مهاجرت به ترکیه

مهاجرت به ترکیه

توسط : تیم محتوا
1,712

ترکیه در میان اروپا و آسیا از لحاظ تاریخی کشور مبدا، ترانزیت و مقصد مهاجران بوده است. با موقعیت ژئوپلیتیکی در مسیر خاورمیانه به اروپا و در ادامه در همسایگان عراق، ایران و سوریه، ترکیه میزبان یکی از بزرگترین جمعیت مهاجر در جهان است. در صورتی که قصد مهاجرت به ترکیه و سرمایه گذاری و زندگی در این کشور را دارید، می توانید مشاوره های لازم را از 20پیمنت دریافت کنید.

شرایط مهاجرت

تعداد مهاجران و پناهندگان مقیم ترکیه بسیار قابل توجه است که اغلب مهاجران، از سوریه و یونان بوده اند. ترکیه همچنان با برخی از بزرگترین چالش ها در زمینه مهاجرت غیرقانونی از طریق زمین و دریا مواجه است. تعداد بسیار زیاد و تنوع مهاجران و پناهندگان در ترکیه مستلزم کمک های انسانی موثر، حفاظت از مهاجران و استراتژی های مدیریت مهاجرت است. 

در ترکیه، دولت، سازمان ‌های بین‌المللی و سازمان ‌های بشردوستانه با هم کار می‌کنند تا سیاست‌ ها و اقدامات جامعی را برای مدیریت پایدار مهاجرت و تسهیل نتایج مثبت بالقوه آن ایجاد کنند. از جمله شرایطی که می توانید برای مهاجرت به ترکیه در نظر داشته باشید، می توان به موارد ذیل اشاره کرد.

مهاجرت به ترکیه

شهروندی ترکیه با سرمایه گذاری:

تابعیت ترکیه به شما این حق را می دهد که به طور دائم در این کشور اقامت داشته باشید و برای ویزای تجاری درخواست دهید. برای دریافت پاسپورت، سرمایه گذاران اغلب املاک و مستغلات را خریداری می کنند. ثبت وضعیت از سه تا شش ماه طول می کشد. سرمایه گذاری در سه سال، قابل بازگشت است. کارشناسان 20پیمنت به شما خواهند گفت که چگونه می توانید تابعیت ترکیه را دریافت کنید و چگونه این برنامه را متناسب با شرایط خود، تنظیم کنید. 

مزایای شهروندی ترکیه

ترکیه به عنوان کشوری تفریحی با آب و هوای معتدل مدیترانه ای، طبیعت خیره کننده، غذاهای غنی و مردمی مهمان نواز شناخته می شود. اما فواید آن فقط در آب و هوا و فرهنگ نیست. سرمایه گذاران به منظور به دست آوردن چشم انداز سرمایه گذاری های سودآور، توسعه تجارت، خرید املاک و مستغلات و همچنین فرصت دریافت ویزای تجاری، شهروند ترکیه می شوند.

این فرصت برای مهاجرت به ترکیه و درخواست ویزای سرمایه گذاری و نقل مکان با تمام اعضای خانواده وجود دارد. در نظر داشته باشید که برای ویزای E-2 غیر مهاجرتی، ترکیه و آمریکا توافقنامه ای را برای صدور این نوع ویزا امضا کرده اند. با این ویزا، نمی توانید گرین کارت بگیرید و با آن درخواست شهروندی بدهید. این ویزا، دارای مدت اعتبار پنج ساله بوده که در صورت اتمام دوره، می توان تا دو سال آن را تمدید کرد.

پیشنهاد مطالعه: معرفی کشورهایی با ویزای کار آسان تر

شرایط مناسب برای شهروندی ترکیه

 لازم نیست سرمایه گذاران تابعیت فعلی خود را رها کنند و در آزمون زبان کشور شرکت کنند. علاوه بر این، برنامه سرمایه گذاری، متقاضی را ملزم به اقامت در ترکیه برای به دست آوردن یا حفظ وضعیت نمی کند. با تضمین های اجتماعی در مهاجرت به ترکیه ، شهروندان ترکیه، این فرصت را دارند که در کلینیک های این کشور درمان شوند یا در دانشگاه ها به صورت رایگان تحصیل کنند. 

تا همین اواخر یکی از مزیت های شهروندی ترکیه امکان جابجایی کل خانواده به انگلستان با ویزای تجاری (ویزای تجاری ترکیه) در مدت یک تا دو ماه بود. سرمایه گذاری لازم نبود. انتقال سرمایه یا افتتاح یک تجارت کافی بود. پس از انتقال به ویزای تجاری ترکیه، می توانید برای اقامت دائم انگلستان و شهروندی این کشور اقدام کنید. ترکیه مدعی پیوستن به اتحادیه اروپا است و در حال مذاکره برای سفر بدون ویزا به منطقه شنگن برنامه ریزی دارد. 

تابعیت ترکیه با سرمایه گذاری

اما چه کسانی هنگام مهاجرت به ترکیه ، می توانند با سرمایه گذاری تابعیت ترکیه را دریافت کنند؟ یک خارجی که محکوم نشده باشد، قوانین مهاجرت ترکیه را نقض نکرده باشد و شرایط برنامه را رعایت کرده باشد، می تواند تابعیت ترکیه را دریافت کند. این در حالی است که شهروندان ارمنستان، کوبا، نیجریه، کره شمالی و سوریه نمی توانند در این برنامه شرکت کنند.

ضمن آن که برنامه تابعیت ترکیه به خانواده درجه یک سرمایه گذار نیز داده می شود. آن ها نیز می توانند اقامت در ترکیه را داشته و در این کشور زندگی کنند. اما اگر فرزندان بالغ و والدین سرمایه‌گذار، منابع درآمدی خاص خود را داشته باشند، نمی‌توان آنها را در درخواست گنجاند. برای دریافت شهروندی، آنها به عنوان متقاضیان اصلی فردی در برنامه شرکت می کنند و شرایط سرمایه گذاری را برآورده می کنند.

مهاجرت به ترکیه

نحوه اخذ تابعیت ترکیه از طریق سرمایه گذاری

شما می توانید برای مهاجرت به ترکیه در عرض سه تا شش ماه تابعیت ترکیه را دریافت کنید. در میان خارجی ها، شهروندی ترکیه از طریق سرمایه گذاری مورد تقاضا است. به این ترتیب نیمی از متقاضیان پاسپورت ترکیه را دریافت می کنند. طی دو سال گذشته بیش از 35 هزار نفر از این طریق گذرنامه ترکیه را دریافت کرده اند. این امکان وجود دارد که متقاضی از میان شش گزینه سرمایه گذاری برگزیند.

خرید ملک به ارزش تعیین شده روز: 

این ساده ترین و محبوب ترین گزینه سرمایه گذاری هنگام درخواست مهاجرت به ترکیه است. شما می توانید هر ملکی را خریداری کنید که شامل آپارتمان، خانه، اماکن تجاری یا صنعتی و زمین است. خرید یک ملک ضروری نیست، می توانید چندین آپارتمان با هزینه کل تعیین شده خریداری کنید. تنها شرط این است که بین معاملات نباید بیش از دو ماه سپری شود.

در مارس 2021، دولت ترکیه قوانین مربوط به معاملات املاک و مستغلات بین خارجی ها را اصلاح کرد. موضوع سرمایه گذاری، فقط یک بار می تواند برای شرکت در برنامه شهروندی استفاده شود. اگر یک سرمایه گذار آپارتمانی را خریداری کرده و سپس آن را به شهروند خارجی دیگری بفروشد، نمی تواند برای خرید ملک تابعیت بگیرد. 

این ملک دیگر نمی تواند به مالک قبلی آن، شرکت ترکیه ای یا شهروندی فروخته شود. اگر سرمایه‌گذار مسکنی را از توسعه ‌دهنده بخرد و سپس به او بفروشد، مبنای اخذ تابعیت ترکیه بازنگری می‌شود. در مهاجرت به ترکیه ، استثناء استرداد اموال غیرمنقول به صاحب سابق آن با تصمیم دادگاه است.

سپرده گذاری در بانک:

 شما می توانید پول خود را به هر ارزی که بانک ترکیه قبول کرده است، پس انداز کنید. متوسط سود سپرده ها به لیر ترکیه به صورت روز تعیین می شود که می توانید در این خصوص، با کارشناسان 20پیمنت مشورت کنید. همچنین می توانید برای خرید اوراق بهادار ملی اقدام کنید.

 اوراق قرضه و اسکناس های دولتی و همچنین سهام صندوق های سرمایه گذاری متخصص در املاک و مستغلات یا سرمایه گذاری های سرمایه گذاری خطرپذیر از جمله مواردی است که می توانید در برنامه مهاجرت به ترکیه به آن ها فکر کنید.

ضمن آنکه خرید اوراق قرضه دولتی به مبلغ 500000 دلار با تعهد حفظ دارایی به مدت سه سال و خرید سهام صندوق های سرمایه گذاری به مبلغ 500000 دلار، نیز می تواند در برنامه شما قرار گیرد. شما به سادگی می توانید یک کسب و کار با سرمایه 500000 دلار باز کنید یا حداقل 50 شغل ایجاد کنید. توجه داشته باشید که این سقف مبالغ، همواره از سوی دولت بررسی و بازنگری شده و ابلاغ می شود.

سرمایه گذاری در شهروندی ترکیه قابل بازگشت است. پس از دریافت تابعیت، به مدت سه سال، این امکان را دارید تا اوراق یا املاکی را که خریداری کرده اید، بفروشید یا سپرده خود را ببندید. اگر خوش شانس باشید، سرمایه گذاری سودآور خواهد بود. بهتر است که هر قدمی در این خصوص برمی دارید، با مشورت کارشناسان این بخش باشد.

پیشنهاد مطالعه: نحوه مهاجرت به کانادا

قیمت ملک در ترکیه

محبوب ترین گزینه برای اخذ شهروندی سرمایه گذاری ترکیه، خرید ملک است. بر خلاف برخی از این برنامه ها، خارجی ها برای خرید ملک نیازی به دریافت مجوز ندارند. املاک متنوعی در این کشور، متناسب با سلایق مختلف وجود دارد. آپارتمان های ارزان قیمت، آپارتمان ها در مجتمع های مسکونی مدرن با زیرساخت های خاص خود، پنت هاوس ها، عمارت ها، ویلاهای کنار دریا، اماکن تجاری که هر یک می تواند در برنامه مهاجرت به ترکیه گنجانده شود. اغلب سرمایه گذاران در استانبول، آنتالیا و آنکارا مسکن می خرند.

هزینه یک آپارتمان یک اتاقه در یک شهر استانی به طور متوسط از 30،000 دلار تا 50،000 دلار، ویلاهای با چند اتاق خواب، از 100،000 دلار است. با 400000 دلار یک سرمایه گذار می تواند یکی از موارد زیر را خریداری کند:

چندین آپارتمان ارزان قیمت مانند یک آپارتمان دو اتاقه در استانبول با مساحت 80 متر مربع، آپارتمان در آنتالیا با مساحت 170 متر مربع و یا ویلا کنار سرنین آلانیا با مساحت 200 متر مربع را می تواند در نظر داشت. خرید املاک ترکیه در برنامه مهاجرت به ترکیه می تواند یک سرمایه گذاری سودآور باشد. 

ارزش اسمی در ملک های در استانبول، در مدت 5 تا 10 سال، به طور تقریبی دو برابر خواهد شد. قیمت مسکن در ترکیه، به طور معمول، میان 5 تا 20 درصد، دارای نوسان است. افزایش واقعی قیمت ها، با در نظر گرفتن تورم بالا، متوسط است که از 2 تا 6.5٪ در سال تعیین می شود. در سال های اخیر، قیمت ها حتی اندکی کاهش یافت. اجاره 5 تا 8 درصد در سال افزایش می یابد.

یکی  از ارزان ترین ملک ها در آسیا، املاک ترکیه می باشد. خرید و فروش مسکن به خوبی در گردش بوده و معمولاً ملک در چند ماه فروخته می شود. این در حالی است که در این مسائل اقتصادی، تقاضای خرید از سوی خریداران بین المللی حمایت می شود. کاهش ارزش لیر ترکیه به نفع آنهاست. املاک زیادی در بازار با قیمت های جذاب وجود دارد. برای مهاجرت به ترکیه ، می توانید مشاوره های لازم را از 20پیمنت دریافت کنید.

مهاجرت به ترکیه

مراحل اخذ تابعیت ترکیه 

در چند مرحله از طریق سرمایه گذاری می توان برای تابعیت ترکیه اقدام کرد:

1. برآورده کردن الزامات برنامه: 

جستجو و خرید ملک، راه اندازی کسب و کار، خرید اوراق بهادار یا افتتاح سپرده. برای انجام این کار، همچنین باید یک حساب بانکی باز کنید و شماره مالیات دهندگان را دریافت کنید.

پیشنهاد مطالعه:پردرآمدترین مشاغل در کانادا

2. جمع آوری مدارک لازم: 

علاوه بر اسناد استاندارد، یک پرسشنامه، یک کپی از گذرنامه، تایید پرداخت هزینه های دولتی و عکس، شما نیاز دارید تا مجوز محضری برای پردازش داده های متقاضی توسط مقامات محلی را برای مهاجرت به ترکیه تهیه کنید. به لطف آن، ادارات دولتی به اطلاعات حساب های بانکی، دارایی ها و املاک شما دسترسی خواهند داشت.

همچنین، اسنادی که اجرای سرمایه گذاری ها را تأیید می کند، نیاز است. به عنوان مثال، گواهی انطباق از خدمات کاداستر، گزارش ارزیابی بازار، عصاره بانک یا صندوق سرمایه گذاری، اسناد تشکیل دهنده را نیاز دارید. ضمن آنکه، کلیه مدارک خارجی باید به زبان ترکی ترجمه، محضری و آپستیل شوند.

3. اخذ اجازه اقامت کوتاه مدت:

این سند بدون مشکل برای مهاجرت به ترکیه صادر می شود. کافی است هدف را مشخص کنید و اخذ شهروندی سرمایه گذاری را دنبال کنید.

4. درخواست شهروندی در اداره ثبت احوال ترکیه یا در سفارت خارج از کشور:

 بسته اسنادی که قبلاً جمع آوری شده است، باید یک کپی از مجوز اقامت اضافه کنید و داده های بیومتریک را ارسال نمایید. درخواست، ظرف سه ماه بررسی می شود. در این مدت اسناد توسط وزارت کشور ترکیه مورد بررسی قرار گرفته و تصمیم در مورد اعطای تابعیت به امضای مقام مربوطه خواهد رسید.

مهاجرت به ترکیه

5. دریافت پاسپورت ترکیه: 

متقاضی برای مهاجرت به ترکیه ، پاسپورت دریافت می کند. در صورت عدم امکان، می توان مدارک را توسط وکیل دریافت کرد. برای این منظور، از خدمات 20پیمنت بهره مند شوید.
 

برچسـب هـا : مهاجرتی ، مهاجرت به ترکیه
لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد