ایمن ترین کیف پول رمز ارز

ایمن ترین کیف پول رمز ارز

توسط : تیم محتوا
1,484

ذخیره ارزهای رمزنگاری شده یک تجارت دشوار است. زیرا از یک کلید عمومی و خصوصی تشکیل شده و کاملاً غیرمتمرکز هستند. تعداد زیادی از کاربران به دلیل شرایط غیرقابل پیش بینی مانند گم شدن رمزهای عبور، هارد دیسک های نابجا و موارد دیگر دسترسی به کیف پول خود را از دست می دهند. طبق یک مطالعه، تقریباً 40 درصد از دارندگان ارزهای دیجیتال رمز عبور خود را در مقطعی از دست داده اند. استفاده از ایمن ترین کیف پول رمز ارز می تواند در این خصوص، شما را یاری کند.

ایمن ترین کیف پول رمز ارز

امنیت کیف پول ارز دیجیتال 

داستان های متعددی در مورد از دست دادن دسترسی کاربران به ارزهای دیجیتال خود به دلیل فراموشی رمزهای عبور کیف پول وجود دارد. در حالی که بازنشانی رمز عبور معمولاً یک تجربه بدون دردسر در اینترنت است، ارزهای دیجیتال کمی متفاوت ذخیره می شوند.

اگر چند بیت کوین را در یک هارد دیسک در جایی کنار گذاشته اید، رمز عبور ایمن ترین کیف پول رمز ارز را به هر قیمتی فراموش نکنید. زیرا اگر این کار را انجام دهید، عملاً هیچ راهی وجود ندارد که بتوانید آن سکه ها را بازیابی کنید. این معادل سوزاندن دائمی آنها بدون هیچ هزینه است.

در چند سال گذشته، ارز دیجیتال بسیار نوپا بود و ارزش کمی داشت. امروز ارزش بیت کوین ها بسیار افزایش یافته است.  این نکته را باید در نظر داشت که همه چیز به دلیل خطای انسانی اتفاق نمی افتد. گاهی اوقات شرایط غیرقابل کنترل و غیرقابل پیش بینی نیز می تواند مانع ایجاد شود. 

در بهترین شرایط، تا کنون مردم تقریباً 140 میلیارد دلار در بیت کوین از دست داده اند زیرا رمز عبور خود را فراموش کرده اند یا حساب های خود را مسدود کرده اند. و میلیونرهای بالقوه در تلاش برای دسترسی به ایمن ترین کیف پول رمز ارز هستند.

طبق یک مطالعه، تقریباً 40 درصد از دارندگان ارزهای دیجیتال رمز عبور خود را در مقطعی از دست داده اند. در حالی که 95.6٪ موفق به بازیابی رمز عبور گم شده خود شده اند، هنوز هم تعداد زیادی از کاربران را در کمال می گذارد. کسانی که دسترسی خود را از دست داده اند، به طور متوسط 2000 دلار ارزهای دیجیتال را گم کرده اند. این یک ضرر بزرگ است. 

پیشنهاد مطالعه:خرید ارزهای دیجیتال با وب مانی

آیا می توان رمز عبور گم شده را بازیابی کنید؟

کیف پول رمزنگاری، نرم افزاری است که برای ذخیره امن پول دیجیتال استفاده می شود. ارزهای دیجیتال دو کلید دارند. یکی خصوصی است و به مالک متصل می شود، در حالی که دیگری یک کلید عمومی است. این کلیدهای رمزنگاری در ایمن ترین کیف پول رمز ارز  به ایجاد یک هویت منحصر به فرد در بلاک چین کمک می کنند. 

دستگاه یا سرویسی که کیف پول بیت کوین شما در آن ذخیره می شود دارای کلید خصوصی است نه خود سکه ها. به زبان ساده، خود سکه‌ها همیشه در بلاک چین نگهداری می‌شوند، در حالی که کلید خصوصی شما برای مجاز کردن نقل و انتقالات مورد نیاز است.

شما می توانید دارایی های رمزنگاری شده را از طریق آدرس عمومی خود دریافت کنید، اما برای ارسال هر چیزی یک کلید خصوصی لازم است. دفتر کل بلاک چین تاریخچه کامل هر سکه را در شبکه خود پیگیری می کند. از آنجایی که بلاک چین غیرمتمرکز است، گزینه «بازنشانی رمز عبور» در دسترس نیست. زیرا اعتبارنامه ها فقط به کاربران مربوطه تعلق دارند و جزئیات ورود در یک پایگاه داده متمرکز ذخیره نمی شود.

ایمن ترین کیف پول رمز ارز

کیف پول های گرم و سرد

روش های مختلفی برای استفاده از ایمن ترین کیف پول رمز ارز وجود دارد. اما توصیه می شود دو کیف پول را نگه دارید. یکی برای معاملات یا معاملات عادی و دیگری برای نگهداری طولانی مدت. این کیف پول های دیجیتال بیشتر به دو دسته گرم و سرد تقسیم می شوند.

Hot Storage: 

به هر کیف پول رمزنگاری که مستقیماً به اینترنت متصل است اشاره دارد. از طریق مرورگر شما، یک برنامه تلفن همراه یا هر پیاده سازی دیگری قابل دسترسی است. از آنجایی که به اینترنت متصل است، انجام تراکنش ها آسان تر است و به حداقل تلاش نیاز دارد. می‌توانید این را با یک حساب بانکی معمولی مقایسه کنید، که از طریق وب‌سایت یا برنامه بانک قابل دسترسی است.

ذخیره سازی سرد: 

این کیف پول ها ایمن ترین کیف پول رمز ارز بوده و به طور کامل از اینترنت جدا شده اند و روی راه حل های ذخیره سازی مستقل مانند درایو، هارد دیسک یا حتی رایانه قرار دارند. همچنین یک کلید seed وجود دارد که در صورت گم شدن سخت افزار به عنوان پشتیبان عمل می کند. اما اگر کلید Seed و درایو را گم کنید، راه برگشتی وجود ندارد. از نقطه نظر ذخیره سازی طولانی مدت، این ایمن ترین فرمت ذخیره سازی است و کلید seed باید به عنوان پشتیبان در فاصله ای دور نگه داشته شود.

پیشنهاد مطالعه:ارزهای دیجیتال معتبر با پشتوانه طلا

متداول‌ترین روش‌های ذخیره‌سازی ارزهای دیجیتال 

کیف پول وب: 

کلید خصوصی توسط شخص ثالث در یک سرور وب ذخیره می‌شود و می‌توان از طریق یک وب‌سایت یا برنامه به آن دسترسی داشت. صرافی‌های رمزنگاری مانند WazirX، CoinDCX و موارد دیگر از این روش برای ذخیره دارایی‌های شما استفاده می‌کنند. در اینجا رمز عبور حساب صرافی رمزارز شما بیشترین اهمیت را دارد و روشن کردن 2FA (احراز هویت دو مرحله ای) به شدت توصیه می شود. این می تواند به خنثی کردن تلاش های هک یا در صورتی که اعتبار اولیه در یک حمله در ایمن ترین کیف پول رمز ارز به خطر بیفتد، کمک کند.

کیف پول دسکتاپ: 

نرم افزارهای قابل نصبی هستند که برای رایانه های شخصی در دسترس هستند و به صورت پشت سر هم با یک آنتی ویروس کار می کنند. این کار برای جلوگیری از اتصال به اینترنت انجام می شود که می تواند خطرآفرین باشد. کلید خصوصی به صورت محلی در یک لایه مجازی ذخیره می شود. چند نمونه عبارتند از Exodus، Bitcoin core و Electrum.

کیف پول سخت‌افزاری: 

اینها به عنوان ایمن ترین کیف پول رمز ارز شبیه به دستگاه‌های قدیمی تولید پین هستند که توسط بانک‌های معمولی در سال‌های نه چندان دور برای 2FA استفاده می‌شدند. یک نمایشگر کوچک و یک پورت USB با هم متحد می شوند تا یک چوب قابل حمل برای ذخیره کلیدهای خصوصی ارائه دهند. آنها در اشکال مختلف در دسترس هستند و مقادیر معقولی از کنترل را ارائه می دهند. کار کردن برای آماتورها دشوار است و معمولاً برای استفاده حرفه ای یا انتقادی محدود می شوند.

ایمن ترین کیف پول رمز ارز

کیف پول کاغذی: 

این یک کیف پول با فرم کد QR است که به صورت فیزیکی چاپ شده است. از این کدها می توان برای اجرای مبادلات پول دیجیتال استفاده کرد. آنها مستعد هک نیستند، اما خطر قابل توجهی برای نابجا شدن دارند. یک نقص عمده این است که نمی توان از آنها برای معاملات جزئی استفاده کرد. از آنجایی که کاربران کیف پول‌های سخت‌افزاری به عنوان ایمن ترین کیف پول رمز ارز و انعطاف‌پذیری آن‌ها را ترجیح می‌دهند، اینها به‌طور فعال حذف می‌شوند. می توانید برای تهیه کیف پول ارزهای دیجیتال از خدمات 20پیمنت بهره مند شوید.
 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد