این است که صرفاً از طریق خرید و فروش نمایندگی های توکن شده قابل تقسیم، بازخرید و قابل انتقال است. شرکت برای مبادلات 1% کارمزد اعمال می کند و هزینه دموراژ را بر عهده می گیرد.

طلای تتر:

تتر که به ‌خاطر راه ‌اندازی معروف ‌ترین سکه پایدار جهان شناخته می‌ شود، به بازار ارزهای دیجیتال مملو از طلا جهش کرده است تا موج بعدی سرمایه‌گذاری مخرب را هدایت کند. Tether Gold در سال 2020 معرفی شد و ارزش کل بازار آن به 160 میلیون دلار افزایش یافت. با ذخایر طلا در انبارهای سوئیس، تتر گلد خدمات مختلفی را برای مبادله ارز دیجیتال خود با طلای فیزیکی یا بازخرید آن برای پول نقد ارائه می دهد. سرمایه گذاران می توانند با وارد کردن آدرس کیف پولی که AUXt آنها را در خود جای داده است، طلای خود را شناسایی کنند.

ارزهای دیجیتال معتبر با پشتوانه طلا

متا گلد:

در میان ارزهای دیجیتال معتبر با پشتوانه طلا ، یک استارت ‌آپ فناوری استرالیایی، متا گلد، با Algorand، یک شرکت پروتکل بلاک چین برای ایجاد موفقیت‌آمیز یک توکن طلای غیرمتمرکز، شریک شده است. متا گلد را می توان از طریق پلتفرم شرکت با نرخ طلا خریداری کرد. این در زنجیره تامین فعلی، طلا ادغام شده است، که به فروشنده اجازه می دهد تجارت و تسویه آنی طلا را از طریق توکنیزاسیون انجام دهد. یک نرم افزار دیگر این است که این پلتفرم به کاربران امکان داد و ستد توکن های طلای مجازی و طلای فیزیکی را می دهد.

توکن طلایی AABB (AABBG):

AABBG یکی از ورودی های اخیر در بازار ارزهای رمزنگاری شده با طلا است. خوشبختانه، توکن مجازی دارای تعدادی مزیت مخرب و آینده نگر است. از یک قالب پشتوانه طلایی معدن به توکن پیروی می کند که وجود توکن ها را در وب دیجیتال تضمین می کند. دارایی های فیزیکی طلا را تأیید می کند که توکن AABBD را 100٪ از بخش تولید معدن شرکت پشتیبانی می کند.

PAX Gold (PAXG:

توکن PAXG که توسط Pax Gold، یک شرکت آمریکایی مورد اعتماد راه اندازی شد، نشان دهنده یک اونس تروی از یک شمش طلای لندن Right Delivery است. PAXG که از ارزهای دیجیتال معتبر با پشتوانه طلا می باشد، در سال 2019 راه اندازی شد. این رمز ارز، در خزانه های Brink، یکی از تاسیسات ذخیره سازی تایید شده انجمن بازار شمش لندن، نگهداری می شود. سازندگان ارز رمزنگاری شده با پشتوانه طلا، این توکن را ایجاد کردند تا خرید طلا را آسان کرده و از همه مهمتر دیجیتالی کنند. با خرید PAXG، صاحبان توکن مالکیت کامل بخشی از طلا را دارند و همچنین می توانند از آن برای مقاصد تجاری استفاده کنند.

پیشنهاد مطالعه:کیف پول های سخت افزاری ارز دیجیتال

AurusGOLD (AWG):

AurusGOLD که با نام AWG نیز شناخته می‌شود، یک توکن با پشتوانه طلا است که توسط پالایشگاه ‌های گواهی LBMA با 1 گرم طلا 99.99 درصد وثیقه شده و قابل بازخرید است. توکن طلای دیجیتال پایدار می تواند به عنوان جایگزینی برای ارزهای فیات ناپایدار یا به عنوان اولین راه برای سرمایه گذاری در طلا با ارزهای دیجیتال معتبر با پشتوانه طلا استفاده شود. AWG توسط معامله گران طلا ساخته می شود که می توانند بین بازارهای AWG و طلای شمش آربیتراژ کنند و قیمت AWG را در راستای قیمت تاشو نگه دارند.

موفقیت های بیت کوین

سیستم بیت کوین به طور گسترده ای به عنوان موفق ترین تلاش برای ایجاد یک ارز دیجیتال فعال خارج از سیستم بانکداری سنتی و در نتیجه دور زدن کارمزدها شناخته شده است. علاوه بر این، عرضه محدود بیت کوین یک ویژگی عالی است که آن را از ارزهای فیات متمایز می کند و آن را از هجوم تورم و کاهش تورم ناشی از دستکاری دولت در عرضه پول، دور می کند.

بنابراین، فناوری بیت کوین، چگونه می تواند مکمل بازارهای شمش طلا باشد و به سرمایه گذاران در استفاده بهتر از دارایی های خود از این رمز ارز و سایر ارزهای دیجیتال معتبر با پشتوانه طلا کمک کند؟ در اینجا، اهمیت فلزات گرانبها برای سیستم پولی مطرح است. ارزهای بدون پشتوانه تاریخی تقریباً 48 سال دوام دارند، اما همیشه به بازارهای فلزات گرانبها باز می گردند که عرضه محدودی از آنها وجود دارد. 

فکر کنید یکی از مسائل اصلی که مانع از پذیرش بیت کوین توسط سرمایه گذاران شده است، نوسانات شدید قیمت ناشی از احساسات بازار است که اغلب در واکنش به برخی از کاربردهای مشکوک ارز دیجیتال انجام شده است. به دلیل تردید در مورد آینده بلند مدت آن، یا به دلیل دخالت دولت، این نوسانات و عدم اعتماد کامل به آن وجود دارد. اما در مورد فلزات گرانبها که تقریباً از سپیده دم به عنوان یک پناهگاه امن در نظر گرفته شده اند، چنین تردیدی وجود ندارد.

ارزهای دیجیتال معتبر با پشتوانه طلا

پشتوانه طلا در رمز ارزها

خرید طلا به طور کلی توسط استانداردهای مالی غرب به عنوان یک حرکت محتاطانه در نظر گرفته می شود، اما به یک روند محبوب در میان طبقات متوسط تبدیل شده است که بیشتر از ریسک گریزی برخوردار هستند و به طور کلی علاقه مند به حفظ آنچه دارند به جای حدس و گمان با آن می باشند. در ایالات متحده و به ویژه اروپا، ریاضت اقتصادی بسیاری را متقاعد کرده است که از این روش با ارزهای دیجیتال معتبر با پشتوانه طلا پیروی کنند.

بنابراین، تقاضا برای یک ارز با پشتوانه طلا و یک سیستم کاملاً شفاف و در دسترس معامله طلا وجود دارد، استدلالی متقاعدکننده است. با ثبت خرید طلا در دفتر کل به سبک زنجیره بلوکی، ارز می تواند نه تنها به عنوان وسیله مبادله، بلکه برای تسهیل مالکیت طلا و به چالش کشیدن وضعیت موجود برای تسویه و تسویه در بازار طلا مورد استفاده قرار گیرد. به عبارت دیگر، شما می توانید طلای خود را خریده و آن را خرج کنید.

پیشنهاد مطالعه:بهترین ارز دیجیتال ارزان

بسیاری از افراد دوست ندارند به این واقعیت فکر کنند که وقتی پول خود را به حساب بانکی واریز کردن، دیگر از نظر قانونی مال آنها نیست، زیرا افراد در این شرایط تشویق می ‌شوند وجوه خود را به جای دیگری هدایت کنند.  فقدان جایگزین‌ های واقعی برای سپرده‌گذاری وجه نقد چیزی است که سیستم بانکی موجود را تقویت می‌کند، اما فناوری بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال معتبر با پشتوانه طلا می‌توانند مکمل یکدیگر باشند. 

پلت فرم رمزارزهایی با پشتوانه طلا، به سرمایه گذاران اجازه می دهد تا شمش طلا را خارج از بازارهای مالی سنتی خریداری کنند که معمولاً به نسبت عرضه اساسی دارایی از طریق بازار آتی اهرمی ندارند. یک نوع مشابه از اثر خانه کارت باعث فروپاشی بازارهای مالی در سال 2008 شد، زمانی که اوراق بهادار با پشتوانه وام مسکن به چنین تأثیر فاجعه باری رسید.

هنگامی که با رمز ارزهایی با طلا معامله می کنید، شمش واقعی را خریداری کرده اید که در انبارهای معتبری نگهداری می شود و پس از خرید، مالک قانونی دارایی فیزیکی می شوید. به این ترتیب هیچ ریسک نقدینگی وجود ندارد و از آنجایی که قیمت معامله هر دقیقه به روز می شود، فرصت های آربیتراژ کمی وجود دارد. این یک طرح سریع ثروتمند شدن نیست، در واقع کاملا برعکس است. سیستم اجازه هیچ گونه اهرمی را نمی دهد.

ارزهای دیجیتال معتبر با پشتوانه طلا

اهمیت پذیرش ارزهای دیجیتال

اما چرا به یک ارزهای دیجیتال معتبر با پشتوانه طلا نیاز است؟ این فقط در مورد تقاضا برای یک ارز جایگزین نیست، بلکه در مورد تقاضا برای مالکیت طلا و آوردن این پیشنهاد به قرن جدید است. این به عنوان یک فرآیند 3 مرحله ای منظور می شود.

اول، ارز ایجاد می شود، دوم، شروع به تبدیل شدن به وسیله ای برای خرید طلای بیشتر یا فروش هولدینگ موجودی شما می کند و در نهایت تبدیل به وسیله ای برای پرداخت می شود که در فروشگاه ها و رستوران های خیابانی پذیرفته می شود، اما معاملات همچنان در دفتر کل زنجیره بلوک ثبت می شود، بنابراین شفافیت کامل وجود دارد.

صرافی ها و کارگزاران معتبر که با تکیه بر ارزهای دیجیتال معتبر با پشتوانه طلا فعالیت دارند، برای پوشش هزینه‌های بیمه و ذخیره‌ سازی، هزینه‌ هایی دریافت می‌کند و کارمزد یکبار معامله اعمال می‌ شود. به علاوه قیمت خود طلا ممکن است در کوتاه‌ مدت نوسان داشته باشد، اما احتمالاً ارزش بلندمدت خود را حفظ کرده است. 

پیشنهاد مطالعه:کیف پول MyEtherWallet

شکی نیست که پذیرندگان اولیه هنگامی که به دنبال محافظت از دارایی های خود هستند، به طور فزاینده ای به بیرون از سیستم بانکی نگاه می کنند و در واقع ظهور سایت های وام دهی همتا به همتا یا تامین مالی جمعی شواهد دیگری از آمادگی عموم برای اعتماد به یکدیگر و بیشتر شدن است. این نوآورانه است، زیرا فعالیت های بانک های سرمایه گذاری و وام دهندگان خیابانی ابهام زدایی می شود و دقیقاً در دست ارزهای دیجیتال معتبر با پشتوانه طلا قرار می گیرد. 

در صورتی که تصمیم دارید در ارزهای رمزنگاری شده فعالیت داشته باشید، توجه کنید که این یک سرمایه گذاری ریسک پذیر است که می بایست پیش از هر اقدامی، در خصوص آن، اطلاعات کاملی را از کارشناسان دریافت کرده و راهنمایی های لازم را کسب کنید. کارشناسان 20پیمنت در خدمت شما خواهند بود.

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد