بهترین دانشگاه های رشته حقوق

بهترین دانشگاه های رشته حقوق

توسط : تیم محتوا
2,154

آیا مایل به تحصیل در رشته حقوق در خارج از کشور هستید؟ آیا می خواهید در یکی از بهترین دانشکده های حقوق جهان تحصیل کنید؟ با توجه به اینکه می توانید هزینه آن را بپردازید، یا بورسیه تحصیلی دریافت کنید، باید گزینه های خود را در نظر بگیرید و رتبه بندی دانشگاه های بین المللی را بررسی کنید.

بهترین دانشگاه های رشته حقوق

کارشناسی ارشد حقوق در خارج از کشور

لیست برتر از رتبه بندی QS توسط دانشگاه های برتر، رتبه بندی دانشگاه های جهانی توسط آموزش عالی تایمز و رتبه بندی آکادمیک دانشگاه های جهان توسط دانشگاه شانگهای را در نظر بگیرید. همچنین می‌توانید رتبه‌بندی تأثیر تحصیلی  و نظرات دانشجویان فارغ‌التحصیلانی که در دانشگاه‌های حقوقی ذکر شده در دانشگاه های برتر تحصیل کرده‌اند را مطالعه کنید.

فراموش نکنید که حتی اگر لزوماً نمی خواهید در مدارس سطح بالا تحصیل کنید، هنوز گزینه های تحصیلی بین المللی خوب زیادی در بهترین دانشکده های حقوق وجود دارد. رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS بر اساس موضوع را می توان بشرح ذیل اشاره نمود:

1.    دانشگاه هاروارد، ایالات متحده

2.    دانشگاه آکسفورد، انگلستان

3.    دانشگاه کمبریج، انگلستان

4.    دانشگاه ییل، ایالات متحده

5.    دانشگاه استنفورد، ایالات متحده

6.    دانشگاه کلمبیا، ایالات متحده

7.    دانشگاه نیویورک (NYU)، ایالات متحده

8.    دانشگاه ملی سنگاپور (NUS)، سنگاپور

9.    دانشگاه کالیفرنیا، برکلی (UCB)، ایالات متحده

10.    مدرسه اقتصاد و علوم سیاسی لندن (LSE)، انگلستان

پیشنهاد مطالعه:تحصیل در رشته دندانپزشکی در خارج از کشور

نظرات دانشجویان، بهترین دانشگاه های حقوق

این رتبه بندی ها با اندازه گیری عواملی مانند شهرت علمی، تعداد مقالات پژوهشی منتشر شده، حقوق پس از فارغ التحصیلی و موارد دیگر ایجاد می شود. اما آنها همیشه نظر دانشجویان فعلی و سابق در مورد دانشگاه، کادر علمی آن و کیفیت کلی آموزش را در نظر نمی گیرند.

برای دانشجویانی که قصد تحصیل در بهترین دانشکده های حقوق در کانادا را دارند، فهرستی جامع از دانشگاه های برتر آورده شده است. انتخاب‌های اینجا بر اساس داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط رتبه‌بندی‌های آموزش عالی تایمز، رتبه‌بندی QS برای مطالعات حقوقی و حقوقی، و همچنین شهرت جهانی و کیفیت دانشگاهی هر موسسه است.

به عنوان یک داوطلب یا دانشجو، رفتن به یکی از دانشکده های حقوق، باید بیشترین اولویت شما باشد. این بدان دلیل است که این دانشکده های حقوقی، با رتبه برتر در کانادا شما را برای یک حرفه حقوقی موفق پس از فارغ التحصیلی آماده می کنند.

معمولاً بهترین دانشکده های حقوق کانادا گزینه های مدرک دوگانه را ارائه می دهند. بدین ترتیب دانش آموزان برای قوانین کانادا و آمریکا آماده می شوند. با توجه به مردم دوستانه این کشور، زیبایی طبیعی خیره کننده و رشد و توسعه مداوم تحصیلی، دانشگاه های کانادا نیز بر اساس رتبه بندی جهانی QS در لیگ بهترین دانشکده های حقوق جهان قرار دارند.

اگرچه اکثر مؤسسات دانشگاهی ارائه دهنده دوره های حقوقی در مناطق شهری مونترال، تورنتو و ونکوور واقع شده اند، اما طیف گسترده ای از دانشگاه ها در سراسر کانادا نیز وجود دارند که دوره های حقوق را ارائه می دهند. در زیر رتبه برتر دانشکده های حقوق در کانادا آمده است.

1. دانشگاه تورنتو

دانشگاه تورنتو (U of T) در لیست برترین دانشکده های حقوق در کانادا در سال 2021 در رتبه اول قرار دارد. برتری دانشگاهی در U of T قابل توجه است، زیرا نهادهای رتبه بندی متنوع معمولاً این مؤسسه را در زمینه حقوق از سایرین برتری می دهند. در حالی که Maclean's دیگر رتبه بندی دانشکده حقوق سالانه خود را منتشر نمی کند، دانشگاه تورنتو به طور مداوم در این لیست پیشرو است و از بهترین دانشکده های حقوق می باشد.

U of T همچنان یکی از دانشکده های حقوقی معتبر در کانادا است زیرا در رتبه بندی QS دانشکده های حقوق کانادا در سال 2021 رتبه اول را کسب کرده است. دانشگاه تورنتو از طریق دانشکده حقوق خود برنامه هایی را در طیف گسترده ای ارائه می دهد که شامل تئوری حقوقی، حقوق جزا، قانون تجارت، قانون سلامت و موارد دیگر می شود. برنامه LL.M این موسسه در حقوق سلامت به عنوان یکی از 10 برنامه برتر در سراسر جهان رتبه بندی شده است.

دانشجویان دانشکده حقوق در دانشگاه تورنتو بسیار متنوع، با تحصیلات عالی و عمیقاً متعهد به عدالت هستند، هم در جوامع خود و هم در جهان به طور کلی مطرح هستند. U of T همچنین چنین استانداردهایی را برای داشتن قوی ترین دانشجویان حقوق (از نظر علمی) در کانادا حفظ می کند.

بهترین دانشگاه های رشته حقوق

2. دانشگاه مک گیل

رتبه دوم در رتبه بندی  QS 2018به این دانشگاه اختصاص یافته است که بهترین دانشکده های حقوق کانادا و یکی دیگر از دانشکده های حقوقی معتبر در کانادا برای دانشجویان داخلی و بین المللی است. دانشکده حقوق دانشگاه مک گیل قدیمی ترین دانشکده حقوق در کانادا است و به دلیل شهرت بسیار زیاد، اغلب به عنوان "هاروارد شمال" شناخته می شود.

برای دانشجویان رشته حقوق در دانشگاه مک گیل پیش نیاز است که (حداقل) به صورت غیرفعال به زبان انگلیسی و فرانسوی دو زبانه باشند، اگرچه کارشناسی ارشد در دانشگاه از این شرط مستثنی است. برخی از رشته های حقوق ارائه شده در این موسسه شامل حقوق تطبیقی، حقوق محیط زیست، حقوق هوا و فضا و ... می باشد.

3. دانشگاه بریتیش کلمبیا

با رتبه سوم در سال‌های 2018 و 2019، دانشکده حقوق آلارد در دانشگاه بریتیش کلمبیا به مدت بیش از هفت دهه به طور مداوم دانشجویان، رهبران جامعه و وکلا را آموزش داده است و از بهترین دانشکده های حقوق است. دانشجویان بین المللی که مایل به تحصیل در یک مکان جذاب در کانادا هستند، اکنون می توانند به ونکوور خوش منظره ای که UBC در ساحل غربی کانادا واقع شده است، بروند. 

برنامه حقوقی مؤسسه نه تنها آموزش های اساسی را به دانشجویان ارائه می دهد، بلکه به آنها کمک می کند تا شرایط خود را برای وکالت در سراسر کانادا انجام دهند. برخی از برنامه های حقوقی مفیدی که در دانشگاه بریتیش کلمبیا ارائه می شوند که شامل از مالیات و حقوق عمومی می شود.

پیشنهاد مطالعه:تحصیل در بهترین دانشگاه های رشته مدیریت

4. دانشگاه مونترال

یکی دیگر از دانشگاه های معتبر در کانادا که به طور مداوم در دانشکده های حقوق مدنی QS کانادا رتبه اول را کسب کرده است، دانشگاه مونترال است. با این حال، از سال 2017 این دانشگاه در لیست سقوط کرده است و در نتیجه رتبه چهارم را در رتبه بندی QS 2019 دانشکده های حقوق کانادا کسب کرده است. این در حالی است که هنوز هم در لیست بهترین دانشکده های حقوق می باشد.

دانشجویان بین المللی فرانسوی زبان که مایل به اخذ مدرک حقوق در کانادا هستند می توانند به دانشگاه مونترال مراجعه کنند. این موسسه با طیف وسیعی از برنامه های حقوقی زبان فرانسه خود را به گزینه ای جالب تبدیل می کند. به طور شگفت انگیزی، این موسسه همچنین دوره هایی مانند قانون تجارت برای انگلیسی زبانان دارد.

5. دانشگاه اتاوا

دانشکده حقوق دانشگاه اتاوا در سال 2017 در رتبه هفتم قرار گرفت و در رتبه بندی QS دانشکده های حقوق کانادا در سال 2019 دو پله بالاتر رفت. قدیمی ترین و بزرگترین دانشگاه دوزبانه در کانادا دارای تعداد خوبی از دوره های حقوقی شگفت انگیز است. برخی به زبان انگلیسی، برخی به زبان فرانسوی، در حالی که برخی دیگر مختلط هستند.

دانشگاه اتاوا به عنوان بهترین دانشکده های حقوق دوره هایی مانند قانون تجارت و سرمایه گذاری بین المللی، قانون اسناد رسمی (فقط فرانسه)، پایداری جهانی و حقوق محیط زیست و موارد دیگر را ارائه می دهد. یکی از شایستگی‌ های تحصیل در رشته حقوق در دانشگاه اتاوا این است که دانشجویان در پایتخت کشور تحصیل می‌کنند، که به مجموعه‌ای از فرصت‌های شبکه‌ای در تجارت و دولت دلالت دارد.

6. دانشگاه یورک

رتبه ششم در رتبه بندی QS 2019 برای دانشکده های حقوق کانادا، دانشکده حقوق Osgoode Hall در دانشگاه معتبر یورک است. دانشکده حقوق Osgoode Hall یک برنامه درسی متنوع، دقیق و آینده‌نگر ارائه می‌دهد که دانشجویان را برای طیف گسترده‌ای از مشاغل حقوقی آماده می‌کند.

این دانشکده حقوق که بهترین دانشکده های حقوق است، پس از تأسیس در سال 1889 جایگاه خود را به عنوان یکی از برترین دانشکده های حقوق در کانادا حفظ کرده است. در حال حاضر، این موسسه طیف گسترده ای از برنامه ها را ارائه می دهد که شامل قانون تجارت، حقوق عمومی و موارد مشابه است. با توجه به برتری آکادمیک، راهنمای LLM، دانشکده حقوق Osgoode Hall، دانشگاه یورک را به عنوان یکی از ده مدرسه برتر برای حل و فصل اختلافات جایگزین و قانون مالکیت فکری فهرست می‌کند.

بهترین دانشگاه های رشته حقوق

7. دانشگاه کوئینز

دانشکده حقوق دانشگاه کوئینز که در کینگستون، انتاریو واقع شده است، از سال 1861 آموزش های آموزشی با کیفیت و عالی را در برنامه های حقوقی مختلف ارائه می دهد. این دانشکده در رتبه بندی QS 2019 برای دانشکده های حقوق کانادا در رتبه هفتم قرار گرفت. برنامه کارشناسی تمام وقت می تواند در عرض سه سال تکمیل شود در حالی که پاره وقت باید در مدت شش سال تکمیل شود.

دانشجویان تحصیلات تکمیلی که در برنامه LL.M شرکت می کنند، در بهترین دانشکده های حقوق این امکان را دارند که برخی از دوره های خود را در قلعه ای در انگلستان بگذرانند. دانشگاه کوئینز دوره هایی را در زمینه اندیشه سیاسی و حقوقی (برای دانشجویان علاقه مند به فلسفه حقوق و نظریه حقوقی) ارائه می دهد.

8. دانشگاه آلبرتا

دانشکده حقوق در دانشگاه آلبرتا که در سال 1912 تأسیس شد، سومین دانشکده حقوقی قدیمی در کانادا و یکی از دانشکده های حقوقی برتر در کانادا است. اگرچه در رتبه‌بندی QS دانشکده‌های حقوق کانادا در سال 2018 در رتبه ششم قرار گرفت، دانشکده حقوق دانشگاه آلبرتا در سال 2019 دو پله سقوط کرد.

این موسسه LL.M را هم در پایان نامه و هم در دوره آموزشی ارائه می دهد. دانشجویانی که مایل به اخذ مدرک در حقوق انرژی هستند، با تحصیل در پایتخت نفتی کانادا، این موسسه را انتخاب خوبی خواهند یافت. این که از بهترین دانشکده های حقوق ،همچنین دانش آموزان را در معرض فرصت های مختلف شبکه قرار می دهد.

9. دانشگاه غرب

دانشگاه وسترن در لندن، انتاریو، که تقریباً در میانه راه بین دیترویت و تورنتو قرار دارد، بر اساس رتبه‌بندی تایمز آموزش عالی، در میان دانشکده‌های حقوق برتر در کانادا قرار دارد. دانشکده حقوق دانشگاه وسترن شهرت و اعتبار بیشتری نسبت به سایرین در حوزه حقوق تجارت دارد. در حالی که این موسسه در فهرست 10 دانشکده حقوق کانادا در رتبه بندی QS 2018 قرار نگرفت، در سال 2019 افزایش یافت و در رتبه نهم جدول رتبه بندی مشابه قرار گرفت.

پیشنهاد مطالعه:بهترین کشورها برای تحصیل در داروسازی

10. دانشگاه کلگری

دانشگاه کلگری مؤسسه ای در حال رشد، زنده و جوان است که از بهترین دانشکده های حقوق  بوده و از هر نوع تغییر و فرصتی استقبال می کند. دانشکده حقوق دانشگاه کلگری با بیش از 378 دانشجو در مقطع کارشناسی، رتبه دهم را در رتبه بندی QS در سال 2018 و 2019 در دانشکده های حقوق کانادا کسب کرد. یکی از مزایای بزرگ دانشگاه کلگری کلاس های کوچکی است که در مقایسه با سایر دانشکده های حقوق در سراسر کانادا برگزار می کند. این بدان معناست که دانشجویان زمان بیشتری با اساتید خود خواهند داشت.

11. دانشگاه دالاهو (مدرسه حقوق شولیچ)

موقعیت این دانشکده حقوقی معتبر حاکی از آن است که دانشجویان در وسط استان زیبا و دیدنی نوا اسکوشیا در کانادا تحصیل می کنند. با این حال، این فقط زیبایی نیست که آن را به یکی از بهترین ها تبدیل می کند. اما دانشگاه دالهوسی در رتبه بندی آموزش عالی تایمز برای سال 2020 در میان 15 دانشگاه برتر کانادا قرار گرفت.

دانشکده حقوق که از بهترین دانشکده های حقوق می باشد، متشکل از دانش پژوهانی است که در تحقیقات و تدریس بین رشته ای از طیف گسترده ای از رشته ها، که شامل تاریخ، جرم شناسی، انسان شناسی حقوقی، حقوق، اقتصاد سیاسی، ارتباطات جمعی، نظریه سیاسی و جامعه شناسی می شود، مشغول هستند.

12. دانشگاه کارلتون

دانشگاه کارلتون که در سال 1967 تأسیس شد، یکی از بزرگترین و قدیمی ترین برنامه های کارشناسی کانادا در زمینه مطالعات حقوقی است. پس از تأسیس بیش از پنج دهه پیش، این مؤسسه به عنوان یک انتخاب برتر رتبه بندی می شود و اولین دانشگاه در کشور است که در رشته حقوق و موضوعات علمی چند رشته ای تحصیل می کند.

این موسسه با حدود 2000 دانشجو در دانشکده روابط عمومی، اکنون مدرک کارشناسی (افتخارات) در حقوق را با تمرکز در حقوق تجارت، حقوق بشر و حقوق فراملی، سیاست و دولت و غیره ارائه می دهد. به طور شگفت انگیزی، دانشگاه کارلتون اولین مؤسسه ای بود که به عنوان بهترین دانشکده های حقوق ، مدرک کارشناسی ارشد در مطالعات حقوقی را در سال 1991 ارائه کرد و اولین گروه دکتری خود را پذیرفت. 

بهترین دانشگاه های رشته حقوق

13. دانشگاه ویکتوریا

یکی دیگر از مؤسسات در لیگ برتر دانشکده های حقوق در کانادا، دانشگاه ویکتوریا است. این موسسه به دلیل داشتن یکی از دانشکده های حقوقی معتبر در کانادا در کنار رویکرد آن به یادگیری تجربی، قدرت برنامه دانشگاهی و تعهد به مشارکت اجتماعی و بی عدالتی اجتماعی به خوبی شناخته شده است.

علاوه بر این، دانشگاه در فاصله چند دقیقه ای از پارک ها و سواحل قرار دارد که معتدل ترین آب و هوا را در کانادا ایجاد می کند. جالب اینجاست که دانشکده حقوق دانشگاه ویکتوریا بیشترین تعداد پذیرش بالینی را برای هر دانشجو در کانادا دارد. برای ثبت نام در بهترین دانشکده های حقوق می توانید از خدمات 20پیمنت بهره ببرید.
 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد