افتتاح حساب بانکی در ترکیه

افتتاح حساب بانکی در ترکیه

توسط : تیم محتوا
1,479

 بانک ‌ها در ترکیه طیف گسترده‌ای از خدمات را ارائه می‌دهند که بسیاری از آن‌ها متناسب با نیازهای مشتریان، چه اشخاص حقیقی یا صاحبان شرکت‌ها هستند. با این حال، تسهیلات خاصی توسط بانک ارائه می شود و اکثراً رایگان می باشند. انتقال پول در داخل و خارج از کشور، برداشت از خودپرداز، پرداخت با ارز انتخاب شده، به علاوه سایر خدمات بانکی آنلاین معمولاً بخشی از تسهیلات ارائه شده توسط هر بانک در ترکیه است. پرداخت با حساب خود در ترکیه چه به صورت آنلاین و چه با مراجعه به بانک، برای خارجیان نیز بسیار آسان است. از سوی دیگر باید به کارمزدهای اعمال شده برای خدمات مختلف بانکی نیز توجه کرد. اگر برای افتتاح حساب بانکی در ترکیه به کمک و مشاوره نیاز دارید، با کارشناسان 20پیمنت صحبت کنید.

تغییر حساب بانکی 

اگر می خواهید حساب بانکی خود را به حساب دیگری تغییر دهید و حساب قبلی را ببندید، باید چند مرحله و تشریفات را رعایت کنید. در این شرایط، لازم است که تسویه حساب بانکی را انجام داده و برای انتقال پول خود به حساب بانکی که به تازگی باز کرده اید، اقدام کنید. به عبارتی می بایست، حساب قبلی را کاملا خالی نمایید. 

سپس، می‌توانید درخواست بستن حساب بانکی قدیمی را داشته باشید، بدون اینکه بپرسید آیا هزینه‌ای برای این نوع روش وجود دارد یا خیر. سپس، بانک سندی را به شما ارائه می دهد که تأیید می کند حساب بسته شده است. کل فرآیند معمولاً چند روز طول می کشد، زمان کافی برای انتقال به حساب و افتتاح حساب بانکی در ترکیه و بستن حساب قبلی وجود دارد.  

افتتاح حساب بانکی در ترکیه

سرمایه گذاری در ترکیه

کشور ترکیه به عنوان مقصدی عالی برای تجارت در میان کارآفرینان خارجی است که قصد دارند فعالیت های تجاری خود را در این کشور که بخشی از آسیا و اروپا را به خود اختصاص داده است، راه اندازی کنند. از نظر سرمایه گذاری در ترکیه مزایای زیادی مانند بازار آزاد با ارتباطات جهانی، اقتصاد با ثبات، زیرساخت های عالی و امکانات حمل و نقل، نیروی کار ماهر و زمینه هایی با چشم اندازهای آینده نگرانه جهت کارآفرینان می باشد. 

تاسیس شرکت در ترکیه و افتتاح حساب بانکی در ترکیه پیچیده نیست، تاجران خارجی می توانند به راحتی فعالیت خود را پس از ثبت شرکت آغاز کنند. بخش ‌های کلیدی در ترکیه صنایع غذایی، کشاورزی، گردشگری، خودروسازی و ساخت‌وساز و زمینه‌هایی است که کارآفرینان خارجی می‌توانند در آن‌ها رشد کرده و سودهای کلانی به دست آورند. 

ضمن آنکه سیستم مالیاتی نیز در ترکیه جذاب است و نرخ مالیات شرکت ها 20 درصد است که یکی از پایین ترین نرخ ها در اروپا است. برای افرادی که غیرمقیم در ترکیه هستند، افتتاح حساب بانکی شاید چندان ساده به نظر نرسد. تمامی تشریفات مربوط به افتتاح حساب بانکی در ترکیه برای افراد یا شرکت های تازه تاسیس در ترکیه توسط تیم متخصص 20پیمنت، قابل توضیح و انجام می باشد. اگر به دنبال اقامت یا حتی سرمایه گذاری در ترکیه هستید، باید به فکر افتتاح حساب بانکی باشید. برای ملزومات روزمره، از پرداخت هزینه های خانه گرفته تا پرداخت مواد غذایی مورد نیاز است.

ایجاد حساب بانکی ترکیه آسان و ساده است و هر کسی می تواند این کار را انجام دهد، البته به شرطی که مدارک مورد نیاز را داشته باشد. اگرچه روند افتتاح حساب بانکی در ترکیه ممکن است از بانکی به بانک دیگر ترکیه متفاوت باشد، به طور کلی، مراحل استانداردی وجود دارد که باید هنگام افتتاح حساب رعایت شود.

مدارک لازم 

مدارکی که برای افتتاح حساب بانکی ترکیه نیاز دارید شامل موارد ذیل می باشد:

پاسپورت معتبر:

گذرنامه نباید بالای ده سال باشد. بانک فقط برای مراحل ثبت نام فتوکپی گذرنامه را دریافت می کند.

پیشنهاد مطالعه:خرید لوازم الکترونیکی سایت آنلاین Gearbest

اثبات آدرس:

برای این کار، لازم است یکی از قبوض مصرف انرژی را که به نام خودتان صادر شده است را ارائه کنید. یا اگر در یک خانه اجاره ای زندگی می کنید و صورتحساب ها به نام مالک است، می توانید آنچه را که به عنوان جمعیت شناخته می شود، دریافت کنید که یک ثبت کاغذی است که می توانید به راحتی از دفتر ثبت احوال محلی خود با یک کپی از قرارداد اجاره خود بگیرید که برای افتتاح حساب بانکی در ترکیه نیاز است.

شماره شناسنامه مالیاتی:

شما می توانید برای شماره مالیات از اداره مالیات محلی خود درخواست دهید و به راحتی آن را در همان لحظه دریافت کنید. همچنین می توانید با استفاده از شماره هویت ملی خارجی معتبر خود، برای شماره مالیات درخواست دهید.

حساب بانکی برای خارجی ها

توجه داشته باشید که الزام افتتاح حساب بانکی به عنوان هر فردی که در ترکیه زندگی می کند، وجود دارد. تمامی افرادی که قصد باز کردن حساب بانکی در این کشور را داشته و به عنوان خارجی محسوب می شوند، می توانند با مجوز کار، اقامت ترکیه و شماره هویت ملی معتبر، بدون هیچ محدودیتی و با ارائه مدارک، به راحتی برای افتتاح حساب بانکی در ترکیه اقدام کند. 

افرادی که در این کشور زندگی نمی کنند و تمایل دارند که حساب بانکی در ترکیه داشته باشند، محدودیت های کمی وجود دارد که الزام به رعایت آن ها هستند. اما در حالت کلی، فرد می بایست مبلغی را به حساب واریز کرده و تا سه ماه آن را برداشت ننماید.

داشتن شخصی در داخل ترکیه که وکالتنامه صادر شده توسط کنسولگری ترکیه در خارج از کشور به او تحویل داده می شود، نیز لازم است. مشکل اصلی باز کردن حساب برای افراد غیر مقیم دریافت شماره شناسایی مالیاتی ترکیه است که اکثر بانک ها به آن نیاز دارند. به همین دلیل، بانک باید مشتری را در بهترین راه برای حفظ این شماره جهت افتتاح حساب بانکی در ترکیه راهنمایی کند.

افتتاح حساب بانکی در ترکیه

بانک های بزرگ ترکیه برای خارجی ها

در بسیاری از مواقع، بانک های بزرگ در ترکیه، سایت هایی با خدمات عالی دارند که به زبان انگلیسی و گاهی به زبان های دیگر می باشد که به سادگی می توان از سایت ها بازدید نموده و برای باز کردن حساب در آنها اقدام کرد. لیستی از این بانک ها در اینجا آورده شده است.

 بانک تجارت

 این بزرگترین بانک در ترکیه است که به عنوان بانک ترکیه برای خارجی ها شناخته می شود. آنها یک بخش کاملا مجزا برای بانکداری خارجی به زبان انگلیسی دارند. همچنین، شعبه هایی دارند که خدمات بانکی را برای افراد در خارج از کشور، برای افتتاح حساب بانکی در ترکیه در نقاط مختلف خارج از ترکیه مانند خاورمیانه، بریتانیا و چین ارائه می کنند.

دنیزبانک

 یکی از بانک های محبوب در بین خارجی ها، به خصوص برای واریز پول است که بیشتر به عنوان حساب پس انداز استفاده می شود، زیرا یکی از نرخ های عمده در بازار را ارائه می دهد. همچنین خدمات مشتریان انگلیسی را همراه با کارکنان انگلیسی زبان ارائه می دهد.

 ضمانت

 این بانک دومین بانک خصوصی بزرگ در ترکیه است و بسیاری از خدمات بانکی عملی را برای زندگی روزمره از جمله اینترنت، تلفن، خودپرداز به زبان انگلیسی ارائه می دهد. همچنین دارای یک سازمان وسترن یونیون است که آن را در بین همه در ترکیه بسیار مشهور کرده است. خدمات مشتریان آنها در افتتاح حساب بانکی در ترکیه ، به دو زبان آلمانی و انگلیسی کار می کند.

 آکبانک

 این بانک کلیه خدمات استاندارد معمولی را ارائه می دهد و علاوه بر آن مزایای اضافی مانند کارت مسافرتی خارجی که باعث کسب درآمد در سفر می شود و خدمات مشاوره مالیاتی در اختیار شما قرار می دهد. این بانک با وسترن یونیون نیز در ارتباط است و آنها انواع کمک های ویژه را به زبان انگلیسی ارائه می دهند.

 بانک زیارت

یکی دیگر از بانک های معروف بین المللی برای افتتاح حساب بانکی در ترکیه است که طبق قوانین آلمان فعالیت می کند و باعث می شود شعبه های خارج از کشور به ویژه در آلمان داشته باشد. آنها همچنین دارای یک سرویس اتحادیه غربی در بالای خدمات استاندارد بانکی برای استفاده منظم هستند. شما می توانید زبان های مختلفی را برای خدمات مشتریان آنها پیدا کنید.

پیشنهاد مطالعه:مقایسه تریدینگ ویو TradingView و دیگر برنامه های مشابه

ترک کویت

یکی از بانک های شناخته شده و مناسب افتتاح حساب بانکی در ترکیه ، به ویژه در بین خارجی های عرب است، زیرا دارای کارکنان عرب زبان و خدمات مشتریان عالی است. این بانک می تواند مشاوره آنلاین عالی را به زبان های مختلف ارائه دهد و همه اینها رایگان است، یکی از بانک هایی است که به بانک های اسلامی معروف است.

وام های ساختمانی

 این بانک چهارمین بانک خصوصی بزرگ در ترکیه است که بیش از 800 شعبه دارد. این بانک یک بخش بانکداری انفرادی به زبان انگلیسی برای همه خارجی ها دارد. این یک بانک عالی برای سرمایه گذاری است. زیرا انواع خدمات مربوط به خرید یا فروش وجوه متقابل و همچنین معاملات BStock و غیره را دارد.

درخواست کارت اعتباری

شما می توانید پس از افتتاح حساب بانکی در ترکیه ، پول خود را به هر ارز عمده ای که می خواهید در این بانک ها واریز کنید، نه لزوما به لیر ترکیه و زمانی که نوبت به افتتاح حساب بانکی ترکیه می رسد، هر بانک رویه خاصی را با دیگری متفاوت می داند.

بهترین راه برای دانستن بیشتر در مورد آنچه که برای ایجاد یک حساب جدید نیاز دارید، تماس با بانک مورد نظر خود و تعیین قرار ملاقات با آنها است تا تمام دستورالعمل ها را به شما ارائه دهد، چه مقیم ترکیه باشید و چه مشتری خارج از کشور، این کار می تواند مطمئن باشد.

نحوه افتتاح حساب بانکی در ترکیه

افراد خارجی با مجوز کار یا اقامت در ترکیه و شماره هویت ملی خارجی معتبر می توانند بدون هیچ محدودیتی با مراجعه به بانک مورد نظر خود افتتاح حساب بانکی در ترکیه را انجام دهند. ضمن آنکه این امکان وجود دارد که به صورت آنلاین از سایت رسمی بانک برای افتتاح حساب اقدام کرده و در این خصوص محدودیتی برای برگزیدن بانک و تعداد حساب بانکی نیست. این در حالی است که حتی خارجیانی که اقامت یا کار در ترکیه ندارند نیز قادرند برای باز کردن حساب بانکی اقدام کنند.

 تمامی شرکت های ملی یا خارجی، موظف به افتتاح حساب بانکی در این کشور برای راه اندازی کسب و کار و انجام عملیات مالی مانند تراکنش های پولی، واریز سرمایه سهام و غیره هستند. لازم است صاحبان مشاغل قبل از ثبت نام، حساب بانکی خود را افتتاح کنند.

افتتاح حساب بانکی در ترکیه

مدارک برای افتتاح حساب بانکی در ترکیه

مدارک مورد نیاز برای اتباع خارجی برای افتتاح حساب بانکی در ترکیه از سه جهت متفاوت است: خارجیانی که در ترکیه اقامت دارند، خارجیانی که در ترکیه اقامت ندارند و صاحبان مشاغلی که نیاز به حساب بانکی برای شرکت خود دارند. مدارک مورد نیاز برای اتباع خارجی مقیم ترکیه:

•    مجوز اقامت یا کار یا شناسه حفاظت موقت

•    سند آدرس (قبض آب و برق، قرارداد اجاره، یا کپی ثبت شناسه)

•    مدارک مورد نیاز برای اتباع خارجی که در ترکیه اقامت ندارند:

•    شماره مالیات بالقوه از اداره مالیات گرفته شده است

•    پاسپورت معتبر، کپی ترجمه شده یک سند رسمی آدرس (قبض آب و برق یا قرارداد اجاره) 

پیشنهاد مطالعهLynda چیست و چگونه کار می کند؟

برای افتتاح حساب بانکی در ترکیه ، شرکت ها، نیاز است تا شماره شناسایی مالیاتی دریافت کنند. برای شماره شناسه مالیاتی، اساسنامه شرکت، فرم درخواست پر شده و مدرکی دال بر آدرس ثبت شرکت مورد نیاز است. حساب‌های بانکی شرکت‌ها فقط توسط مدیری که دارای اختیار امضاکننده است باز می‌شود. این اسناد نیز باید به بانک محلی ارائه شود:

•    اساسنامه شرکت

•    فرم درخواست

•    شماره شناسنامه مالیاتی

•    اثبات آدرس ثبت شده شرکت

•    مراحل افتتاح حساب بانکی در ترکیه

مراحل بازکردن حساب بانکی در ترکیه برای یک شهروند خارجی:

•    پاسپورت معتبر (نه بیشتر از ده سال) 

•    مدرک نشانی (مانند کپی قبض برق، آب یا تلفن با نام شما)

•    شماره شناسه مالیاتی از اداره مالیات یا شماره هویت ملی خارجی 

افتتاح حساب بانکی در ترکیه جهت شرکت های خارجی:

•    تهیه اساسنامه شرکت

•    تکیمل کردن فرم درخواست 

•    مدارک نشانی ثبت شرکت
•    شماره شناسه مالیاتی شرکت از اداره مالیات 

•    مدیری که دارای اختیار امضا است باید برای افتتاح حساب به بانک ترکیه مراجعه کند.

می توانید برای افتتاح حساب بانکی در ترکیه با کارشناسان حرفه ای و متخصص 20پیمنت در ارتباط بوده و مشاوره های لازم را دریافت کنید.
 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد