اطلاعات ویزای الکترونیکی آذربایجان

اطلاعات ویزای الکترونیکی آذربایجان

توسط : تیم محتوا
1,456

ویزای الکترونیکی آذربایجان که در سال 2013 معرفی شد، یک مجوز سفر الکترونیکی یکبار ورود است که به شهروندان واجد شرایط اجازه اقامت کوتاه مدت در آذربایجان را می دهد. جمهوری آذربایجان، این ویزای الکترونیکی را برای کمک به تسهیل روند درخواست روادید برای مسافران و تسریع کنترل مرزی در بندر ورودی اجرا کرد که حداکثر 30 روز در این کشور اقامت دارد و پس از تایید، 90 روز اعتبار خواهد داشت. متقاضیانی که ویزای الکترونیکی آذربایجان دریافت نموده اند، از راه های زمینی، دریایی و از مسیر هوایی قادر هستند تا به این کشور وارد شوند.

eVisa آذربایجان

شهروندان واجد شرایط می توانند از طریق فرم درخواست ویزای الکترونیکی، به صورت آنلاین و ساده اقدام کنند. آذربایجان از متقاضیان می خواهد که اطلاعات اولیه شخصی و گذرنامه را تکمیل کنند، به سوالات ساده مرتبط با مسائل بهداشتی و امنیتی پاسخ دهند و هزینه درخواست را بپردازند. 

پس از تایید ویزای الکترونیکی آذربایجان ، به آدرس ایمیل متقاضی ارسال می شود. کسانی که مایل به اقامت طولانی تری در آذربایجان هستند یا برای مقاصد دیگری مانند کار یا تحصیل، باید از سفارت یا کنسولگری آذربایجان در کشور محل اقامت خود برای دریافت ویزا اقدام کنند.

اطلاعات ویزای الکترونیکی آذربایجان

شرایط ویزای الکترونیکی توریستی آذربایجان

برای ارسال درخواست، شهروندان واجد شرایط باید شرایط ویزای الکترونیکی آذربایجان را برآورده کنند. متقاضیان ملزم به داشتن:

1.    آدرس محل اقامت مسافر در آذربایجان

2.    تصویری از صفحه بیوگرافی پاسپورت

3.    پاسپورت با اعتبار حداقل شش (6) ماه از تاریخ ورود به آذربایجان

4.    کارت اعتباری یا نقدی معتبر جهت پرداخت هزینه ویزای توریستی آذربایجان

5.    آدرس ایمیل فعلی برای دریافت ویزای تایید شده آذربایجان و همچنین به روز رسانی ها و اطلاعیه ها در مورد وضعیت ویزای الکترونیکی آذربایجان 

6.    ویزای الکترونیک آذربایجان انواع مختلفی از بازدیدها را امکان پذیر می کند، مانند گردشگری، تجارت، فرهنگ و درمان پزشکی و همچنین ورزش، علم، آموزش، کار و فعالیت های بشردوستانه.

7.    هدف از اقامت باید در لحظه درخواست انتخاب شود. پس از تایید eVisa، مسافران باید حداقل 1 نسخه برای ارائه ویزای الکترونیکی در آذربایجان پس از ورود به کنترل مرزی چاپ کنند.

پیشنهاد مطالعه:خرید از آمازون با ویزا کارت

ویزای ASAN یا ویزای الکترونیک آذربایجان چیست؟

ویزای ASAN یک ویزای الکترونیکی آذربایجان است. سیستم آنلاین در سال 2017 برای تسهیل سفر راه اندازی شد. متقاضیان ویزا دیگر نیازی به دریافت اسناد از سفارت و یا منتظر ماندن در صف های طولانی در فرودگاه ندارند. در دسترس بودن ویزای آنلاین آذربایجان با افزایش تعداد بازدیدکنندگان به کشور جنوب غربی آسیا همراه است.

موارد استفاده ویزای ASAN

ویزای آنلاین آذربایجان یک مجوز یکبار ورود برای اقامت تا یک ماه (30 روز) است. ویزای ASAN برای مواردی همچون گردشگری و سفرهای تجاری مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین درمان های پزشکی کوتاه مدت به علاوه علمی، آموزشی، فرهنگی، ورزشی و ویزیت های مرتبط با امور بشردوستانه را شامل می شود. ویزای الکترونیکی آذربایجان ، برای اشتغال به کار با حقوق معتبر نیست. در چنین مواردی باید مجوز کار و اجازه اقامت موقت آذربایجان اخذ شود.

درخواست ویزای الکترونیک آذربایجان آنلاین

مسافران کشورهای واجد شرایط باید قبل از عزیمت به آذربایجان به صورت آنلاین درخواست ویزا کنند. همه مسافران واجد شرایط ویزای ASAN تشویق می شوند تا با تکمیل درخواست آنلاین ویزای آذربایجان، خود را دریافت کنند. این یک فرآیند سریعتر و ساده تر است.

تعداد بسیار کمی از ملیت ها می توانند در بدو ورود ویزا دریافت کنند، حتی شهروندان این کشورها تشویق می شوند برای جلوگیری از انتظار در صف فرودگاه، درخواست آنلاین ارائه دهند. متقاضیان ویزای الکترونیکی آذربایجان نیازی به مراجعه حضوری به نمایندگی های دیپلماتیک برای ارائه مدارک و دریافت مجدد مجوز سفر ندارند. آنها ویزای ASAN خود را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت خواهند کرد.

کل فرآیند آنلاین است، تمام چیزی که مسافر نیاز دارد دسترسی به اینترنت می باشد. آنها می توانند برای ویزای الکترونیکی از راحتی در خانه یا محل کار خود درخواست دهند. لازم است حداقل 4 روز قبل از تاریخ ورود برای ویزای الکترونیکی آذربایجان اقدام کنید.

اطلاعات ویزای الکترونیکی آذربایجان

دستورالعمل درخواست ویزای الکترونیکی آذربایجان

بازدیدکنندگانی که ملیت آنها در لیست کشورهای واجد شرایط است می توانند حداکثر 4 روز کاری قبل از سفر به آذربایجان برای ویزای الکترونیکی درخواست دهند. سیستم ASAN سریع ترین و کارآمدترین راه برای خارجی ها برای دریافت ویزا است. کل فرآیند آنلاین بدون نیاز به حضور در سفارت، کنسولگری یا مرکز درخواست ویزا است. درخواست را می توان از هر کجای دنیا از دستگاه متصل به اینترنت تکمیل کرد.

مراحل درخواست ویزای آذربایجان

مسافران می توانند ویزای الکترونیکی آذربایجان را در 3 مرحله ساده دریافت کنند:

1.    فرم درخواست آنلاین را با چند جزئیات شخصی اولیه تکمیل کنید.

2.    هزینه های ویزا الکترونیکی را با کارت اعتباری یا بدهی پرداخت کنید.

3.    ویزای تایید شده الکترونیک آذربایجان را از طریق ایمیل دریافت کنید.

مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای آذربایجان

برای درخواست ویزای ASAN، اتباع خارجی باید تمام شرایط ویزای الکترونیکی آذربایجان را داشته باشند که شامل موارد زیر است:

•    گذرنامه با اعتبار حداقل 6 ماه پس از تاریخ ورود به آذربایجان.

•    کارت اعتباری یا نقدی برای پرداخت هزینه های ویزای الکترونیکی.

•    آدرس ایمیل فعلی که ویزای الکترونیکی و هرگونه مکاتباتی به آن ارسال خواهد شد.

•    به راحتی، متقاضیان می توانند به سادگی تصویری از صفحه بیوگرافی را در گذرنامه خود آپلود کنند.

پیشنهاد مطالعه:معاملات خودکار با پلتفرم StrategyQuant

مراحل درخواست و ثبت ویزای الکترونیک آذربایجان

از متقاضیان خواسته می شود هنگام تکمیل ثبت نام آنلاین ویزای آذربایجان، برخی از اطلاعات اولیه شخصی را ارائه دهند. اطلاعات مورد نیاز شامل نام و ملیت بازدیدکننده و همچنین جزئیات گذرنامه است. برای تایید درخواست، تمام جزئیات ارائه شده باید دقیق و کامل باشد. هر گونه خطا، از جمله اشتباهات املایی، ممکن است باعث تأخیر، رد یا مشکلات عبور از مرز شود.

متقاضیانی که دارای تابعیت دوگانه هستند باید جزئیات گذرنامه ای را که برای ورود به آذربایجان استفاده می کنند ارائه کنند تا ویزا معتبر باشد. در این شرایط، درخواست ویزای الکترونیکی آذربایجان باید از خارج از این کشور باشد.

بررسی آنلاین ویزای آذربایجان چقدر طول می کشد؟

درخواست ها باید حداقل 3 روز کاری قبل از سفر به آذربایجان ارسال شوند. رسیدگی به درخواست ویزا می تواند از 24 تا 72 ساعت طول بکشد. هنگام تکمیل فرم آنلاین، بازدیدکنندگان باید تاریخ ورود به آذربایجان را که حداقل 3 روز کاری پس از ارسال درخواست ویزای الکترونیکی باشد، ارائه دهند.

اعتبار ویزا 90 روز از تاریخ ورود درج شده در فرم است.

آیا باید ویزای الکترونیک آذربایجان خود را به پاسپورت خود پیوست کرد؟

در صورت تایید، ویزای الکترونیک آذربایجان از طریق ایمیل برای متقاضی ارسال می شود. مسافر ملزم به پرینت ویزا و ارائه گذرنامه خود در مرز است. نیازی به پیوست کردن ویزا به پاسپورت نیست، اما هر دو مدرک برای ورود به کشور مورد نیاز است و باید ایمن نگهداری شوند.

در صورتی که مدت گذرنامه به پایان برسد، می توان برای ویزای آنلاین آذربایجان اقدام نمود؟

برای درخواست موفقیت آمیز برای eVisa آذربایجان، پاسپورت مسافر باید حداقل 6 ماه پس از تاریخ ورود آنها معتبر باشد. اتباع خارجی که گذرنامه آنها در شرف اتمام است، باید قبل از درخواست ویزای الکترونیکی آذربایجان ، سند سفر را تمدید کنند.

اطلاعات ویزای الکترونیکی آذربایجان

روال درخواست e-Visa

روال درخواست الکترونیکی ویزای صادر شده از طریق سیستم "ASAN Visa" توسط آژانس دولتی خدمات عمومی و نوآوری اجتماعی تحت ریاست جمهوری آذربایجان انجام می شود. ویزای الکترونیکی که در مدت 3 روز کاری از طریق سامانه «آسان ویزا» صادر می‌شود، مدت اقامت در کشور را تا 30 روز تعیین می‌کند و هزینه دولتی آن 20 دلار است.

علیرغم روزهای غیر کاری و تعطیلات، امکان صدور فوری ویزا ظرف مدت 3 ساعت از طریق سامانه «آسان ویزا» ایجاد شده بود. در این زمینه، دریافت اطلاعات دقیق با مراجعه به سایت www.evisa.gov.az، خارجی ها و افراد بدون تابعیت می توانند برای ویزای الکترونیکی درخواست دهند.

اطلاعات در مورد تغییرات در روند صدور روادید در فرودگاه های بین المللی جمهوری آذربایجان مطابق با دستور رئیس جمهور آذربایجان، در مورد بهبود روند صدور روادید به اتباع خارجی و افراد بدون تابعیت در فرودگاه های بین المللی جمهوری آذربایجان صادر شد.

از 15 می 2018 صدور روادید برای اتباع خارجی و افراد بدون تابعیت در فرودگاه های بین المللی جمهوری آذربایجان در مواردی که در قوانین جمهوری آذربایجان، قوانین حقوقی رئیس جمهور آذربایجان و بین ایالتی تعریف شده است.  موافقت نامه های بین دولتی جمهوری آذربایجان به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه «ASAN Visa» انجام می شود.

صدور روادید در فرودگاه های بین المللی جمهوری آذربایجان از طریق سامانه «ASAN Visa» و همچنین پردازش کلیه پرداخت های مربوط به ویزای الکترونیکی آذربایجان ، از طریق سامانه «ASAN Pay» توسط سازمان دولتی خدمات عمومی و اجتماعی انجام می شود. 

پیشنهاد مطالعه:بهترین سایت های فروش آنلاین عکس

دریافت ویزای آذربایجان

بر اساس فرمان رئیس جمهور آذربایجان در تاریخ 13 سپتامبر 2010، اتباع خارجی و افراد بدون تابعیت فقط در موارد زیر می توانند مستقیماً برای دریافت روادید به وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان مراجعه کنند:

1. در موارد پیش بینی شده در موافقتنامه های بین دولتی و بین دولتی که جمهوری آذربایجان طرف آن است.

2. افرادی که بنا به دعوت رسمی رئیس جمهور آذربایجان، نخست وزیر جمهوری آذربایجان، رئیس مجلس ملی جمهوری آذربایجان، رئیس اداره رئیس جمهور آذربایجان، رئیس مجلس عالی جمهوری خودمختار نخجوان جمهوری آذربایجان، رئیس اداره اداری ریاست جمهوری آذربایجان، رئیس خدمات ویژه پزشکی رئیس جمهور آذربایجان باشد.

3. افرادی که بنا به دعوت رسمی رئیس دادگاه قانون اساسی جمهوری آذربایجان، رئیس دادگاه عالی جمهوری آذربایجان، دادستان کل جمهوری آذربایجان، کمیسر حقوق بشر (Ombudsman) از جمهوری آذربایجان بازدید می کنند. جمهوری آذربایجان، رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات جمهوری آذربایجان، روسای مقامات اجرایی مرکزی جمهوری آذربایجان، رئیس (رئیس) بانک مرکزی جمهوری آذربایجان، رهبری المپیک ملی کمیته جمهوری آذربایجان، رئیس اداره مسلمانان قفقاز، روسای شرکت های خارجی فعال در جمهوری آذربایجان بر اساس موافقت نامه های بین المللی که جمهوری آذربایجان طرف آن است، طبق توافق با اداره مهاجرت دولتی جمهوری آذربایجان آذربایجان منظور می شود.

4. اعضای کارکنان دیپلماتیک، اداری و فنی نمایندگی های دیپلماتیک خارجی، کنسولگری ها و دفاتر سازمان های بین المللی معتبر در جمهوری آذربایجان و اعضای خانواده آنها و همچنین اتباع خارجی که با نمایندگی های ویژه دیپلماتیک به جمهوری آذربایجان سفر می کنند.

5. افرادی که بنا به دعوت رسمی وزارت شرایط اضطراری جمهوری آذربایجان برای شرکت در عملیات برای رفع عواقب شرایط اضطراری از جمهوری آذربایجان بازدید می کنند.

6. افرادی که به دلیل فوت یکی از اعضای خانواده به جمهوری آذربایجان سفر می کنند، بر اساس مدارک تایید مربوطه از این امکان برخوردار هستند.

7. اتباع کشورهایی که هیچ گونه نمایندگی دیپلماتیک و کنسولگری جمهوری آذربایجان معتبر نیستند و ارتباط هوایی مستقیم با جمهوری آذربایجان دارند.

انواع ویزای الکترونیکی

جمهوری آذربایجان یک نوع ویزا الکترونیکی آذربایجان را ارائه می دهد که تعدادی از نیازهای رایج سفر را پوشش می دهد. همانگونه که اشاره شد، ویزای آنلاین آذربایجان شامل مواردی همچون گردشگری، کسب و کار ودرمان پزشکی است.

ویزای الکترونیک آذربایجان از تاریخ دریافت 90 روز اعتبار دارد. در هر مقطعی از مدت اعتبار، می توانید وارد این کشور شوید و تا 30 روز اقامت داشته باشید. قبل از پایان مدت اعتبار باید کشور را ترک کنید. لطفا توجه داشته باشید که ویزای الکترونیکی آذربایجان یک مجوز یکبار ورود است. یعنی فقط یک بار می توانید وارد کشور شوید. اگر می خواهید پس از خروج دوباره وارد آذربایجان شوید، Evisa Express می تواند به شما در ایجاد یک درخواست جدید کمک کند.

اطلاعات ویزای الکترونیکی آذربایجان

امکان ترانزیت بدون ویزا

e-Visadoes به مسافران این حق را نمی دهد که در آذربایجان شغلی پیدا کنند، شرکتی را در آنجا راه اندازی کنند، یا به دنبال کار در هر عنوانی باشند. برای اطلاع از نحوه دریافت مجوز کار مناسب با نزدیکترین سفارت خود تماس بگیرید. جمهوری آذربایجان برای مسافرانی که شرایط زیر را دارند، امکان ترانزیت بدون ویزا را فراهم می کند:

•    دارای پاسپورت معتبر هستند

•    بلیط پیش رو داشته باشید

•    برنامه ای برای ترک منطقه ترانزیت در فرودگاه نداشته باشید

اگر سه شرط فوق برای شما صدق می کند، نیازی به داشتن ویزای آنلاین برای اهداف ترانزیت ندارید. در غیر این صورت، فراموش نکنید که حداقل 3 روز قبل از سفر خود، درخواست ویزای الکترونیکی آذربایجان را ارسال کنید. در این خصوص می توانید از خدمات 20پیمنت بهره مند شوید.
 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد