تحصیل در رشته دندانپزشکی در خارج از کشور

تحصیل در رشته دندانپزشکی در خارج از کشور

توسط : تیم محتوا
1,812

دندانپزشکی تشخیص، پیشگیری و درمان بیماری و تغییر شکل دندان ها در دهان و ناحیه آن است. دندانپزشکی حرفه ای، نیاز به چندین نقش مختلف دارد که با هم کار کنند. حوزه دندانپزشکی طیف وسیعی از موضوعات را در بر می گیرد. مدارک کارشناسی می تواند شامل دندانپزشکی و لیسانس بهداشت، لیسانس فناوری دندانپزشکی، جراحی دندان  BDSو MChD جراحی دندان می باشد. تحصیل در رشته دندانپزشکی در بسیاری از کشورها، همراه با شرایطی خاص است که در این جا به آن می پزدازیم.

برای گرفتن مدرک دندانپزشکی به چه چیزهایی نیاز دارید؟

برای مدارک لیسانس جراحی دندان (BDS/BChD/MChD)، گزینه‌ها شامل یک سال مقدماتی هستند که ممکن است متقاضیان دانشکده دندانپزشکی باید نمرات بالایی را کسب کنند که معمولاً بین 144 تا 168 امتیاز UCAS، می باشد. اگرچه دانشگاه، پیشنهادات متنی نیز ارائه می دهد. حوزه های مرتبط مانند بهداشت دندان یا فناوری نیازهای کمتری دارند. 

پیشنهاد مطالعه:تحصیل در بهترین دانشگاه های رشته مدیریت

مدارک مورد نیاز دانشکده های دندانپزشکی جهت تحصیل در رشته دندانپزشکی عبارتند از:

سطوح A: A*AA–AAA

BTEC ها: D*DD

لیسانس بین المللی: 38–32

دانشگاه ها معمولاً از شما می پرسند که شما در زیست شناسی یا شیمی تحصیل کرده اید؟ زیست شناسی انسانی، ریاضی، فیزیک یا روانشناسی، بسته به دانشگاه نیاز است که قبولی در عنصر عملی علمی که در سطح A گرفته شده است و آزمون های پذیرش برای دندانپزشکان (UCAT، BMAT، یا GAMSAT برای ورودی های فارغ التحصیل) به همراه مصاحبه مورد نیاز است.

تحصیل در رشته دندانپزشکی در خارج از کشور

مدرک دندانپزشکی چه موضوعاتی را پوشش می دهد؟

ماژول های معمولی برای دوره های تحصیل در رشته دندانپزشکی عبارتند از:

1.    رادیوگرافی

2.    بیوشیمی، فیزیولوژی، بافت ها و اندام ها

3.    زیست پزشکی در رابطه با دندانپزشکی

4.    زیست شناسی جمجمه و صورت

5.    سیستم گوارش، کلیه و غدد درون ریز

6.    سیستم عصبی عضلانی اسکلتی

7.    حرفه ای گرایی و مبانی عمل دندانپزشکی

8.    بازیابی و حفظ سلامت دهان بزرگسالان

پیشنهاد مطالعه:تحصیل در روسیه

چگونه ارزیابی خواهید شد؟

اگر تحصیل در رشته دندانپزشکی را انتخاب می کنید، باید تکنیک ها و اصطلاحات پیچیده پزشکی را بدانید، بنابراین برای امتحانات زیادی آماده باشید. این موارد می تواند شامل:

•    ارزیابی مهارت های بالینی

•    کار درسی، مقالات و نمونه کارها

•    امتحانات (کتبی، مقالات بالینی و عملی)

•    آزمون های آنلاین چند گزینه ای

چرا دندانپزشکی بخوانیم؟

دندانپزشکی، مانند هر مدرک یا حرفه پزشکی دیگری، فاکتور احساس خوب را دارد. با تحصیل در رشته دندانپزشکی شما زندگی را برای بهتر شدن تغییر می دهید، و یاد می گیرید که چگونه مردم را در سلامتی خوب نگه دارید.

مهارت های شغلی خاص:

دانش علمی و مهارت های بالینی برای انجام کار دندانپزشکی یا در نقش مرتبط و ثبت نام در شورای عمومی دندانپزشکی

مهارت های قابل انتقال:

مهارت های ارتباطی و بین فردی، سازمان و مدیریت زمان، تفکر انتقادی، حل مشکل، تصمیم گیری، کار گروهی، تفکر کارآفرینی و عمل اخلاقی

اعتبار حرفه ای:

دوره ها باید توسط شورای عمومی دندانپزشکی تایید شود تا بتوانید به عنوان دندانپزشک، پرستار دندانپزشکی، بهداشت، درمانگر یا تکنسین دندانپزشکی فعالیت کنید.

فارغ التحصیلان دندانپزشکی چه درآمدی دارند؟

داوطلبان با تحصیل در رشته دندانپزشکی می ‌توانند دستمزد اولیه را در حدود 38000 پوند انتظار داشته باشند که  بالاترین سقف درآمد در بین تمام رشته‌ها می باشد. اکثر دندانپزشکان در مطب عمومی دندانپزشکی به صورت خوداشتغال مشغول می شوند و برای استفاده از محل خود به صاحب مطب پول می پردازند. 

به عنوان یک متخصص دندانپزشکی، زمانی که هزینه های سربار شما در نظر گرفته شود، می توانید به طور متوسط درآمدی معادل 60000 پوند داشته باشید. دندانپزشکانی که در بیمارستان ها کار می کنند حقوق می گیرند، با درآمدی از 43000 پوند تا 92000 پوند بسته به سابقه و سطح مدیریت دریافت خواهند داشت.

متخصصین بهداشت دندان ممکن است توسط یک مطب دندانپزشکی استخدام شوند یا ممکن است در بیمارستان کار کنند، جایی که حقوق آنها بین 25500 تا 39000 پوند است.

تحصیل در رشته دندانپزشکی در خارج از کشور

چه شغل هایی می توانید به عنوان فارغ التحصیل دندانپزشکی داشته باشید؟

با تحصیل در رشته دندانپزشکی علاوه بر اینکه یک دندانپزشک یا متخصص مراقبت از دندان هستید، حوزه‌ هایی مانند تحقیقات و مراقبت‌های بهداشتی نیز گزینه‌ هایی خواهد بود. می ‌توانید آموزش ‌های بیشتری را برای تخصص داشته باشید.

تخصص دندانپزشکی یکی از شاخه ‌های پزشکی محسوب می‌شود که به مطالعه ناحیه دهان و صورت می‌پردازد، نه فقط دندان‌ها. اهمیت مطالعه طب انسانی در اهمیت خود دندان ها نهفته است. دندان ها از جامدترین اعضای بدن انسان هستند و یکی از مهمترین وظایف آن جویدن غذا به خصوص دندان های جلویی است. همانطور که در خروجی های کلام نقش مهمی دارد.

تحصیل در رشته دندانپزشکی تخصص دندانپزشکی رشته پزشکی-جراحی است که به تشخیص، پیشگیری و درمان بیماری‌ها یا آسیب‌های دندان به ‌ویژه فک و حفره دهان می ‌پردازد. تخصص دندانپزشکی به یکی از رشته های تحصیلی برتر برای بسیاری از دانشجویان تبدیل شده است، به ویژه پس از پیشرفت تکنولوژی فوق العاده در رادیولوژی و مواد قابل استفاده در درمان بیماری ها، ترمیم ها و دندانپزشکی زیبایی می باشد

دندانپزشکی سابقه ای کهن دارد به هفت هزار سال قبل از میلاد می رسد. از این رو، توسعه تمدنی و فناوری، پیشرفتی در این تخصص ایجاد کرده است که امروزه یکی از مهم ترین تخصص های پزشکی به شمار می رود.

پیشنهاد مطالعه:آزمون پزشکی IMAT چیست؟

تخصص دندانپزشکی

این یک تخصص پزشکی است که از نظر استحکام و درمان بیماری ها به ویژه در فک و زیبایی، محافظت و حفظ آن با ظاهری زیبا به دندان ها اهمیت می دهد. بنابراین، با تحصیل در رشته دنداپزشکی و کسب تخصص دندانپزشکی به چندین بخش مختلف تقسیم می شود. اینها شامل دپارتمان زیباسازی دندان، دپارتمان سفید کننده و ترمیم، دپارتمان پرکردن و بسیاری موارد دیگر است.

چرا دندانپزشکی تدریس می شود؟

معلوم است که سلامت انسان از دهان او شروع می شود. بنابراین سلامت و ایمنی دهان و دندان به طور کلی بر سلامت فرد تأثیر می گذارد. بلکه در پروتکل های پزشکی برخی از بیماری های مزمن مانند دیابت و بیماری های قلبی ثبت شده است. 

همچنین کنترل عفونت از دندان های محکم، سالم و تمیز شروع می شود و بارها شنیده ایم که برخی از بیماری ها دندان ها را درگیر کرده اند. افراد با تحصیل در رشته دنداپزشکی ، برای درمان این بخش و حفظ جان و ایمنی انسان تلاش می کند. همچنین موضوع در حوزه دندانپزشکی به همین بخش محدود نمی شود. 

به جای آن، به عضلات صورت، گردن، غدد بزاقی، زبان و حتی دندان ها مربوط می شود که با وضعیت روانی بیمار ارتباط دارد. به همین دلیل است که اهمیت تحصیل در این رشته اهمیت دارد. این اهمیت بیانگر مهم ترین دلایل تحصیل در رشته دندانپزشکی و نکات مثبت مورد علاقه دانشجویان به دلیل مزایای مختلف آن است، از جمله برخورداری دندانپزشک از موقعیت والای و معتبر در جامعه، کار برای خود، رسیدن به درآمد سالانه به میزان بالا خواهد بود.

تحصیل در رشته دندانپزشکی در خارج از کشور

مزایای تخصص دندانپزشکی

می توان به مزایای دیگر تخصص دندانپزشکی اشاره کرد که عبارتند از:

1.    ظاهر زیبایی به فرد می دهد.

2.    دندانپزشک مستقیماً بر زندگی افراد تأثیر می گذارد.

3.    او می تواند تحصیلات تکمیلی خود را به پایان برساند.

4.    این کار با تسکین درد و بدشکلی دندان باعث تسکین آنها می شود.

5.    دندانپزشک در کار خود مستقل است و توانایی توسعه برنامه خود را دارد.

6.    او می تواند پس از ورود به مطب، کلینیک خصوصی خود را باز کند.

7.    تحصیل در رشته تخصصی دندانپزشکی این امکان را به پزشک می دهد که در رشته های دانشگاهی در دانشگاه ها و کالج های مختلف و در مراکز تحقیق و توسعه فعالیت کند.

8.    تخصص دندانپزشکی یکی از شاخه های پزشکی است که به پزشک رفاه اجتماعی و درآمد مالی عالی می دهد.

پیشنهاد مطالعه:آزمون بین المللی CFA

در این رشته دندانپزشکی چه چیزی تدریس می شود؟

تحصیل در رشته دندانپزشکی ، شاخه ای از پزشکی است که در مطالعه، تشخیص و درمان بیماری های دهان، صورت، فک، دندان ها و بافت های اطراف تخصص دارد و به بسیاری از تخصص ها از جمله درمان و ترمیم دندان، جبران خسارت دندان، ارتودنسی، بریج های ثابت و ایمپلنت دندانپزشکی پیشگیری می کند. کیت های کامل موبایل، جراحی دهان و فک و صورت، کیت های متحرک جزئی، دندانپزشکی کودکان و بیماری های لثه.

بر این اساس، دانشجوی دندانپزشکی برای فارغ التحصیلی و داشتن صلاحیت برای ایفای نقش در درمان، در مطالعه بسیاری از موضوعات تخصص دارد. در ابتدا، با تحصیل در رشته دندانپزشکی ، مرحله آکادمیک برای تخصص دندانپزشکی در اکثر کشورهای جهان برای اخذ مدرک لیسانس و سپس انجام این حرفه به پنج سال محدود می شود.

 مواد مطالعه در آن پنج سال و به طور کلی در آن سال ها توزیع می شود تا دانشجوی دندانپزشکی از مرحله مقدماتی به دانش بالینی و سپس آموزش عملی برود. در سطح اول، تمرکز بر علوم زندگی پزشکی، مانند آناتومی (بافت)، فارماکولوژی و فیزیولوژی، میکروبیولوژی، فیزیک و مقدمه ای بر دندانپزشکی بالینی مانند زیست شناسی، شیمی، فیزیک و ریاضیات و همچنین علوم پایه پزشکی است.

سپس موضوعات مرتبط با تخصص دندانپزشکی مانند پوسیدگی های دندانی مانند درمان ترمیمی دندان، درمان پروتز دندان و بیشتر با کودکان را مطالعه کنید. علاوه بر علوم بهداشتی و کاربردهای کامپیوتری، رادیولوژی دهان و دندان، آناتومی سر و گردن پیش خواهد رفت.

در سطوح دیگر تحصیل در رشته دندانپزشکی ، مهارت های دندانپزشکی گسترش می یابد و شامل ارتودنسی، بیهوشی و برخورد با بیماران مختلف می شود و دروس عملی در کلینیک ها و آزمایشگاه ها آغاز می شود به طوری که دانشجو در نصب بریج، ترمیم دندان های شکسته، پرکردن و بسیاری از روش های دیگر درمان دندان آموزش می بیند. آشنایی با تکنیک های زیبایی در یک تخصص پزشکی دندان را خواهد داشت.

در آخرین سطح، دانشجو آموز با جنبه کاربردی آشنا می شود و می تواند درمان ریشه، تشکیل تاج، بریج، درمان لثه و درمان کودکان و افراد جامعه را انجام دهد. ارائه حفاظت دندانپزشکی، آموزش بهداشت و مدیریت مطب دندانپزشکی و تکنیک های مختلف دندانپزشکی و سایر مطالبی که در تخصص دندانپزشکی به طور گسترده به دانشجو آموزش داده می شود و باعث می شود که پزشک بعداً در معرض هر گونه موقعیت یا سؤال اضطراری قرار گیرد. با تحصیل در رشته دندانپزشکی ، می توانید به صورت حرفه ای و شایسته با آن برخورد کنید.

تحصیل در رشته دندانپزشکی در خارج از کشور

فرصت های شغلی و متوسط درآمد دندانپزشک

زمینه های کاری زیادی در تخصص دندانپزشکی وجود دارد. پزشک می تواند در تخصص خود در بسیاری از مکان ها مانند بیمارستان ها و مراکز بهداشتی و در کلینیک های دندانپزشکی کار کند. این بدان معنی است که دندانپزشک می تواند تشخیص و جراحی را انجام دهد. سپس دندانپزشک می تواند در زمینه دانشگاهی فعالیت کند. 

او به عنوان استاد در دانشگاه، مراکز و مؤسسات تحقیقاتی مرتبط با تحقیقات علمی به ویژه در بیمارستان ها مشغول خواهد شد. در صورتی که قصد تحصیل در رشته دندانپزشکی را در خارج از کشور دارید، می توانید مشاوره های لازم را از کارشناسان 20پیمنت دریافت کنید. در این خصوص، 20پیمنت می تواند شما را یاری کرده تا در رشته مورد علاقه خود در کشوری که قصد مهاجرت دارید، تحصیل نمایید. 
 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد